1 of 28 |  1 2 3 >  Last ›
Anastasia Scheveningen
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

It was announced today that the new Broadway musical Anastasia will appear in mountings across Europe, Asia, the United Kingdom, Australia and South America. Productions are expected to play in Germany, Holland, Spain, Russia, Korea, Japan, Mexico and China. Plans for a North American tour of Anastasia are also underway. A confirmed production timeline will be announced soon.

Anastasia began performances on March 23, 2017 and opened on April 24, 2017. The new musical inspired by the 1997 animated film of the same name is directed by Tony winner Darko Tresnjak.

Featuring a score by Stephen Flaherty and Lynn Ahrens and a book by Terrence McNally, Anastasia tells the story of a brave young woman attempting to discover the mystery of her past. The musical features tunes from the film, including Flaherty and Ahrens’ Oscar-nominated “Journey to the Past,” as well as original songs.

Christy Altomare stars in the title role on Broadway, with Derek Klena as Dmitry, Ramin Karimloo as Gleb, Mary Beth Peil as Dowager Empress Maria, Caroline O’Connor as Countess Lily Malevsky-Malevitch and John Bolton as Vlad Popov.

Rounding out the Broadway company are Zach Adkins, Sissy Bell, Lauren Blackman, Kathryn Boswell, Kyle Brown, Kristen Smith Davis, Janet Dickinson, Constantine Germanacos, Wes Hart, Ian Knauer, Ken Krugman, Dustin Layton, Shina Ann Morris, James A. Pierce III, Molly Rushing, Nicole Scimeca, Jennifer Smith, Johnny Stellard and Allison Walsh.

Anastasia is currently nominated for two 2017 Tony Awards, two Drama League Awards, nine Drama Desk Awards and 13 Outer Critics Circle Awards.

The musical played a 2016 out-of-town engagement at Hartford Stage.

bron: Broadway.com

[edit Jeroen: titel aangepast vanwege bevestiging productie voor Circustheater]

[ Gewijzigd: 08 September 2018 09:32 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 05 May 2017 01:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik ken de productie (op wat songs en productiefoto’s na) niet echt, maar de overweging om een nog nooit eerder gespeelde grote productie naar Nederland halen vind ik in ieder geval al positief! De film is echter (volgens mij) niet heel bekend in Nederland, dus ik ben benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken qua theater(s) & casting.

  [ # 2 ] 05 May 2017 01:09 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

-

[ Gewijzigd: 05 May 2017 08:52 PM by __niX ]
  [ # 3 ] 05 May 2017 01:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Stage is eigenaar van de rechten. Daar is niets nieuws aan.

[ Gewijzigd: 06 May 2017 08:13 AM by Harry ]
  [ # 4 ] 05 May 2017 02:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Yes please!

De film behoort tot mijn favorieten. !k ben ontzettend blij dat ik onlangs op marktplaats eindelijk de Nederlandse soundtrack heb kunnen kopen, die luister ik zeer regelmatig. Ik zou zeker gaan!

  [ # 5 ] 05 May 2017 05:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Harry - 05 May 2017 01:23 PM

Stage is eigenaar van de rechten. Daar is niets nieuws aan.

Germany, Holland, Spain, Russia… Daar is Stage allemaal actief, dus het lijkt me dat ze dat zelf zullen doen…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 05 May 2017 08:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Oh ok ik haal het wel weg

  [ # 7 ] 06 May 2017 12:08 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Zou dit de opvolger van The Lion King kunnen zijn? Ik zou het in ieder geval wel leuk vinden, vond de animatiefilm altijd heel leuk!

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 8 ] 07 May 2017 08:31 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

En hier zou vajen wel prima passen als Anastasia. Dat zie ik haar echt wel doen.
Of zouden ze er Jim dan weer naast zetten 😘

  [ # 9 ] 07 May 2017 11:39 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Faatijn - 07 May 2017 08:31 AM

Of zouden ze er Jim dan weer naast zetten 😘

Er zijn twee mannelijke leads toch? Dat wordt een Tim/Jim sandwich, met Ferry Doedens en Buddy Vedder als alternates 😉 Maar ik zie Vajèn het ook wel doen hoor! Celinde als Anastasia schoot ook nog even door m’n hoofd, maar die heeft (naast een vaste standplaats in Londen) denk ik een te volwassen uitstraling en te diepe stem, als ik naar Journey to the Past luister dan. Van het duet dat ik heb gehoord moest ik bij de stem van de mannelijke hoofdrol heel erg aan Freek denken, al lijkt hij qua type veel meer op Ramin Karimloo(‘s personage).

Ben wel benieuwd of het écht tot een productie komt, en zo ja wanneer. Het lijkt me niet dat Stage dit gelijktijdig in dicht bij elkaar liggende Europese landen gaat produceren, en meestal krijgen de UK en Duitsland voorrang op NL.

  [ # 10 ] 16 January 2018 05:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Stage begint met Anastasia komend seizoen in Madrid.


http://www.anastasiamusical.es

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 11 ] 16 January 2018 06:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

In Madrid? Loopt [zwoel Spaans] El Guardaespaldas [/zwoel Spaans] zo slecht of gaat die productie touren? 🤔 Wel gaaf dat Stage Entertainment toch echt wel vaart lijkt te willen maken met Anastasia!

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 17 January 2018 11:47 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Inderdaad ze beginnen in Spanje. Echter ik heb drie keer niks met zowel de animatie film als de musical die daar dus op gebaseerd is. Walgelijk dat er een sprookje wordt gemaakt van een mysterie die is voort gekomen uit een van de meest gruwelijke stukken uit de Russische geschiedenis. Sorry daar maak je toch geen sprookje van?! En het dan ook in Rusland produceren, auw. Ik geloof niet dat heel veel Russen daar blij mee gaan zijn. Ik hoop ook dat deze productie een enorme flop word. Bah zeg! Als je een historische musical wilt maken Great! Echt waar super. Kijk eens wat Hamilton voor een show geworden is zonder dat het een sprookje geworden is. Nee sorry vind het echt schandalig om van zo’n gruwelijk geschiedenis verhaal een sprookje te maken. Laat staan om het als achtergrond gebruiken voor een sprookje. Nee sorry… Weer echt -niet alleen voor nederland- een heel slechte keuze.

  [ # 13 ] 17 January 2018 01:44 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Robin1994 - 17 January 2018 11:47 AM

Walgelijk dat er een sprookje wordt gemaakt van een mysterie die is voort gekomen uit een van de meest gruwelijke stukken uit de Russische geschiedenis. Sorry daar maak je toch geen sprookje van?! En het dan ook in Rusland produceren, auw. Ik geloof niet dat heel veel Russen daar blij mee gaan zijn.

Het idee van Anastasia als musical komt juist uit Rusland. Een van de producers van Stage Entertainment Rusland is zijn moeder verloren bij die gijzeling die in het Doebrovkatheater plaats vond. Zij zat daar die avond als gast van hem. Als “ode” aan haar is hij toen begonnen met het produceren van Anastasia. Oorspronkelijk zou het ook een Russische wereldpremière worden. Maar Stage Entertainment International is met het concept aan de haal gegaan en heeft het vervolgens naar Amerika gebracht.

En de beiden Wereldoorlogen waren toch ook een gruwelijk stuk uit de geschiedenis? Toch “smullen” wij hier van alle films, musicals en voorstellingen die er over gemaakt worden.

[ Gewijzigd: 17 January 2018 01:52 PM by S7rin ]
  [ # 14 ] 17 January 2018 02:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

S7rin - 17 January 2018 01:44 PM
Robin1994 - 17 January 2018 11:47 AM

Walgelijk dat er een sprookje wordt gemaakt van een mysterie die is voort gekomen uit een van de meest gruwelijke stukken uit de Russische geschiedenis. Sorry daar maak je toch geen sprookje van?! En het dan ook in Rusland produceren, auw. Ik geloof niet dat heel veel Russen daar blij mee gaan zijn.

Het idee van Anastasia als musical komt juist uit Rusland. Een van de producers van Stage Entertainment Rusland is zijn moeder verloren bij die gijzeling die in het Doebrovkatheater plaats vond. Zij zat daar die avond als gast van hem. Als “ode” aan haar is hij toen begonnen met het produceren van Anastasia. Oorspronkelijk zou het ook een Russische wereldpremière worden. Maar Stage Entertainment International is met het concept aan de haal gegaan en heeft het vervolgens naar Amerika gebracht.

En de beiden Wereldoorlogen waren toch ook een gruwelijk stuk uit de geschiedenis? Toch “smullen” wij hier van alle films, musicals en voorstellingen die er over gemaakt worden.

tuurlijk. Mijn probleem is ook absoluut niet dat er historische voorstellingen worden geproduceerd maar dat het in dit geval hevig geromantiseerd word en een familie voorstelling wordt. Ik vind dat -ook al komt t van rusland- een moordpartij in een kelder gebruiken als achtergrond voor een sprookje veel te ver gaan. En dan te bedenken dat sprookjes al behoorlijk luguber kunnen zijn. Maar die hele Anastasia is ook nog eens nep. Nee vind het drie keer niks.

  [ # 15 ] 17 January 2018 02:06 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Robin1994 - 17 January 2018 11:47 AM

Inderdaad ze beginnen in Spanje. Echter ik heb drie keer niks met zowel de animatie film als de musical die daar dus op gebaseerd is. Walgelijk dat er een sprookje wordt gemaakt van een mysterie die is voort gekomen uit een van de meest gruwelijke stukken uit de Russische geschiedenis. Sorry daar maak je toch geen sprookje van?! En het dan ook in Rusland produceren, auw. Ik geloof niet dat heel veel Russen daar blij mee gaan zijn. Ik hoop ook dat deze productie een enorme flop word. Bah zeg! Als je een historische musical wilt maken Great! Echt waar super. Kijk eens wat Hamilton voor een show geworden is zonder dat het een sprookje geworden is. Nee sorry vind het echt schandalig om van zo’n gruwelijk geschiedenis verhaal een sprookje te maken. Laat staan om het als achtergrond gebruiken voor een sprookje. Nee sorry… Weer echt -niet alleen voor nederland- een heel slechte keuze.

Met in 2017 een zaalbezetting op Broadway tussen de 90 en 100% zou ik het geen flop willen noemen.

Anastasia is al jaren een bron van inspiratie geweest voor film en theater. De film uit 1997 is weer gebaseerd op de film met Yul Brynner en Ingrid Bergman met al een romantische relatie tussen de bedrieger en Anastasia.

Wat vind je van Les Miserables?

 1 2 3 >  Last ›
1 of 28