17 of 20 | ‹ First  < 15 16 17 18 19 >  Last ›
Gaat het nog wel goed met Stage Entertainment?
  [ # 241 ] 03 March 2018 09:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik weet niet hoor, maar niemand werkt gratis voor zijn betaalde baan. Als jij overuren maakt of het contract ineens vroeger eindigt dan vooraf besproken, mà³et daar geld tegenover staan. En met z’n allen sta je sterker dan alleen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 242 ] 03 March 2018 10:07 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

stefan050 - 01 March 2018 06:28 PM

Waarom is dat raar? Hoe weet jij hoe hij achter de schermen js. In de tijd dat hij sataurday deed was hij best arrogant en was hij daar helemaal niet mee bezig. Mijn neef werkte met hem samen en hij voelde zich echt te goed . Dus ben benieuwd wat jouw bron is dat hij zo voor zijn collega s gaat.

Heb toch de behoefte om te reageren: Joost was een soort TVOH-winnaar bij SNF. Hij had nog nooit een grote rol gespeeld, kwam volgens mij min of meer rechtstreeks van zijn opleiding en was ineens de held van musicalland met een hoofdrol in SNF. Kortom er kwam ineens een orkaan aan aandacht over hem heen en ieder wilde wat van hem. Ik denk zelf dat je dat “hij was zo arrogant tijdens SNF” wel even in dit kader moet plaatsen.

Hij was jong en moest leren hoe met faam om te gaan. Je zou ook i.p.v. over zijn arrogantie van destijds te vallen, zijn ontwikkeling kunnen prijzen en kunnen zeggen dat het knap is dat ie zijn weg in de harde musicalwereld heeft gevonden en nu kennelijk zo sterk in zijn schoenen staat dat ie voor zichzelf en zijn collega’s op de bres durft te gaan.

Echt arrogant zijn volgens mij maar heel weinig mensen. Veel vaker is het onderliggende onzekerheid hoe zichzelf een houding te geven in een bepaalde situatie. Hoe dan ook. Al was ie daadwerkelijk wel een arrogante lul ten tijde van SNF. Mensen leren en groeien dus beoordeel hem om wat ie nu doet en hoe ie nu is en niet op wat ie ooit in een ander decennium gedaan heeft zou ik zeggen .

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 243 ] 06 March 2018 08:43 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Tja… ‘Gaat het nog wle goed met Stage Entertainmenet?’ Als je alleen al kijkt naar dit seizoen zou ik zeggen van niet. TLK loopt niet zo denderend als dat het in het begin liep en OYF is al helemaal dramatisch. Morgenavond bijvoorbeeld is er nog enorm veel plek over in de zaal… Annie MG daarentegen is een groot succes, maar niet groot genoeg om de rest te dekken…

Als je vervolgens kijkt naar volgend seizoen; Annie MG zal gedurende het hele seizoen in het DeLaMar te zien zijn, TLK speelt nog t/m december door en Mamma Mia komt (weer…) terug naar Nederland. Het lijkt me niet logisch dat Annie MG een heel seizoen door kan spelen in het DeLaMar. Mamma Mia moet nog blijken wat voor succes het wordt en TLK gaat ook niet opeens denderend lopen denk ik zo.

  [ # 244 ] 06 March 2018 09:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

musicalmens - 06 March 2018 08:43 PM

Tja… ‘Gaat het nog wle goed met Stage Entertainmenet?’ Als je alleen al kijkt naar dit seizoen zou ik zeggen van niet. TLK loopt niet zo denderend als dat het in het begin liep en OYF is al helemaal dramatisch. Morgenavond bijvoorbeeld is er nog enorm veel plek over in de zaal… Annie MG daarentegen is een groot succes, maar niet groot genoeg om de rest te dekken…

Als je vervolgens kijkt naar volgend seizoen; Annie MG zal gedurende het hele seizoen in het DeLaMar te zien zijn, TLK speelt nog t/m december door en Mamma Mia komt (weer…) terug naar Nederland. Het lijkt me niet logisch dat Annie MG een heel seizoen door kan spelen in het DeLaMar. Mamma Mia moet nog blijken wat voor succes het wordt en TLK gaat ook niet opeens denderend lopen denk ik zo.

Ik denk dat ze TLK beter eerder kunnen laten stoppen, en dan daarvoor in de plaats iets wat van langer geleden is of iets wat we nog nooit eerder gezien hebben.

  [ # 245 ] 06 March 2018 09:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

OYF vond ik ook niet zo’n geslaagde show.
Annie MG is volgens mij juist zo’n groot succes omdat het een tour productie is, nu kan iedereen er in de buurt langs en Amsterdam is voor veel mensen wel gewoon een eind reizen.

Volgens mij was Mamma Mia de 2e run al niet zo’n doorslaand succes dus ik betwijfel of het een groot succes gaat worden, aan de andere kant hebben ze de rechten liggen, hebben ze vast nog wel ergens een decor liggen, dus is het wel goedkoop te produceren.

Komt er nu helemaal geen Stage tour meer? Ik zou dat wel heel jammer vinden want volgens mij was dat in het verleden nog wel redelijk succesvol.

  [ # 246 ] 06 March 2018 10:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Mamma Mia kan denk wel een redelijk succes worden als ze de juiste mensen casten.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 247 ] 06 March 2018 10:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

En vergeet niet dat mamma Mia 2 uitkomt en dat gaat voor veel reclame zorgen

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 248 ] 07 March 2018 08:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik denk dat mamma mia het wel prima gaat doen eigenlijk. In de lijn van TBG, nu OYF, volgens mij weten mensen het Beatrix aardig te vinden de laatste tijd en is het gewoon duidelijk wat je krijgt; een musical waar je blij de zaal van uit loopt. (althans het grote publiek 😛). Dat zal Stage niet gaan redden van conflicten die zij heeft met (ex) werknemers of andere shows die het niet goed doen/zullen gaan doen, maar op mij komt het over alsof het Beatrix nu juist 1 van de zekerheden is. (Overigens geen idee of dit klopt, ik weet niets over de kaartverkoop.)

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 249 ] 12 April 2018 07:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vandaag bekendgemaakt dat Stage stopt met reizende musicals.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20180412_00059549/musicals-albert-verlinde-gaan-niet-meer-reizen

  [ # 250 ] 12 April 2018 09:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Met oog op de beroerde zaalbezetting die tegenwoordig vaker regel dan uitzondering is, verbaast me dat niet. Het is jammer dat Stage geen vast theater heeft in het zuiden van het land, want nu wordt vooral de randstad bediend. Hopelijk weten de andere producenten, al dan niet met hulp van de Theateralliantie, het gat op te vullen met goede voorstellingen.

[ Gewijzigd: 13 April 2018 08:15 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 251 ] 12 April 2018 09:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Voor alle mensen die het hele stuk willen lezen:

Een trendbreuk in musicalland. Stage Entertainment trekt komend seizoen voor het eerst in decennia niet met een grote show door het land. Albert Verlinde richt zich op het DeLaMar in Amsterdam.
“Mijn tip: ga als theaters om tafel en maak samen voorstellingen.”

Voor veel theaters, realiseert Albert Verlinde zich op een zonovergoten Maastrichts terras goed, was het een fijne positie de afgelopen jaren. Op een bepaald moment meldde ’s lands grootste theaterproducent met welke musicals het bedrijf ging toeren en dan wisten de schouwburgen dat er onder hun programmering een stevig fundament lag.

Veel mensen
Les Misérables, My Fair Lady, 42nd Street, Sunset Boulevard, Evita, Zorro, Ciske de Rat, Grease en tal van andere producties, ze trokken vanaf de vroege jaren negentig - soms meermaals - door het land. Het bedrijf heeft bewezen deugdelijke producten af te leveren waarop vaak veel mensen afkomen. Een geoliede Amsterdamse pr-machine kan anders nog een duw in de rug geven. Verlinde: “Ik ben bang dat sommige theaters mede daardoor het cultureel ondernemerschap wat zijn verloren.”

Duizenden kaarten
De tijden zijn veranderd. Stage Entertainment had al twee theaters, in Scheveningen zijn langlopende Disney-producties (nu The Lion King) te zien en in Utrecht swingende shows (nu On Your Feet!, en na de zomer gouwe ouwe Mamma Mia!). Daarnaast gaat het bedrijf voortaan vast een zaal van het Amsterdamse DeLaMar bespelen. Deze week werd bekend dat Was Getekend, Annie M.G. Schmidt een dusdanig succes is dat de voorstelling tot eind van het jaar daar te zien zal zijn.

“Dat betekent dat we er een derde grote show bij krijgen. Dat klinkt gemakkelijk, maar het betekent negenhonderd extra stoelen per dag die we moeten vullen. Met drie voorstellingen in Scheveningen, Utrecht en Amsterdam hebben we een capaciteit van ruim 30.000 kaarten in een week die we kunnen verkopen. Dat is een gigantisch aantal. Met een extra show in het land zou je jezelf dan waarschijnlijk beconcurreren. Daarom hebben we ervoor gekozen om ons voorlopig op eigen theaters te focussen. Zeker ook creatief gezien.”

Inkoppen
Met die laatste woorden doelt hij vooral op het DeLaMar. De grote voorstellingen in Utrecht en Scheveningen zijn, gechargeerd, makkelijker in te koppen omdat de shows zich vaak al op andere plekken hebben bewezen. In het DeLaMar wil Verlinde vooral nieuwe producties programmeren.

De algemeen directeur van Stage Entertainment Nederland zegt in zijn hoofd met zeker vier nieuwe voorstellingen bezig te zijn, al vindt hij het nog te vroeg om met titels naar buiten te treden. “Het zijn veelal kleinschalige voorstellingen waar ik dolgraag mijn energie in wil steken, zoals ik eerder met veel plezier onder meer Piaf, De Kleine Blonde Dood, Ramses en Robert Long heb kunnen maken.”

Lege plekken
Wat de schouwburgen moeten nu Stage Entertainment ogenschijnlijk lege plekken in de agenda veroorzaakt? “Ik snap het als de theaters zich achter de oren krabben omdat wij voor hen even niets doen. Ik maak wel een klein voorbehoud: ons talent Romy Monteiro trekt met een theaterconcert het land in, een beetje zoals Simone Kleinsma en Ruth Jacott dat eerder deden.”

“De show heet All at once, niet alleen een lied van haar favoriete artiest Whitney Houston, maar het symboliseert ook al het moois dat opeens op Romy’s pad kwam. Met de voorstelling gaat ze toch zeventig, tachtig keer het land in. En mochten we de komende tijd een musical ontdekken waarvan we denken: jongens, deze moeten we echt het land in sturen, dan gaan we dat zeker doen.”

Mijnmusical
Wat Verlinde de theaters aanraadt? “Kijk om je heen. Het klinkt gek, maar ik juich het toe als theaters ook met andere producenten werken. Zoals ik onder eigen naam jarenlang een underdog was ten opzichte van het grote bedrijf van Joop van den Ende hoop ik dat nu iemand anders in dat gat springt. Zo ben ik zeer te spreken over wat Kemna­Senf doet, met voorstellingen als De Marathon. En kijk naar het theater in Heerlen dat met collega’s in het land een alliantie is gestart.”

“De afgelopen jaren hebben we veel opgetrokken met deze Theateralliantie, denk aan Fiddler on the Roof, maar het is belangrijk dat andere producenten daar net zo goed aankloppen. Mijn tip: probeer je te onderscheiden en kies niet voor eenheidsworst, al lijkt dat soms verleidelijk. Niet de zoveelste herneming en dan nog een matige variant ook waardoor het, sorry, net een hoofdstad­operette lijkt. Zeker in Limburg liggen genoeg kansen.”

Pinkpop
“Kijk naar het succes van de voorstelling over Pinkpop, dat was net een musical. Of maak een grote musical over het mijnverleden, ik weet zeker dat er veel mensen op af komen. Ga als theaters om tafel, bedenk wat Limburg Limburg maakt en verwerk dat in een voorstelling. Ja, ze mogen me bellen. Ik wil graag het land blijven voeden en voelen.”

  [ # 252 ] 12 April 2018 09:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

jemar - 12 April 2018 09:32 PM

“De afgelopen jaren hebben we veel opgetrokken met deze Theateralliantie, denk aan Fiddler on the Roof, maar het is belangrijk dat andere producenten daar net zo goed aankloppen. Mijn tip: probeer je te onderscheiden en kies niet voor eenheidsworst, al lijkt dat soms verleidelijk. Niet de zoveelste herneming en dan nog een matige variant ook waardoor het, sorry, net een hoofdstad­operette lijkt. Zeker in Limburg liggen genoeg kansen.”

Zegt de man die sinds zijn aantreden bijna alleen maar matige varianten van zoveelste hernemingen heeft mogen aankondigen… Maar inderdaad, cultureel ondernemerschap, dat is onontbeerlijk. Ik denk alleen dat er best een aantal theaters zijn die daar financieel nauwelijks ruimte voor hebben. Ik heb bij mijn “eigen” theater niet het idee dat hun eigen ideeën zoveel publiek lokken.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 253 ] 12 April 2018 10:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Die uitspraak over hernemingen en de kwaliteit ervan deed bij mij de wenkbrauwen ook wel fronsen.

Ik hoop dat deze zet van Stage vooral gunstig kan zijn voor andere producenten. De eerste resultaten zijn al merkbaar. OpusOne gaat samen met de Theateralliantie de tour van The Color Purple produceren en ook The Bridges of Madison County gaat op tournee. De Graaf & Cornelissen komt volgend jaar met drie grote tours (Evita, Op hoop van zegen en Late Lente). KemnaSenf, ook in het artikel genoemd, lijkt met All Stars als vervolg op De Marathon ook wel een markt gevonden te hebben.

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat iedereen straks de keuze heeft tussen een kwalitatief goede productie in een theater in de buut en een kwalitatief goede productie waar je eventueel voor moet reizen. Met de reputatie van Stage de laatste jaren hoop ik dat de andere producenten serieuze concurrenten kunnen worden als mensen doorkrijgen dat het theater in de buurt betere voorstellingen brengt.

Overigens dacht ik altijd dat de Theateralliantie onderdeel van Stage was, maar dat is dus niet zo? Of haal ik nu de Theateralliantie en die verenigde schouwburgdirecteuren door elkaar? Want als de Theateralliantie wel onderdeel van Stage is en zij dus mede-producent zijn van The Color Purple tour slaat het verhaal van Albert (en daarmee mijn stukje hierboven) ook nergens meer op.

  [ # 254 ] 13 April 2018 08:08 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

De Theateralliantie was eerst van Joop, na dat die acht theaters hebben gezegd “Wij doen het lekker zelf”, hebben zij de Theateralliantie overgenomen. Tot nu toe faciliteerde Stage wel het creatieve proces. Nu kunnen ook andere producenten dit gaan doen.

  [ # 255 ] 13 April 2018 08:11 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

martijn-j - 12 April 2018 10:42 PM

Overigens dacht ik altijd dat de Theateralliantie onderdeel van Stage was, maar dat is dus niet zo? Of haal ik nu de Theateralliantie en die verenigde schouwburgdirecteuren door elkaar?

Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar is dat niet zo en is Stage de eerste producent waar de Theateralliantie mee heeft samengewerkt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 15 16 17 18 19 >  Last ›
17 of 20