3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
She Loves Me - De Kernploeg (2018)
  [ # 31 ] 18 March 2018 10:09 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Bericht van de Kernploeg op FB:

CAST SHE LOVES ME BEKEND | Eindelijk kunnen we jullie vertellen dat naast Freek Bartels, Dennis Willekens en Jip Bartels de volgende namen zijn toegevoegd aan de cast van She Loves Me: Christanne de Bruijn, Joey Schalker, Desi van Doeveren en Danny Houtkooper! Voor alle speeldata kijk op http://bit.ly/KaartverkoopSheLovesMe. Wij verheugen ons enorm op komende zomer, wie nog meer?

  [ # 32 ] 18 March 2018 10:38 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Lijkt me een leuke cast. Wel heel jong. Ben benieuwd wat dat met het verhaal doet.

  [ # 33 ] 18 March 2018 04:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Leuke club! Vind Joey Schalker een fijne acteur/zanger, volgens mij is dat wel een mooie combi met Christanne. Er moet nog één rol ingevuld worden toch? Misschien dat met de betreffende acteur de gemiddelde leeftijd opgeschroefd wordt 😉

Ik ben eigenlijk wel benieuwd -zeker gezien er gebruik is gemaakt van crowdfunding- of de acteurs nog steeds voor nop werken. Het is best nobel om dat bij de eerste productie van een beginnende producent te doen, maar ook voor kortlopend werk wil je als acteur op een gegeven gewoon betaald worden, lijkt me. Ben wel benieuwd of de kaartverkoop van vorig jaar & dit jaar genoeg opbrengt voor De Kernploeg om echt uit de startblokken te kunnen komen.

[ Gewijzigd: 18 March 2018 04:39 PM by Laush ]
  [ # 34 ] 04 April 2018 07:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Filip Bolluyt gaat Mr. Maraczek spelen.

  [ # 35 ] 04 April 2018 08:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Super! Vind hem een zeer fijn acteur!

  [ # 36 ] 23 June 2018 06:58 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld ging op bezoek bij de cast van She Loves Me van De Kernploeg, filmde een aantal songs en sprak met o.a. Joey Schalker, Christanne de Bruijn en Freek Bartels.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworlds eigen plek.

  [ # 37 ] 07 July 2018 10:26 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Ik was vandaag bij de eerste try out en ben deels positief, maar ook negatief! Ik hoop in ieder geval dat er nog een en ander verbeterd gaat worden, al is de tijd hiervoor erg kort.
Even een opsomming…..

- De locatie: veel beter dan vorig jaar, al zijn er stoelen extra neergezet en dus zit niet iedereen op die beloofde zachte theaterstoelen. Iets minder dan de helft van de mensen zit namelijk gewoon op harde stoelen. Daarnaast was het ook bloedheet in de zaal
- Consumpties: helaas een systeem met muntjes (muntjes die over zijn kun je NIET terugbrenfen). Persoonlijk vind ik dit altijd een zeer onhandig systeem
- Het verhaal: Tja…ik vind het persoonlijk wat karig. Veel verhaallijnen die niet worden afgerond en met name de eerste akte vond ik ontzettend langdradig met heel wat overbodige scenes. De voorstelling had makkelijk een half uur korter gekund en dan zonder pauze.
- De cast: Christanne en Joey waren fantastisch! Zowel vocaal als qua spel. Ook Danny Houtkooper die meerdere rollen voor zijn rekening nam viel in positieve zin op. Overigens is ook Desi een hele goede zangeres! Met name Freek en Dennis vond ik hier minder uit de verf komen, terwijl ik beide normaal erg waardeer. Het geluid was nogal aan de harde kant voor zo’n kleine ruimte en er werd ook “te groot” geacteerd en gezongen door bijna de hele cast. Het was mooier als het wat meer ingetogen was gezien de zaal.

Al met al een prima avond gehad, maar helaas zonder het wauw-gevoel waar ik wel op hoopte. Ik ben dol op kleine producties, maar merk dat ik liever bij de producties van bijv OpusOne zit dan bij de Kernploeg.

Ben benieuwd wat jullie vinden als jullie zijn geweest

  [ # 38 ] 08 July 2018 11:26 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Van wat ik van de musical zag in het musicalworld filmpje werd ik ook niet meteen heel enthousiast.  Maar ik heb al kaartjes vanaf het moment dat de kaartverkoop startte. Met name door de vorige voorstelling van de kernploeg a new brain die ik erg goed vond. Ook toen werd er aan overacting gedaan maar dat paste toen wel. Ik ga het woensdag zien. Ik ben benieuwd. Nog meer mensen die de voorstelling al hebben gezien?
En nog een vraagje: hoe lang van te voren staan er al mensen te wachten om naar binnen te gaan? Vanwege rugklachten wil ik heel graag een stoel van de betere helft stoelen bemachtigen. 😁

[ Gewijzigd: 08 July 2018 11:35 AM by myrte ]
  [ # 39 ] 08 July 2018 05:39 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ben ook geweest en weet niet zo heel goed wat ik ervan moet vinden. Er zaten hele goede stukken in, maar ook scènes waarvan ik dacht: had dit geschrapt. Besef me ook dat dat niet altijd zomaar kan hoor. Herken veel in wat jij zegt Anne-Saar!

De zaaldeur ging gisteren rond 19:55 uur open, maar vanaf 19:45 stonden er al veel mensen voor de deur.  Als je naar binnenloopt is de linkertribune de tribune met de zachtere stoelen en de rechtertribune is een toegevoegde tribune met minder lekkere stoelen. Denk dat het zicht bij beide tribunes overigens gelijk is.

  [ # 40 ] 08 July 2018 05:57 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Mocht er nog een enquete komen namens de Kernploeg ga ik wel de stoelen noemen. Ze hebben namelijk vanaf dag 1 geroepen dat er echte zachte theaterstoelen zouden zijn en ja, die waren er ook, maar vind het niet ok dat toch een groot deel van de mensen op keiharde stoelen zit. Iedereen die niet vroeg aanwezig kan zijn heeft nu namelijk dus gewoon pech! Ben sowieso geen fan van vrije plaatskeuze

  [ # 41 ] 08 July 2018 06:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ben gisteravond en vanmiddag geweest. Je merkte vandaag dat de voorstelling (nog) beter liep dan gisteren, maar dat is logisch. Met iedere voorstelling zal men meer ingespeeld raken. Ik zag de voorstelling twee jaar geleden overigens enkele keren in de Menier Chocolate Factory in Londen en de voorstelling is in grote lijnen gelijk.

Met een beperkt budget, dat zich onder meer vertaalt naar middelen en repetitietijd,  is het werkelijk bewonderenswaardig wat er hier kwalitatief wordt neergezet:  M.i. een erg goede cast met Freek Bartels en Christanne de Bruijn als buitencategorie.  En met een live orkest. 

Het was niet heel koel in de zaal maar veel beter uit te houden dan vorig jaar. De stoelen zijn beter en de zichtlijnen goed. Dansmakers is een leuke locatie, die goed te bereiken is met voldoende parkeergelegenheid. Met andere woorden, er is echt wel de nodige progressie gemaakt en nog steeds heeft men de toegangsprijzen heel laag weten te houden. Het is al vaker gezegd, maar als je alles tip top in orde wilt hebben als toeschouwer en je de makers, cast en crew ook nog een aardige boterham gunt, dan zul je veel meer moeten neertellen dan EUR 26,50.  Om een vergelijking te geven: de kaartjes in Londen waren 2x zo duur en daar kon men 3 maanden voor uitverkochte zalen spelen. Hier speelt men een week, voor de helft van de prijs en is het nog niet vol…....  Iedereen heeft recht op zijn of haar mening maar het is wellicht iets om de gedachten eens over te laten gaan.

[ Gewijzigd: 08 July 2018 07:53 PM by MarkZ ]
  [ # 42 ] 08 July 2018 07:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik snap die toegevoegde tribune wel. Ze moeten toch uit de kosten komen, dus hoe meer tickets je verkoopt, hoe eerder je uit de kosten bent. Stoelen waren op zich best prima hoor, vergelijkbaar met de stoelen uit het Zonnehuis!

Aan de kwaliteit van de cast lag het wat mij betreft niet, het is bij mij meer het verhaal dat me niet zo aansprak achteraf. En wat overbodige scènes die dan de snelheid helemaal uit de voorstelling halen.

  [ # 43 ] 09 July 2018 06:41 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

LondonMark - 08 July 2018 06:29 PM

Ben gisteravond en vanmiddag geweest. Je merkte vandaag dat de voorstelling (nog) beter liep dan gisteren, maar dat is logisch. Met iedere voorstelling zal men meer ingespeeld raken. Ik zag de voorstelling twee jaar geleden overigens enkele keren in de Menier Chocolate Factory in Londen en de voorstelling is in grote lijnen gelijk.

Met een beperkt budget, dat zich onder meer vertaalt naar middelen en repetitietijd,  is het werkelijk bewonderenswaardig wat er hier kwalitatief wordt neergezet:  M.i. een erg goede cast met Freek Bartels en Christanne de Bruijn als buitencategorie.  En met een live orkest.

Ik heb She Loves Me in de versie van het Koninklijk Ballet van Vlaanderen gezien (met Ann Lauwereins als Amalia, zie YT-filmpje hieronder), vond het toen een heel leuke musical en keek dus heel erg uit naar deze versie in een nieuwe vertaling en met deze all-star-cast.

Mijn verwachtingen waren hooggespannen maar zijn wat mij betreft nog overtroffen.

Ik ben zondagmiddag 8 juli geweest (de enige voorstelling dat ik kon bijwonen) maar mocht ik dichter wonen en vrij zijn, ik zou zo opnieuw gaan. Ook om te zien hoe de voorstelling verder geëvolueerd is. Ik neem aan dat de cast tijdens de run nog nieuwe (komische) elementen zal ontdekken en toevoegen (misschien soms per toeval, zoals bij de pruik die van Danny’s Houtkooper hoofd viel tijdens het nummer 12 days for Christmas en waar Dennis Willekens fantastisch op gereageerd heeft)

Als je de musical al kent, is het heel leuk om te zien hoe men met deze old school musical creatief omspringt. En ook hoe ze met het begin en einde toch de musical toch een actualiteitswaarde hebben meegegeven…

Ik was ook van de choreografie (en ook goed uitgevoerd, o.a. in het laatste solo-nummer van Freek Bartels).

Mocht ik meer tijd hebben, zou ik nog meer de loftrompet steken (fijn dat er zo’n live-orkest is trouwens, de muziek leent zich er ook volop toe), maar ik hoop dat het publiek (en de recensenten) mijn enthousiasme delen en dat de voorstelling nog mag terugkeren (bijvoorbeeld in de kerstperiode) zodat ik de voorstelling alsnog eens kan zien.

Misschien iets heel onnozel, maar ik vind ook dat Jip Bartels iets wegheeft van Brigitte Heitzer, niet alleen qua uiterlijk (gezicht), maar ook qua komisch talent. Nog iemand die dat is opgevallen?

https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=xapCCwhUXwM

[ Gewijzigd: 09 July 2018 06:45 AM by charlie ]
  [ # 44 ] 09 July 2018 06:58 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Dat van Danny was zaterdag ook. Dan hoort het er dus blijkbaar bij….

  [ # 45 ] 10 July 2018 07:02 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Gisteren tijdens de premiere de voorstelling voor de 2e keer gezien en nu stond het als een huis! Heb er dit keer echt van genoten! Er leek veel meer vaart in te zitten. Nog wel steeds sprake van overacting hier en daar, maar over het algemeen zeker genoten!

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4