12 of 13 | ‹ First  < 10 11 12 13 > 
Fiddler on the Roof / Anatevka tour 2017-18
  [ # 166 ] 05 November 2017 05:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik zag een foto op Twitter. Het stond op een A4’tje.

Ik dacht dat op theaterkrant.nl stond dat Musicalworld de voorstelling niet zou recenseren, dus dan is er ook geen reden om aanwezig te zijn.

[ Gewijzigd: 05 November 2017 05:57 PM by martijn-j ]
  [ # 167 ] 05 November 2017 06:00 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Heeft Theaterkrant misschien verkeerd geïnterpreteerd dan, die stelden aanvankelijk ook dat Dick van den Heuvel opriep tot een boycot terwijl dat voor hem gewoon een persoonlijke beslissing was.

AD.nl heeft overigens inmiddels over het statement van de cast bericht: https://www.ad.nl/show/cast-fiddler-on-the-roof-herkent-zich-niet-in-aantijgingen-ruut-weissman~a7b353a7/

  [ # 168 ] 05 November 2017 06:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat zou kunnen natuurlijk.

Bedankt voor de link. Zie dat het briefje in het programmaboekje zit blijkbaar. Het is een raar statement. Ik vind het woord ‘aantijgingen’ misplaatst, want daarmee zeggen ze dat de beschuldigingen vals zijn. Ik ben blij dat de cast zich er niet in herkent, want dat betekent dat Ruut Weissman niet over grenzen is gegaan bij deze productie, maar dat betekent niet dat het daarom nooit eerder gebeurd is.

  [ # 169 ] 05 November 2017 06:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Tja wat moet je daar nou mee.., Ik vind het ook een heel raar statement waarmee ze toch expliciet kant kiezen. Ze hadden het beter bij de actie van de Theateralliantie kunnen laten die hem de toegang tot zijn eigen première heeft ontzegd. Al is het naar mijn mening nog heel mager omdat ze dat alleen gecommuniceerd hebben naar de Volkskrant en er verder op hun eigen websites niets over te lezen valt.

Maar goed misschien zijn er vanmiddag nog wat kritische vragen gesteld ?

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 170 ] 05 November 2017 07:00 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik kom er net achter dat Joop v/d Ende afgelopen donderdag in Pauw zat en ook over deze zaak heeft gesproken (vanaf 33:30 ong). Joop geeft aan dat er tijdens het dienstverband met SE geen klachten zijn gekomen over Ruut, maar dat als de zaak “niet goed uitgevochten wordt, hij gestraft wordt door geen werk te krijgen”.

[ Gewijzigd: 05 November 2017 07:06 PM by Laush ]
  [ # 171 ] 05 November 2017 07:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

MW heeft volgens mij nooit verklaard niet aanwezig te zijn; ze hebben alleen een bericht geplaatst over de actie. Ik zie op Twitter wel dat Musicalreports gewoon bij de première aanwezig was, terwijl die toch ook in een bericht een verklaring hadden geëist van de Theateralliantie. Beetje slap terugkrabbelen nu, zwak hoor.

De verklaring van de cast (voor zover door de cast zelf opgesteld) is nu wel een klap in het gezicht van alle slachtoffers.

  [ # 172 ] 05 November 2017 07:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De eerste recensies zijn er al: NRC en AD geven beiden 4 sterren.

  [ # 173 ] 05 November 2017 07:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Heel vreemd statement van de cast dat alleen maar extra de nadruk legt op de gebeurtenissen rondom de regisseur. Hoe moeten ze zich ook “herkennen” in de aantijgingen op social media? Dat waren persoonlijke statements. In feite zeggen ze daarmee: “Ik heb nooit last gehad van Ruut”, dat wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat anderen dat in het verleden ook niet gehad hebben. En “op social media”? Ook de Theaterkrant en De Volkskrant hebben hier uitgebreid over bericht.

  [ # 174 ] 06 November 2017 06:46 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Eens met Baud. Een uiting van frustratie die ze beter niet hadden kunnen doen. Zo iets legt meteen druk op je cast. Zouden, als er in de cast mensen zitten die het wel herkennen, deze dat op dit moment durven te zeggen? Want de sociale dwang dit statement te ondertekenen is wel een soort ‘“zeg het nu of blijf voor altijd zwijgen”

  [ # 175 ] 06 November 2017 07:51 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Er wordt duidelijk achter de schermen “geregisseerd” om dit te marginaliseren. De melding van Diederik Ebbinge op de tijdlijn van Michelle Courtens is ook al verwijderd, net als al zijn uitingen op social media. (Hij was twee jaar geleden een van de acteurs die Ruut verdedigde, maar gaf enkele weken geleden toe dat hij daarmee een verkeerde beslissing had genomen, waarvoor hij zich nu schaamde.) Nergens staat een verklaring van de Theateralliantie, het werd door Joop vd E tussen neus en lippen door gemeld bij Pauw dat Weissman niet bij de première zou zijn. Een verklaring als deze is duidelijk voorbereid, al is het maar omdat het een flinke operatie is om deze bij 1200 programmaboeken te voegen. De volgende stap zal zijn dat Weissman gewoon een nominatie krijgt voor een musical award voor de regie van Fiddler. Wellicht zal hij dan ook afmelden voor het gala, waarna zijn kliekje kan melden dat hij genoeg gestraft is voor iets wat niet bewezen is voor een rechtbank. Volgend seizoen even stilzitten en daarna kan hij weer aan de slag, als regisseur, programmeur of adviseur. Ze rekken het net zo lang totdat het publiek moe wordt van de verhalen. Daar zijn ze precies op uit. Over de slachtoffers wordt niet meer gesproken, noch worden ze gehoord.

  [ # 176 ] 06 November 2017 08:22 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was op de première van Fiddler on the roof. De recensie en de videoreportage zijn te vinden onder Artikelen.

  [ # 177 ] 06 November 2017 09:10 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Mooie reportage, en goed dat er gewoon gevraagd wordt naar de commotie. De reactie van Yardeen Roos (het deel “commotie betekent niet dat…”) vind ik vreemd en onverstandig in een zaak als deze, maar voor de rest reageert iedereen wel zo goed als je zou kunnen verwachten. Verder vrees ik wel dat dit af gaat lopen zoals Harry beschrijft, alles lekker onder het tapijt.

  [ # 178 ] 06 November 2017 03:45 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Als je naar de reportage kijkt, lijkt het wel alsof de cast niets weet van dat inlegvel met “hun” statement. Anders was het vrij logisch geweest om daar naar te verwijzen. En nu reageren ze eigenlijk allemaal met “tja, ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet”.

  [ # 179 ] 25 November 2017 09:20 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Uitgebreid interview met Ruut Weissman in Het Parool. Hij ontkent de recente verhalen, maar bekent wel relaties met studenten gehad te hebben.

https://www.parool.nl/amsterdam/ruut-weissman-over-metoo-ineens-ben-ik-een-viespeuk~a4541376/

  [ # 180 ] 25 November 2017 11:08 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Hij bekent ook dat hij “grof gebekt” is/was, maar maakt daar nu van dat het niet seksueel bedoeld was. En dat hij “fysiek” was, maar alleen omdat hij een “warme man” is/was.

‹ First  < 10 11 12 13 > 
12 of 13