7 of 8 | ‹ First  < 5 6 7 8 > 
Harry Potter And The Cursed Child 2016 Palace Theatre
  [ # 91 ] 06 October 2017 10:53 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Haha nee hoor, ik begrijp je problemen met het verhaal wel. Een deel van de scènes diende inderdaad als fanservice, al ben ik blijkbaar fan genoeg om daarin in mee te gaan. Behalve bij de scènes met Hagrid dan, die waren volstrekt overbodig maar gelukkig ook spaarzaam. Het enige waar ik me echt aan stoorde was dus Delphi. Slecht uitgewerkt op papier en matig gespeeld op het toneel. Doodzonde, want het is een belangrijk onderdeel in het verhaal. Het eindgevecht in de kerk kwam daarom ook knullig over. Om de één of andere reden heeft dit toch geen gigantische impact gehad op mijn beleving van de voorstelling. Waarschijnlijk omdat Scorpius en Albus (en in mindere mate de dynamiek tussen Harry/Ron/Hermione) voor mij het hart van de voorstelling zijn, en van dat deel van het verhaal genoot ik heel erg. Op alle andere fronten vond ik de show ook sterk.

Ik had dan ook geen enkel probleem met de set, al was de algehele sfeer misschien wat minder sprookjesachtig/magisch dan in de films. Dat gezwaai met die mantels heeft me niet eens gestoord, haha. Ik vond de choreografie tijdens de changementen juist wel bijdragen aan de vaart in de voorstelling, al werkte het in het begin van de voorstelling een beetje duizelend.

  [ # 92 ] 07 November 2017 08:13 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik ga dit donderdag en vrijdag ein-de-lijk zien en kan niet wachten. Alleen 1 ding. Ik riep altijd dat ik het script/boek niet wilde lezen voordat ik het in het theater zou gaan zien, maar begin nu te twijfelen.
Wat raden jullie aan?

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 93 ] 07 November 2017 12:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik heb het boek 2 dagen nadat ik de voorstelling zag gelezen en dat vond ik een hele goede beslissing van mezelf 😉 Het leest echt als een script, dus als je alle visuele elementen van de voorstelling erbij kunt “zien” is dat heel fijn.

  [ # 94 ] 07 November 2017 12:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ahh thanks! Ik ben bang dat ik dingen ga missen omdat ik niet weet waar ik kijken moet (tot nu toe echt alles heb weten te vermijden qua verhaal/spoilers), maar anderzijds wil ik er helemaal blanco ingaan en (hopelijk) de meest magische avond in tijden in het theater hebben haha.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 95 ] 07 November 2017 01:15 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik denk dat blanco erin gaan het beste en het leukste is. In mijn beleving hebben de special effects en het decor nooit het kunnen begrijpen van het verhaal in de weg gezeten. Of je de keuzes van de scriptschrijver kunt begrijpen is een tweede, haha.

  [ # 96 ] 13 November 2017 08:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Holy shit. Wat was dit tof.
Heel veel robe-waving, maar ik stoorde me er niet aan. Qua plot, wat hier al is gezegd sluit ik me deels bij aan, maar ik zat alsnog op het puntje van mijn stoel.

De act 1 finale, de act 2 pauze finale; WHAT THE?! Ik zat front row stalls en ondanks dat ik een aantal dingen miste vanwege het hoge podium, was het geweldig om zo dicht op zulke fantastische acteurs te zitten. Ik hoop dit snel weer te zien! #keepthesecrets

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 97 ] 13 November 2017 06:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Nice, fijn dat je het zo ervaren hebt! De finale van deel 1 (daar doel je toch op met pauzefinale?) vond ik ook machtig mooi, was compleet overrompeld toen ik naar buiten liep. Was het op rij 1 ook zo eng toen “Voldemort” door de zaal kwam? Ik zat zelf midden in de zaal aan het gangpad en voelde me echt een klein kind in het spookhuis toen hij langsliep, hahah. Heb je het script inmiddels al gelezen?

[ Gewijzigd: 13 November 2017 06:35 PM by Laush ]
  [ # 98 ] 14 November 2017 08:19 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Laush - 13 November 2017 06:32 PM

Nice, fijn dat je het zo ervaren hebt! De finale van deel 1 (daar doel je toch op met pauzefinale?) vond ik ook machtig mooi, was compleet overrompeld toen ik naar buiten liep. Was het op rij 1 ook zo eng toen “Voldemort” door de zaal kwam? Ik zat zelf midden in de zaal aan het gangpad en voelde me echt een klein kind in het spookhuis toen hij langsliep, hahah. Heb je het script inmiddels al gelezen?

Haha ja de pauze finale. Je zit in zo’n high en dan gaan ineens de lampen aan en dat was het. haha. en ja dat was zo. zo. zo eng. Hij stond eerst heel lang ijzig te wezen pal voor mijn neus, en ik kon onder het masker recht in zijn ogen kijken. Hij moet hebben gezien dat ik echt bijna aan het huilen was HAHA, mijn hartslag was echt 190. Gelukkig zat ik niet pal aan het gangpad, dat zou ik echt niet getrokken hebben. Wat ik ook heel tof vond was die blacklight. niet normaal wat dat deed voor mijn spanning.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 99 ] 06 December 2017 12:46 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2011-06-07

Yes, het duurde een uurtje in de virtuele wachtrij.
Maar volgend jaar december eindelijk aanwezig bij Harry Potter!

  [ # 100 ] 17 December 2017 04:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik zat een paar weken geleden via Friday40 op rij 2 en het hetzelfde effect met t einde van act 1!!
Ook de dementors! Wow that was zo gaaf! Recht boven m’n hoofd. Al met al zijn de stage effects wel erg gaaf. Ookal zie je duidelijk hoe sommige dingen werken, t maakt niet uit, je gelooft t dan toch wel.

Ik sluit me aan bij t verhaal dat niet helemaal lekker is uitgewerkt maar alsnog is het erg enjoyable.
Ik wil er zeker nog wel een keer naartoe via Friday40 maar niet voor de hoofdprijs, ook omdat ik bijna nooit de volle mep betaal…

Let wel op, je mag bijna niks qua eten en drinken naar binnen meenemen. Ik was dus geforceerd een cupcake in een keer naar binnen te werken net na mijn lunch 😠 Dat mogen ze wel beter adverteren.

  [ # 101 ] 03 January 2018 08:43 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2012-01-22

Ik ben aan het kijken of ik kaartjes kan boeken, maar klopt het dat deel 1 en 2 niet achter elkaar gespeeld worden? Het zijn zeg maar twee losse voorstellingen? Is ieder deel zo lang dan?

  [ # 102 ] 03 January 2018 09:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ongeveer 2,5 uur per deel. Op Woensdag en zaterdag kan je alles in een dag zien met dus normale pauzes dan ongeveer 2.5 uur pauze tussen deel 1 en 2.

  [ # 103 ] 14 March 2018 11:24 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De nieuwe cast is vandaag aangekondigd:

Rehearsals began this week for the third West End cast of Harry Potter and the Cursed Child who will start their performances at the Palace Theatre in London on 23 May 2018 following the final performance from the current cast on 20 May 2018.

Joining the company are Jamie Ballard who will play Harry Potter, Susie Trayling as Ginny Potter and Joe Idris-Roberts as their son Albus Potter.  Jonathan Case joins to play Scorpius Malfoy.  Thomas Aldridge continues as Ron Weasley as well as Rakie Ayola as Hermione Granger and Helen Aluko as their daughter Rose Granger-Weasley.  James Howard also continues as Draco Malfoy.

They are joined by cast members Rosemary Annabella, David Annen, Jordan Bamford, Emma Bown, Adrian Christopher, Craig Connolly, Danny Dalton, Leah Haile, April Hughes, Martin Johnston, Gareth Kennerley, Susan Lawson-Reynolds, Ryan J Mackay, David Mara, Dylan Mason, Barry McCarthy, Sandy McDade, James McGregor, Annette McLaughlin, Tom Peters, James Phoon, Eve Ponsonby, Kate Russell-Smith, Sinéad Sharkey, Amarah-Jae St. Aubyn, Mark Theodore and Joshua Wyatt complete the 42-strong company playing a variety of characters, including seven children who will alternate two roles.

bron: https://www.harrypottertheplay.com/uk/rehearsals-begin-new-cast-members-2018/

  [ # 104 ] 17 March 2018 10:07 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben wel benieuwd naar Joe Idris-Roberts als Albus die ik pas nog zag in ‘Pinnochio’ van het NT. En wel grappig om te zien dat alle Harry’s tot nu toe in het echt Jamie heten ... Jamie Parker, Jamie Glover en nu dan Jamie Ballard. Ik zou de voorstelling met de nieuwe cast graag weer eens zien.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 105 ] 10 September 2018 07:35 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Zaterdag beide delen gezien en wow wat een prachtig stuk ... ik had het script al gelezen dus kende het verhaal al, maar nu met al de effecten werd het allemaal ook echt en ja soms ook echt griezelig voor bij de pauzefinale of op het einde van deel 2 (zeker als je aan het gangpad zit ...)

Het is echt heel leuk om de wereld van Harry Potter tot leven te zien komen in het theater. Het theater ademt op zich al een magische sfeer uit.

De huidige cast is ook echt heel goed, het moet echt super zijn om mee te mogen werken aan al de magische trucs.

‹ First  < 5 6 7 8 > 
7 of 8