7 of 8 | ‹ First  < 5 6 7 8 > 
The Color Purple naar NL
  [ # 91 ] 24 April 2018 06:19 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Wij zaten op rij 4 en ik had met m’n 2:03 m. perfecte beenruimte.

  [ # 92 ] 24 April 2018 06:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Op rij 1 en 2 is de beenruimte wat krap, maar vanaf rij 3 is het beter. Rij 1 en 2 zijn later toegevoegd volgens mij en hebben ook andere stoeltjes viel me op

  [ # 93 ] 24 April 2018 07:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

FYI, ik zat op rij tien.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 94 ] 25 April 2018 01:19 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Volgens mij zijn rij 3 en 4 de enige rijen met iets meer beenruimte. Verder is het overal vrij krap. Zelf had ik er niet zo’n last van, gewoon omdat ik niet zo lang ben. Maar ik heb toch veel mensen zien worstelen met hun benen, en ik hoorde ook veel geklaag.

June - 23 April 2018 05:58 AM

De stoelen waren inderdaad veel beter dan in het Zonnehuis,..

Ik was inderdaad blij dat mijn achterwerk dit keer niet hoefde te worden gereanimeerd. 😉

Jeroen - 24 April 2018 06:16 PM

Ik schrik ook van het mogelijk niet meedoen van de meest interessante naam. Ik wilde juist naar de tour omdat ik dan zeker weet dat ik fatsoenlijk kan zitten, iets waar ik toch een hoop opmerkingen over heb gelezen. Over fatsoenlijk toiletteren nog maar te zwijgen.

Ana Milva Gomes is alle ellende meer dan waard!

  [ # 95 ] 29 April 2018 06:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Soms Zijn er van die voorstellingen die je tegen komt op YouTube van Broadway of westend waarvan ik dan hoop dat ze naar Nederland zouden komen. Helaas worden er door de meeste musicalproducenten geen risico’s meer genomen en komt de ene na de andere reprise (mama Mia, sound of music, etc) na een paar jaar terug in de theaters. Toen ik er lucht van kreeg dat opus one deze show naar Nederland ging halen heb ik me gelijk ingeschreven op hun nieuwsbrief en toen de kaartverkoop ging starten twee kaartjes gekocht voor mijn man en mij. Vandaag was de dag dat we naar Amsterdam zijn gegaan voor de middag show van The colour purple. Op een gaaf industrieel terrein in een loods op het NDSM loods is met containers en houden kratten een theater met foyer en een podium gebouwd. Super sober en industrieel maar dat werkt heel
Goed. Ook vrij koud op deze regenachtige en herfstachtige dag en harde stoelen. Maar Prima zicht op rij 4 in het midden en genoten van een show met powervrouwen die een mooi verhaal vertellen over de slavernij, het opstaan tegen je mishandelende man en de opbloeiende liefde tussen twee vrouwen. Van begin tot eind zowel voor als na de pauze genoten van deze show! Wat een vakmannen en vrouwen staan daar te stralen in die loods in Amsterdam. Vooral Ana Milva Gomes raakt mij met elke noot in mijn hart. Na mozart nu nog meer fan!!! Ook Naomi heeft mij als Celie. Tot tranen aan toe ontroerd. Had recensies gelezen dat zij vocaal niet zo sterk zou zijn. Ik ben het daar niet mee eens, maar ik ben gecharmeerd van haar stem en haar spel. Ook fijn om Joanna telesford weer eens te zien. Net als Edwin jonkers. Beiden een genot om naar te kijken. Wegens de uitverkochte zalen gaan ze volgend seizoen op tour langs de Nederlandse theaters. Ik zeg ga dat zien. Dat ga ik namelijk denk ik ook nog een keer doen, komend seizoen…...👍👍👍👍

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 96 ] 30 April 2018 12:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Gistermiddag geweest en best verrast door het kwalitatief hoge niveau. Zeker na de pauze werd ik meegesleept. Kortom: dikke voldoende voor deze Color Purple.

Maar of deze loods toekomst heeft…?

Het was steenkoud, daar hoorde je iedereen toch wel over klagen. En een onmogelijke, ongezellige bedoeling daar. Maar wij zaten rij E en dat zat op zich best goed.

Toch maar liever in een echt theater!

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 97 ] 08 May 2018 03:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Kenneth Herdigein zal ook niet deelnemen aan de tournee schreef hij vandaag op Facebook.
Er blijft zo niet veel over van de originele cast…

  [ # 98 ] 11 May 2018 07:38 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

OpusOne plaatste net een auditieoproep op Facebook voor de tour. Zijn op zoek naar nieuwe mensen voor het ensemble en naar alternates…

  [ # 99 ] 24 August 2018 09:17 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Nieuwe castleden voor The Color Purple zijn bekend: Perry Dossett (You’re the Top), Mike Libanon (Spa, Celblok H), Valerie Jane (Sister Act) en Donielle David (On Your Feet!).

De nieuwe cast zal optreden op de sing-a-long.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 100 ] 03 November 2018 11:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Vanavond The Color Purple gezien in het Nieuwe Luxortheater.
Fantastische cast, bestaande uit - voor mij - enkel onbekende mensen, op drie mannen na, maar dat viel niet op.
Desalniettemin was ik verdeeld enthousiast en zeker in de eerste akte nogal in verwarring.

Het verhaal heeft genoeg in zich om te raken, maar dat gebeurt niet.
Zeker in het eerste half uur gebeuren er genoeg heftige en dramatische dingen, maar het is voor het eerst van mijn leven dat ik twijfel of de musicalvorm hiervoor is geschikt.
Dat de verstaanbaarheid slecht is, helpt daar niet bij.
Aan de kwaliteit van de cast ligt het niet.
Sofia is heerlijk briljant. De stemmen zijn dat ook.
Een paar details vond ik echt storend.
Oeh, wat zit opa’s grijze pruik slecht en het brandmerk van de slavernij is een erg slecht plakkende stikker.
Dat Celie verliefd blijkt te worden op Shug Avery komt ook uit de lucht.
Het gaat wel makkelijk ineens; Shug en Celie uiten hun liefde en het is meteen wederzijds.
Niemand die dat raar vind of daar moeite mee heeft in die tijd.

Gedurende de eerste akte ben ik benieuwd of ik de film ook ongeloofwaardig vind. Ik heb het gevoel dat in de film het drama beter tot zijn recht en tot uitdrukking komt.
De catfight met een hysterica en Sofia in de ‘zuiptent’ wordt bijna slapstick en vind ik daarmee niet mooi geregiseerd.
Celie’s personage vind ik wel heel innemend.
Waarom Shug haar bij de eerste ontmoeting in een dronken bui lelijk vind en daarna juist prachtig, ontgaat mij. In een dronken bui zeggen de meeste mensen doorgaans wat ze ten diepste menen, hoe sociaal onwenselijk dat ook mag zijn.
Wel lief is haar plotselinge besef dat nog nooit iemand eerder zoveel van haar gehouden heeft: “Verdomd… Niemand!”
Alleen het laatste deel voor de pauze; brieven van Nettie. De kreet van Celie als ze beseft: mijn zusje leeft!
Met die kreet, waarmee we de pauze in gaan, begint iets van geraaktheid te komen.

Ik denk dat dit verhaal in boek- of filmvorm beter bij mij zou binnen komen; de musicalvorm vind ik hiervoor niet geschikt.
Zeker in de eerste akte komen er zware thema’s voorbij en op de een of andere manier wordt de weg naar mijn gevoel geblokkeerd door de wijze waarop dit zingend wordt gebracht. Alsof de muziek en beweging hierbij niet de juiste snaar beroeren om het verhaal echt te laten raken.

Na de pauze wordt dit anders.
Zoals vaak komt het in de tweede akte ineens op stoom.
Celie vind ik ook hier heel innemend. En het slot, bij de picknick, waar iedereen te gast is en haar zusje met de kinderen ineens terug komt, is touching. De hele voorstelling was ik naar dit moment toe gaan leven; ik gunde het haar.
Ook fijn dat Sofia helemaal terug is; haar rol is echt geweldig!
Het slotlied met de reprise kwam echt goed binnen; die roerde mij tot tranen.
Wie de liefde kent… in de honingbij…
Ik hoopte vergeefs dat ik de hele tekst kon onthouden.
Ik weet heel goed hoe het is om met een bepaald beeld op te groeien en gaandeweg je leven dat te mogen zien veranderen.
Reden temeer waarom de tekst mij zo raakte.
En hierbij ook de uitvoering en de muziek die echt heel fijn en geweldig was.
Die tekst wil ik graag hebben.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 101 ] 04 November 2018 12:10 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Frans - 17 April 2018 06:21 AM

Musicalworld woonde gisteren de koninklijke première bij van The Color Purple.

Onze recensie - inclusief de videoreportage met gesprekken met hoofdrolspelers Naomi van der Linden en Edwin Jonker - is te vinden onder Artikelen.

Leuk en bijzonder om te lezen dat musicalworld precies mijn kritische punten beschrijft.
Ik had een discussie met mijn reisgenoot over de geloofwaardigheid en de frivoliteit, maar nu voel ik mij even lekker bevestigd.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 102 ] 17 November 2018 07:57 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik las ergens dat afgelopen woensdag de voorstelling is afgelast en dat Roberto de Groot in 2 dagen tijd de rol van Mister heeft moeten leren. Weet iemand hier meer van?

  [ # 103 ] 17 November 2018 09:00 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Luna24 - 03 November 2018 11:16 PM

Vanavond The Color Purple gezien in het Nieuwe Luxortheater.
Fantastische cast, bestaande uit - voor mij - enkel onbekende mensen, op drie mannen na, maar dat viel niet op.
Desalniettemin was ik verdeeld enthousiast en zeker in de eerste akte nogal in verwarring.

Het verhaal heeft genoeg in zich om te raken, maar dat gebeurt niet.
Zeker in het eerste half uur gebeuren er genoeg heftige en dramatische dingen, maar het is voor het eerst van mijn leven dat ik twijfel of de musicalvorm hiervoor is geschikt.
Dat de verstaanbaarheid slecht is, helpt daar niet bij.
Aan de kwaliteit van de cast ligt het niet.
Sofia is heerlijk briljant. De stemmen zijn dat ook.
Een paar details vond ik echt storend.
Oeh, wat zit opa’s grijze pruik slecht en het brandmerk van de slavernij is een erg slecht plakkende stikker.
Dat Celie verliefd blijkt te worden op Shug Avery komt ook uit de lucht.
Het gaat wel makkelijk ineens; Shug en Celie uiten hun liefde en het is meteen wederzijds.
Niemand die dat raar vind of daar moeite mee heeft in die tijd.

Gedurende de eerste akte ben ik benieuwd of ik de film ook ongeloofwaardig vind. Ik heb het gevoel dat in de film het drama beter tot zijn recht en tot uitdrukking komt.
De catfight met een hysterica en Sofia in de ‘zuiptent’ wordt bijna slapstick en vind ik daarmee niet mooi geregiseerd.
Celie’s personage vind ik wel heel innemend.
Waarom Shug haar bij de eerste ontmoeting in een dronken bui lelijk vind en daarna juist prachtig, ontgaat mij. In een dronken bui zeggen de meeste mensen doorgaans wat ze ten diepste menen, hoe sociaal onwenselijk dat ook mag zijn.
Wel lief is haar plotselinge besef dat nog nooit iemand eerder zoveel van haar gehouden heeft: “Verdomd… Niemand!”
Alleen het laatste deel voor de pauze; brieven van Nettie. De kreet van Celie als ze beseft: mijn zusje leeft!
Met die kreet, waarmee we de pauze in gaan, begint iets van geraaktheid te komen.

Ik denk dat dit verhaal in boek- of filmvorm beter bij mij zou binnen komen; de musicalvorm vind ik hiervoor niet geschikt.
Zeker in de eerste akte komen er zware thema’s voorbij en op de een of andere manier wordt de weg naar mijn gevoel geblokkeerd door de wijze waarop dit zingend wordt gebracht. Alsof de muziek en beweging hierbij niet de juiste snaar beroeren om het verhaal echt te laten raken.

Na de pauze wordt dit anders.
Zoals vaak komt het in de tweede akte ineens op stoom.
Celie vind ik ook hier heel innemend. En het slot, bij de picknick, waar iedereen te gast is en haar zusje met de kinderen ineens terug komt, is touching. De hele voorstelling was ik naar dit moment toe gaan leven; ik gunde het haar.
Ook fijn dat Sofia helemaal terug is; haar rol is echt geweldig!
Het slotlied met de reprise kwam echt goed binnen; die roerde mij tot tranen.
Wie de liefde kent… in de honingbij…
Ik hoopte vergeefs dat ik de hele tekst kon onthouden.
Ik weet heel goed hoe het is om met een bepaald beeld op te groeien en gaandeweg je leven dat te mogen zien veranderen.
Reden temeer waarom de tekst mij zo raakte.
En hierbij ook de uitvoering en de muziek die echt heel fijn en geweldig was.
Die tekst wil ik graag hebben.

Mooie recensie.
Ik ben van plan om op 6 december (in Nijmegen) eens te gaan kijken. 😊

  [ # 104 ] 17 November 2018 11:07 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2017-12-07

MarronSisters - 17 November 2018 07:57 AM

Ik las ergens dat afgelopen woensdag de voorstelling is afgelast en dat Roberto de Groot in 2 dagen tijd de rol van Mister heeft moeten leren. Weet iemand hier meer van?

Ja, klopt. Woensdag en donderdag werden wegens ziekte afgelast, wat er nou precies gebeurde weet ik ook niet. Bljikbaar konden zowel Edwin Jonkers als ook Perry Dossett niet optreden. Gisteravond stond Roberto dan voor het eerst op de planken. Mooi om hem weer in een productie te zien.  En wat deed hij het goed. Bijna niet te merken dat hij maar twee dagen had om de rol te leren, echt indrukwekkend.

  [ # 105 ] 17 November 2018 03:44 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Dank voor je reactie Molino. Ik vraag me af of Roberto nog meer shows doet want dan overweeg ik nog een keer te gaan kijken. Blijkbaar is het wel dusdanig ernstig dat er op stel en sprong een nieuw castlid moest komen…

‹ First  < 5 6 7 8 > 
7 of 8