Tanz der Vampire Keulen
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Tanz der Vampire staat momenteel vlakbij de Nederlandse grens, in het Musical Dome in Keulen! Ik zag vorige week een preview en ben zeer verrast! Hoewel het de zaal alles behalve mooi is, het is en blijft dan ook een grote tent, past de show hier wel goed. Ook qua geluid vond ik het goed. Voor sommige mensen misschien een tikkeltje hard maar ik vond het niet storend. De nieuwe Graaf von Krolock, David Arnsperger, heeft misschien niet de perfecte looks maar imponeert met zijn fantastische stem.

Volgens het programma boek zitten er een stuk of 8 Nederlanders in de cast waaronder de first cast Sarah en Alfred. Overige Nederlands zitten in het ensemble of als swing met vele covers voor de leads.

Voor wie de show wil zien, of nog een keer wil zien, dit keer dus vlak bij! http://www.tanz-der-vampire.koeln

  [ # 1 ] 20 February 2018 03:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ik ben vrijdag geweest en vond het erg goed. Behalve het vreselijke Knoblauch lied en de wat irritant karikaturale Professor vind ik het een interessante voorstelling met een heel mooie score. Cast is prima.

  [ # 2 ] 09 April 2018 02:26 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2009-04-26

Afgelopen zaterdag in Keulen Tanz gezien! Helemaal te gek!

  [ # 3 ] 19 April 2018 09:14 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Ik wilde eerst ook maar sla deze toch over. Gelukkig krijgt deze tdV felle kritieken. Het decor is nog wat soberder gemaakt en van het orkest is vrijwel niets overgebleven. Onbegrijpelijk wat Stage een topproductie als deze aan doet. In Wenen daarentegen pakken ze wel weer uit met TdV.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 4 ] 19 April 2018 09:24 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

Ik hoop ooit deze show te zien, want ik ben echt verliefd op deze muziek. En zal ook heel gaaf zijn als, deze ooit naar Nederland komt.

  [ # 5 ] 19 April 2018 09:52 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Svenn - 19 April 2018 09:14 AM

Ik wilde eerst ook maar sla deze toch over. Gelukkig krijgt deze tdV felle kritieken. Het decor is nog wat soberder gemaakt en van het orkest is vrijwel niets overgebleven. Onbegrijpelijk wat Stage een topproductie als deze aan doet. In Wenen daarentegen pakken ze wel weer uit met TdV.

Allereerst ben ik het absoluut met je eens over je comment. Echter wil ik als sidenote geven dat in Wenen de producent gesubsidieerd wordt door de overheid en daarom kán uitpakken.. Deze laatste versie in Duitsland is inderdaad niet meer wat het ooit was, maar alsnog is het een decor wat in Nederland tegenwoordig niet meer te zien zal zijn qua automatisering en hoeveelheid set en kostuums. Daarnaast gaat het bij Stage Duitsland ook minder dan voorheen en wordt er net als in NL gecut op orkest.. De vaste theaters zijn eigen baas en hebben een eigen, groots, orkest!

Ik heb de show gezien en Keulen en heb nergens het gevoel gehad; oh wat is dit voor kartonnen oplossing (#albert).

[ Gewijzigd: 19 April 2018 09:57 AM by musicfever ]
  [ # 6 ] 20 April 2018 10:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Svenn - 19 April 2018 09:14 AM

Ik wilde eerst ook maar sla deze toch over. Gelukkig krijgt deze tdV felle kritieken. Het decor is nog wat soberder gemaakt en van het orkest is vrijwel niets overgebleven. Onbegrijpelijk wat Stage een topproductie als deze aan doet. In Wenen daarentegen pakken ze wel weer uit met TdV.

Ik ga er met alle plezier eens voor naar Wenen. Het kost wat, maar dan heb je ook wel wat 😊

  [ # 7 ] 15 June 2018 10:45 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Aangezien Rusland gisteren het WK heeft gewonnen, zijn de kaarten voor Tanz der Vampire in Keulen vandaag in de aanbieding.

https://shop.tickets-direkt.de/webshop/webticket/eventlist?_ga=2.27675708.1804416140.1529003552-1609417454.1528296655

  [ # 8 ] 31 August 2018 09:05 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2018-08-31

Hoi allemaal,

Ik wil komende maand naar Tanz der vampire in Keulen, maar ik heb in Duitsland nog nooit een musical gezien. Voor alles een eerste keer dus.
Ik merk dat er zoveel ticket sites zijn, waar kan ik het beste boeken? En hebben ze ook wel eens kortingsacties in Duitsland?

  [ # 9 ] 31 August 2018 01:09 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

Esmee1988 - 31 August 2018 09:05 AM

Hoi allemaal,

Ik wil komende maand naar Tanz der vampire in Keulen, maar ik heb in Duitsland nog nooit een musical gezien. Voor alles een eerste keer dus.
Ik merk dat er zoveel ticket sites zijn, waar kan ik het beste boeken? En hebben ze ook wel eens kortingsacties in Duitsland?

Ik heb ook nog nooit voor Duitsland kaartjes geboekt maar ik denk dat je prima kaarten kunten boeken via de duitse Eventim: https://www.eventim.de/tanz-der-vampire-das-musical.html?affiliate=EVE&doc=artistPages/overview&fun=artist&action=overview&kuid=450968

  [ # 10 ] 31 August 2018 01:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Via Duitse Eventim is het inderdaad het makkelijkste en veiligste om kaarten te boeken. Verder is het misschien handig om musicalzentrale.de (zie link) te kijken voor eventuele kortingsacties. https://musicalzentrale.de/index.php?service=30&subservice=1&details=1981&page=0&count=yes#
Toen in voor de show boekte kreeg ik geen optie om e-tickets te bestellen en werd dus eigenlijk gedwongen om extra 15 euro verzendkosten te betalen voor de kaarten. Maar de show is zeker het geld waard!