De Ridders van de Ronde Keukentafel
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Succesvol kinderboek ‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’ van Mark Tijsmans wordt grote familiemusical!

Eerste live vertolking voor kinderboek van bekende Vlaamse acteur/zanger/auteur
 
Deep Bridge presenteert dit najaar de familiemusical ‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’. Deze gloednieuwe voorstelling is gebaseerd op het succesvolle, gelijknamige kinderboek van Mark Tijsmans en zal tijdens de herfstperiode te zien zijn in Antwerpen. Nooit eerder werd een kinderboek van Mark Tijsmans live op de planken gebracht en de bekende Vlaamse acteur/zanger/auteur, is dan ook terecht trots op dit debuut. Tijsmans haalde de mosterd voor ‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’ bij het verhaal van King Arthur. Opvallend aan de voorstelling is dat de volledige cast - op Merlijn, de tovenaar na - uit kinderen zal bestaan. Tickets zullen vanaf 18 april beschikbaar zijn via http://www.deepbridge.be

“Ik probeer nu te maken wat ik vroeger altijd graag gelezen en gekeken heb. Dolle avonturen waar je jezelf zonder gevaar in kan verliezen. Verhalen waarop je je kan laten meedrijven tot in het diepste van je fantasie! ‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’ is daarvan een mooi voorbeeld. Ik vind het een hele eer dat Deep Bridge zo in het verhaal gelooft en kijk er enorm naar uit om “mijn” Ridders nu echt tot leven te zien komen in een leuke familiemusical’, aldus een trotse Mark Tijsmans.

‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’ is gebaseerd op het verhaal van King Arthur. Het verhaal speelt zich af in Brittannië, waar Koning Uther ten strijde trekt tegen de Saksen en alle kinderen in veiligheid gebracht worden in het afgelegen kasteel Camelot. Aangezien de achterhoede van het koninklijke leger niet komt opdagen om hen te beschermen, nemen de kids zelf deze taak voor hun rekening. Een prachtig verhaal vol humor en ontroering voor het hele gezin.

  [ # 1 ] 23 March 2017 03:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik hoorde eind vorig jaar voor het eerst over deze plannen en heb er daarna niet meer aan gedacht, maar nu ik dit zo lees vraag ik me toch af wat precies de plannen zijn met deze musicalbewerking. Alleen kinderen, één volwassenrol (ik zou bijna zeggen dat het een no-brainer is wie die rol gaat spelen, maar goed, wie weet krijgen we daar nog een verrassende naam). Dat was natuurlijk ook zo in het boek (in alle boeken van Tijsmans, eigenlijk), maar toch… De kinderen moeten al veel toneelervaring hebben wil dit goed uitpakken, denk ik…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 25 April 2017 12:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De cast is bekend gemaakt:

- Ludo Hellinx - Merlijn
- Kobe Verdonck (15) — Arthur
- Leonie Savaete (15) — Gwynevere
- Francis Geeraert (13) — Lancelot
- Mathias De Decker (16) — Gawain
- Quito Vanroose (13) — Parcifal
- Charlotte Boudry (18) — Isolde
- Thomas Servranckx (16) — Tristan
- Nolle De Kock (13) — Balin
- Remi De Smet (15) — Balan
- Tito Orlando (12) — Pellinore
- Kato Dumoulin (12) — Nimue
- Kyara Cabooter (14) — Morgana
- Mathieu Van Nieulande (15) — Kay

Ensemble: Fleur Vanparijs (13), Liesl De Kegel (13), Leeloo Love Gilbert (13), Lotte De Clerck (17), Rune Leysen (16), Camille Dhont (15), Zion Luts (12), Thibaud Dooms (15), Wannes Lacroix (14), Bas Bossaerts (17), Quinten Hardonk (13).

Voorstellingen van 29 oktober tot en met 5 november 2017.

Bron.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 05 October 2017 09:31 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

EERSTE SINGLE VAN ‘RIDDERS VAN DE RONDE KEUKENTAFEL’ NU UIT
‘SEXY KISSING’

Drie weken voor première… Maar je kan nu al genieten én meezingen met de ‘Ridders van de ronde keukentafel’. Vanaf vandaag kan je op http://www.deepbridge.be gratis hun eerste single downloaden: ‘Sexy Kissing’

‘Ridders van de ronde keukentafel’ is gebaseerd op het gelijknamige succesvolle jongerenboek van Mark Tijsmans. Deze familiemusical vertelt het verhaal van prins Arthur, Gwynevere, Lancelot, Tristan en Isolde. In de voorstelling staan 28 jongeren op het podium en één volwassene, Ludo Hellinx. Die laatste kruipt in de huid van Merlijn de tovenaar.

Met ‘Sexy Kissing’ brengt de musical, op bijna één maand voor première, al een eerste single uit. De vocals werden opgenomen bij MotorMusic in Mechelen, de studio waar o.a. ook Clouseau, Raymond van het Groenewoud, Triggerfinger en Stan Van Samang al albums inblikten. Voor de muziek trok Deep Bridge naar de wereldberoemde Bullet Sound Studio’s in Amsterdam, waar ook sterren als Prince, Skunk Anansie en Lenny Kravitz al werkten. De gitaarpartij is van de hand van Eric Melaerts. Voor de compositie tekende Ad van Dijk, de arrangementen zijn van Marco Braam en de lyrics komen van Mark Tijsmans zelf.

Bij de musical hoort ook een echt full album. Deze zal te verkrijgen zijn vanaf half oktober en zal ook verkocht worden op de voorstellingen. ‘Sexy Kissing’, de eerste single van het album, is een catchy, aanstekelijk uptempo nummer, dat gezongen wordt door de volledige cast en de sfeer perfect weergeeft van deze meeslepende familiemusical. Downloaden kan je de single dus vanaf vandaag!

https://deepbridge.be/nieuws/ridders-van-de-ronde-keukentafel-brengen-eerste-single-uit-sexy-kissing/ 

BOEKENBEURS
Op woensdag 1 november, tussen 11u30 en 12u30 kan je de cast ook live aan het werk zien in de Spiegeltent op de Boekenbeurs in Antwerp Expo. Nadien is er ook een heuse meet & greet met de voltallige cast en regisseur Mark Tijsmans aan de stand van Van Halewyck Uitgeverij.

‘Ridders van de ronde keukentafel’ gaat in première op 29 oktober. De voorstellingen vinden plaats in Theater ‘t Eilandje in Antwerpen. Tickets zijn verkrijgbaar via http://www.deepbridge.be of via 070 691 002.

  [ # 4 ] 18 November 2017 07:50 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

‘RIDDERS VAN DE RONDE KEUKENTAFEL’ TERUG TE ZIEN IN 2018
VANAF MEI OOK IN HASSELT, GENT EN ANTWERPEN

Het afgelopen weekend speelden 28 enthousiaste jongeren hun laatste voorstelling van de familiemusical ‘Ridders van de ronde keukentafel’. Twee weken lang genoot jong en oud in theater ‘t Eilandje in Antwerpen van deze energieke voorstelling, naar het gelijknamige boek van Mark Tijsmans.
Deze musical, geschikt voor kinderen vanaf 10 jaar, neemt je mee op de avontuurlijke reis van prins Arthur vol humor en ridderlijk plezier in het kasteel van Camelot.

De commentaren over de prestatie van de ridders en ridderinnen waren unaniem. Vlaanderen barst van het jonge zang- en acteertalent. Een nieuwe generatie acteurs is duidelijk opgestaan.

Ook het uitgebrachte castalbum stond binnen de kortste keren in de iTunes Top 20 en is ook terug te vinden op Spotify.

Het avontuur voor deze energieke bende is na het afgelopen weekend echter nog niet afgelopen. In mei 2018 plant Deep Bridge al nieuwe voorstellingen in het Ethias Theater in Hasselt, de Capitole in Gent en Theater Elckerlyc in Antwerpen. De voltallige cast is enorm opgetogen dat de musical nu door Vlaanderen trekt. “Ons harde werken van de voorbije maanden wordt nogmaals beloond. En sommigen van ons kunnen zo eens dichter bij huis spelen. Dat is supercool”, klinkt het.

Ook regisseur Mark Tijsmans is tevreden: “Het verhaal van Koning Arthur is al eeuwenlang bekend. Waarom zouden wij dan nu al stoppen met het te vertellen?”


Meer info en tickets vind je op http://www.deepbridge.be.

*****
“Beste muziek van 2017! Meteen een schot in de roos!”
Musical World

*****
“Actuele wereldproblemen en leefwereld Vlaamse jongeren
​vervat in kleurrijke jeugdmusical”
Vlaams Musical Magazine

*****
“Een nieuwe generatie musicaltalent staat klaar!”
Luc Milio, Radio 2

Beetje typisch wel om 5 sterren als scheidingsteken te gebruiken. Ik hoop dat de bestelde en reeds betaalde Cd’s ook snel worden gedistribueerd,.