1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
All Stars - de musical
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Televisieserie en films All Stars worden musical

De televisieserie en films All Stars, met hoofdrollen voor Thomas Acda en Antonie Kamerling, worden een musical. Regisseur Job Gosschalk werkt samen met Acda aan het scenario. In gesprek met AD vertellen de twee dat het originele script van de serie uit 1999 inspiratie biedt voor de musical.

“Sommige verhaallijnen zijn bekend, er komen nieuwe bij en ik zoek in de scripts naar grappen die nooit in de film zijn gekomen omdat ze op beeld niet werkten. In het theater kunnen die wel overkomen, zo worden stukken uit een oud script nieuw”, aldus Gosschalk, die eerder ook werkte aan de musicalversie van De Marathon.

Naast enkele verhaallijnen komt ook de muziek uit de serie terug. De acteurs zullen vervangen worden, want volgens Gosschalk zijn ze inmiddels oud genoeg om de vaders van de personages te spelen. “Misschien is dat trouwens wel een idee.”

Acda schrijft de nieuwe muziek voor de serie. Groen als gras, de titelsong van de serie, keert terug en ook Toen ik je zag, destijds gezongen door Antonie Kamerling, zal in de musical verschijnen. “Ik bedenk opeens dat ik nog ergens een nummer heb liggen dat ik voor de film schreef, maar nooit is gebruikt. Een The Boys are Back in Town-achtig lied. Ik zoek het wel op”, aldus Acda.

All Stars kwam in 1997 uit als film, waarna een serie volgde in 1999 die tot en met 2001 te zien was op televisie. In 2011 volgde Old Stars. De voorstelling is in seizoen 2018-2019 te zien in de Nederlandse theaters en gaat in première op 14 oktober 2018 in het nieuwe Luxor Theater te Rotterdam.

bron: http://www.nu.nl/cultuur-overig/4839199/televisieserie-en-films-all-stars-worden-musical.html

  [ # 1 ] 13 July 2017 12:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Leuk! Slim bedacht ook, vind ik. Heeft best veel kans van slagen gok ik zomaar. Zeker ten opzichte van De Marathon. De musical die eigenlijk alleen in Rotterdam echt een succes geworden is, waarschijnlijk vooral omdat het ook echt typisch Rotterdams is.

All Stars kennen we allemaal uit onze jeugd, wat een sentiment is dat! Ben benieuwd!

  [ # 2 ] 13 July 2017 01:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ergens denk ik “waarom moet overal een musical van worden gemaakt?”, maar ik ben ook een sentimentele muts. Met All Stars heb ik niet zo veel (volgens mij heb ik de eerste film vorig jaar pas voor het eerst gezien), maar ik heb wél wat met de Vlaamse remake. Op commercieel vlak lijkt me dit absoluut een goede zet.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 13 March 2018 11:32 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De musical zal gewoon doorgaan, met Frank Lammers als regisseur:

Frank Lammers werkt aan een musicaladaptie van de film- en seriereeks All Stars en sluit niet uit dat hij voetbalvrouwen in het verhaal zal verwerken. “Die hebben op brute wijze hun intrede in ons mannenbiotoop gedaan.’‘

“Het is niet langer zo dat de voetbalkantine, waar een groot deel van het verhaal zich afspeelt, een exclusief mannenbolwerk is”, zegt Lammers in een interview in AD.

Wel is zeker dat de acteurs uit de begintijd, van 1997 tot en met 2001, niet zullen terugkeren.

“De acteurs van toen, jongens als Daniël Boissevain, Peter Paul Muller, Thomas Acda, waren destijds op de toppen van hun schoonheid. (…) Daar is weinig meer van over. Het zijn prachtige mensen geworden van binnen, maar we kiezen nu voor jonge jongens.’‘

Speciaal plekje

Tussen 2000 en 2001 speelde Lammers zelf ook een personage in de serie. Hij vertolkte destijds de rol van taxichauffeur Berrie van Gerwen. In een persbericht dat dinsdag verscheen licht Lammers zijn nieuwe betrokkenheid bij de All Stars-reeks toe.

“Ik heb gezegd dat ik graag dingen doe waarvan ik niet weet of ik ze kan. Maar ik weet nu dat regisseren mij ligt en heel belangrijk, dat mijn hart er sneller van gaat kloppen. Daarnaast heeft All Stars een speciaal plekje in mijn hart en kan ik niet wachten om van de musical net zo’n groot succes te maken als de film.”

All Stars de musical gaat op 14 oktober in het Luxor Theater in Rotterdam in première.

Eind 2017 was nog onduidelijk of de musical überhaupt in productie zou gaan. Destijds werden Thomas Acda en de in opspraak geraakte Job Gosschalk aangewezen om de muziek en de regie van de voorstelling op zich te nemen.

bron: https://www.nu.nl/cultuur-overig/5174081/frank-lammers-wil-voetbalvrouwen-in-all-stars-musical-verwerken.html

  [ # 4 ] 16 March 2018 03:37 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Of het officiële persbericht:

Frank Lammers regisseur van All Stars de musical.
Frank Lammers, veelzijdig acteur en regisseur, bekend van o.a. de films Michiel de Ruyter en De Marathon en zijn huidige rol in het toneelstuk Marx regisseert de musical All Stars. Frank speelde van 2000-2001 zelf één van de rollen in de tv-serie All Stars als autorijleraar Berrie van Gerwen.

Frank Lammers regisseerde eerder o.a. de film Of ik gek ben en is geen onbekende in de musicalwereld. Voor zijn regie van Dromen zijn bedrog won hij een Musical Award. “Ik heb gezegd dat ik graag dingen doe waarvan ik niet weet of ik ze kan. Maar ik weet nu dat regisseren mij ligt en heel belangrijk, dat mijn hart er sneller van gaat kloppen. Daarnaast heeft All Stars een speciaal plekje in mijn hart en kan ik niet wachten om van de musical net zo’n groot succes te maken als de film.”

All Stars de musical is net als de film een humoristisch verhaal over vriendschap, volwassen worden en vasthouden aan onbezorgde voetbaluurtjes op zondagmorgen. Want ook in de musical is het wekelijkse potje voetbal van de vrienden Bram, Mark, Johnny, Peter, Paul, Willem en Hero het meest ongecompliceerde moment van de week. Al hebben de vrouwen er anno 2018 ook opeens verstand van. De castleden van All Stars worden binnenkort bekend gemaakt.

All Stars is vanaf september 2018 te zien in de Nederlandse theaters en beleeft zijn première op 14 oktober 2018 in het nieuwe Luxor Theater te Rotterdam.

De musical All Stars is een productie van KemnaSenf i.s.m. het Luxor Theater Rotterdam. KemnaSenf is een samenwerking tussen Kemna Theater en Senf Theaterpartners. Andere titels van KemnaSenf zijn o.a. Moeders en Zonen, De Marathon, Rundfunk, From Sammy With Love en De Alex Klaasen Revue — Showponies.

Voorinschrijven op de allereerste tickets en het allerlaatste nieuws kan op http://www.allstarsdemusical.nl

  [ # 5 ] 29 March 2018 07:19 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

Geruchten over de cast?
Kees Boot, Jim Bakkum, Levi van Kempen, Urvin Monte, Mike Weerts.
Wie weet meer?

  [ # 6 ] 29 March 2018 08:22 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Hier staat de castfoto. Ik zie, naast de namen die jij noemt, Lucas Hamming, Jasper Demollin en (iets minder zeker) Alex Hendrickx en Bart van den Donker.

  [ # 7 ] 29 March 2018 09:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Neeeeeee, Jim Bakkum?! Waarom nu? (tot zover deze melding van de Jim Bakkum fanclub)

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 8 ] 29 March 2018 10:00 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

https://kemnasenf.pr.co/165163-jim-bakkum-en-kees-boot-maken-selectie-all-stars-de-musical-compleet

  [ # 9 ] 29 March 2018 01:04 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Musicalbeertje - 29 March 2018 09:06 AM

Neeeeeee, Jim Bakkum?! Waarom nu? (tot zover deze melding van de Jim Bakkum fanclub)

hoewel ik absoluut geen fan ben, zie ik Jim de rol van Hero wél spelen. dat dromerige heeft hij zeker.

En Mike Weerts als Willem, ik zie het zo voor me. ik verheug me er nu al op.

  [ # 10 ] 29 March 2018 01:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Op Instagram van Jim staat ook gelijk al dat hij 4 shows in de week gaat doen en Levi van Kempen de andere shows! Ik ben benieuwd!

  [ # 11 ] 29 March 2018 02:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

galinda met een ga - 29 March 2018 01:35 PM

Op Instagram van Jim staat ook gelijk al dat hij 4 shows in de week gaat doen en Levi van Kempen de andere shows! Ik ben benieuwd!

Oooh! Dan zou ik echt willen gaan als Jim speelt. Voor het eerst zie ik het hem echt doen! Dit past echt bij hem, denk ik.

  [ # 12 ] 29 March 2018 03:17 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Wat een top-cast! Heel benieuwd naar de voorstelling!

  [ # 13 ] 30 March 2018 05:02 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Nog even het persbericht voor wie geen zin heeft op linkjes te drukken

Jim Bakkum en Kees Boot maken selectie All Stars de musical compleet.

Producent KemnaSenf maakte vandaag de definitieve selectie bekend van de nieuwe oer-Hollandse musical All Stars, die 14 oktober in première gaat in Rotterdam. In de selectie is onder andere een rol weg gelegd voor Jim Bakkum (Hero) en Kees Boot (coach van het team). 

Het team van All Stars bestaat verder uit Urvin Monte (Mark), Lucas Hamming (Johnny), Bart van den Donker (Peter), Jasper Demollin (Paul), Alex Hendrickx (Bram), Mike Weerts (Willem), Levi van Kempen (Hero), Wolter Weulink, Remco Sietsema en Theo Martijn Wever. Levi van Kempen deelt de rol van Hero met Jim Bakkum. De vrouwenrollen worden op dit moment nog gecast.

Voorzitter Jean van de Velde, algemeen directeur Thomas Acda en technisch directeur Frank Lammers laten weten zeer verheugd te zijn met de selectie voor het komende seizoen en zijn er vast van overtuigd dat ze mee gaan doen om de prijzen. 

All Stars de musical is een absolute must-see voor man en vrouw, jong en oud, aanvaller of verdediger. Een feelgood voorstelling over vriendschap, volwassen worden, eigenwijze vrouwen en vasthouden aan onbezorgde voetbaluurtjes op zondagmorgen.

De tijden zijn veranderd. De spelers zijn veranderd. De tribunes zijn veranderd. Maar slecht voetbal is slecht voetbal gebleven, echte vriendschap is van alle tijden en boys always will be boys: samen is niet alleen! All Stars is van 20 september 2018 tot en met 7 april 2019 te zien in de Nederlandse theaters en beleeft zijn première op 14 oktober 2018 in het nieuwe Luxor Theater te Rotterdam. Voor deze nieuwe Nederlandse musical schrijft Thomas Acda samen met David Middelhoff de muziek, is de regie van Frank Lammers en de choreografie/staging van Daan Wijnands. De artistieke supervisie ligt bij Jean van de Velde.

All Stars is een productie van KemnaSenf i.s.m. het Luxor Theater Rotterdam. KemnaSenf is een samenwerking tussen Kemna Theater en Senf Theaterpartners. Andere titels van KemnaSenf zijn o.a. Moeders en Zonen, De Marathon, Rundfunk, From Sammy With Love en De Alex Klaasen Revue — Showponies.

Houd voor meer informatie en start kaartverkoop http://www.allstarsdemusical.nl in de gaten.

  [ # 14 ] 01 June 2018 04:23 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

All Stars cast wint het eerste All Stars voetbaltoernooi!

In 1996 stonden de mannen van Swift Boys 8 voor het eerst op het voetbalveld bij DRC Durgerdam voor opnames van de succesvolle film All Stars. Nu, ruim twintig jaar, later is dit veld het decor voor de perspresentatie van de cast voor All Stars de musical. Tijdens een voetbaltoernooi kon de cast haar (ontbrekende) voetbaltalent tonen in wedstrijden tegen teams bestaande uit o.a. creatives, crew en acteurs. Doordat zowel het winnende als het tweede geplaatste team gediskwalificeerd werden, ging het team van All Stars alsnog met de cup naar huis.

Voor de nieuwe Nederlandse musical All Stars schrijft Thomas Acda samen met David Middelhoff de muziek, in een regie van Frank Lammers en de choreografie/staging is in handen van Daan Wijnands. De rollen worden gespeeld door o.a. Jim Bakkum/Levi van Kempen, Urvin Monte, Lucas Hamming, Kees Boot, Alex Hendrickx, Bart van den Donker, Jasper Demollin en Mike Weerts.

Tijdens de perspresentatie werd de vrouwelijke cast bekend gemaakt. Sarah Janneh neemt de rol van Anja voor haar rekening, Whitney Sawyer speelt Roos, Ruth Sahertian tekent voor de rol van Deborah en Kiki van Deursen is Claire. De cast wordt compleet gemaakt met Theo Martijn Wever, Remco Sietsema, Sabine van Kuipers en Wolter Weulink in het ensemble. 

De tijden zijn veranderd. De spelers zijn veranderd. De tribunes zijn veranderd. Maar slecht voetbal is slecht voetbal gebleven, echte vriendschap is van alle tijden en boys always will be boys: samen is niet alleen! All Stars de musical is vanaf september 2018 te zien in de Nederlandse theaters en beleeft zijn première op 14 oktober 2018 in het nieuwe Luxor Theater te Rotterdam.

  [ # 15 ] 26 August 2018 06:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Jim zingt Toen ik je zag.

https://www.youtube.com/watch?v=mxIuWhADXho

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4