11 of 13 | ‹ First  < 9 10 11 12 13 > 
Fiddler on the Roof / Anatevka tour 2017-18
  [ # 151 ] 27 October 2017 09:08 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Klaske - 26 October 2017 06:44 AM

En voor tberends, en als je het over de voorstelling wilt hebben, ga je gang. Ik ben altijd benieuwd naar wat anderen vinden van een voorstelling, en als je de show nog niet gezien hebt, is geen probleem. We kunnen het vast hebben over je mening van het laten bespelen van instrumenten door de zangers zelf? Voor, tegen, afhankelijk van het stuk en het personage? Of we kunnen het hebben over de rol van de Russen in het stuk en of het impact heeft op de show als je ze uit de opening weglaat. Of de climax van de eerste akte offstage te laten plaats vinden, wat zou daar de reden voor kunnen zijn? We zitten nog in het begin van de tour, dus er zullen nog weinig zijn die deze versie al gezien hebben, maar er zijn wel onderwerpen die we al kunnen bespreken.
Ik heb mijn mening al gegeven, wat denk jij?

Nee dank je. Ik heb mij voorgenomen om dit topic voorlopig maar te gaan negeren. Zolang dit het grote ‘vermeend Ruut Weisman schandaal topic’ blijft en niet het ‘Fiddler on the Roof / Anatevka tour 2017-18 topic’ heb ik hier niets te zoeken. Te schandalig voor woorden dat mensen zaken boycotten of kaarten retourneren. Ja inderdaad Ruut Weisman is waarschijnlijk fout geweest… heel fout. Maar dit zijn zaken uit het verleden en het betreft niet deze productie. Door al deze acties en uitspraken houdt men een volledige hardwerkende cast en crew die dag in dag uit hun uiterste best doen om wat moois op de planken te zetten, verantwoordelijk voor de daden van een man in het verleden. Maar men smult er kennerlijk van om deze persoon keer op keer aandacht te geven en niet het recht zegen te laten vieren. Ik heb niet de behoefte om keer op keer nieuwe nieuwsfeitjes over deze man te moeten lezen terwijl ik juist geintresseerd ben in de ervaringen van bezoekers van deze voorstelling. Daar gaat het immers om mensen, de voorstelling, de kunst van hetgeen die mensen daar op dat podium staan te doen. Jammer dat dit slechts bijzaak is geworden, ik hou het ff voor gezien.

[ Gewijzigd: 27 October 2017 09:11 AM by tberends ]
   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 152 ] 27 October 2017 09:38 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jammer dat je zelf de cirkel niet wil doorbreken.

Maar om te reageren op wat je zegt: De kunst wordt misschien gemaakt onder dwang van een predator, het is de artistieke handtekening van Ruut Weissman die er onder staat. je kan het niet los zien. Het is geen bijzaak, maar onderdeel van. Je kan het niet negeren en net doen alsof het er niet is, of dat wij er als publiek niets mee te maken hebben.

Stel: Wat als achteraf bekend zou worden dat 1 van de actrices (of acteurs) die nu op het toneel staat in Anatevka lastig gevallen is. Dat zij met angst op het toneel staan.  Stel dat dit om de actrices zou gaan die de dochters spelen, die moeten angst voor de reactie van Tevye portretteren. Stel dat 1 van die vrouwen geweldige kritieken krijgt omdat haar angst tot in de zaal voelbaar was. En later wordt bekend, ‘ik was wel bang, maar dat was geen goed acteerwerk, dat was echt.’

Ik weet dat heel veel ‘stel’ is, maar het is wel wat ik nu denk. Het is een mogelijkheid. Je kan een regisseur en de invloed van de regisseur op acteurs en actrices op het toneel niet volledig uit elkaar trekken. Een acteur doet niet maar waar die zin in heeft op het toneel, hij doet wat een ander hem opdraagt.

  [ # 153 ] 27 October 2017 10:39 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

De verhalen die nu naar buiten zijn gekomen (en ook al veel eerder de ronde deden), zouden in ELK bedrijf aanleiding zijn om de persoon in kwestie onmiddellijk op non-actief te zetten. En dat zou in elk van die bedrijven resulteren in het treffen van directe collega’s, die daardoor een stapje extra zouden moeten doen, of op welke manier dan ook benadeeld worden doordat een collega wegvalt. Als het een leraar was geweest, dan zouden de leerlingen er zeker last van hebben gehad, als ze ineens een vervanger hadden gekregen. Toch zou niemand eraan getwijfeld hebben om onder exact dezelfde omstandigheden, maar dan in een willekeurig ander bedrijf, de man op non-actief te stellen. Mocht achteraf blijken dat de beschuldigingen onterecht waren, dan volgt rehabilitatie. De Theateralliantie probeert het nu gewoon dood te zwijgen en hoopt dat het overwaait. Geloof maar dat ze dat niet gaat lukken.

  [ # 154 ] 27 October 2017 10:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

tberends - 27 October 2017 09:08 AM

Te schandalig voor woorden dat mensen zaken boycotten of kaarten retourneren.

Ik kan wel andere dingen bedenken die schandalig zijn en de stuitende arrogantie in deze van de Theateralliantie is voor mij des te meer reden om mijn kaart te retourneren.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 155 ] 27 October 2017 10:46 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Musical Reports heeft de reactie die ik van het DeLaMar heb gekregen verwerkt in een artikel en ik zag dat dat net gedeeld is op Facebook door Karin Bloemen (de eerste die het gedrag rondom Ruut Weissman aan de kaak stelde een paar jaar geleden). Het gaat langzaam, te langzaam, maar het wordt verspreid.

Edit: het nieuws heeft ook De Limburger gehaald:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20171027_00049730/regisseur-niet-welkom-op-eigen-premiere

[ Gewijzigd: 27 October 2017 10:51 AM by martijn-j ]
  [ # 156 ] 27 October 2017 12:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

De Volkskrant nu ook.

  [ # 157 ] 27 October 2017 01:56 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

xxx
Never Mind.

[ Gewijzigd: 27 October 2017 02:05 PM by Klaske ]
  [ # 158 ] 27 October 2017 04:41 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  98
Geregistreerd  2011-08-08

AT5 op twitter http://www.at5.nl/artikelen/174652/regisseur-niet-welkom-bij-eigen-premiere-in-delamar-na-metoo

  [ # 159 ] 28 October 2017 04:41 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

tberends - 27 October 2017 09:08 AM

Ja inderdaad Ruut Weisman is waarschijnlijk fout geweest… heel fout. Maar dit zijn zaken uit het verleden en het betreft niet deze productie.

Uit alle uitlatingen blijkt wel dat binnen het vak de misdragingen van Ruut een publiek geheim zijn. En uit het bericht van Michelle Courtens blijkt dat ook producenten hiervan op de hoogte zijn. En haar producent probeert dat vervolgens te relativeren onder het mom van ‘hij is nou eenmaal zo’. Maar als je als producent weet dat hij zo is, waarom ga je dan überhaupt nog met zo’n man in zee? Waarom blijven producenten actrices dan blootstellen aan de grillen van deze zieke geest? Als producent moet je met zo iemand niets te maken willen hebben, zowel voor je eigen goede naam als uit verantwoordelijkheidsbesef richting je vrouwelijke personeel. En daarbij maakt het dan niet uit of de incidenten bij jouw bedrijf hebben plaatsgevonden of ergens anders.

Dus het simpele feit dat Ruut ondanks dit alles toch weer is ingehuurd betekent dat de discussie ook voor deze productie relevant is. Hij is tenslotte opnieuw in een positie gebracht die hij in het verleden al heeft misbruikt. En of de Theateralliantie en Stage Entertainment op de hoogte waren van de verhalen uit het verleden kan ik niet beoordelen (al zou ik het apart vinden als een dergelijk publiek geheim juist bij hen niet bekend is). Maar het verhaal van Michelle en de daaropvolgende reacties zouden dan genoeg moeten zijn om alsnog in te grijpen.

tberends - 27 October 2017 09:08 AM

Te schandalig voor woorden dat mensen zaken boycotten of kaarten retourneren.
..
Door al deze acties en uitspraken houdt men een volledige hardwerkende cast en crew die dag in dag uit hun uiterste best doen om wat moois op de planken te zetten, verantwoordelijk voor de daden van een man in het verleden.

Een boycot gaat eigenlijk altijd mede ten koste van onschuldigen. Dat maakt een boycot echter niet minder terecht.
En niemand houdt de cast verantwoordelijk. Ik vind deze situatie juist heel vervelend voor de cast en crew, want die hebben natuurlijk wel last van alle onrust rond de productie. Maar die onrust is toch echt voor rekening van de producent; die heeft deze situatie niet adequaat aangepakt.

tberends - 27 October 2017 09:08 AM

Maar men smult er kennerlijk van om deze persoon keer op keer aandacht te geven en niet het recht zegen te laten vieren.

Het is je goed recht om het met de rest van ons oneens te zijn. Maar dat je de oprechte verontwaardiging op dit forum wegzet als sensatiezucht vind ik gewoon triest.

[ Gewijzigd: 28 October 2017 04:46 AM by Magic ]
  [ # 160 ] 28 October 2017 07:04 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vandaag in de Volkskrant een uitgebreid artikel over de geschiedenis rondom Ruut Weissman en een reactie van onder andere Michelle Courtens.

https://www.volkskrant.nl/theater/de-maat-is-vol-regisseur-ruut-weissman-ontbreekt-op-eigen-premiere~a4524693/

[ Gewijzigd: 28 October 2017 07:32 AM by martijn-j ]
  [ # 161 ] 28 October 2017 08:14 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Magic - 28 October 2017 04:41 AM

Dus het simpele feit dat Ruut ondanks dit alles toch weer is ingehuurd betekent dat de discussie ook voor deze productie relevant is. Hij is tenslotte opnieuw in een positie gebracht die hij in het verleden al heeft misbruikt. En of de Theateralliantie en Stage Entertainment op de hoogte waren van de verhalen uit het verleden kan ik niet beoordelen (al zou ik het apart vinden als een dergelijk publiek geheim juist bij hen niet bekend is). Maar het verhaal van Michelle en de daaropvolgende reacties zouden dan genoeg moeten zijn om alsnog in te grijpen.

Toen Ruut en Jappe voor het eerst in opspraak kwamen, speelde “Hij Gelooft in Mij” nog. Met daarin een leger aan ex-ATKA-studenten. Ik was toen al benieuwd hoe men hier mee om zou gaan. Dat er nu weer “niks” gebeurt verbaast mij dus al bijna niet meer. Terwijl de verhalen nu al tenminste drie jaar publiekelijk bekend zijn.

Ahoewel… “niks”. Ik heb begrepen dat intern wel een en ander wordt ondernomen, maar die verhalen maken het wat mij betreft enkel nog bonter.

[ Gewijzigd: 28 October 2017 08:34 AM by S7rin ]
  [ # 162 ] 01 November 2017 01:06 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Een verklaring van Musicaljournaal over het weigeren van de uitnodiging voor de première:

http://www.musicaljournaal.nl/waarom-een-premiere-uitnodiging-weigeren

  [ # 163 ] 05 November 2017 05:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Statement van de cast, vandaag bij de première.

Wij, de cast van Fiddler on the Roof, bedanken u hartelijk voor uw feestelijke aanwezigheid bij onze première. Wij willen u graag vertellen dat wij ons niet herkennen in de aantijgingen die in de (sociale) media zijn verschenen rondom Ruut Weissman. Liever hadden we uw applaus met onze regisseur gedeeld.

Ik zag op Facebook overigens dat Musicalworld wel aanwezig was vandaag, in tegenstelling tot eerdere berichten.

  [ # 164 ] 05 November 2017 05:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Is dit ergens geschreven of echt hardop uitgesproken? Hoe dan ook vind ik het een raar statement. Wat heeft de cast te herkennen in aantijgingen waar zijzelf niet bij betrokken zijn? Lijkt me nogal logisch dan. Of bedoelen ze dat ze tijdens de repetities geen ongewenst gedrag hebben meegemaakt?

Musicalworld heeft nergens gesteld niet aanwezig te zullen zijn toch? Kan het me niet herinneren in ieder geval.

  [ # 165 ] 05 November 2017 05:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Thomas Acda in Libelle over Hanna van Vliet “Het licht viel op haar gezicht en ik dacht: zo, die is knap. Dus ik vroeg zachtjes aan de regisseur: Kán ze ook nog wat, of eh…..”

Dit is dus precies waar het om gaat. Nee joh, tuurlijk kan Hanna niks. Wat is dat voor vraag? Maar het feit, dát ie het vraagt…..aan deze regisseur. Maar nee. We herkennen ons allemaal niet hoor. Alleen maar aantijgingen en leugens.

‹ First  < 9 10 11 12 13 > 
11 of 13