2 of 2 |  < 1 2
De Marathon
  [ # 16 ] 05 May 2017 08:48 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik ben gisteren geweest in het De La Mar. Wat Jeroen zegt snap ik wel, de musical moet je een beetje liggen misschien. Beetje flauwe platte humor soms. Maar toch snap ik de positieve recensies wel. Ik vond het niet zà³ grappig als velen met mij in de zaal, maar toch was ik ook niet teleurgesteld. Ik heb wel gelachen. En ik heb de film niet gezien, maar ik heb het idee dat ze het verhaal wel goed naar het toneel hebben vertaald, met bijpassende liedjes. De stijl van Thomas Acda past juist heel goed bij dit verhaal. En inderdaad, leuke dubbelrollen, vooral voor Robbert van den Bergh. Eigenlijk een hele goede cast.

  [ # 17 ] 29 June 2017 08:53 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Noël van Santen nieuwe garagemonteur Kees in succesmusical De Marathon

Noël van Santen, bekend van onder andere het duo Schudden, is vanaf 29 augustus te zien in de succesmusical De Marathon. Noël trekt de hardloopschoenen aan van Kees, één van de vier Rotterdamse garagemonteurs. Deze rol wordt nu gespeeld door Michiel Nooter die volgend seizoen te zien is in de toneelvoorstelling Het Achterhuis. 

Noël van Santen (1973) studeerde in 1997 af als acteur aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Tijdens zijn studie won hij met duo Schudden het Groninger Studenten Cabaretfestival en werd hij tweede op Cameretten. Er volgden tien theaterprogramma’s waarvan er drie werden genomineerd voor de Poelifinario; de prijs voor het beste cabaretprogramma van het seizoen.

Voor Noël is het zijn eerste rol in een musical. ‘Na een afwijzing ooit op de Kleinkunstacademie en het kleine trauma dat ik daar aan over heb gehouden kijk ik er ontzettend naar uit om te gaan spelen in De Marathon en het voor mij nieuwe genre musical te gaan ontdekken!’, aldus Noël.

De Marathon vertelt het verhaal van Gerard, Nico, Kees en Leo — vier Rotterdamse garagemonteurs —die tot voor kort hun dagen sleten met moorkoppen, bier en klaverjassen. Als Gerards garage failliet dreigt te gaan, komen de mannen op het lumineuze idee om gesponsord de marathon te lopen. 42 kilometers voor de heren met een conditie van nul en een instelling van likmevestje… Gaat dat lukken? De mannen gaan in ieder geval bloedserieus in training onder leiding van hun collega Yusuf, oud-marathonloper, om de garage van hun vriend te redden. Onderweg blijkt er meer op het spel te staan dan alleen het halen van de finish.

Een ontroerende musical vol humor over vriendschap, liefde en de sores van vier underdogs met het hart — maar vooral de tong — op de juiste plek. Naar het idee van Martin van Waardenberg en Gerard Meuldijk, doorspekt met nieuwe nummers van Thomas Acda en David Middelhoff. De regie is in handen van Job Gosschalk. De andere rollen in de voorstelling worden gespeeld door o.a. John Buijsman, Kees Boot, Dennis Willekens, Gürkan Küà§üksentürk, Robbert van den Bergh, Jelka van Houten, Roosmarijn Luyten, Jip Smit en Lucretia van der Vloot.

De Marathon is nog tot en met 9 juli te zien in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. Na een korte rustpauze rent de cast vanaf 29 augustus verder door het hele land. Kijk voor de actuele speellijst en meer informatie op http://www.de-marathon.nl

  [ # 18 ] 29 June 2017 03:46 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Ik zag deze voorstelling vorige week in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam.
Een vermakelijke voorstelling. Lekker onderhoudend om naar te kijken. Het verhaal is leuk, spelers leuk, liedjes en liedteksten zijn waanzinnig: prachtige teksten en lekkere muziek die goed in je hoofd blijft hangen.
Decor is niet zo bijzonder, beetje saai eigenlijk. Maar wel creatief gedaan, de fantasie wordt geprikkeld, maar ik vind het persoonlijk wel lekker om mooie beelden te zien in ‘t theater en dat ontbreekt nog hier en daar.
Humor is leuk, maar ik moest er wel erg inkomen. Het is flauw, plat en vaak racistisch. Dit laatste is overigens nodig, de voorstelling gaat, voor mijn gevoel, ook voor een heel groot deel over vooroordelen. En daar heb je wel vooroordelen voor nodig.

De cast is erg goed. Soms is het nog wat moeilijk te verstaan omdat ze te snel praten of vanwege het Rotterdamse accent en soms door beide, maar ook dit is gewenning want ik had hier in de tweede akte een stuk minder last van. Robbert van den Bergh valt op en speelt erg goed. Ik herkende hem in eerste instantie niet eens! Jip Smit speelt erg lekker, heel knap hoe ze zo lekker dom kan spelen. Haar Rotterdamse accent laat ze alleen af en toe, vooral tijdens ‘t zingen los en dat is jammer. Maar ook wel komisch. Lucretia van der Sloot moeten we echt vaker in het theater terug zien(of ik moet me gewoon meer in haar verdiepen). Een heerlijke rust en wat een waanzinnig prachtige stem! En haar solo is een waar cadeautje waar ik stiekem al op zat te hopen. Heerlijk!!
De vier mannen zijn allemaal op hun manier heerlijke spelers. Dennis Willekens en Michiel Nooter vielen mij in positieve zin op. Laten we hopen dat Dennis Willekens meer grote rollen krijgt; heerlijke stem, kan waanzinnig bewegen en ook nog eens lekker spelen. Michiel Nooter is echt een ras acteur dus dat zie je gewoon terug. Fijne timing, leuke, vindingrijke maniertjes enzovoorts. Tof om naar hem te kijken!
Kees Boot speelt prima, doet wat hij moet doen en doet dat goed. Jon Buijsman speelt goed, als echte Rotterdammer draagt hij de voorstelling en zet hij echt een fijn personage neer, maar hij laat zich nog weinig raken waardoor de ernst in sommige scenes wat miniem blijft. En dat vind ik persoonlijk jammer.
Verder speelt ‘ie heerlijk.
Gürkan Kücüksentürk is voor mij de uitvinding van deze voorstelling; lekkere stem, heerlijk spel en wat een zalige energie en tegenkleur naast die andere vier mannen!
En Jelka van Houten: ja ach. Prachtige actrice, perfect voor deze rol. Eigenlijk jammer dat ze nog zo’n relatief klein aandeel had in de show, want ik vind ‘t heerlijk om naar haar te kijken en te luisteren. Heerlijke komische timing en ze kon ‘t accent te gek volhouden. Zelfs tijdens haar laatste nummer wist ze haar nasale stemvervorming en ‘t Rotterdamse accent vast te houden. Heel indrukwekkend!

Goed. Echt een vermakelijke voorstelling, dus als je twijfelt om hem te gaan zien: ga! Je zal lachen, maar ook een traantje wegpinken. En volgens mij zijn dat wel twee ingrediënten waarom theater zo lekker kan zijn. 😊

  [ # 19 ] 06 July 2017 05:26 PM
Administrator
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2016-06-19

Tien extra shows van De Marathon in september!
Al meer dan 45.000 bezoekers bezochten de voorstelling in Rotterdam

Dit seizoen bezochten al meer dan 45.000 bezoekers De Marathon in het nieuwe Luxor Theater.
De voorstelling is nog tot aankomende zondag, 9 juli, te zien en wordt nog eenmalig verlengd!
De succesproductie over de vier Rotterdamse garagemonteurs is nog slechts twee weken in Rotterdam te zien tussen 5 en 16 september 2017. 

Noël van Santen nieuwe garagemonteur in De Marathon

Noël van Santen, bekend van onder andere het cabaretduo Schudden, vervangt in september een van de hoofdrollen.
Noël trekt de hardloopschoenen aan van het personage Kees die de afgelopen maanden werd gespeeld door acteur Michiel Nooter.

LOCATIE       nieuwe Luxor Theater

DATUM         5 t/m 16 september 2017

AANVANG     20.00 uur

PRIJS           vanaf €21,10

MEER INFO   luxortheater.nl

  [ # 20 ] 25 August 2017 05:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Martin van Waardenberg warmt publiek op bij De Marathon in Luxor
 
Van 5 t/m 9 september warmt niemand minder dan Martin van Waardenberg het publiek op voorafgaand aan de laatste reeks voorstellingen van De Marathon in het nieuwe Luxor Theater. De oer-Rotterdamse acteur en cabaretier, die zich onsterfelijk maakte door zijn rol als Leo in de film De Marathon, verzorgt op een aantal avonden een kort voorprogramma.

Van Waardenberg, die samen met Gerard Meuldijk, ook verantwoordelijk was voor het script van de populaire film, heeft de totstandkoming van de voorstelling met interesse gevolgd. Hoewel Van Waardenberg regelmatig liet weten een hekel te hebben aan musicals en de vertaling naar toneel erg spannend te vinden, liet hij op de première weten de voorstelling “een enorm geslaagd ding” te vinden. In zijn korte voorprogramma zal onder andere zijn genuanceerde mening over de inwoners van 020 ongetwijfeld de revue passeren.

De Marathon is nog slechts twee weken te zien in Rotterdam en werd al door meer dan 45.000 mensen bezocht.

LOCATIE   nieuwe Luxor Theater Rotterdam
DATUM     5 t/m 16 sep 2017 (Martin van Waardenberg is aanwezig op di 5 t/m za 9 september 2017)
AANVANG     20.00 uur - inloop vanaf 19.00 uur

  [ # 21 ] 30 August 2017 06:10 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld sprak met Noël van Santen, de nieuwe Kees in De Marathon.

De video te zien onder Artikelen.

  [ # 22 ] 06 September 2017 07:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Gisteren ontving de musical De marathon de Musicalworld Award 2017 voor beste musical.

Beelden van die uitreiking zie je in onze video onder Artikelen.

  [ # 23 ] 07 September 2017 12:19 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

.

[ Gewijzigd: 08 September 2017 12:58 AM by MusicalN ]
  [ # 24 ] 08 September 2017 06:34 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De Marathon visueel gemaakt voor blinden en slechtzienden!

De Marathon in Luxor is de eerste Nederlandse musical ooit die
toegankelijk wordt gemaakt voor visueel beperkten. Op vrijdag 15
september verzorgt stichting Komt het Zien een zogenaamde ‘live
audioscriptie’ tijdens de voorstelling. Zo kunnen mensen die blind of
slechtziend zijn ook genieten van de oer-Rotterdamse voorstelling die al
door meer dan 45.000 mensen is bezocht.
Introductie op toneel en live audiodescriptie door een blindentolk
Voorafgaand aan de voorstelling worden de mensen die blind of slechtziend
zijn samen met hun begeleiders al uitgenodigd op toneel om kennis te maken
met het decor en de spelers. Tijdens de voorstelling zelf vertelt blindentolk en
Rotterdammer Dave van der Wal, via een koptelefoon tussen de gesproken
en gezongen tekst, wat er op het podium te zien is. Hierdoor wordt de
theaterbeleving voor mensen die visueel niet alles meekrijgen helemaal
compleet.

Kaarten reserveren
Blinden, slechtzienden en hun eventuele gezelschap kunnen kaarten kopen
tegen reguliere prijzen (geen extra toeslagen) via ww.luxortheater.nl. Ze
kunnen hierbij gebruik van de actiecode komthetzien zodat bekend is dat er
een audioscriptie gewenst is. Er kan met deze actiecode ook telefonisch
worden besteld (010-4843333). De introductie in de zaal start om 19:00 uur,
en deelnemers ontvangen hierover van tevoren nog een servicebericht per
e-mail. Meer informatie: http://www.komthetzien.nl/agenda

LOCATIE nieuwe Luxor Theater
DATUM vrijdag 15 september 2017
AANVANG 20.00 uur (introductie om 19.00 uur)
MEER INFO luxortheater.nl & komthetzien.nl/agenda

  [ # 25 ] 28 September 2017 08:14 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

De goede recensies en berichten hadden me over de streep gehaald: ik zag de voorstelling dinsdag. Mwa. Ik was al wat bevreesd door wat ik op de Uitmarkt zag en dat klopte wel. Geen slechte voorstelling, met name de 2e helft kwam ik er wel in en liep het beter wat mij betreft, maar ik ben niet laaiend enthousiast. Met name de eerste helft vond ik wat rommelig, soms tikkie ordinair en het werd wat vlak gespeeld. Op 1 nummer na sprak de muziek me ook niet aan.  Zoals gezegd 2e helft beter. Slotnummer vond ik mooi en ontroerend. Leuk om gezien te hebben maar geen topvoorstelling voor mij.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 26 ] 26 October 2017 06:08 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Gisteren naar deze voorstelling geweest. Ik had hoge verwachtingen gezien alle lovende recensies, maar ze zijn toch niet helemaal waar gemaakt.
Het was zeker een vermakelijke show. Avondje leuk lachen maar ook ontroering. Maar geen hoogstandje in zn genre naar mijn mening. De cast was echt goed, Jelka van Houten was het hoogtepunt in haar prachtig vertolkte bijrol. Decors vond ik inventief, veel leuke vondsten qua spel enzo, alles in ‘garage’ sfeer. Vindingrijk!
Maar de muziek was n beetje m’n probleem, het was goede muziek, maar paste (bijna) nergens echt in t verhaal vond ik, op het einde na dat dan ook voor mij t hoogtepunt was (nummers van Gerards zoon en vrouw). Ik vond overigens de verstaanbaarheid in de nummers vaak ook erg slecht.
De humor vond ik leuk! Maar op den duur wel veel van t hetzelfde en dan wordt het ergens toch wel enigszins langdradig.
Kortom; ik heb een erg leuke avond gehad, en ik snap de prijzende recensies ook wel, maar voor mij was het dan net niet dé musical van het seizoen waar iedereen over sprak/spreekt.

  [ # 27 ] 26 October 2017 06:40 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Ben gisteren ook geweest! Een mooie en vaak hilarische voorstelling met fijne liedjes en dito arrangement/orkestratie. De verhaallijnen zijn interessant maar niet altijd even goed uitgewerkt. Zo komen 2 rollen heel even voorbij en zie je ze de rest van het stuk niet meer. Die Rotterdamse humor is echt hilarisch en de randen worden goed opgezocht. Wat mij het meest positieve opviel was het spel, voor een musical heel erg goed!
Decor was simpel maar ik had niet het gevoel dat het ontbrak, met eenvoudige stukken bleef het geloofwaardig en mooi dat de garage het centrale punt bleef (bijvoorbeeld de koffietrolley van Lenie en de jerrycan met kruis bij Kees thuis).

Geen persoonlijke aanval maar Robbert van den Bergh is heel erg aangekomen, herkende hem bijna niet. Weet iemand of dat voor zijn understudyrollen is of heeft het niets met de voorstelling te maken? Vond Ken trouwens een erg leuke en mooi gespeelde bijrol!

Ik heb me ontzettend vermaakt bij deze voorstelling, gelukkig is het niet alleen maar de kitsch van Albert Verlinde!

  [ # 28 ] 03 November 2017 02:59 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

DE MARATHON KAPT ERMEE!
‘t Werd v#rdomme ook een keer tijd

Na meer dan 50 voorstellingen en 55.000 bezoekers speelt de cast van De Marathon hun allerlaatste drie voorstellingen in Rotterdam.
Op 15, 17 en 18 november trekken garagemonteurs John Buijsman, Kees Boot, Dennis Willekens en Noël van Santen voor de laatste keer hun paars/gele sportpakken aan. 

De voorstelling al vijf keer gezien
“We gaan ontzettend genieten van de allerlaatste voorstellingen” zeg John Buijsman. “We staan elke avond met ontzettend veel plezier op toneel, maar de voorstellingen in Rotterdam hebben iets extra speciaals.
Het dak gaat er hier altijd af. Ik sprak twee weken geleden met iemand die de voorstelling in Luxor zelfs al vijf keer had gezien. Dat is toch fenomenaal!”

Ik zie dus nog ruimte…
“Na al die tientallen voorstellingen ben ik het spelen nog steeds niet zat trouwens. We hebben zo’n hechte groep en de show zit zo goed in elkaar dat er van verveling absoluut geen sprake is. Iedereen die zich een Rotterdammer noemt moet de voorstelling dus gewoon gezien hebben. Er zijn nu 55.000 bezoekers geweest, maar Rotterdam heeft 623.652 inwoners. Ik zie dus nog genoeg ruimte…”

LOCATIE           nieuwe Luxor Theater
DATUM             15, 17 en 18 november 2017
AANVANG         20.00 uur & 19.00 uur
PRIJS               vanaf €21,10
MEER INFO       luxortheater.nl

  [ # 29 ] 15 November 2017 10:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

De allerlaatste voorstelling van de marathon op 26 november in Groningen gaat niet door.
Er wordt geen reden genoemd.

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

 < 1 2
2 of 2