1 of 3 |  1 2 3 > 
A Little Night Music
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Van de website van de Nederlandse Reisopera:

A Little Night Music

Onze derde grote productie van komend seizoen is Stephen Sondheims musical A Little Night Music. Na het succes van Sweeney Todd, the demon barber of Fleet Street (2014) maken we komend seizoen weer een zijstapje uit ons eigen genre. A Little Night Music is vooral bekend vanwege de evergreen ‘Send in the clowns’.

De titel is afgeleid van Mozarts Eine kleine Nachtmusik, maar het plot is ontleend aan Ingmar Bergmanns film Glimlach van een Zomernacht uit 1955, dat een seksuele stoelendans in hogere Zweedse kringen rond 1900 tot onderwerp heeft. De regie is in handen van Zack Winokur en de muzikale leiding wordt gedaan door Ryan Bancroft. Aan deze productie werken mee o.a. Paul Groot (Frederik Egerman), Susan Rigvava-Dumas (Desiree Armfeldt), Laetitia Gerards (Anne Egerman) en acteur Guido Spek (Frid, bediende). De begeleiding wordt verzorgd door Het Gelders Orkest

A Little Night Music is van 16 maart — 9 april 2019 te zien in de theaters.

  [ # 1 ] 23 February 2018 10:36 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Alleen voor Susan Rigvava-Dumas koop ik al een kaartje!

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 2 ] 23 February 2018 03:26 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Whaaaaaaaaah ....ik ook ...Sondheim en dan met Rigvava-Dumas ...... wat gaaf heel blij met dit nieuws ....

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 3 ] 23 February 2018 04:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Gaaf! Mooi stuk en ik heb erg genoten van hun Sweeney Todd. Fijne cast ook.

  [ # 4 ] 25 February 2018 11:10 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Is er al een lijst bekend met speeldata

  [ # 5 ] 27 February 2018 04:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

En gaan ze met een Nederlandse vertaling spelen?

  [ # 6 ] 01 March 2018 06:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik neem aan gewoon in het Engels.

  [ # 7 ] 17 May 2018 12:21 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De voorstelling is inderdaad in het Engels, met Nederlandse boventitels.

De productiepagina: https://www.reisopera.nl/producties/a-little-night-music
De speellijst: https://www.reisopera.nl/tickets/?pr=2330

Overigens is de voorstelling in de Schouwburg Amstelveen een concertante uitvoering. Dat staat trouwens niet vermeld in de speellijst, maar alleen op de website van de schouwburg zelf.

Ik heb het ook nog even nagevraagd bij de Nederlandse Reisopera (of het misschien overal een concertante uitvoering wordt) en ik kreeg de volgende reactie: “Het theater in Amstelveen is te klein om de decors in het plaatsen: daarom doen we daar altijd concertante uitvoeringen, zonder decor en kostuums. In alle overige theaters in de tour doen we de uitvoering wel met decor, kostuums en kap/grime.”

Apart. Je kunt natuurlijk ook gewoon alleen in theaters spelen die groot genoeg zijn.

[ Gewijzigd: 17 May 2018 12:39 AM by Magic ]
  [ # 8 ] 17 May 2018 04:25 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2017-12-16

Op zondag 2 september om 12.30 uur is er een voorproefje van deze voorstelling te zien in het openluchttheater in het Vondelpark: http://www.openluchttheater.nl/optreden/nederlandse-reisopera/

  [ # 9 ] 17 May 2018 06:16 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Jammer dat ze bij deze tour maar in zo weinig theaters te zien zijn. Ik zou Susan Rigvava-Dumas graag nog een keer zien.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 10 ] 26 May 2018 07:52 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De voorstellingen in Carré zijn inmiddels in de verkoop gegaan.

https://carre.nl/voorstelling/a-little-night-music

  [ # 11 ] 27 May 2018 09:38 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Theo - 17 May 2018 06:16 AM

Jammer dat ze bij deze tour maar in zo weinig theaters te zien zijn. Ik zou Susan Rigvava-Dumas graag nog een keer zien.

Doen Theo: ik was diep onder de indruk van haar in Rebecca ... en dan had ze daar nog niet eens zo heel veel om mee te werken ... ik verwacht dat zij een prachtige Desiree zal zijn, zowel qua uitstraling/spel als vocaal.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 12 ] 29 May 2018 04:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb haar destijds ook in ‘Rebecca’ in Wenen gezien en zij is voor mij nog steeds de ultieme Mrs Danvers. Het is jammer dat ‘A Little Night Music’ niet bij mij in een theater in de buurt staat. Misschien Utrecht maar ik kan me herinneren dat deze musical vrij lang is en dan red ik de laatste trein niet en inclusief hotel wordt het wel een erg duur kaartje ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 13 ] 29 May 2018 05:25 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

De laatste versie op Broadway duurde 2 uur 40 min.
Helaas wordt in Nederland de pauze vaak tot 30 minuten opgerekt.
De voorstelling begint om 19:30 uur.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 14 ] 29 May 2018 06:13 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Volgens de site van Carré 3 uur en 5 minuten.

  [ # 15 ] 31 October 2018 11:44 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Paul Groot en Laetitia Gerards in ‘A Little Night Music’ bij de Nederlandse Reisopera

Van 16 maart t/m 9 april 2019 reist Stephen Sondheims muzikale zedenkomedie A Little Night Music door het land. Paul Groot, Laetitia Gerards, Susan Rigvava-Dumas, Job Greuter, Guido Spek en Alexander de Jong vertolken hoofdrollen in de productie van de Nederlandse Reisopera, die wordt geregisseerd door Zack Winokur. De première is zaterdag 16 maart in het Enschedese Wilminktheater.

Advocaat Fredrik Egerman, een ietwat saaie veertiger, is getrouwd met de 18-jarige Anne. Na een jaar is het huwelijk nog altijd seksloos. Henrik, de 19-jarige zoon van Fredrik uit een vorig huwelijk, is verliefd op de jonge vrouw van zijn vader. Gefrustreerd door Annes afwijzingen zoekt Frederik troost bij de actrice Desirée Armfeldt. Hij woonde ooit met haar samen maar zij heeft nu een relatie met Carl-Magnus Malcolm, de lompe echtgenoot van de jaloerse gravin Charlotte. Tijdens een weekend in het huis van Madame Armfeldt, de moeder van Desirée en oma van Fredrik en Désirees dochter Fredrika, treffen alle personages elkaar en lopen de spanningen flink op.

Opera of musical? Het werk van Stephen Sondheim onttrekt zich aan zulke genrewetten. Met zijn onweerstaanbare muzikale zedenkomedie A Little Night Music sleepte Sondheim in 1973 maar liefst vijf Tony Awards in de wacht. Bij de muziek — onder meer zijn grootste hit Send in the Clowns — liet hij zich inspireren door klassieke componisten, maar creëerde hij wel een volstrekt eigen geluid. De titel van het stuk is afgeleid van Mozarts Eine kleine Nachtmusik; het verhaal leende Sondheim van Bergmanns film Glimlach van een Zomernacht over een seksuele stoelendans in de hogere Zweedse kringen. Volgens de jonge Amerikaan Zack Winokur, die het tragikomische en altijd actuele stuk nu regisseert met een bijzondere mix van opera- en musicaltalenten, gaat A Little Night Music vooral over “verlangen, vervuld en onvervuld”.

A LITTLE NIGHT MUSIC
Fredrik Egerman: Paul Groot, Anne Egerman: Laetitia Gerards, Henrik Egerman: Job Greuter, Petra: Sanne Franssen, Desirée Armfeldt: Susan Rigvava-Dumas, Fredrika Armfeldt: Bernadeta Astari, Gravin Charlotte Malcolm: Jessica Aszodi, Lindquist: Alexander de Jong, Nordstrom: Nikki Treurniet, Erlanson: Peter Kirk, Segstrom: Esther Kuiper, Frid: Guido Spek, Malla: Joana Dinah Schwing, Bertrand: Bart Peeters Weem.

Regie: Zack Winokur, dramaturg: Willem Bruls, decor: Charlap Hyman & Herrero, kostuums: Cynthia Talmadge, licht: Thomas Hage, geluid: Will-Jan Pielage. Het Gelders Orkest o.l.v. Ryan Bancroft.

SPEELLIJST
za 16 mrt 2019: Wilminktheater, Enschede, do 21 mrt: Schouwburg Amstelveen, zo 24 mrt: De Nieuwe Kolk, Assen, di 26 & do 28 mrt: Carré, Amsterdam, za 30 mrt: Stadstheater Arnhem, di 2 apr: Theater Heerlen, do 4 apr: De Spiegel, Zwolle, za 6 apr: Theater a/h Vrijthof, Maastricht, di 9 apr: Stadsschouwburg Utrecht

 1 2 3 > 
1 of 3