Beste producenten: waarom volume zo hard?
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Afgelopen weekend met een groepje naar On Your Feet geweest.  Best een leuke musical eigenlijk, maar wat het plezier behoorlijk vergalde was het enorme harde volume van het geluid. Bij vorige musicals in met name het Beatrix Theater is me dit al eerder opgevallen.

Ik zag mensen oordoppen in doen en het ging bij ons na afloop meer over het geluid dan over de musical. Ik ben bij popconcerten geweest waar het geluid minder hard was.

Waarom is dit nodig? De kwaliteit neemt er niet van toe.

Zijn er meer forumleden die hier hetzelfde over denken, of juist niet? Ik vrees het ergste voor Mamma Mia zometeen.

  [ # 1 ] 16 April 2018 11:02 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Ik ben het met je eens. Het grootste gedeelte van de show vind ik het geluid niet te hard trouwens. Wel op het eind en af en toe bij de grotere nummers. Bij de megamix is het bijvoorbeeld echt naar zo hard. Het is ook heel erg afhankelijk van waar je zit. Op rij 9 en rondom rij 33 vind ik de muziek bijvoorbeeld stukken harder dan rond rij 18/22. 

Moet wel zeggen dat ik een iets te hard geluid op zijn tijd fijner vindt dan als het te zacht staat, zoals bij sommige stukken van TLK

  [ # 2 ] 19 April 2018 09:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  133
Geregistreerd  2011-02-20

Ik ben het ook met je eens, en met name in het Beatrix theater. Heb ook altijd mijn oordoppen paraat. Wat op zich wel jammer is, want het maakt ook dat het allemaal wat minder bij je binnenkomt (en nu bedoel ik dan emotioneel, niet het geluid 😛 )

Dank voor de tip over de rijen GXP, zal ik eens uitproberen!

  [ # 3 ] 25 April 2018 11:43 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Goede tip inderdaad. Voor mamma mia ga ik rij 18-22 eens proberen.

  [ # 4 ] 26 May 2018 09:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Om boven het gepraat en al het gesnoep en gepraat uit te komen :0)

In het Beatrix theater staat het wel erg hard inderdaad