12 of 14 | ‹ First  < 10 11 12 13 14 > 
Sweeney Todd (OpusOne)
  [ # 166 ] 08 October 2017 09:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

June - 08 October 2017 08:00 PM
ErikB. - 08 October 2017 07:02 PM

Het was vandaag niet de 4e voorstelling: ze zijn ondertussen al ongeveer op de helft, volgens mij was het al de 24e(?) keer dat ze het spelen dit jaar.

Ik had me gebaseerd op de speellijst op de officiële website, daar staan alleen de voorstellingen van deze week nog op. Heb niet verder gekeken, had ik beter wel kunnen doen dus. :lol:

Ik had vanmiddag in het theater een flyer meegenomen en daar staat ook op dat ze vorige maand ook al de hele maand voorstellingen hebben gespeeld waaronder in Vlaardingen, daarna stonden ze bijna 10 dagen in Amsterdam, daarna Veenendaal, Papendrecht, Almere, Zwolle, Spijkenisse, Drachten en Alkmaar. Dus dan was vanmiddag inderdaad al de 24e ofzo.  😉

  [ # 167 ] 08 October 2017 09:27 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

En hoe was Jeroen Molenaar? Ik vond Luc Steegers nl enorm goed dus ben bang dat ik hem ga missen..

  [ # 168 ] 09 October 2017 12:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dat denk ik ook, al deed Jeroen het tijdens de try out beter dan ik op grond van mijn bezoek aan Bridges had verwacht.

  [ # 169 ] 09 October 2017 12:23 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Humm ok. Misschien had ik het bij de mooie ervaring in het zonnehuis moeten laten.. Hopelijk ga ik het toch weer heel goed vinden donderdag in Tilburg. Ben benieuwd!

  [ # 170 ] 09 October 2017 02:52 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

myrte - 08 October 2017 09:27 PM

En hoe was Jeroen Molenaar? Ik vond Luc Steegers nl enorm goed dus ben bang dat ik hem ga missen..

Ik vond Jeroen Molenaar gewoon goed, niet meer en niet minder.
Maar vergeleken met Luc Steegers viel hij, vind ik, toch wat tegen.
Jeroen molenaar vond ik gewoon goed, maar Luc Steegers helemaal geweldig.

  [ # 171 ] 09 October 2017 02:54 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Heel jammer dat Luc niet mee doet. Maar ook zonder is het vast nog een mooie voorstelling haha. 😊

  [ # 172 ] 09 October 2017 07:37 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

En ik ben een beetje bang dat mijn gezelschap het niks gaat vinden. Ze gaat maar een enkele keer naar een musical. Sweeney Todd is niet een heel gangbare musical. Vrijwel geheel doorgecomponeerd en niet echt gemakkelijk in het gehoor. Maar toch denk ik dat ie voor de minder ‘‘gevorderde’’ 😉theaterbezoeker ook leuk kan zijn.

  [ # 173 ] 10 October 2017 06:29 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Wat denken jullie? 😊

  [ # 174 ] 10 October 2017 07:11 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Mijn moeder is geen frequente musicalbezoeker maar heeft wel van Sweeney Todd genoten. Kan ook door de aanwezigheid van Mr van Kooten komen (zodra ze zijn stem hoort is het al snel goed), maar ze vond het in ieder geval niet lastig om te volgen. Dit was wel in het Zonnehuis, waarbij de kleine zaal natuurlijk helpt met teksten verstaan en “in het verhaal zitten”. Misschien kun je je gezelschap een beetje voorbereiden met wat videofragmenten? Van deze productie zijn er al een aantal, dus ondersteund met een samenvatting van het verhaal weet diegene al wel een beetje wat hij/zij kan verwachten. Ik zou persoonlijk niet aanraden om de film van tevoren te kijken, die vond ik toch wel heel anders qua toon (en slechter gezongen 😉).

  [ # 175 ] 11 October 2017 08:44 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Myrte, misschien kan je de film laten zien?

Mijn vriend is meegeweest (Zonnehuis), type musicalganger Lion King, Tarzan, WWRY.
Heeft à³à³it een keer de film gezien, jaren terug. Hij kon de show heel goed volgen.

  [ # 176 ] 11 October 2017 09:46 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ga morgen al. Voor de film is het een beetje kort dag. In het zonnehuis vond ik het ook niet moeilijk te volgen. Ik zit op rij 8 dus wel redelijk dichtbij. Volledig gezongen zal wel even wennen zijn. 😆Heb een korte samenvatting gestuurd. ☺

  [ # 177 ] 12 October 2017 09:53 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Degene met wie ik ging kon het goed volgen en vond het leuk. 😊 Ik vond het ook weer een goede voorstelling. Alleen had ik het idee dat de verstaanbaarheid wel wat minder was dan in het zonnehuis. Verder ja ik miste Luc als Anthony. Niks ten nadele van deze jongen want hij deed het goed. Maar Luc zong zo enorm goed.. Roberto de Groot zette een goede rechter Turpin neer. Ik vond wel dat Henk Poort meer lagen in zijn karakter liet zien. Roberto haatte ik alleen maar met Henk had ik ook medelijden.

  [ # 178 ] 12 October 2017 10:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik was er vanavond ook, dankzij een onverwacht vrije avond én een hele fijne last minute jongerenkorting (50% korting, op de dag zelf ophalen in Theaters Tilburg!). De schouwburg was gelukkig goed gevuld, alleen de balkons waren niet helemaal vol.

“You win some, you lose some” zei René van Kooten met betrekking tot de transformatie van Zonnehuis- naar tourproductie. Dat klopt m.i. wel. Ik zat nu een stuk verder weg dan in het Zonnehuis en het viel me opeens op dat o.a. “Pirelli’s Wonderbare Balsem” en “Delicieux” (naar mijn smaak) té gechoreografeerd zijn. Dat mag wel wat minder op-iedere-maat-een-beweging. Ook het decor kwam minder goed over een “gewone” theaterzaal. In het Zonnehuis vond ik het charmant en inventief, in de schouwburg straalden sommige stukken low-budget uit. Het gebruik van de lantaarns vond ik dan wel weer een mooie toevoeging, zowel als middel om het publiek bij de show te betrekken als als sfeerbeeld. Daarnaast vond ik het prettig dat er nu meer ruimte was voor cast, orkest en decor; Dat maakt het geheel toch rustiger om naar te kijken. 
     
Dan de performances: Vera was wederom de onbetwiste ster van de show en kreeg zeer verdiend het grootste applaus. Ook Marjolein was weer erg sterk, net als René. Zijn benadering van Sweeney vind ik eigenlijk beter overkomen in een grote zaal, wellicht omdat ik hem niet per se de fijnzinnigste acteur vind. De rest van de oudgedienden was prima, al bleef ik het moeilijk vinden Michelle te verstaan. Jeroen C Molenaar als Anthony kon me niet overtuigen. Hij is een stuk minder ontwapenend dan Luc Steegers, speelde bij vlagen tamelijk energieloos en ik kreeg tijdens de voorstelling het idee dat zijn stem simpelweg niet bij dit materiaal past. Helaas zong hij “Johanna” eerder heel hard dan heel mooi. Jammer, want in Bridges heb ik gehoord dat hij wél mooi kan zingen. Roberto de Groot als rechter vond ik redelijk. Mooi statig qua fysiek en een fijne zware stem, maar toch ontbrak er bij hem in de scènes met Michelle iets aan overwicht. Het had van mij gevaarlijker gemogen.

Al met al wel een mooie avond, maar ik moet zeggen dat de versie in het Zonnehuis me meer deed. Ik zat vanavond weliswaar veel comfortabeler 😉 , maar miste toch wel de kleinschaligheid.

[ Gewijzigd: 12 October 2017 10:16 PM by Laush ]
  [ # 179 ] 15 October 2017 06:56 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik heb Sweeney onlangs ook in het Oude Luxor in Rotterdam gezien. Was heel benieuwd naar de tour versie nadat ik de voorstelling vorig jaar een aantal keer heb gezien in het Zonnehuis.

Wat jammer was, was dat de zaal echt slecht gevuld was. Vlak voor aanvang mocht iedereen ook doorschuiven naar rijen meer vooraan, want daar was nog plek zat. Zonde voor zo’n mooie productie.

De voorstelling blijft goed, al ben ik van mening dat hij toch beter tot z’n recht kwam in het Zonnehuis. Dat theater past er gewoon bij. De cast en het decor hebben tijdens de tour wel meer ruimte en het publiek zit iets comfortabeler, maar toch had het meer in het Zonnehuis.

Vera blijft echt fantastisch in deze rol. Alsof ie voor haar gemaakt is. Roberto vond ik een hele fijne toevoeging. Fijn dat hij weer op het podium te zien is!! Michelle heb ik helaas niets mee. Ze zingt spatzuiver, maar haar verstaanbaarheid laat vaak te wensen over en in mijn ogen heeft ze te weinig uitstraling. Ze doet me niets.

  [ # 180 ] 28 October 2017 06:37 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De show gisteren in het Chassé Theater is op het allerlaatste moment geannuleerd. René van Kooten had stemproblemen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 10 11 12 13 14 > 
12 of 14