39 of 39 | ‹ First  < 37 38 39
Wicked Londen
  [ # 571 ] 28 July 2017 08:39 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2011-06-07

Ik was zaterdagavond ook bij de cast change aanwezig.
Wat een energie in het Apollo Victoria die avond! Zowel on stage maar ook in de zaal.

Wat was Sue Kelvin een geweldige Madame Morrible!! En samen met Mark Curry als Wizard een hele goede combi. Voor het eerst in 5x Wicked vond ik deze rollen interessant, begrijpelijk en menselijk. Want normaal doen deze karakters (en daarbij Sentimental Man en Wondeful) mij niet zoveel.

Oliver Savile heeft een fijne stem, goede kop en laat je meegaan met zijn liefde voor Glinda en Elphaba op een begrijpbare/geloofwaardige manier zonder hem als een eikel te gaan zien.

Suzie Mathers had het zwaar, bij No One Mourns the Wicked was ze al zichtbaar aangedaan.
Wat een fantastische Glinda zet Suzie neer met een stem waar je u tegen zegt. Haar NOMTW was zeer krachtig, Popular was hilarisch en Thank Goodness was loepzuiver en emotioneel.

En Willemijn als Elphaba. Wat moet je daar van zeggen?
Wat een vakvrouw! En wat heeft ze haar stem de afgelopen 6 maanden in Londen verbeterd en verbeterd!
Door de youtube audio’s was ik al enthousiast, maar als je haar live ziet on stage merk je wat een stem ze heeft.
Daarbij beweegt ze over het podium alsof het haar speeltuin is (Wizard and I!) en blaast ze iedereen omver aan het eind van het lied.
Bij Defying Gravity was de hele zaal muisstil (geen kuchje gehoord uit de zaal) maar ging vanaf de ‘flying portion’ iedereen uit z’n dak.
Nog nooit zo’n intieme As Long As Youre Mine gehoord en staat ze bij No Good Deed (mijn favo song) alles te geven wat ze in zich heeft. Al zodra ze uit het podium komt ging de zaal al los, heerlijk.

Het hele ensemble (waar ook meer dan de helft hun laatste show speelden) gaf alles wat ze in zich hadden, en waren al zichtbaar aangedaan door het applaus na No One Mourns the Wicked. Waarbij bij het eindapplaus velen de tranen op de wangen hadden.

Wicked in Londen heeft mij al eens eerder verbaasd over het geweldige licht (WOW WOW WOW, nooit eerder zo mooi gevonden), geluid en orkest! Bij geen andere productie zo gezien (of omdat ik in Londen in de Stalls zit en niet op het balkon?)
Maar deze avond heeft een speciaal plekje door de vibe die in het theater hing die avond, waar ik aan terugdenk als een bevoorrecht persoon….dat ik er bij kon zijn deze avond.

Edit:
En zoals Twananas al zegt.
Die glow-sticks waren zeeeeeer irritant!
Ik weet niet of het personeel van het theater altijd zoveel rondloopt?? Maar ze waren zichtbaar veel aanwezig wat mij toch regelmatig heeft afgeleid.
Als je dan als groep fans bedenkt om iets ludieks te doen (hoe lief het ook bedoeld is), verstoor je echt de show voor de rest van de zaal!! Maar het is een theatershow, geen concert…kom op.
Ik was ook blij dat dit door het personeel op een duidelijke en respectvolle manier snel teniet werd gedaan.

[ Gewijzigd: 28 July 2017 08:42 AM by Labor88 ]
  [ # 572 ] 17 December 2017 10:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Ik heb Sophie inmiddels zelf al haar entree per bubble mogen zien maken, heerlijk! Grappig, scherp, fijne zangstem, heel blij dat ik dit heb mogen meemaken. Op naar de volgende Dorothy met een mooie rol in Wicked!

En deze winter fiets ik rond met Wicked handschoenen aan, ik blijf me verbazen over de gadgets ze bij deze productie verzinnen.

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 573 ] 30 December 2017 11:00 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2015-04-30

Laatste wicked van 2017 was de eerste keer wicked voor mij. Omver geblazen bij defying gravity en no good deed van alice. En bradley jaden is een onwijs knappe fiyero.

   Handtekening   

Awesome, Wow.

  [ # 574 ] 27 January 2018 04:32 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Gaby* - 27 July 2017 06:49 PM

Iemand Sophie Evans al als Glinda gezien? 😊
Ik vind het zo onwerkelijk mooi dat ze deze rol heeft gekregen!

Ja Ik heb haar in Oktober gezien als Glinda en wat is ze geweldig! Alice Fearn als Elphaba is ook te gek!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 575 ] 13 May 2018 10:04 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Is er nog wat bekend over wanneer Sarah McNicholas terug komt als Nessarose? Komt ze uberhaupt nog wel terug? Rosa o’reily(US Nessarose) speelt al sinds September non-stop(met uitzondering van haar vakanties, vrije dagen etc.) Nessarose.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

‹ First  < 37 38 39
39 of 39