18 of 20 | ‹ First  < 16 17 18 19 20 > 
Gaat het nog wel goed met Stage Entertainment?
  [ # 256 ] 13 April 2018 09:40 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

jemar - 12 April 2018 09:32 PM

De algemeen directeur van Stage Entertainment Nederland zegt in zijn hoofd met zeker vier nieuwe voorstellingen bezig te zijn, al vindt hij het nog te vroeg om met titels naar buiten te treden. “Het zijn veelal kleinschalige voorstellingen waar ik dolgraag mijn energie in wil steken, zoals ik eerder met veel plezier onder meer Piaf, De Kleine Blonde Dood, Ramses en Robert Long heb kunnen maken.”

Ik weet niet hoor, maar zijn die kleine voorstellingen juist niet succesvoller als ze door ‘t land reizen?

  [ # 257 ] 13 April 2018 10:00 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2012-03-03

Laush - 13 April 2018 09:40 AM
jemar - 12 April 2018 09:32 PM

De algemeen directeur van Stage Entertainment Nederland zegt in zijn hoofd met zeker vier nieuwe voorstellingen bezig te zijn, al vindt hij het nog te vroeg om met titels naar buiten te treden. “Het zijn veelal kleinschalige voorstellingen waar ik dolgraag mijn energie in wil steken, zoals ik eerder met veel plezier onder meer Piaf, De Kleine Blonde Dood, Ramses en Robert Long heb kunnen maken.”

Ik weet niet hoor, maar zijn die kleine voorstellingen juist niet succesvoller als ze door ‘t land reizen?

In hetzelfde stuk zegt Albert Verlinde ook: ‘En mochten we de komende tijd een musical ontdekken waarvan we denken: jongens, deze moeten we echt het land in sturen, dan gaan we dat zeker doen.”

Dus ik verwacht dat er bij succes in Amsterdam altijd mogelijk een tournee kan volgen, als dit commercieel interessant is. Via de Theateralliantie of gewoon vanuit de eigen organisatie.

  [ # 258 ] 13 April 2018 10:06 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

June - 13 April 2018 08:11 AM
martijn-j - 12 April 2018 10:42 PM

Overigens dacht ik altijd dat de Theateralliantie onderdeel van Stage was, maar dat is dus niet zo? Of haal ik nu de Theateralliantie en die verenigde schouwburgdirecteuren door elkaar?

Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar is dat niet zo en is Stage de eerste producent waar de Theateralliantie mee heeft samengewerkt.

De Theateralliantie is inderdaad ooit opgericht door Joop van den Ende en komt ook weer voort uit het DeLaMar / DeLaMar producties. Oud directeur van het theater, Edwin van Balken, is nu directeur van de Theateralliantie.
https://www.theaterkrant.nl/nieuws/edwin-balken-directeur-theateralliantie/

  [ # 259 ] 13 April 2018 11:46 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

We doen wel allemaal alsof -nu Stage geen reizende voorstellingen meer gaat brengen- het een enorm drama gaat worden, maar als je even kijkt naar komend theaterseizoen qua reizende productiues: The Addams Family, All Stars , Bridges of Madison County, Charley de musical, The Color Purple, Evita, Expeditie Eiland, Marvelous, Op Hoop van Zegen en SOOF de musical. Dit zijn toch ook producties waarvoor ik graag naar de ‘schouwburg om de hoek’ wil gaan. En Stage brengt de laatste jaren gemiddeld maar 1 of 2 reizende producties per jaar, dus een enorm verschil zal er niet zijn.

  [ # 260 ] 13 April 2018 12:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

musicalmens - 13 April 2018 11:46 AM

We doen wel allemaal alsof -nu Stage geen reizende voorstellingen meer gaat brengen- het een enorm drama gaat worden

Dat lees ik eigenlijk nergens in de reacties terug. Als SE hun grote producties moet ontdoen van een orkest en een mooi decor om er überhaupt mee te kunnen toeren dan lijkt het mij ook niet de moeite waard.

Ik zie het wel gebeuren dat SE -qua shows in het land- zich meer gaat focussen op concepten à  la Musicals in Concert en nu het soloprogramma van Romy. Dat zijn volgens mij relatief goedkope producties om te maken.

jemar - 12 April 2018 09:32 PM

[...] Niet de zoveelste herneming en dan nog een matige variant

Misschien moet Verlinde eens gaan broeden op een komische musical.

  [ # 261 ] 13 April 2018 01:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Ik ben musical fan vanaf the Phantom of the opera. Wat vond ik dat geweldig. Een groot orkest, een prachtige cast met een kwaliteit waar je u tegen zegt om maar te zwijgen over het decor en de kostuums. Prachtig. Sinds zien heb ik zowat alles van Stage entertainment wel gezien. Zeg je stage dan zeg je kwaliteit. De prijs van kaartjes ging omhoog, deels begrijpelijk, deels jammer. Er werden grote reizende producties ontwikkeld zoals Titanic, iemand die zegt dat een grote spectaculaire productie niet kan touren heeft het tegendeel kunnen zien. Maar ook kleinschalige producties als rex, blood brothers, Copacabana. Even terugkomende op bijvoorbeeld Titanic, een zwaar verhaal met zware muziek. Het schip/decor was de hoofdrol. Rollen waren er voor Tony Neef, Danny de Munk maar ook onbekenden zoals Celine Purcell, Marlous vd Heuvel. De juiste persoon voor de rol. Ja Tony en Danny oa waren bekend maar konden als goed zingen en paste in de rolomschrijvingen.

Jaren lang heb ik genoten van de producties. Tuurlijk was de ene voor mijn gevoel mooier dan de andere. Voor mij veranderde de kwaliteit. Kleine orkesten, kleinere producties, minder kwaliteit, decor minimalistisch, stunt cast, waarbij noten niet gehaald werden.

Ook veranderd de toon, phantom, miss saigon, Elisabeth, Aida etc etc. Nu feel good, je moet vooral dansen en lachend de zaal uit.  On your feet, mamma mia, bodyguard etc etc.

Het moet vrolijk zijn, veel kleurtjes, goedkope producties en steeds herhalen. Zo zonde. Mamma mia 3x terug. Lion king 2x.

Dit jaar ga ik naar Annie MG. Ben erg benieuwd. Elisabeth in concert sla ik over. Daar ben ik vorig jaar geweest. Waarom Elisabeth niet terug op het programma. Desnoods de tourversie uit Wenen.

Ik zoek mijn heil tegenwoordig in Londen waar producties op kwaliteit worden gehouden. Het hoeft niet mega groot ala 42nd street wat geweldig was. Ook Dreamgirls geeft me kippenvel.

Aub mensen van Stage, kijk wat vaker over de grens en zie welke super producties er allemaal zijn. En kijk aub naar de beste persoon voor de beste rol. Ja een Chantal als Glinda was geweldig en goed gecast maar een Jim als Cubaan? Please!!

Ik ben mijn liefde voor Nederlandse musicals verloren door het huidige beleid bij stage. En daar is Albert grotendeels schuldig aan (althans voor zover ik dat in kan schatten)

Ik wil kwaliteit en mooie producties. Van Passion tot mama mia kwa genre en van Hamilton tot everybody talks About Jamie.

Geef me aub de liefde voor musicals in Nederland terug!

  [ # 262 ] 13 April 2018 01:50 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

@musicalgoeroe: wat heb je dat mooi verwoord. Ik herken er veel in en ben het met veel punten eens.

Ook voor mij was The Phantom mijn eerste musical en daarmee de start voor mijn musicalliefde. Ik zag vele shows ook meerdere malen. Naar het theater gaan, je mee laten slepen door een prachtige show… Het kon niet op.
De ene show na de andere heb ik gezien. De “sterren” van Joop zag je terug in meerdere shows. De kwaliteit was hoog.
En toen kwam het moment dat ik niet meer “betoverd” raakte. Ik werd musicalmoe. Ik kwam niet meer enthousiast uit het theater. De ene understudy na de ander (waarbij ik wil wel wil aangeven dat een understudy niet per definitie slechter is, soms zelfs beter!), mensen die gecast werden om hun naam en niet om talent, een steeds kleiner wordend orkest…..

Albert heeft prachtige producties gemaakt, zowel met zijn oude bedrijf als bij Stage. Hij is ook maar de zegsman. Daar zit een veel groter geheel achter (CVC) dat winst wil maken en meer niet.

De opkomst van andere producenten juich ik van harte toe.

Mijn smaak is veranderd, er moeten andere keuzes gemaakt worden, de prijzen zijn enorm toegenomen.
De laatste tijd kan ik weer meer genieten van theater. Of het nu The Bodyguard is of Robert Long de musical. Ik vind veel mooi en interessant. Maar ik hoef niet meer als vanzelfsprekend alle shows van Stage te zien. Ik vond On Your Feet verrassend leuk, ik kijk uit naar Mamma Mia (omdat ik gewoon enorm van die show en de muziek hou). Was Getekend Annie MG vind ik een pareltje (vakmanschap ten top…alleen die cast al). Maar Fiddler on the Roof vond ik bedroevend slecht, Lazarus mag van mij wegblijven.

Kom weer op met Elisabeth als volwaardige show. Newsies, Singing in the Rain, een herneming van 42nd Street, Aladdin, Hunchback, Kinky Boots, 9 to 5, een herneming van de Phantom en Oliver, Rebecca, Dance of the Vampires…. Er is nog zoveel meer wat nog nooit in Nederland is geweest of wat al lang niet meer is geweest.
Ik geniet enorm van Musicals in Concert-show (hoeft niet in Ziggo, gewoon in de theaters in het land). Maar breng het met veel kwaliteit!!!

  [ # 263 ] 13 April 2018 02:11 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Ja, we willen allemaal kwaliteit… Maar het is een kwestie van geld.

Grote, dure, kwalitatief hoogstaande shows zorgen niet automatisch voor gevulde zalen. Hartstikke leuke ideeën, maar wie gaat het betalen? Hoe gaan ze alle investeringen terugverdienen?

Menig bezoeker is niet zo kritisch als wij hier… en vind een avondje Vamos! fantástisch… Dus daar spelen de producenten op in.

  [ # 264 ] 13 April 2018 02:26 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Dat klopt ook helemaal. Er moet geld verdiend worden.

Maar als ik kijk naar komend seizoen, dan is er best veel aanbod, en dus worden we best op onze wenken bediend.

Of een show nu groot of klein is…het maakt niet uit. Als het maar kwalitatief goed is. Dus goede zang, goede dans en een mooi decor hoe groot of klein ook.

  [ # 265 ] 13 April 2018 02:28 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Sndr - 13 April 2018 02:11 PM

Grote, dure, kwalitatief hoogstaande shows zorgen niet automatisch voor gevulde zalen. Hartstikke leuke ideeën, maar wie gaat het betalen? Hoe gaan ze alle investeringen terugverdienen?

Op dit forum is al eerder Kinky Boots als optie genoemd om naar Nederland te halen. Deze staat nu in Hamburg, Duitsland waar deze dramatisch loopt mocht je vanavond nog willen gaan, is het overgrote deel van de zaal leeg, dus je hebt ruim keus voor een plekje in de zaal. De vraag is dan natuurlijk -als Stage Entertainment (en CVC) zijnde- moeten we deze wel naar Nederland halen, of houden we het simpel en maken we een goedkope productie over bv. Jaques Brel. Je begrijpt dat de keuze snle gemaakt is.

Om nog een ander voorbeeld te geven: On Your Feet!. Ik kan je garanderen dat was zeker een dure productie om de rechten ervan te kopen. Stage hoopte op een succes à  la Bodyguard en helaas flopt het. Wat doe je dan? Je kan niet al je producties op het succes van Annie laten draaien…

  [ # 266 ] 14 April 2018 09:33 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Heb Kinky Boots in NY mogen zien maar denk niet dat ie heel geschikt is voor het Nederlands publiek. Denk niet dat ie het in Nederland gaat redden alles ten spijt.

  [ # 267 ] 14 April 2018 10:04 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Anme - 14 April 2018 09:33 AM

Heb Kinky Boots in NY mogen zien maar denk niet dat ie heel geschikt is voor het Nederlands publiek. Denk niet dat ie het in Nederland gaat redden alles ten spijt.

Wil je dat eens uitleggen, ik zou niet weten waarom deze show niet geschikt is voor Nederland.
* Er alles aan doen om je werknemers in dienst te kunnen houden.
* Luisteren naar meningen van anderen
* Respecteren van mensen die een andere levensstijl hebben dan jezelf.

Juist in een tijd van individualisme is deze show zeer welkom.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 268 ] 24 April 2018 01:42 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Rood. Rooooooood is de kleur van seks.
Wie zie je dat zeggen haha! Ik denk dat Kinky totaal niet werkt in het Nederlands.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 269 ] 16 August 2018 02:19 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Hallo allemaal,

Een tijdlang heb ik alleen meegelezen leek me nu wel leuk om me bij het forum te voegen.
Gezien we langzaam het nieuwe seizoen (en het najaar staat na september natuurlijk voor de deur), eens gaan speculeren over wat we kunnen verwachten van het nogal voorspelbaar beleid van stage entertainment.

Eerlijk is eerlijk: ik ben eigenlijk best blij dat OYF geflopt is en ook blij met het feit dat dat waarschijnlijk ook gebeurt met MM! Ik heb namelijk het idee dat ook een groot deel van het nederlandse publiek dat naar TBG ging, wel klaar begint te geraken met al die jukebox musicals. Zeker gezien de belachelijke prijzen voor Mamma Mia! in Utrecht. Ik zelf heb ook overwogen om te gaan, maar ik had zo iets van als ik dat doe dan ondersteun ik weer die jukebox prut voorstellingen. En Ja ik vind ze allemaal slecht. Het heeft gewoon geen enkele sodemieter meer te maken met musical. Misschien dat na Mamma Mia, stage entertainement eens serieus gaat na vragen bij de mensen waar ze nu echt 80 willen voor neerleggen. Bijvoorbeeld uit mijn persoonlijke omgeving: mijn beste vriendin, dol op Mamma Mia. Is laatst naar de vervolg film geweest, en toen ik haar verteld dat Mamma Mia naar nederland kwam, was ze dol enthousiast, dat nummers nederlands waren deed haar niks. Maar toen gingen we kijken voor kaarten en we hebben alleen tijd in het weekend. meer dan 90,00 euro (!!!) voor een voorstelling die naar verluid dan ook nog eens een minder groots decor gaat hebben dan de versie met Simone Kleinsma. Het antwoord was snel: nou dan kijk ik de film nog wel eens.  Wat denken jullie? Zou de flop van zowel Mamma Mia als OYF CVC capital partners eindelijk aan het denken gaan zetten? Want ik geloof er niet in dat Albert Verlinde nog Joop van den Ende zelf ook al die revivals willen.

Dan het Circus theater. Er werd hier -terecht- gezegd dat de kaarverkoop minder goed ging. Maar denk wel eventjes na: het is de afgelopen bloedheet geweest. En na verluid van een kennis die op dinsdag is geweest was meer dan de helft van de zaal vol. Ook heb ik even gekeken op de kaartverkoop pagina. En elke dag is de zaal toch minstens voor meer dan de helft gevuld. Contracten van de acteurs lopen tot februari. Ik denk dat ze tot eind april of eind mei, verlengd gaan worden. Daarna lijkt me tarzan bijna zeker. Het decor ligt voor het oprapen in Oberhausen, en ik gok dat een hoop ensemble/cast members gezien de licht afrikaanse toon van tarzan zo over kunnen van TLK naar tarzan. Ik zou zelf niet weten wat er nog anders moet gaan spelen, en stel je voor ze moeten iets anders dan disney gaan plaatsen in Scheveningen.

Veel erger dan zowel Mamma Mia en The Lion King, loopt Was Getekend Annie MG Schmidt. Nadat de tournee volle zalen trok is de grote zaal van het Delamar Theater zo goed als leeg. Het geen ik vooral erg vind voor de productie. Want ik gun Simone Kleinsma en de rest van de cast iets beters toe.
Wel toont deze toestand aan dat kleinere producties die vast in Amsterdam eigenlijk beter werken als tournee. En Lazarus word denk ik nog een veel grotere flop.

Dus even in het kort wat ik verwacht:

Circus Theater: Lion king stopt in de zomer. Na de zomer wellicht Tarzan. Tot mijn grote spijt. Verschikkelijke slechte voorstelling waarvan van de hele hype destijds niets begreep. In mijn ogen echt een walgelijke Lion king wanna-be voorstelling. Maar okay das puur mijn oordeel.

Beatrix theater: Mamma Mia loopt tot de zomer door. Opvolger? Ik zou het niet weten. Wat mij wel leukt lijk is Motown. Tenminste als het dan perse een jukeboxmusical moet zijn. Tina lijkt me in de originele west end uitvoering eerder iets voor het DeLaMar. Echt een enorme voorstelling is dat daar in Londen ook niet.

DeLaMar: voorjaar/begin zomer Lazarus daarna: jacques d’ancona de musical? Persoonlijk hoop ik op Dear Evan Hanssen.

Dan even een gerucht uit de wereld helpen: Nederland krijgt geen Hamilton in het nederlands. Bij een artikel van 1 maart: http://www.musicaljournaal.nl/anastasia-naar-madrid-en-stuttgart-plannen-nederland-nog-onbekend/,  Word aangegeven dat er -de hemel zij dank- geen nederlandse versie van Hamilton in het vat zit. En zo moet dat blijven. Persoonlijk vind ik dat het allerslechtste idee voor een nederlandse musical productie ooit. Het klinkt alsof je Was getekend Annie MG schmidt of Ciske de rat gaat vertalen en het naar Engeland of US brengt. Dus wat betreft ben ik alleen maar opgelucht daarover. Word alleen maar lachwekkend of tenenkrommend.

[ Gewijzigd: 16 August 2018 08:55 PM by Alexander. ]
  [ # 270 ] 16 August 2018 02:20 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Laush - 13 April 2018 09:40 AM
jemar - 12 April 2018 09:32 PM

De algemeen directeur van Stage Entertainment Nederland zegt in zijn hoofd met zeker vier nieuwe voorstellingen bezig te zijn, al vindt hij het nog te vroeg om met titels naar buiten te treden. “Het zijn veelal kleinschalige voorstellingen waar ik dolgraag mijn energie in wil steken, zoals ik eerder met veel plezier onder meer Piaf, De Kleine Blonde Dood, Ramses en Robert Long heb kunnen maken.”

Ik weet niet hoor, maar zijn die kleine voorstellingen juist niet succesvoller als ze door ‘t land reizen?

Dat antwoord is te vinden in hoe verschrikkelijk slecht het wel niet gaat met Was getekend Annie MG schmidt op dit moment. gisteren en voor de rest van de week is de zaal nog niets eens voor de helft gevuld.

‹ First  < 16 17 18 19 20 > 
18 of 20