7 of 12 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Was getekend, Annie M.G.
  [ # 91 ] 22 September 2017 07:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Weet iemand per wanneer Doris begint? Ik neem aan pas na de première van Fiddler on the Roof.

  [ # 92 ] 23 September 2017 10:05 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

martijn-j - 22 September 2017 07:48 PM

Weet iemand per wanneer Doris begint? Ik neem aan pas na de première van Fiddler on the Roof.

Doet ze daar nog aan mee dan ?

  [ # 93 ] 23 September 2017 10:06 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Reindert - 22 September 2017 10:05 AM
Jessebudel - 21 September 2017 09:50 PM

Iemand enig idee of er een cd komt van deze productie?

Ik heb even navraag gedaan, maar op dit moment staat het nog niet in de planning.

Ontzettend jammer en een gemiste kans !
Al is het wat hoogtepunten op ITUNES.

  [ # 94 ] 23 September 2017 11:33 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

sky14 - 23 September 2017 10:05 AM
martijn-j - 22 September 2017 07:48 PM

Weet iemand per wanneer Doris begint? Ik neem aan pas na de première van Fiddler on the Roof.

Doet ze daar nog aan mee dan ?

Ze was wel bij de perspresentatie.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 95 ] 23 September 2017 01:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Volgens mij heb ik ergens horen zeggen dat Doris gewoon in Fiddler blijft en dat Marisa van Eyle het alleen overneemt van Doris wanneer zij op gaat als Annie M.G.
Dus ik denk ook pas na de première van Fiddler on the Roof.

  [ # 96 ] 24 September 2017 12:39 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2017-09-22

Weet iemand hoe het verhaal verteld word? Hoe groot zijn de rollen van de andere Annie’s?

  [ # 97 ] 24 September 2017 07:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Eerste recensies zijn al binnen. NRC geeft vijf sterren. AD geeft er vier.

  [ # 98 ] 24 September 2017 08:50 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De Volkskrant geeft 3 sterren. Dit zijn overigens de recensies van het AD (gaat echter alleen maar over de prestaties van de spelers, beetje vreemd) en van het NRC. Wel grappig dat de ene recensent het verhaal chronologisch noemt en de andere niet, zou toch niet zoveel discussie over moeten bestaan.

[ Gewijzigd: 24 September 2017 08:56 PM by Laush ]
  [ # 99 ] 25 September 2017 10:51 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Theaterkrant en Musicaljournaal hebben ook hun (zeer uiteenlopende) recensies geplaatst. Parool ook, maar die recensie zit achter een paywall en is -gezien de recensent en de openingstekst- hetzelfde als die van het AD.

  [ # 100 ] 25 September 2017 06:57 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Lees Musicalworlds recensie en bekijk onze videoreportage over de première van Was getekend, Annie M.G. Schmidt.

Beide kun je vinden onder Artikelen.

  [ # 101 ] 15 October 2017 05:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Vanmiddag zag ik in een goed met vooral veel 65+ gevulde Rijswijkse Schouwburg deze voorstelling. Bij sommige echt oude liedjes uit de hoorspelperiode werd er dan ook zachtjes meegezongen en iedereen was natuurlijk blij dat Simone Kleinsma de vrouwelijke hoofdrol voor haar rekening nam. En dat deed ze geweldig, niks op aan te merken.

Toch ben ik niet alleen maar enthousiast. Laat ik beginnen bij één van de pluspunten: de cast. William Spaaij en Wim Van Den Driessche zijn goed op dreef als “de zoon van” en “de vader van” / de minnaar van Annie. Jeske van de Staak neemt haar rol als de jonge Annie serieus en speelt en zingt ‘m gemakkelijk weg en is samen met Bart van Veldhoven hilarisch in de vliegtuigscene. Ensemble is strak en functioneel en leuk dat Willemien Dijkstra (die ik vorig jaar zag debuteren op professioneel vlak in Sweeney Todd) daar een mooie plek in heeft gekregen. Ook Martijn Vogel viel duidelijk op m.n. in de Jip & Janneke scene, nee, de cast is zeker een sterk misschien wel het sterkste punt. En last but not least ook een pluim voor de jonge Anna (weet niet wie vanmiddag speelde).

Waar ik wat meer moeite mee had is de uitwerking van het script en de plaats van de liedjes. Soms zit de juiste vaart in de voorstelling, op andere momenten is door zijstapjes het tempo eruit en krijg je de neiging op je horloge te kijken. Maar er moest natuurlijk ook een heleboel in het script worden verwerkt want er is heel veel gebeurd in Annies leven.

Terug naar de voorstelling. Eén van de hoogtepunten bijna op het eind van de voorstelling is “Zonder Jou”, waarin Annie afscheid neemt van Dick van Duijn. hetgeen dit jaar voor Simone natuurlijk een extra dimensie heeft gekregen, en de zaal voelt haar verdriet met haar mee.

Alles totaal overziende is dit zeker een musical die je dit seizoen niet mag missen.

  [ # 102 ] 16 October 2017 12:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Als we de berichten mogen geloven zijn er voor deze productie al 100.000 kaarten verkocht en extra voorstellingen bijgeboekt in o.a. Utrecht en Den Bosch. Hopelijk stimuleert dit Stage Entertainment om in de toekomst meer nieuwe shows te bedenken/produceren. Bij voorkeur dan niet alleen biografie-musicals 😊

  [ # 103 ] 19 October 2017 06:55 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  11
Geregistreerd  2015-03-19

Vorige week deze show gezien en ik was alles bij elkaar maar gematigd positief.
Zeker de cast is sterk en presteert goed, maar dat kon voor mij niet verhullen dat ik het verhaal te traag vond om te blijven boeien. Het hoogtepunt van de show is voor mij ” dansen op de vulkaan” (hetgeen een mooie pauzefinale was geweest) maar daarna kabbelt het stuk nog wat minuten door tot de pauze.
Vooral de tweede akte vind ik matig wat betreft liedkeuzes en verhaallijntjes.
Gelukkig maakt de cast veel goed, maar alles bij elkaar voor mij maar 3 sterren….

  [ # 104 ] 21 October 2017 08:21 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik ben gisteren in Nijmegen geweest en ben toch wel echt positief. Oke, het is inderdaad zo dat het verhaal niet zà³ fantastisch is dat het je echt ontroert of meevoert. Bij een of twee liedjes dacht ik, dit past hier echt niet, is niet logisch, dit liedje zit er alleen maar in omdat ze vonden dat dat liedje er in moest. Sommige andere liedjes passen op zich wel in het verhaal, maar het is dan voor mij wel duidelijk dat eventuele andere liedjes (niet van Annie MG), of helemaal nieuw geschreven liedjes, qua tekst nog beter hadden gepast. Omdat het dan een Annie MG Schmidt-musical is, moet je natuurlijk ook haar liedjes gebruiken, en dat maakt je repertoire toch wat beperkt. Hoe goed dat repertoir ook is, want ik moet eerlijk zeggen, dat het pas nu tot me door drong hoe sterk haar teksten zijn. Ik ben niet goed bekend met haar hele oeuvre, alleen met kleine stukjes ervan, maar wat dat betreft was gisteravond dus een eye opener.

Wat naast de teksten deze voorstelling echt heel goed maakt, is de cast. En dan bedoel ik ook de héle cast. Echt iedereen was helemaal op zijn plek, tot ieder ensemble lid aan toe. Ik kan niemand noemen die er voor mij heel erg uit sprong, negatief of positief, dus dat ga ik ook niet doen.

Er was overigens een korte showstop ongeveer halverwege de eerste akte, vanwege een technische storing. Was na 10-15 minuten verholpen. Na de showstop zag ik ineens veel meer kunstjes met de ledverlichting in het decor, dus ik vermoed dat we daar in het eerste stuk wat in gemist hebben en dat daar de storing in zat. Omdat je dan niet weet wat je mist valt het ook niet op natuurlijk.

  [ # 105 ] 23 October 2017 07:45 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2017-10-19

Heb deze show ook afgelopen week gezien en was wel geamuseerd, al vind ik het geen topproductie.
De liedjes die Annie MG schreef zijn natuurlijk top, het hele verhaal is een tikkeltje gezocht en ook aan de trage kant. Voor de pauze waren het vooral de liedjes die boeiden, na de pauze was dat een stuk minder.
Voor de pauze zit er geen vaart in het verhaal, na de pauze lijken ze bepaalde fasen juist af te raffelen waarbij de liedjes minder functioneel zijn.
De cast is overigens ijzersterk, daar ligt het wat mij betreft niet aan.
Al met al een leuk product van eigen bodem, wat zeker de oudere theaterbezoeker zal kunnen bekoren.
Voor mij een 3sterren (van de 5) productie!

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 12