1 of 5 |  1 2 3 >  Last ›
Engelse Cats in Nederland en België
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Cats komt (weer) naar Nederland. In de kerstvaknatie in de RAI en in het Liuxor Theater.Zie onderstaand Facebook bericht van eventim:

Op veler verzoek komt CATS na meer dan tien jaar terug naar Nederland! Voor het eerst wordt de musicalklassieker in ons land in het Engels opgevoerd (met boventiteling). De voorstelling komt voor 48 shows naar Nederland: van 23 december 2018 t/m 13 januari 2019 in het RAI Amsterdam Theater en van 15 t/m 27 januari 2019 in het Luxor Theater in Rotterdam — mis het niet! Tickets zijn per direct verkrijgbaar. Boek nu via http://www.eventim.nl/Cats-2018

  [ # 1 ] 08 December 2017 06:17 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Er kan ook geboekt worden bij het Luxor Theater.

  [ # 2 ] 09 December 2017 12:21 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

RAI ook echt.. Cats en Carré klopt toch veel meer..

  [ # 3 ] 09 December 2017 12:33 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het persbericht

MUSICAL CATS IN 2018 VOOR HET EERST IN DE ENGELSE VERSIE NAAR NEDERLAND
Beperkt aantal voorstellingen in Amsterdam en Rotterdam ter gelegenheid van 30-jarig
CATS jubileum in Nederland.

Vandaag start via catsdemusical.nl, Eventim en Luxor Theater de kaartverkoop voor een unieke
Engelstalige tournee van de musicalklassieker CATS in ons land.
De Londense West End productie van Andrew Lloyd Webber zal in Nederland exclusief te zien zijn in
het RAI Theater van 23 december 2018 t/m 13 januari 2019 in het RAI Theater en in het Luxor Theater in
Rotterdam van 15 t/m 27 januari 2019.
Er zullen in totaal slechts 48 shows in Nederland worden gegeven; verlenging is niet mogelijk.
Dit jaar is het precies 30 jaar geleden dat CATS voor het eerst in première ging in Amsterdam en de
harten van de Nederlande theaterbezoekers veroverde. De laatste keer dat CATS (in een Nederlandse
uitvoering) in de Nederlandse theaters te zien was, is inmiddels al meer dan tien jaar geleden.
In seizoen 2006/2007 werd de voorstelling meer dan 300 keer opgevoerd in 13 grote theaters.
De jubilieumtoernee biedt een unieke kans voor oude en nieuwe CATS fans om de show in het
Engels te beleven zonder naar Londen te hoeven reizen.
Vanzelfsprekend wordt de voorstelling van Nederlandse boventiteling voorzien zodat niets van het verhaal
hoeft te worden gemist.
CATS neemt binnen de wereld van het live entertainment een bijzondere positie in. Als ooit langstlopende
musical aan beide zijden van de oceaan en langstlopende touring show in de Verenigde Staten blijkt
het een musical met een tijdloos en universeel appeal, die ook in Nederland is uitgegroeid tot een echte
publiekslieveling.

AMSTERDAM - RAI THEATER
23 DEC 2018 - 13 JAN 2019

ROTTERDAM - LUXOR THEATER
15 JAN 2019 - 27 JAN 2019


HET VERHAAL
De musical speelt zich af op de meest speciale avond van het jaar, waarop de Jellicle katten hun grote bal
vieren. Eén van hen zal door Old Deuteronomy worden uitverkoren om opnieuw te worden geboren en
een nieuw kattenleven te gaan beginnen. Grizabella, de glamour kat die jarenlang de wijde wereld heeft
verkend, keert juist deze avond naar huis terug. Ze wil dolgraag weer contact met haar familie, maar tot
haar grote verdriet willen ze niets van haar weten.
Dan verandert alles: Old Deuteronomy wordt ontvoerd door de schurkachtige Macavity.
De katten bundelen hun krachten en bevrijden hun leider, die uitgerekend Grizabella kiest om herboren te
worden.

GEEN ENKELE ANDERE MUSICAL BIEDT ZOVEEL ENERGIE EN SPEKTAKEL
Sinds de premiere in 1981 speelde CATS onafgebroken gedurende een recordperiode van 21 jaar (!) zo’n
9.000 voorstellingen in Londen. De onvergetelijke hit ‘Memory’ staat in het collectieve geheugen gegrift en
is inmiddels door meer dan 150 artiesten gecoverd, van Barbra Streisand tot Céline Dion.
De hitmusical boeit al meer dan 35 jaar toeschouwers van alle leeftijden en alle culturen en zorgt ervoor
dat het publiek avond aan avond ontroerd en razend enthousiast het theater verlaat. Inmiddels bezochten
meer dan 81 miljoen mensen in meer dan 30 landen de show die al in 15 talen werd opgevoerd.
CATS bestaat uit 57 artiesten en technici. De unieke bundeling van talent van de voornamelijk Engelse
cast zorgt voor een explosie van energie op het podium. De verwachting is dat veel eerdere bezoekers
van CATS van de mogelijkheid gebruik zullen maken om de show opnieuw te bewonderen en nu wellicht
hun kinderen zullen meenemen die toen nog te klein waren- of zelfs niet geboren!

THEATERS EN SPEELPERIODES
23 december 2018 t/m 13 januari 2019 RAI Theater in Amsterdam
15 januari 2019 t/m 27 januari 2019 Luxor Theater in Rotterdam
Toegangsprijzen van €29,90 tot €99,90 (let op: dit is inclusief reserveringskosten)

VOOR MEER INFORMATIE & KAARTVERKOOP
http://www.catsdemusical.nl
http://www.eventim.nl/cats
tel: 0900-1353 (45cpm)
http://www.luxortheater.nl

  [ # 4 ] 13 February 2018 08:31 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Omdat hte morgen valentijnsdag is mag elke musicalfacebooksite volgensmij kaarten verloten voor Cats de musical. Heb al bij Muiscaljournaal en musicalweb wat zien staan. Ik ga bij elke site gewoon meedoen in de hoop dat ik win hahaha (schat de grootste kansen bij de kleinsere musicalfb’s omdat daar minder mensen zullen meedoen; à  la ilovetheater/ musicalnieuws/ broadwayinhollandtv). Iemand de UK Tour eigenlijk al gezien?

  [ # 5 ] 14 February 2018 08:25 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

^ Ik zag m in 2015 in londen. (weet niet zeker of dat dezelfde versie is) en was toen eigenlijk een beetje teleurgesteld.
Muziek stond VEEL te hard, ensemble danste en zong niet synchroon en het was mijn eerste kennismaking met rumtumtugger 2.0 (no comment). oerigens was t verder allemaal wel okay, maar ik kwam niet lyrisch het theater uit ofzo.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 6 ] 14 February 2018 11:53 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Er is momenteel geen UK tour van Cats. Het gaat hier voor zover ik weet om de internationale tour. Die zagen wij een klein jaar geleden in Antwerpen. zie hier de recensie:
http://www.musicalworld.nl/artikel/cats_in_antwerpen/

@Anniek, de 2.0 was gelukkig weer terug naar 1.0…

  [ # 7 ] 14 February 2018 03:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

^ECHT? Oh direct is mijn mening positiever. Dat was echt WALGELIJK hahahaha!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 8 ] 16 February 2018 06:52 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik zal het zien, kaartjes gewonnen 😊

Ik zag de eerste Nederlandse versie in Carré 30 jaar terug, ik was 13 toen maar het maakte zo’n indruk. Ik heb de show daarna nooit meer live gezien (wel de dvd), ben benieuwd hoe ik Cats deze keer zal beleven.

  [ # 9 ] 04 May 2018 08:06 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik kan geen bestaand topic hier over vinden…? Ik heb Cats nooit gezien en ben er wel heel benieuwd naar. Dus misschien als de Engelse versie hier komt dat ik hem wil zien. Alleen 80 euro is wel veel geld voor een eerste rang kaartje.. wie kan me wat vertellen over de musical? Is het het waard?

  [ # 10 ] 04 May 2018 08:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind Cats geweldig, maar er zijn ook genoeg mensen die het vreselijk vinden. Er is weinig verhaal en heel veel dans. Ik vind het 80 euro zeker waard, maar snap ook dat je wat terughoudend bent voor die prijs als je niet goed weet wat je moet verwachten. Zoek anders gewoon wat op op Youtube. Ik denk dat je snel genoeg een beeld hebt om te bepalen of het wel of niet iets voor je is.

  [ # 11 ] 05 May 2018 07:36 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Er is een filmversie van Cats met Elaine Page als Grizabella. Die moet vast wel ergens te vinden zij op Internet . Daarn krijg je wel een goed beeld van de musical.

Persoonlijk vind ik Cats niet om doorheen te komen: geen verhaal ( voor mij is het eigenlijk meer een opeenstapeling van losse revue nummers ) en het ergste : zooooo traag. Jellicle song word ik nog best vrolijk van maar daarna wilde ik de laatste keer eigenlijk al voor de pauze naar huis.

Maar inderdaad dit is wel zo’n typische love it / hate it voorstelling . Dus zoek vooral zelf uit bij welke groep jij je aansluit 😉

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 12 ] 05 May 2018 10:28 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ok dank je. Die ga ik dan misschien eens bekijken. Ik zou wel heel erg balen als ik 80 euro heb betaald en ik tot de laatste categorie behoor…😉Ik heb al wat filmpjes bekeken op YouTube. De dans spreekt mij wel aan maar verder trok het me niet heel erg. En dan ook nog eens geen verhaal..Hmmmm.

  [ # 13 ] 11 May 2018 08:44 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De musical is van 17 tot en met 21 april 2019 ook te zien in het Chassé Theater in Breda.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 14 ] 12 July 2018 10:39 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De voorverkoop voor ‘Cats’ in het Chassé Theater in Breda opent aanstaande zaterdag.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 15 ] 12 July 2018 12:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Voor ik € 100,00 euro ga betalen voor een goede plaats zou ik toch echt wel willen weten wie er in de cast zitten. De website geeft hierover geen info. Zo slecht!

Sowieso is die prijs van € 100,00 veel te veel, 10 jaar geleden betaalde ik voor de JvdE Tour 1e rang € 50,00 en wat langer geleden 😊 € 10,00 in Londen.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

 1 2 3 >  Last ›
1 of 5