6 of 8 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
Hamilton Londen!
  [ # 76 ] 30 January 2018 08:29 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik zag dit gisteren en had Ash als Hamilton en Jack Butterworth als John Laurens/Philip Hamilton (zijn debuut). Voor de rest een first cast, met Barney Hudson als Seabury welke me heel erg opviel in positieve zin.

Bizar, maar de show kon dus blijkbaar nog beter.
Ik vond Ash echt heel tof als Hamilton, heel anders dan Jamael. Verder valt er heel veel te zeggen maar volstaat ‘wow’ ook nog steeds wat mij betreft.  Blij dat ik over een maandje weer mag (daarna is het helaas even uit met de pret ben ik bang hahaha!)

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 77 ] 30 January 2018 11:22 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Heb Ash nog niet gezien.  Is zijn invulling van AH wezenlijk anders? En zo ja, waar zitten de (grote) verschillen. Ben ff benieuwd, heb tig kaartjes maar allemaal niet op de maandag en dat is zijn vaste dag volgens mij.

  [ # 78 ] 30 January 2018 12:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik ben een van de weinige die de show wel OK vond, maar niks bijzonders wat ik nog nooit heb gezien.

Qua vocal prestaties was geen nieuwe Defying Gravity, I Believe or Let It Go zeg maar.
Super strakke show qua dans, muziek is goed, hoewel de rap erg snel gaat en aangezien ik niet naar het album heb geluisterd, miste ik veel van de teksten.
Ik was in de eerste week, en het publiek irriteerde mij ook mateloos met hen over-enthousiaste gejoel en geklap.
Ik geef toe dat ik hier en daar wel een kippenvel momentje had hoor.

Misschien moet ik aankomend jaar nog maar eens gaan als je mensen die het perse geweldig moeten vinden zijn geweest en het ‘neutrale’ publiek gaat 😊

  [ # 79 ] 30 January 2018 03:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik probeerde een heel verhaal te typen, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik wilde zeggen. Na een korte reflectie vind ik het niet helemaal okay om een vergelijking te maken, want ik zag de eerste preview en ik denk dat veel van wat ik die avond gezien heb nu helemaal niet meer aan de orde is. Ik merk wel dat Hamilton een rol is die ik zelf minder makkelijk vergelijk dan bv een Fantine waar ik de -in mijn ogen- sterke en zwakke punten van de actrice moeiteloos op kon noemen en kon onderbouwen waarom ik dat vind. Grappig.

enfin.
Ik vond Ash wat ‘jovialer?’ in het begin. Jamael vond ik vanaf moment 1 mega serieus en wat statisch (wat ik ook wel voor een groot deel toeschrijf aan het feit dat het de eerste show was). Het spel van Jamael was heel rustig wat heel mooi was, maar nu ik Ash heb gezien vind ik iets meer pit in het begin toch wel wat beter passen. Dit is natuurlijk heel persoonlijk, en ik denk dat Jamael nu ook dingen heel anders doet, want wat een zenuwen moet de beste kerel gehad hebben toen ik hem zag.)

Wat ik dan weer wat mooier vond bij Jamael is dat hij iets duidelijker maakte dat HIJ er staat. (Komt natuurlijk ook door zn lengte haha). Ash was er zeker ook, maar dan keek ik soms bijvoorbeeld toch iets meer naar Burr of Mulligan omdat ze iets meer overwicht op het toneel hebben. En daarnaast vond ik de tekstbeleving van Jamael beter.

Ik heb vluchtig mijn vorige review doorgelezen en een paar dingen vielen me op ten opzichte van de vorige keer:
Burr zn lisp lijkt minder heftig te zijn. Je hoort het nog steeds maar ik vind hem nu wel wat beter verstaanbaar/het lijkt minder op te vallen. En, LaFayette/Jefferson is iets gedoseerder. Ietsje minder camp, ietsje minder standje tornado.

Allebei overigens goede prestaties, ik heb geen keuze voor wie is beter oid, vind ik totaal niet aan de orde, maar met gisteren vers in het geheugen zou ik nu graag Jamael willen zien, benieuwd hoe hij de eerste twee maanden is doorgekomen.
@twananas ik snap het hoor. Ik had het gisteren op momenten ook wel dat ik me een beetje ergerde, maar anderzijds (zonder te klinken als een enorme snob haha) sommige mensen hebben hier zo lang op moeten wachten en geld voor betaald dat ik de reactie zelf heel goed snap. Gisteren in de rij ook, ik wist natuurlijk al wel wat me te wachten stond maar er hing nog steeds zo’n buzzz, ik vond het wel tof om te merken.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 80 ] 30 January 2018 08:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Dank Anniek voor je uitleg, ben toch wel heel benieuwd nu. En wat de hype betreft, ik vond het de tweede keer nog toffer dan de eerste x, ondanks dat dat de opening night was. Die buzz vind ik geweldig, je voelt dat je naar iets bijzonder gaat kijken. En het castalbum heb ik inmiddels grijs gedraaid. Het is een redelijke verslaving geworden (wordt nog een aardige concurrent van Les Mis….)

  [ # 81 ] 30 January 2018 09:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Twananas - 30 January 2018 12:59 PM

Misschien moet ik aankomend jaar nog maar eens gaan als je mensen die het perse geweldig moeten vinden zijn geweest en het ‘neutrale’ publiek gaat 😊

Ik vrees dat je nog een aantal jaar moet wachten, tot de hysterie afneemt 😉

Leuk Anniek, dat je beide Hamiltons hebt gezien. Ik ben benieuwd welke Hamilton ik krijg voorgeschoteld 😊

[ Gewijzigd: 30 January 2018 09:22 PM by Faatijn ]
  [ # 82 ] 10 February 2018 11:16 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik heb zonet tickets besteld voor in september, en kan al niet wachten! Ben voor de 100 pond tickets gegaan, omdat her anders nogal prijzig wordt, maar ik hoor dat je bijna overal goed zicht hebt 😊 Plaatsen: Royal - C - 35-36.
Ik had niet gedacht hier tickets voor te kunnen scoren. Het loopt in Londen precies niet zo extreem als in NY (zowel qua prijs als verkoop). Nuja, dat is te nuanceren natuurlijk aangezien de laatste tickets pas maandag in de verkoop zijn gegaan.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 83 ] 17 February 2018 05:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Ik wil zo kaarten boeken
Royal circle voor 100 pond
Is dit goede? Dat is het eerste balkon toch?

Ik las ook iets over staan plaatsen… dan zeggen ze dat er toch wel bij toch?

Maar jeetje zeg! Haha wat zijn de gewone kaarten duur! Daar kun je 3 andere shows van doen haha

  [ # 84 ] 17 February 2018 07:37 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Royal circle is overall goed, zelfs het tweede ‘Grand’balkon is nog okay. Natuurlijk zijn er her en der plaatsen met beperkt zicht. Kijk voor meer Info over de kwaliteit van je zitplaats op Theatremonkey of Seatplan, bij Seatplan kun je zelfs foto’s van de plekken zien indien door de reviewer gemaakt. Let altijd op de datum van de review want zaalplannen kunnen wijzigen met een nieuwe show; De zaal van Billy Elliot is niet meer te vergelijken met die van Hamilton.  Succes!

https://seatplan.com/london/victoria-palace-theatre/

http://www.theatremonkey.com/VICTORIAPALACEbooking.htm#Th

[ Gewijzigd: 17 February 2018 07:44 PM by MarkZ ]
  [ # 85 ] 17 February 2018 08:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Wauw bedankt!! 😀

  [ # 86 ] 17 August 2018 07:45 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Tis alweer een maand geleden dat ik Hamilton zag. maar als nieuw lid leek het toch me wel leuk om een ervaring te geven van deze geprezen musical.

Het jaar waar in Hamilton een hit werd op Broadway kon ik me nog maar al te goed herinneren. Steeds meer verhalen begonnen op te duiken op dit forum over deze musical. Ik zelf was nog niet erg bekend met In the Heights laat staan met Lin Manuel Miranda. En toen ik een beetje het idee las had ik echt zoiets van: hoe kan dat nou in hemelsnaam een goede musical zijn? Destijds vond ik het echt het meest krankzinnige idee dat ik ooit gehoord had.
Maar toen dat geweldige optreden bij de Grammy Awards. Het openingsnummer Alexander Hamilton, maakte me in een klap ontzettend nieuwsgierig en diezelfde dag heb ik het hele cast album dat toen nog volledig op YouTube stond geluisterd. Een nieuwe verslaving brak aan die ruim 2 en een half jaar heeft geduurd tot dat ik afgelopen juli de Londense versie van Hamitlon mocht aanschouwen.

Even alvast een waarschuwing: een hoop mensen gaan het niet eens zijn met mij. De recensie is dan ook geheel subjectief. Niet volledig negatief overigens. Laat ik vooropstellen dat het verhaal, de score, de choreografie, enscenering, het zelfde zijn als in Broadway dus qua dat zijn al mijn verwachtingen waar gemaakt.

Allereerst Jamael Westman, wauw! De rol waarvoor ik het meest bang was zonder Lin’s aanwezigheid, heeft me echt net zo geraakt als het cast album aan deed. Ik heb bij de laatste speech van Hamilton werkelijk nog nooit zo erg gehuild in theater als toen. Hij is heel anders dan Lin, maar hij beviel me compleet. Zijn articulatie, spel en bakken charisma doen niet onder voor Lin Manuel Miranda’s kwaliteiten en persoonlijk vond ik zijn zangstem beter dan die van Lin Manuel Miranda. Kortom geweldig!

Maar dan de andere zoveel geprezen acteur: Giles Terea. Die de rol van Aaron Burr vertolkt. Met de beste wil van de wereld: wtf? De hele avond heb ik me kapot geërgerd . Vooral zijn stem vind ik op sommige momenten veels te opgewekt klinken. Hij klinkt als iemand uit georgdie shore een cowboy uit Texas probeert na te doen. Ik snap dan ook echt helemaal niets van die Olivier award. Maar ai ai ai. Laat me in een ding duidelijk zijn: zijn zang was zuiver. Maar zijn rare texas cowboy achtige overdreven amerikaans accent deed me echt de tenenkromen.

dat zijn in ieder geval mijn meningen over wellicht de twee belangrijkste rollen. De andere zwakke schakel vond ik Michael Jibson met zijn overdreven komische gedoe. Ook weer zoiets, Jonathan Groff gaf jaagde me de stuipen op het lijf met de behoorlijke sadistische teksten. Ik moest er absoluut niet omlachen, en iedere keer als ik You’ll be back hoorde had ik echt zoiets van: wtf is wrong with dude?! Op het laatste nummer van King George III snap ik dan ook niet altijd goed, waarom King George III als komedianten rol word neergezet. Gelukkig op die twee zwakke schakels na heb ik het naar mijn zin gehad in dat prachtige theater. Gelukkig heeft de performance van de rest van de cast en het ijzersterke ensemble mijn toren hoge kosten voor een kaartje wel waard gemaakt. Kortom of er nu een rol of twee naar verwachting worden gespeeld of niet, Hamilton stelde mij gelukkig niet teleur. Rachel John en Rachelle Ann Go verdienen wel nog twee speciale vermeldingen. Satisfied was echt op een hele eigen manier een emotioneel hoogtepunt van de eerste acte. En naast Jamael is Rachelle toch wel dame geweest die mij volledig aan het huilen kregen. Vooral bij dat stukje The Orphanage, in het laatste nummer. Ik weet niet precies hoe of wat of waarom maar toen het ensemble en zij daarna de rest van het nummer deed, dat zo mooi was barste ik in nogal hevig gehuil los. Het laatste hoogtepunt dat ik een benoeming waard vind is toch wel echt de pauze finale. Ik maak het zelden tot nooit mee, maar nadat Jamael: I AM NOT THROWING MY SHOT door de zaal bulderde en nadat die knal volgde vloog bij mij het hele publiek omhoog in een staande ovatie. Wauw Wauw wauw. Ik heb expres nooit de opnamen van de broadway versie gekeken, en dat was toch wel het spektakel moment dat mij het meest overdonderde. Ik voelde gewoon dat ondanks de bezwaren van Eliza en Angelica hoe zeer de hele zaal euforisch explodeerde om de keuze die Alexander Hamilton op dat moment maakt. En zo waren er nog wel 20 momenten. Maar dat vond ik wel heel speciaal. Heb het namelijk een keer meegemaakt [Billy Elliot in Londen] dat het publiek op zo’n moment een ovatie gaf.

Ik weet niet of ik nog een tweede keer ga. Ik heb werkelijk nog nooit zoveel geld uitgegeven aan een ticket. Maar als er misschien ooit een internationale tour naar Carré komt met Broadway aan de amstel zou ik het wel nog gaan zien. Een nederlandse versie is iets waar ik vurig NIET op hoop.

  [ # 87 ] 10 September 2018 07:27 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Afgelopen donderdag eindelijk de show gezien. (Stalls rij J)
Eerst en vooral wat is het theater prachtig geworden na de renovatie! En ook het ticketless systeem werkt vlot.

Ik had op voorhand enkel de cd beluisterd, maar die sprak me niet meteen aan, ik wou dus zeker de show zien om alles beter te begrijpen.

Het decor is eenvoudig, maar oogt mooi aangevuld met de knappe kostuums en de musical hoeft ook geen grote decorwissels want het zijn de personages die het verhaal maken en dat deed deze cast zeker en vast met Jamael als Hamilton.

De hele voorstelling lang werd er met een zekere energie gespeeld en die voel je gewoon als toeschouwer waardoor het niet anders kan dan dat je meegaat in het verhaal, je wordt er opgewekt van, humor op de juiste momenten (met een lachwekkende koning) en zelf emotioneel bij momenten, zeker wanneer het minder gaat in de relatie van Hamilton of op het einde van de show.
Terecht dat het publiek zeer enthousiast reageert en onmiddellijk rechtstaat na de laatste noot.

De zang was zeer sterk en met een heel hoge verstaanbaarheid wat gezien het muziekgenre niet altijd gemakkelijk is. Dit aangevuld met de strakke choreografie en het juiste licht maakt deze voorstelling zeker een aanrader al vond ik het nu ook niet specialer als andere shows, maar wel bijzonder dat een jonge, nieuwe show als deze al zo een status heeft gekregen en dat is zeker bijzonder.

  [ # 88 ] 04 March 2019 06:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Zat net even te kijken naar tickets voor Hamilton. En die prijzen zijn werkelijk absurd, slaan nergens op. Maar op een avond in juni zijn er nog zoveel goede kaarten in de stalls te vinden dat je je bedenkingen kunt hebben. Maar ja voor die goede kaarten betaal je dus 200 euro! En dan mag iemand mij uitleggen waarom Hamilton 200 euro waard is…

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 89 ] 06 March 2019 09:27 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2006-09-04

Ik betaalde 25 euro voor mijn ticket in de Grand Circle binnen 14 dagen. Gewoon op tijd boeken!

  [ # 90 ] 06 March 2019 10:17 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Wij zijn in het begin geweest en hebben ongeveer 80 pond stalls, 2e rij midden, betaald. Hellas vond ik de musical niet zo geweldig. De dans was strak en het decor was mooi, maar verder hoef ik het niet meer te zien. Leuk in het kader dat ik kan zeggen dat ik het gezien heb. Om nog meer geld uit te geven voor een kaartje voor deze voorstelling?....Neuh,niet waard.

‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
6 of 8