2 of 2 |  < 1 2
Online houding musicalfans
  [ # 16 ] 21 April 2018 11:26 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Hoi,

Dat zegt je heel mooi. Het heeft ook met smaak te maken. Ik denk hoe sommige mensen hier boven reageren niet heel prettig is en zulke zware termen gebruiken om zo te gaan overtuigen en dat werkt natuurlijk nooit. Maar naar mijn mening zie je dit op veel andere plekken ook gebeuren, mensen zijn dat te heftig aan het reageren en ook op de persoon. Ik denk altijd maar dat het met mensen hun opvoeding te maken heeft.

Ik heb het trouwens zelf heel lang dat gehad met Pia Douwes. Ik vond haar altijd zo super aanstellen. Totdat ik haar ontmoete in een restaurant in Londen. Dit was tijdens haar Chicago tijd en ze bleek heel aardig te zijn, bijna zelfs verlegen. Wanneer ik haar nu zie op televisie heb ik nergens meer last van.

  [ # 17 ] 21 April 2018 12:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

HOI. - 21 April 2018 11:13 AM

Ik denk dat ‘t zonde is dat we ons laten beïnvloeden op basis van tweets, verhalen van anderen en gedrag in interviews. De vraag is een beetje: kunnen wij wel beoordelen of iemand arrogant is of niet? Aangezien we die persoon vaak alleen van tv of in het theater kennen. Daarbij komt iets via sociale media vaak anders over dan het bedoelt was, dus ook dat is weer lastig te pijlen.
En de andere vraag: doet het er toe of iemand daadwerkelijk arrogant is? Als hij/zij goed is in zijn/haar vak, zou dat dan uitmaken?

Ik herken het wel hoor, ik kan mij op de één of andere manier onwijs irriteren aan William Spaaij, probeer producties te ontwijken waar hij in speelt en spoel interviews met hem vaak door. Belachelijk, want ik ken hem helemaal niet en hij is wel gewoon goed in zijn vak. Maar toch kan ik me er slecht overheen zetten.

Oh ja, William Spaaij heb ik dat absoluut ook mee! Heel stom inderdaad, want hij is heel goed in wat hij doet.

Maar het verschil is dat ik hem nooit hatelijke berichtjes zou sturen op social media of dat overal hier op MW zou lopen verkondigen als hij gecast wordt i.p.v. iemand die ik misschien liever zou zien. Dat voegt mi ook helemaal niks toe en weerhoudt producenten echt niet om hem te casten, dus waarom zou ik?

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 18 ] 21 April 2018 12:25 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2005-10-25

martha - 21 April 2018 09:36 AM

Milan als je hierboven goed gelezen had, dan zie je dat er meerdere mensen met Antje gewerkt hebben en haar arrogant vinden. Maar goed de meningen zullen altijd verdeeld blijven.

Ik heb goed gelezen hoor; geen van allen heeft het kennelijk zelf ervaren, alleen maar via & horen van. En tijdens dat soort gesprekken zal het dan ongeveer gaan als ‘Ik vind die en die arrogant door dat en dat’ - ‘Ja! Ik heb met hem/haar gewerkt en dat klopt!’......maar tijdens zo’n gesprek worden denk ik dan ook niet eventuele goede punten van zo’n persoon besproken, toch?

Wat mij stoort is dat - vooral artiesten - zà³ snel arrogant worden gevonden. Een verkeerde blik of tweet of watdanook en meteen krijgen ze het predikaat ‘zo, die is echt sàºper arrogant’ zonder dat ze überhaupt zelf een normaal gesprek met die persoon hebben gehad.

  [ # 19 ] 21 April 2018 12:26 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2006-11-21

Ik weet uit mijn tijd bij stage en ook andere producenten in Nederlands dat veel castleden en ook mensen uit het productie team wel degelijk op diverse fora keken en met niet zo leuke reacties niet altijd goed om konden gaan.
Ik zelf vond dat nooit zo erg ik was understudie in Duitsland en ik denk dat het hier iets anders is als in Nederland, understudie/cover gaan regelmatig op en op fora wordt vrijwel positief gereageerd als haar/zijn idool er niet is of als diegene een rol niet krijgt.

Ik persoonlijk vind dat iedereen zijn mening moet en mag hebben zolang er met respect naar iemand toe een tweet o.i.d. gestuurd wordt.
Over smaak valt niet te twisten

[ Gewijzigd: 21 April 2018 12:35 PM by Mi3JL0W ]
   Handtekening   

...Please dont touch meMel Brooks.. Young Frankenstein

  [ # 20 ] 21 April 2018 12:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Het is inderdaad makkelijk om een vertekend beeld van iemand te krijgen als je alleen diens social media in acht neemt en de persoon verder niet kent. Zelfs een “openhartig” interview zegt nog niet alles over iemand, want misschien is iemand wel verkeerd geciteerd of heeft diegene zichzelf niet goed uitgedrukt.

Lotus18 - 21 April 2018 12:02 PM

Oh ja, William Spaaij heb ik dat absoluut ook mee! Heel stom inderdaad, want hij is heel goed in wat hij doet.

Ik heb dit dus zelf ook. Een aantal uitspraken van hem in interviews vind ik ook écht tenenkrommend, maar zo op tv vind ik hem dan wel weer sympathiek overkomen. Er zitten vele kanten aan een persoon, en het is wel goed om artiesten als 3-dimensionale personen te blijven zien.

  [ # 21 ] 21 April 2018 12:53 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Milan - 20 April 2018 11:46 PM

Maar het is zoals het is! En door internet kan iedereen lekker veilig typen wat ‘ie wilt. Je gaat die mensen niet kunnen veranderen door aan te geven ‘hey, dat kun/moet je anders zeggen’.
Gaat ècht niet lukken. Botte boeren zul je altijd hebben en die filter ik er zelf wel uit. Ik laat me echt niet raken door niet-onderbouwd gezeik. Die mensen vallen bij mij meestal een beetje in de catagorie ongeletterde PVV-stemmers.

Dat niet iedereen te veranderen is lijkt mij logisch dus dat hoef je mij niet uit te leggen. Dat wil niet zeggen dat je mensen nergens op aan hoeft te spreken, omdat ze nu eenmaal zijn zoals ze zijn. Met zo’n houding kan de wereld nooit beter, alleen maar slechter worden.

Verder; Dit topic was dus om het online gezeik te bespreken en anderen in te laten zien dat het getuigt van een tekort aan manieren.
https://youtu.be/qa3MdKKeB2Y?t=6m49s  Kijk dit stukje eens, dus vanaf 6:49
Hier zouden mensen lessen uit kunnen trekken.

  [ # 22 ] 21 April 2018 02:33 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb natuurlijk al de nodige interviews en persmomenten achter de rug, en dan ontkom je ook niet aan meningen over bepaalde personen op basis van hoe ze zich bij die momenten opstellen, naast natuurlijk de publieke optredens die iedereen meekrijgt. Dat kan inderdaad betekenen dat je mensen bepaalde rollen niet gunt. Toch weet ik niet wie je er een plezier mee doet die gevoelens te delen. Uiteindelijk heb je als publiek te maken met wat er op het podium wordt getoond, en gedrag daaromheen is voor rekening van de productie. Daarom hou ik het zelf altijd op geschikt voor de rol.
Overigens zit dan vaak niet het probleem bij de categorie onsympathiek maar goed, maar vooral bij sympathiek maar niet zo erg goed in de rol.

  [ # 23 ] 28 September 2018 11:07 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Misschien is dit topic wel weer relevant? 😉 Mochten mensen er nog wat over kwijt willen.

  [ # 24 ] 28 September 2018 12:06 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik heb deze topic even gelezen, en met onderstaande quote ben ik het dus he-le-maal eens. En ook met dat wat Jeroen zegt een paar posts hierboven.

Het is niet meer dan normaal dat je een indruk krijgt van iemand’s persoonlijkheid op basis van wat je van die persoon mee krijgt. Of dat nu alleen op tv is of je die persoon ook in het dagelijkse leven mee maakt. En dan kan dat er inderdaad toe leiden dat je mensen dingen niet gunt (of het tegenovergestelde: je gunt het ze wel, ook al weet je misschien rationeel wel dat ze niet de beste persoon voor die rol/functie zijn).

Ik vind dan ook dat je als volwassene even jezelf moet kunnen relativeren, en moet beseffen dat 1: wat jij ziet niet het hele plaatje is van één persoon, je kent iemand pas echt als je daar veel mee om gaat. en 2: het er ook niet altijd toe doet. Als die persoon toch goed is in zijn/haar werk, en je gaat voor het wérk van die persoon naar het theater, zou dat ondergeschikt moeten zijn.

En natuurlijk besef ik me ook dat zo’n mening over iemand’s persoonlijkheid ook je beleving van het werk van die persoon kan beinvloeden. Zeker in het theater, wat toch vaak gaat over het ervaren van emoties, en als je dan al een bepaalde antipathie tegen iemand hebt snap ik ook wel dat dat niet altijd 100% opzij gezet kan worden en de performance van die artiest je dus minder doet (en wederom, vice versa, dat als je sympathie hebt voor iemand die persoon je juist extra gaat raken in het theater).

Al die meningen horen erbij als je een bestaan in de spotlights leeft, en daar moet je tot op zekere hoogte tegen kunnen. Neemt niet weg dat we elkaar niet af en toe kunnen aanspreken op fatsoenlijke omgangsnormen en beleefdheid 😉.

HOI. - 21 April 2018 11:13 AM

Ik denk dat ‘t zonde is dat we ons laten beïnvloeden op basis van tweets, verhalen van anderen en gedrag in interviews. De vraag is een beetje: kunnen wij wel beoordelen of iemand arrogant is of niet? Aangezien we die persoon vaak alleen van tv of in het theater kennen. Daarbij komt iets via sociale media vaak anders over dan het bedoelt was, dus ook dat is weer lastig te pijlen.
En de andere vraag: doet het er toe of iemand daadwerkelijk arrogant is? Als hij/zij goed is in zijn/haar vak, zou dat dan uitmaken?

Ik herken het wel hoor, ik kan mij op de één of andere manier onwijs irriteren aan William Spaaij, probeer producties te ontwijken waar hij in speelt en spoel interviews met hem vaak door. Belachelijk, want ik ken hem helemaal niet en hij is wel gewoon goed in zijn vak. Maar toch kan ik me er slecht overheen zetten.

  [ # 25 ] 28 September 2018 12:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Ik quote even een zinnetje uit een musical die ik het afgelopen jaar heb mogen spelen (amateur). Het is toepasbaar op iedere situatie, als het om mensen en hun manier van uiten gaat.

“Ieder z’n reden, elk z’n waarom.”

 < 1 2
2 of 2