95 of 95 | ‹ First  < 93 94 95
Billy Elliot (Nederland)
  [ # 1411 ] 18 March 2017 10:55 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2017-03-18

Hoi allen!

Is er heel misschien iemand die de songtekst of audio van “Vrolijk Kerstfeest Maggie Thatcher” (of misschien zelfs alle liedjes) beschikbaar heeft?

Ik doe voor mijn master Vertalen onderzoek naar de vertalingen van Billy Elliot naar het Nederlands en er is helaas weinig tot geen materiaal vindbaar, behalve op YouTube.

Elk vorm van hulp is welkom en alvast bedankt!

  [ # 1412 ] 09 October 2017 03:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Laush - 21 July 2016 04:31 PM

Een groot deel (zo niet iedereen) van de cast heeft een rechtszaak aangespannen. Veel castleden zijn echter voortijdig afgehaakt omdat Stage dreigde ze voor toekomstige producties niet meer aan te nemen. Of ze echt van plan waren om dat te doen is dan gissen. Ik kan me voorstellen dat je als artiest dan ook niet meer met zo’n bedrijf in zee wil gaan. Degenen die doorgegaan zijn met de zaak hebben overigens een vergoeding gekregen.

Er komt opnieuw een rechtszaak.

Spelers musical Billy Elliot dagen Stage Entertainment voor rechter

Een deel van de artiesten van de musical Billy Elliot dagen het productiebedrijf van Joop van den Ende voor het hekje.

Dat bevestigen meerdere acteurs en de woordvoerder van Stage. Het probleem zou gaan over niet uitbetaalde overuren. Er zouden in bepaalde weken meer uren worden gedraaid en die zijn niet vergoed, aldus de klagers. ‘Er is een groep daar mee bezig’, vertelt een acteur die zelf niet meedoet aan de rechtszaak. Een andere acteur die wel bij de groep hoort, stelt dat het conflict al een tijd sluimert en dat het jammer is dat het zo moet.

Stage zegt niets te kunnen melden, omdat de zaak nog onder de rechter is. De musical speelde in 2014 en 2015 in Den Haag met onder andere Pia Douwes en Carry Tefsen. Het is bezocht door 450.000 mensen.

Bron: Website Quote

‹ First  < 93 94 95
95 of 95