2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Ghost Berlijn met Willemijn
  [ # 16 ] 17 October 2017 07:48 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Ik ben nog niet echt overtuigd….

https://www.youtube.com/watch?v=https://youtu.be/La66Z-Y1hY8

  [ # 17 ] 17 October 2017 08:09 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

jeroen100 - 17 October 2017 07:48 AM

Ik ben nog niet echt overtuigd….

https://www.youtube.com/watch?v=https://youtu.be/La66Z-Y1hY8

Hier nog eentje, maar dat komt met name door het feit dat het gewoon niet live was…. De playback was duidelijk te zien.
Dat schijnt normaal te zijn in Duitsland, maar waarom dan zeggen dat het live gezongen is en er een enorm orkest bij zetten? Onbegrijpelijk en eeuwig zonde.

Ik hoop en ga er eigenlijk gewoon vanuit dat dit in het echie en op toneel wel gaat overtuigen.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 18 ] 02 December 2017 06:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Ik ben in de week van 18 december in Berlijn en ben aan het kijken voor een ticket. Ik schrik van de zeer dure prijzen, goedkoopste is €59,90! Ik zie ook dat het 2e en 3e balkon niet in de verkoop zijn, waarom? Loopt de verloop zೠslecht?

  [ # 19 ] 02 December 2017 09:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Judaz, mocht je speciaal voor Willemijn gaan,  Zij doet in die week een aantal Disney concerten (20, 21 en 22-12) elders in Duitsland. Meer info op haar FB.

[ Gewijzigd: 02 December 2017 09:07 PM by MarkZ ]
  [ # 20 ] 13 December 2017 08:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

We waren dit weekend bij Ghost in Berlijn, klik hier voor ons verslag:

http://www.musicalworld.nl/artikel/ghost_das_musical_in_berlijn/

  [ # 21 ] 13 December 2017 10:18 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

LondonMark - 13 December 2017 08:45 PM

We waren dit weekend bij Ghost in Berlijn, klik hier voor ons verslag:

http://www.musicalworld.nl/artikel/ghost_das_musical_in_berlijn/

Mathias Edenborn is alternate en speelde ook al previews dus ik zie niet in waarom het een ding was dat Alexander het eerste weekend na opening niet speelde.

Stage Duitsland heeft het in mijn ogen vrij slim aangepakt. Ja ze adverteren voor het eerst echt met namen en foto’s op posters. Maar vermelden online al dat ze niet kunnen garanderen dat Willemijn of Alexander spelen. Zo wordt ook op de banner buiten het theater al aangegeven via een *, dat achter de sterren hun naam staat, dat ze enkel gelimiteerde voorstellingen zullen spelen.

  [ # 22 ] 14 December 2017 05:12 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Je noemt het slim aangepakt door Stage Duitsland , maar dat is wel erg vanuit de producent geredeneerd. Vanuit de invalshoek van de klant kun je er ook anders naar kijken. Natuurlijk begrijpt iedereen dat acteurs ook op enig moment tijdens een run op vakantie gaan en ziek kunnen zijn, de vraag is of je zo kort na de première en nota bene op de peperdure zaterdagavond mag verwachten dat een van de twee hoofdrollen niet speelt.
Het is een oude discussie. Hoe transparant wil een producent zijn? Komende dagen heeft Willemijn Verkaik andere (Disney) verplichtingen. Conclusie straks na de eerste 2 weken Ghost is dat beide hoofdrollen dus al een aantal maal niet gespeeld hebben. Daar kun je wellicht toch nog duidelijker over zijn als producent…

  [ # 23 ] 14 December 2017 09:33 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Het is in mijn ogen de eerste maal dat er in Duitsland een productie is waar zo met bekende namen en foto’s wordt gestrooid om de kaartverkoop te hypen (in Nederland is dit standaard). Tot voorheen verkocht een show zichzelf. In dat opzicht doen ze in Duitsland wat ze moeten doen om het publiek te informeren. Kan dit duidelijker? Natuurlijk! Maar daarom hebben ze ook ‘bekende’ alternates en is dit ook bij het publiek bekend. Ik zie het in Nederland niet gebeuren dat op de poster en flyer komt te staan dat een ster voor gelimiteerde voorstellingen aanwezig is.

Dat gezegd hebbende ben ik zeer benieuwd naar de voorstelling, met of zonder Willemijn/Alexander, en benieuwd of deze nieuwe versie me raakt!

  [ # 24 ] 14 December 2017 06:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

LondonMark - 02 December 2017 09:01 PM

Judaz, mocht je speciaal voor Willemijn gaan,  Zij doet in die week een aantal Disney concerten (20, 21 en 22-12) elders in Duitsland. Meer info op haar FB.

Oh goed om te weten. Thanks! Dan denk ik dat ik Ghost maar skip!

  [ # 25 ] 12 January 2018 07:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Wat een leuke, mooie, ontroerende, oogstrelende show is deze versie van Ghost. Sterke cast (hoewel ik weinig Erstbesetzung in de rollen zag op dinsdag en woensdag), Willemijn is fantastisch en prachtig als Molly (al ben ik natuurlijk behoorlijk bevooroordeeld). De score is zichtbaar ook voor haar een uitdaging, maar dat is absoluut niet hoorbaar. Qua script zitten er voor een paar spelers een paar momenten in die voor hen behoorlijk naakt moeten voelen, Willemijn heeft er ook één van en hoe het overkomt hangt denk ik toch wel af van (de chemie met) haar tegenspeler. Ik zag duidelijk verschil tussen principal Alexander Klaws op dinsdag en understudy Nikolas Heiber op woensdag, al was het lang niet zo erg als in de teaser die ze hebben opgenomen met Willemijn en Alexander.  😊

Ik heb de West Wnd versie nooit gezien, dus kan qua script, special effects en decor geen vergelijking maken. De special effects en trucs zijn af en toe behoorlijk doorzichtig maar wel mooi en effectief. De snelheid zit er nog niet overal goed in, ik had bij beide shows die ik zag het idee dat de technische jongens zaten te slapen (microfoons die te laat aangingen, een haperende projector, een pop die te laat op zijn plek viel, ook op een paar cruciale momenten waarbij de “cheoreografie” en timing van de spelers goed was, maar het geheel alsnog niet vloeiend ging).

Maar echt, het smaakt zonder twijfel naar meer, ook zonder Willemijn (maar liever mét, uiteraard). Ik zie deze versie absoluut wel naar Nederland komen, misschien niet zoals eigenlijk gepland in het Beatrix Theater, maar eerder in Delamar. Al kan ik me voorstellen dat die zaal te klein is om kostendekkend te zijn.

[ Gewijzigd: 12 January 2018 10:18 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 26 ] 19 February 2018 01:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2012-03-23

Op Valentijnsdag hebben wij Ghost bezocht met Willemijn in de hoofdrol, helaas was Alexander niet aanwezig.
Voordat we onze trip naar Berlijn maakten heb ik eerst naar het castalbum van de show uit Linz geluisterd, om te wennen aan de Duitse teksten.
De techniek was scherp en daarmee de effecten simpel maar treffend. De dialogen vond ik vooral in het begin soms lastig te volgen, mijn Duits is niet denderend en het spreektempo is hoog. Ik ben daarom blij dat ik de liedjes uit het Engels ken (waar ook een gedeelte dialogen in zit) en de cd uit Linz al gehoord heb. Deze CD wordt ook verkocht in het theater, dus zover ik weet komt er geen CD met de Berlijnse cast erop. Het is een mooi theater, maar er zit bijna geen helling in de zaal. Dus als je een lang persoon voor je hebt, heb je pech. Ik zou daarom aanraden om voorin te gaan zitten.
Al met al was het een hele mooie en indrukwekkende show, en ik hoop dat we Willemijn nog veel mogen zien schitteren.

  [ # 27 ] 28 February 2018 09:03 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

In het najaar komt Ghost mogelijk naar Stuttgart !
Alladin komt in Apollo en the Boduguard stopt half oktober in Palladium.
Ghost en de Tina Turner show zijn de opties voor Palladium.
Kinky Boots was ook een optie maar is afgevallen vanwege een flop in Hamburg

  [ # 28 ] 28 February 2018 11:11 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Beetje off-topic. Maar is Kinky Boots een flop in Duitsland?

  [ # 29 ] 28 February 2018 11:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

https://mobil.mopo.de/hamburg/promi—-show/geruechte-um-musical-aus-stiefeln-die—kinky-boots—weiter—-29786966?originalReferrer=https://musicalzentrale.de/index.php?service=30&subservice=1&details=5407&page=1370

  [ # 30 ] 09 March 2018 01:56 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Ghost gaat deze herfst verhuizen naar Hamburg.

Het zal Kinky Boots in het Operettenhaus vervangen.

 < 1 2 3 > 
2 of 3