@Magic, het staat er inderdaad een beetje ongelukkig en ik weet dat de meeste mannen niet hetzelfde zijn als Weismann of Weinstein etc.
Maar ja, de reden dat dit soort praktijken al jaren gewoon kunnen plaats vinden is doordat het mannen uit dezelfde kring zijn die deze mannen in dienst hebben. Ik denk dat deze mannen het probleem onderschatten. Ze zullen vaker dan vrouwen denken: “It’s in the past, en ik heb een regisseur nodig. Ik heb er geen last van dus… ik hoor het niet zelf van actrices, dus het zal wel meevallen. Weet je wat, ik neem die man gewoon weer aan.”
Ongetwijfeld zullen er vrouwelijke producenten zijn die dezelfde beslissing zouden maken, maar doordat er naar verhouding minder vrouwelijke producenten zijn, zal het een kleine groep zijn.
En dan het volgende probleem, zelfs al wordt Weismann aangeklaagd, veroordeeld, er komt een dag dat die man terug komt. En de verandering die we in de maatschappij nodig hebben, gaat langer duren dan dat Weismann leeft. Kijk nu naar Broadway, James Barbour staat al weer een tijdje te stralen als Phantom, veroordeeld voor een seksuele relatie met een 15-jarige. Heeft zijn straf gehad. Maar dan? Mag de man daarna nooit meer werken? Het is een lastige discussie, waar ik ook geen antwoord op heb.
http://www.onstageblog.com/columns/2017/10/19/in-light-of-metoo-is-broadway-going-to-address-its-current-phantom
Ik denk dat als de bom niet barst, Stage & Theaterdirecteuren zich van de domme houden, of het rekken tot na de premiere. De show staat toch al, de regisseur is niet heel erg nodig meer. Maar ze willen niet dat de premiere omgeven wordt door slechte publiciteit. Ik vind de reacties van Lone en Rene etc bewonderenswaardig, maar ik moet nog zien dat zij hun nek uitsteken en stampij gaan maken bij de premiere.