3 of 11 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
40-45 - Puurs (Studio 100)
  [ # 31 ] 20 November 2017 08:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Vandaag was er een perspresentatie van de muziek van de musical. Er werden twee nummers gebracht: een ensemble-nummer en een solonummer, gebracht door Jelle Cleymans.

Hier een video:
https://www.youtube.com/watch?v=ISz1fhifCl4

Mensen die ik in het ensemble herkende: Jan Schepens, Nordin De Moor, Laura Seys en Juan Gerlo.

Er zouden ondertussen 35.000 tickets verkocht zijn, en de definitieve locatie zou binnenkort (met wat geluk binnen een maand) bekend gemaakt worden.

  [ # 32 ] 20 November 2017 08:33 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

Nog iemand die ik heb herkend, Liv Van Aelst en Jasmine Jaspers

  [ # 33 ] 20 November 2017 09:27 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Tim Saey en Line Ellegiers zitten ook in het ensemble.

Ben benieuwd of Michiel De Meyer ook in het ensemble terecht komt (in het filmpje tijdens SterActeur, vertelde hij dat hij auditie had voor de musical).

  [ # 34 ] 21 November 2017 08:50 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Nog reagerend op het filmpje hierboven met de 2 nummers: krijg jeuk en uitslag van die 2 fragmenten. Afgrijselijk. Moet er wel bij zeggen dat ik met een verrotte rug ben wakker geworden, dus ik ben chagrijnig. Daar sloten die fragmenten dan weer wel goed bij aan 😊.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 35 ] 21 November 2017 09:47 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik kon het ensemble stuk niet goed verstaan en het tweede nummer… Ach…naar 14-18 ging ik ook niet voor de muziek. Ik hoop op filmisch spektakel 😊

  [ # 36 ] 21 November 2017 12:11 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2008-11-06

Ik was er gister bij en de negatieve reacties verbazen me eigenlijk. Ik vond het juist erg mooi en vond de sfeer die overgebracht werd ook goed, ook al was dit pas een voorproefje. Het ensemble nummer kon ik daar juist prima verstaan, daar let ik altijd wel op, misschien dat het op film anders is, dat zou kunnen.
Ik ben heel benieuwd naar deze voorstelling, denk dat het mooi gaat worden.

Er werd trouwens nog een derde nummer ten gehore gebracht, Er Komt Een Dag, dit was alleen een studio-opname. Nu ingezongen door Will Tura, in de voorstelling zal het door Jonas van Geel gezonden worden.

  [ # 37 ] 21 November 2017 12:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

De negatieve commentaren hier verbazen me ook. Heb van een aantal mensen die er gisteren waren gehoord dat ze onder de indruk waren.

Over het ensemblestuk dat niet goed verstaanbaar was: dit is meer dan waarschijnlijk te wijten aan de opname, omdat het gaat om de cameramicrofoon die het geluid in de zaal opnam, en niet het geluid van de mengtafel dat naar de boxen werd uitgestuurd.

  [ # 38 ] 21 November 2017 05:52 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het bijbehorende persbericht:

Studio 100 stelt muziek voor van spektakel-musical 40-45

Vanmorgen heeft Studio 100 de muziek voorgesteld van het groots opgezette muzikaal totaalspektakel 40-45. De muziek wordt gecomponeerd door niemand minder dan Will Tura en Steve Willaert. Hoofdrolspeler Jelle Cleymans greep het aanwezige publiek meteen naar de keel met een pakkend solonummer. Ook de andere nummers brachten de zaal in vervoering. Bezieler Gert Verhulst en regisseur Frank Van Laecke zijn alvast bijzonder tevreden met de muzikale score die momenteel geschreven is voor deze megaproductie.

De Vlaamse pers verzamelde deze ochtend bij Studio 100 in Schelle voor de presentatie van de muziek van de spektakel-musical 40-45. Het verhaal van 40-45 draait rond 2 broers die worden gespeeld door Jonas Van Geel en Jelle Cleymans. Will Tura en Steve Willaert stonden voor de loodzware opdracht om muziek te schrijven voor deze grote en veeleisende productie. Na afloop van de presentatie was iedereen het erover eens dat dit duo zich met onderscheiding van deze taak heeft gekweten. 

Will Tura “Toen Gert Verhulst me vroeg om de muziek voor 40-45 te schrijven heb ik geen moment getwijfeld. Ik koester al langer de droom om ooit een musical te schrijven. Samen met Steve Willaert ben ik aan de slag gegaan om muziek te componeren voor deze uitzonderlijke productie. Noot voor noot hebben we geprobeerd om muziek te bedenken die het verhaal en de heftige emoties van 40-45 vertellen. De muziek voor deze voorstelling moet het publiek raken, in alle facetten.” 

Frank van Laecke: “Muziek schrijven voor een productie als 40-45 is een bijzonder zware opdracht. Je hebt muziek nodig die zowel kan dienen voor grote massascènes als meer intiemere nummers. Bovendien moet de muziek ook de emoties van de personages perfect weergeven. Ik durf stellen dat Will en Steve daar meer dan in geslaagd zijn” 

Gert Verhulst: “Mijn bewondering voor Will Tura is enorm groot. Zijn talent als songschrijver gecombineerd met de ervaring van Steve Willaert als filmcomponist maakt dat we de gedroomde tandem voor 40-45 hebben gevonden” 

De ticketverkoop loopt intussen heel goed want tot vandaag zijn er reeds 35.000 tickets verkocht.

  [ # 39 ] 22 November 2017 12:59 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Ik verwachtte persoonlijk niet veel van 40-45, maar dit is nog erger dan ik dacht.

Onsamenhangende clichénummers ten top. Ze zullen het net zoals bij 14-18 moeten hebben van de fans van S100 en mensen die spektakel willen zien (al vond ik dat bij 14-18 ook zwaar tegenvallen).

Muzikaal stelt het blijkbaar weer weinig voor.

[ Gewijzigd: 22 November 2017 01:04 AM by Fentom ]
  [ # 40 ] 15 December 2017 11:36 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

13 december 2017
Studio 100 vindt nieuwe locatie voor spektakel-musical 40-45 in Puurs
Studio 100 is bijzonder blij om te kunnen melden dan het een nieuwe locatie heeft gevonden voor de spektakel-musical 40-45. Het gaat om een site van Montea vlakbij de kruising van de A12 en de N16 in Puurs. Naast een uitstekende bereikbaarheid biedt deze locatie ook voldoende parking en heeft zij alle troeven om deze groots opgezette mega-productie te ontvangen. Alle betrokken partijen zijn alvast enthousiast over deze nieuwe locatie en kijken uit naar de wereldpremière op 7 oktober 2018.

locatie
De kogel is door de kerk: Studio 100 heeft een nieuwe locatie gevonden voor de megaproductie 40-45. Het gaat om een terrein vlak aan de kruising van de A12 en de N16 in Puurs. Tot in maart van dit jaar was het gebouw nog in gebruik als magazijn van een kledingketen. De volledige site beslaat in totaal meer dan 60.000 m2.
Studio 100 zal deze site de komende maanden volledig omtoveren tot een toegankelijk, publieksvriendelijk en modern theater waar de bezoekers in alle comfort kunnen genieten van een beklijvende voorstelling. Op het grasveld aan de gebouwen wordt een grote tijdelijke constructie neergepoot die op maat gemaakt wordt voor 40-45. Het artistieke concept, inclusief rijdende tribunes, blijft volledig behouden. Het magazijn van het gebouw zal gebruikt worden als foyer en ontvangstruimte. De kantoorzone zal worden ingericht als artistieke en productieruimte. Verder is er ook voldoende parking voorzien.

Gert Verhulst: “Met deze locatie in Puurs hebben we de perfecte site gevonden voor de spektakel-musical 40-45. Ik ben bijzonder blij dat reeds 40.000 mensen ons het vertrouwen hebben gegeven door al een kaartje te kopen. Nu bekend is dat we in Puurs kunnen spelen, kunnen we weer een versnelling hoger schakelen in het productieproces. Ik kijk enorm uit naar 7 oktober 2018, wanneer we hier de rode loper zullen uitrollen voor de première. Ik hou er ook aan om Fernand en Karine Huts te bedanken voor het onvoorwaardelijke vertrouwen in het project en voor de steun die zij hebben geboden ook na het wegvallen van de vergunning in Beveren. We verwelkomen hen graag op de wereldpremière op 7 oktober 2018 !”
Hans Bourlon: “Ik ben bijzonder opgetogen dat we er met Studio 100 in geslaagd zijn om een mooie én goed bereikbare locatie te vinden die vele troeven heeft. Als gedreven ondernemers proberen we elke tegenslag om te zetten in een nieuwe opportuniteit.”
enthousiast draagvlak
Een groots project als 40-45 kan alleen maar bestaan door de samenwerking van verschillende partners. Een belangrijke partner voor deze locatie is de gemeenste Puurs, die van bij het begin enthousiast was over deze locatie
Koen Van den Heuvel, burgemeester Puurs: “Als gemeentebestuur zijn we bijzonder blij en vereerd dat Studio 100 in Puurs de juiste site heeft gevonden voor 40-45. De locatie is heel centraal en bereikbaar gelegen en bovendien zal dit ook zorgen voor extra impulsen voor de lokale economie en horeca.”
Voor deze site werkt Studio 100 samen met Montea als exclusieve vastgoedpartner. Montea is een ontwikkelende belegger in logistiek vastgoed in België, Nederland en Frankrijk. Montea biedt haar klanten letterlijk de ruimte om te groeien, aan de hand van flexibele en innoverende vastgoedoplossingen.
 
Jo De Wolf, CEO Montea: “In 2014 waren we met het Montea-team aanwezig op de voorstelling 14-18 en we waren onder de indruk van deze Vlaamse topproductie. Het is voor ons dan ook een bijzondere eer om onze bijdrage te kunnen leveren aan de nieuwe ambitieuze musical 40-45. Door het combineren van twee Montea locaties (Puurs — Schoonmansveld en Puurs-Rijksweg) ontstaat de ideale oplossing voor Studio 100.
40-45 — vanaf 7 oktober 2018 in Puurs
tickets & info vi

  [ # 41 ] 15 December 2017 11:38 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

15 december 2017
Stormloop op tickets spektakel-musical 40-45 sinds bekendmaking nieuwe locatie!

Sinds de bekendmaking van de nieuwe locatie van de spektakel-musical 40-45 in Puurs, amper 2 dagen geleden, zijn er al meer dan 10.000 extra tickets de deur uit. Daarmee staat de teller een klein jaar voor de première op meer dan 50.000.
Anja Van Mensel, CEO Studio 100 Benelux: “Meer dan 50.000 mensen die een klein jaar voor de première al een ticket kopen, dat is heel bijzonder! Sinds de bekendmaking van de nieuwe locatie vliegen de tickets de deur uit. Het lijkt alsof een ticket voor 40-45 erg in de smaak valt als kerstcadeau.”
Afgelopen woensdag maakte Studio 100 bekend dat het een nieuwe locatie heeft gevonden voor de spektakel-musical 40-45. Het gaat om een site van Montea vlakbij de kruising van de A12 en de N16 in Puurs. Naast een uitstekende bereikbaarheid biedt deze locatie ook voldoende parking en heeft zij alle troeven om deze groots opgezette mega-productie te ontvangen. Studio 100 zal deze site de komende maanden volledig omtoveren tot een toegankelijk, publieksvriendelijk en modern theater waar de bezoekers in alle comfort kunnen genieten van een beklijvende voorstelling.

verhaal
Het verhaal van 40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…
40-45 — vanaf 7 oktober 2018 in Puurs
tickets & info via http://www.40-45.live

  [ # 42 ] 09 February 2018 04:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Deze middag verzamelde de Vlaamse pers in Puurs waar het gloednieuwe Studio 100 Pop-Up Theater werd voorgesteld. Eerder werd al aangekondigd dat deze site ook de nieuwe locatie wordt van de spektakel-musical 40-45. Daarnaast zullen er ook een aantal andere producties gespeeld worden. Zo zal de nieuwe tour van K3 in het voorjaar van 2019 exclusief te zien zijn in het nieuwe Pop-Up Theater. Als klap op de vuurpijl kondigde Studio 100 ook aan dat het met Sneeuwwitje zijn traditie van de alom geprezen sprookjesmusicals weer opneemt. Deze show zal te zien zijn in het najaar van 2019.

grootse plannen
Eind vorig jaar kondigde Studio 100 aan dat het een nieuwe locatie gevonden had voor de spektakel-musical 40-45. Maar vandaag raakte bekend dat Studio 100 grootse plannen heeft met de site: er wordt een heus Pop-Up Theater gebouwd. Studio 100 plant niet alleen om er de spektakel-musical 40-45 te spelen, maar ook nog andere producties.
De eerste productie die aangekondigd wordt na 40-45 is de nieuwe spectaculaire tour van K3 in het voorjaar van 2019.
Het productiehuis neemt ook weer de draad op van zijn populaire sprookjesmusicals. Deze producties zijn uitgegroeid tot echte publiekslievelingen en Studio 100 is dan ook heel blij om te kunnen aankondigen dat de musical Sneeuwwitje, de productie waar het allemaal mee begon, zijn revival zal kennen in het nieuwe Studio 100 Pop-up Theater

Gert Verhulst: “Vandaag is een mooie dag voor Studio 100 want we kondigen drie zeer mooie nieuwe producties aan in ons Pop-Up Theater. Ik kijk naar elk van die drie producties bijzonder hard uit! 40-45 moet dé sensatie van volgend theaterseizoen worden, een musical waarmee we geschiedenis willen schrijven. Zo hoog leggen we de lat voor onszelf. Daarnaast is er de nieuwe tour van K3. En tot slot is er Sneeuwwitje, onze eerste grote musicalproductie die meer dan 21 jaar geleden het levenslicht zag. Ook dat is voor mij persoonlijk een zeer bijzondere productie geweest.

Hans Bourlon: “We blijven bij Studio 100 ondernemers in hart en nieren. Met al onze plannen die we vandaag hebben voorgesteld ligt er weer bijzonder veel uitdagend werk op de plank. Samen met het volledige team heb ik er heel erg veel goesting in!

locatie
Het nieuwe Pop-Up Theater van Studio 100 komt op een terrein vlak aan de kruising van de A12 en de N16 in Puurs. Tot in maart van vorig jaar was het gebouw nog in gebruik als magazijn van een kledingketen. Op het grasveld aan de gebouwen wordt een grote tijdelijke constructie neergepoot. Het magazijn zal gebruikt worden als foyer en ontvangstruimte. De kantoorzone zal worden ingericht als artistieke en productieruimte. Verder is er ook een overdekte parking voorzien.

sterke Belgische partners
Voor de realisatie van het Studio 100 Pop-Up Theater gaat Studio 100 in zee met 2 Belgische bedrijven die hun kwaliteitslat even hoog leggen.
Spantech is actief in verschillende markten voor aluminium structuren voor tijdelijke, semipermanente en permanente toepassingen. Spantech is wereldwijd actief in meer dan 20 landen. Het bedrijf biedt ook oplossingen voor industriële overkappingen, tijdelijke winkels & gebouwen, sporthallen, hulporganisaties & maatwerk projecten.
Montea is voor dit project de exclusieve vastgoedpartner van Studio 100. Montea is een ontwikkelende belegger in logistiek vastgoed in België, Nederland en Frankrijk. Montea biedt haar klanten letterlijk de ruimte om te groeien, aan de hand van flexibele en innoverende vastgoedoplossingen.

40-45 — vanaf 7 oktober 2018
in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs
tickets & info via http://www.40-45.live
 
http://www.popuptheater.be

  [ # 43 ] 20 February 2018 04:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Ondertussen zijn er 100.000 tickets verkocht én is de productie verlengd tem 18 november 2018.

  [ # 44 ] 30 March 2018 04:51 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Opnieuw verlengingen voor spektakel-musical 40-45
Ondertussen al meer dan 140.000 tickets verkocht!

Het blijft bijzonder hard gaan voor de ticketverkoop van de spektakel-musical 40-45. Vandaag maakte Studio 100 bekend dat er intussen al meer dan 140.000 tickets verkocht zijn voor de spektakel-musical 40-45.
Om te kunnen voldoen aan de vraag naar tickets heeft Studio 100 beslist om de speelperiode te verlengen. Vanaf vandaag kunnen er tickets besteld worden voor voorstellingen tot en met 2 december 2018.

Gert Verhulst: “Ik ben ongelofelijk fier dat we opnieuw verlengingen kunnen aankondigen voor 40-45. Een half jaar voor de wereldpremière zitten de voorbereidingen op kruissnelheid. Naast een absoluut creatief topteam hebben we ook een Vlaamse topcast kunnen samenstellen met grote én verrassende namen. Voeg daar nog spectaculaire en grensverleggende technische hoogstandjes aan toe en dan weet je dat we onze bezoekers een onvergetelijke theaterervaring zullen bezorgen! 

Grensverleggend op alle vlakken
Het verhaal van 40-45 draait rond 2 broers die worden gespeeld door Jonas Van Geel en Jelle Cleymans. Voor de andere rollen heeft Studio 100 telkens 2 acteurs gecast die samen in een vaste bezetting zullen spelen. Zo is er een blauwe en groene cast:

                Blauwe Cast                   Groene Cast
Louis           Jonas Van Geel               Jonas Van Geel
Staf           Jelle Cleymans               Jelle Cleymans
Emiel         Peter Van de Velde           Lucas Van den Eynde
Anna           Marleen Merckx               Ann Tuts
Sarah         Clara Cleymans               Nathalie Meskens
Leon           Jo De Meyere                 Herbert Flack

Maar niet alleen door de dubbele cast is deze productie grensverleggend: ook het technisch concept, inclusief rijdende tribunes, dat voor deze voorstelling werd bedacht is een absolute wereldprimeur. Speciaal voor 40-45 bouwt Studio 100 in Puurs een Pop-Up Theater om deze gigantische productie te kunnen huisvesten.

Verhaal
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…

40-45 — vanaf 7 oktober 2018
in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs

Verlengd tot en met 2 december 2018
tickets & info via http://www.40-45.live 

  [ # 45 ] 13 May 2018 03:58 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Er zijn ondertussen meer dan 150.000 tickets voor de musical verkocht.

Ook de bouw van de theaterhal ligt op schema.

Tevens heeft Maja Van Honsté op haar instagram aangekondigd dat ze in het ensemble van de musical zit.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 11
‹‹ Hair 2016-2017      Murder Ballad ››