Bat out of Hell - Oberhausen
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Vanaf herfst 2018 zal Bat out of Hell in het Metronom theater te Oberhausen spelen. Audities zullen in april plaatsvinden.

Bron: casting call

Geen verassende keuze gezien het succes van Tanz der Vampire.

[ Gewijzigd: 22 March 2018 11:48 AM by Fentom ]
  [ # 1 ] 24 March 2018 11:18 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

Fentom - 22 March 2018 11:46 AM

Vanaf herfst 2018 zal Bat out of Hell in het Metronom theater te Oberhausen spelen. Audities zullen in april plaatsvinden.

Bron: casting call

Geen verassende keuze gezien het succes van Tanz der Vampire.


Ben benieuwd naar de cast, heb hem vorige jaar gezien in Londen.
En vond echt onwijs goede show en goede muziek!

  [ # 2 ] 05 September 2018 12:34 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Robin Reitsma (Soldaat van Oranje) gaat de hoofdrol spelen.

Wat een waanzinnig succes voor hem. Nog geen twee jaar geleden won hij de Pia Douwes Special Talent Award bij de Amateur Musical Awards. En nu via Soldaat van Oranje naar een buitenlandse hoofdrol. Dat is toch wel een spectaculair carrièreverloop.

En het is ook volledig terecht. Ik zag hem een paar maanden geleden als understudy Erik. Ik was toen eigenlijk een beetje teleurgesteld, omdat ik hoopte op Theo Martijn Wever. Maar daar was ik snel overheen, want Robin maakte vanaf het begin veel indruk. Zeker vocaal was hij de beste Erik die ik heb gezien.

  [ # 3 ] 19 September 2018 09:29 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Willemijn Verkaik gaat de rol van Sloane spelen in deze musical

  [ # 4 ] 19 September 2018 10:21 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Naast Willemijn en Robin staan er nog 6 andere Nederlanders in deze voorstelling: Sander van Wissen, Tom van der Ven, April van Amelsvoort, Carl van Wegberg, Aisata Blackman en Jolijn van de Pol.

Nederlandse musicalartiesten worden echt met vrachtladingen gecast in shows in Duitsland, lijkt wel. Zijn er dan gewoon niet zoveel Duitse musicalartiesten of zit er echt een kwaliteitsverschil tussen Nederlandse en Duitse performers?

  [ # 5 ] 19 September 2018 03:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

jeroen100 - 19 September 2018 09:29 AM

Willemijn Verkaik gaat de rol van Sloane spelen in deze musical

Zat me laatst nog te bedenken dat dit een toffe rol voor haar zou zijn, weer eens wat anders dan wat ze de afgelopen jaren gedaan heeft. Heel fijn dat ze ‘m ook daadwerkelijk mag gaan spelen, en gelukkig is Oberhausen een stuk beter te doen dan Stuttgart, Berlijn of Londen…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 20 September 2018 09:03 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Laush - 19 September 2018 10:21 AM

Naast Willemijn en Robin staan er nog 6 andere Nederlanders in deze voorstelling: Sander van Wissen, Tom van der Ven, April van Amelsvoort, Carl van Wegberg, Aisata Blackman en Jolijn van de Pol.

Nederlandse musicalartiesten worden echt met vrachtladingen gecast in shows in Duitsland, lijkt wel. Zijn er dan gewoon niet zoveel Duitse musicalartiesten of zit er echt een kwaliteitsverschil tussen Nederlandse en Duitse performers?

En dan vergeet je Maureen Mac Gillavry nog, ditmaal deel van het ensemble.  De cast lijkt me overigens sowieso erg internationaal, afgaand op de lijst met namen die me niet allemaal wat zeggen, maar niet allemaal even Duits ogen.

  [ # 7 ] 02 November 2018 02:36 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2006-06-14

Gisteravond de dress-rehersal van deze show mogen zien. Hoewel ik normaal niet van juke-box musicals hou, was dit zeker geen straf. This show rocks. Creatief decor, gebruik van flimbeelden, goeie cast. En natuurlijk enorm trots op onze Nederlandse inbreng, met een super hoofdrol voor Robin!

   Handtekening   

http://www.leliesdemusical.nl

  [ # 8 ] 17 December 2018 08:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Afgelopen vrijdagavond en zaterdagmiddag heb ik deze show gezien. Mijn Duits is niet super, dus maakte me wat zorgen omdat 90% van de songteksten vertaald zijn. Waarschijnlijk werkt dit prima voor mensen die vloeiend Duits spreken. Voor mij bleef er genoeg over om het goed te volgen, daarbij denk ik dat het wel geholpen heeft dat ik de musical ook al in Londen gezien heb.

Gelukkig was vrijdagavond Willemijn op, zaterdagmiddag helaas de understudy Anna Julia Rogers (die overigens ook prima was in de rol, maar ik kom toch voor Willemijn 😉 ). Maar absoluut een toffe rol voor Willemijn. Vocaal kan ze zich helemaal uitleven en qua spel is dit volgens mij 180 graden anders dan ze tot nu toe gedaan heeft, maar ze doet het wél en goed ook (maar goed, misschien ben ik niet objectief meer :lol: ).

Sowieso heb ik veel understudy’s gezien in die twee shows. Op zaterdagmiddag waren voor de eerste vier rollen (Strat, Raven, Sloane en Falco) drie covers op. Naast Anna Julia Rogers ook Vinicius Gomes (zijn eerste show als Falco, maar deze man klinkt mij beter in de oren dan principal Alex Melcher) en April van Amelsvoort als Raven. Wat was ik blij met April! Op basis van de promovideo’s was ik al niet weg van Sarah Kornfeld omdat ze volgens mij een belabberde zangtechniek heeft en vrijdagavond werd dat voor mij helaas bevestigd; halverwege de tweede akte was te zien en te horen hoe ze zich door de score moest worstelen. April klinkt een stuk ontspannener en dat luistert gewoon prettiger.

Helaas loopt de kaartverkoop enorm slecht. Als er bij de twee shows in totaal 600 man was, is het veel denk ik (in een zaal waar 1500-nog-wat man in kan). Zelf denk ik dat de hoge prijzen hier echt in mee spelen en misschien dat men zich toch laat afschrikken door de vertaling. Aan de show en de cast ligt het mijns inziens in ieder geval niet.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 19 January 2019 05:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Willemijn speelt op 31 maart a.s. haar dermière bij BooH.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”