4 of 6 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
Soof De Musical 2018
  [ # 46 ] 23 November 2017 10:43 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2005-10-25

Harry - 23 November 2017 07:01 AM

Blijkbaar loopt men nog niet warm voor Soof en moeten er nu studenten met korting naar binnen getrokken worden. Er werd door een aantal sites ook al met kaarten gestrooid.

Wat jammer dat je zo snel conclusies trekt. Misschien was het sowieso het idee om, in ruil voor een kleine tegenprestatie, studenten een goedkoop ticket te kunnen bieden.

En bedoel je nu echt die 3 musicalsites die 2 x 2 kaartjes mogen weggeven met ‘er werd door een aantal sites ook al met kaartjes gestrooid’?

  [ # 47 ] 23 November 2017 10:53 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Milan - 23 November 2017 10:43 AM
Harry - 23 November 2017 07:01 AM

Blijkbaar loopt men nog niet warm voor Soof en moeten er nu studenten met korting naar binnen getrokken worden. Er werd door een aantal sites ook al met kaarten gestrooid.

Wat jammer dat je zo snel conclusies trekt. Misschien was het sowieso het idee om, in ruil voor een kleine tegenprestatie, studenten een goedkoop ticket te kunnen bieden.

En bedoel je nu echt die 3 musicalsites die 2 x 2 kaartjes mogen weggeven met ‘er werd door een aantal sites ook al met kaartjes gestrooid’?

Als je drie dagen voor de voorstelling met een aanbieding voor studenten komt, lijkt me dat niet “sowieso het idee”. Zeker niet als het een korting is van ca. 80%.

  [ # 48 ] 24 November 2017 04:15 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Harry - 23 November 2017 07:01 AM

Blijkbaar loopt men nog niet warm voor Soof en moeten er nu studenten met korting naar binnen getrokken worden. Er werd door een aantal sites ook al met kaarten gestrooid.

Ik denk dat men vooral niet warm loopt voor proefvoorstellingen. Daar zijn we in Nederland natuurlijk ook nog niet zo bekend mee. Zelf wacht ik ook liever tot de voorstelling ‘af’ is.

  [ # 49 ] 10 December 2017 05:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Vanmiddag de proefvoorstelling gezien in de kleine zaal van het Chassé. Van te voren was er een praatje in de foyer door de producente over wat we allemaal konden verwachten. Het was wel minder workshop dan ik had verwacht en gezien de korte repetitietijd was ik eigenlijk verbaasd over het resultaat, want er stond al een hele leuke onderhoudende en ontroerende musical.

Inclusief pauze duurde ‘Soof’ zo’n 2 uur 50 minuten en ik heb me geen minuut verveeld. Wat me het meeste opviel was de originaliteit en de vorm. Vaak wordt er bij een nieuwe Nederlandse musical schaamteloos gejat uit alles wat we in het verleden al eens hebben gezien. ‘Soof’ voelt als een frisse wind.

Grote complimenten voor de cast, echt geen zwakke schakel kunnen ontdekken. Maike Boerdam als Soof was geweldig en wist zich de rol heel sterk eigen te maken. Henriëtte Tol als Moeder Soof was top. Heel erg van haar vertolking genoten. En Matteo van der Grijn als Kasper en Dorian Bindels als Jim Cole als de mannen in het leven van Soof wil ik ook zeker even noemen.

Mooie en aansprekende muziek. Het decor hoewel simpel zeker erg effectief en veel leuke details in de (kleuren van de) kostuums.

Ik ga geen waardeoordeel vellen over een proefvoorstelling, Maar wat punten van kritiek, nou ja dingen die me opvielen ... Het script leunt wel erg op de film. Theater is nu eenmaal een heel ander medium en misschien dat ze daarin gedeeltelijk nog een andere weg moeten zien te vinden. Misschien zit er nog wat te weinig muziek in. En ik vond de openingsscène niet zo heel sterk.

Al met al grote complimenten aan de makers en de cast. Als je ziet wat er nu al staat en in de wetenschap dat ze pas november 2018 in première gaan, gaat het als je het mij vraagt helemaal goed komen met ‘Soof de Musical’.

Ik heb een heerlijke middag gehad.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 50 ] 10 December 2017 07:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Klinkt goed! Was het mogelijk om achteraf mondeling of via een formulier feedback te geven of ging het puur om de reactie tijdens de voorstelling?

  [ # 51 ] 10 December 2017 07:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Er was een mogelijkheid om achteraf een vrij uitgebreid enquàªteformulier in te vullen om je mening over de voorstelling te geven. Misschien dat cast en/of creatives na afloop nog in de foyer zijn geweest ? Dat weet ik niet en werd in ieder geval niet aangekondigd of zo. Ik ben na afloop na het invullen van het formulier naar huis gegaan.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 52 ] 17 December 2017 04:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanmiddag naar de laatste workshopvoorstelling geweest. Kan me wel vinden in wat Theo schrijft. Ik zit niet heel diep in de film, maar het is nog te weinig theater voor mij. Vond dat ze iets te veel wilden vertellen; waar in een film vaak met een kort shot al heel veel verteld wordt, werd er hier behoorlijk wat dialoog en lied aan besteed aan hetzelfde. Sowieso zit er veel herhaling in zonder een duidelijke opbouw, bijvoorbeeld de relatieproblemen van Soof en haar man. Ik had wel wat meer gegund voor de andere spelers als zij fungeren als ensemble, een goed ensemblenummer miste voor mij nog. Nu was het vooral oeh’tjes en met planten slepen. Hoe dan ook, er mà³et echt in geknipt worden. De show zou eigenlijk beginnen om 13:00u en begon wel iets later, maar ik stond pas om 16:15u buiten. Voor een show van drie uur heeft het verhaal iets te weinig om het lijf.

Maar inderdaad, het is bijzonder knal dat ze met zo weinig repeteren en continue veranderingen dit al hebben kunnen wegzetten.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 53 ] 08 February 2018 09:35 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik was niet in de gelegenheid om naar de proefvoorstellingen te gaan, en ik zat nu te kijken naar wat hier mee gaat gebeuren.

Er is volgens mij nog geen website met volledige speellijst, maar met wat Googlen kwam ik er achter dat sommige theaters VIP plekken hebben, van ca. 80-90 euro p/p en eerste rang varieert van 50-60 euro, Ik kan weinig vinden waar het VIP gedeelte precies in verschilt. Volgens mij krijgen alle rangen 2 hapjes en een drankje. En de VIP plekken op het podium en 5 hapjes en 2 drankjes? Een theater noemt het aanbod van de hapjes/drankjes in het vip gedeelte een volledige maaltijd.

Van de mensen die geweest zijn, waren die VIP plekken er ook bij de proefvoorstellingen?
Het theater in mijn eigen stad heeft geen VIP plekken en alleen eerste rang, is het de moeite om naar een andere stad uit te wijken?

  [ # 54 ] 08 February 2018 10:33 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Klaske - 08 February 2018 09:35 AM

Er is volgens mij nog geen website met volledige speellijst, maar met wat Googlen kwam ik er achter dat sommige theaters VIP plekken hebben, van ca. 80-90 euro p/p en eerste rang varieert van 50-60 euro, Ik kan weinig vinden waar het VIP gedeelte precies in verschilt. Volgens mij krijgen alle rangen 2 hapjes en een drankje. En de VIP plekken op het podium en 5 hapjes en 2 drankjes? Een theater noemt het aanbod van de hapjes/drankjes in het vip gedeelte een volledige maaltijd.

Ik heb inmiddels kaarten voor theater in Den Haag (begin 2019), wat jij hierboven omschrijft is exact het verschil.
Je zit op het podium (ipv in de zaal) en je krijgt meer te eten dan in de zaal (5 ipv 2 hapjes), dit theater omschrijft het inderdaad als een volledige maaltijd.

Ik heb gewone 1e rang kaarten geboekt. Ik heb namelijk geen enkel idee wat het zicht is op het podium zelf (waar en hoe zit je? kun je alles zien daar?) Daarnaast wil ik liever niet bekeken worden, maar dat is persoonlijk 😊 .

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 55 ] 03 April 2018 05:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Morgen komt het nummer Deze armen uit Soof uit als single, gezongen door Claudia de Breij.

https://www.nu.nl/muziek/5205548/claudia-breij-brengt-twee-jaar-nieuwe-single.html

  [ # 56 ] 12 April 2018 03:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2004-12-13

Soof de musical heeft een nieuwe cast voor de tour:

Maike Boerdam (Soof), Noël van Santen (Kasper, haar man), Juul Vrijdag (moeder Hansje), Winston Post (Jim), Julia Nauta (Sascha)

Bron

  [ # 57 ] 08 May 2018 08:57 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En nu als promotietekst:

Winston Post krijgt hoofdrol in Soof de musical
Acteur en presentator Winston Post gaat de rol van Jim vertolken in Soof de musical. De voorstelling met Maike Boerdam als Soof, gaat 18 november in première en is daarna in het hele land te zien. Winston (o.a. Nederland Proeft, De Jantjes) speelt de rol die in de film werd neergezet door Dan Karaty. Andere rollen zijn voor Noël van Santen (o.a. De Marathon, Schudden), hij is te zien als Kasper, Soof’s moeder Hansje zal worden gespeeld door Juul Vrijdag (toneelgroep Oostpool, Kikkerdril). Julia Nauta (o.a. Sarah & Julia, Mary Poppins) kruipt in de rol van de oudste dochter Sascha.

Winston Post: “Het stond hoog op mijn bucketlist om het theater weer in te gaan. Soof is een heerlijk verhaal. En de musical bevat veel goede nieuwe theater-ingrediënten. Het publiek zit letterlijk in de keuken van Soof. De muziek is meer pop, van Peter Slager (Blà¸f), Ed Struijlaart en ook Claudia de Breij heeft een nummer geschreven. Kortom: fantastisch om mee te werken aan deze compleet nieuwe voorstelling.”

Van proefvoorstelling naar première
Soof de musical, gebaseerd op de eerste film, was vorig theaterseizoen een maand lang te zien als proefvoorstelling. Op basis van de ervaringen van deze ‘testvoorstellingen’ naar Amerikaans model, en de input uit de publieksenquàªtes voeren de schrijvers Roos Schlikker en Erris van Ginkel en de componisten momenteel de laatste veranderingen door in het script. Regisseur Jos Thie begint in september met de repetities van de voorstelling waar een deel van het publiek op het toneel plaats neemt en ook daadwerkelijk proeft van de kookkunsten van Soof.

Soof de musical
Soof de musical is een ode aan de onvolmaaktheid. We zien Maike Boerdam, als Soof; een chaotische veertiger, die probeert haar gezin draaiende te houden, naast haar baan als cateraar. Haar huwelijk, ze is getrouwd met Kasper staat onder behoorlijke spanning. Haar feministisch moeder helpt haar, of toch niet? Het publiek beleeft Soofs dagelijkse herkenbare avonturen vol liefde, muziek en humor. De voorstelling wordt geproduceerd door Cook a Dream en RTL Live Entertainment, in samenwerking met Luxor Theater Rotterdam, Chassé Theater Breda en Parkstad Limburg Theaters.

Soof, de musical - info
Regie: Jos Thie
Muziek: Peter Slager (Blà¸f) en Ed Struijlaart, ‘Deze Armen’ i.s.m. Claudia de Breij
Script: Erris van Ginkel en Roos Schlikker
Choreografie: Pim Veulings
Première: 18 november 2018 Chassé Theater Breda
Tour tot en met maart 2019
Soof de musical is gebaseerd op de eerste film Soof, geschreven door Marjolein Beumer (naar aanleiding van de columns van Sylvi

  [ # 58 ] 09 May 2018 08:53 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Opvallendste stukje hieruit is dat Jos Thie de regie gaat doen. Maaike van Langen deed de regie bij de proefvoorstellingen.

  [ # 59 ] 09 May 2018 10:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik vraag me af; zullen ze in de productie met covers gaan werken?
Bij Fiddler was dit niet het geval geloof ik.

  [ # 60 ] 18 May 2018 08:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

16 mei 2018


Soof de musical vier weken lang te zien in de Westergasfabriek in Amsterdam


Vandaag maken de producenten van Soof de musical bekend dat de voorstelling volgend jaar maar liefst vier weken te zien is in de Westergasfabriek in Amsterdam. Het is de eerste keer dat er in de Zuiveringshal West een grote musical wordt vertoond. Van 22 februari tot en met 24 maart 2019 zal de feelgood voorstelling met Maike Boerdam als Soof, te zien zijn op deze speciale locatie in de hoofdstad.


De Zuiveringshal West is volgens de producenten de ideale speelplek voor een gloednieuwe voorstelling als Soof de musical. Het decor bestaat namelijk uit een grote keuken. Maar liefst 120 mensen nemen daadwerkelijk plaats in de deze keuken, en eten enkele gerechten mee die Soof tijdens de voorstelling kookt. De andere gasten in het publiek genieten ook van de kookkunsten van de hoofdrolspeelster en krijgen ook wat hapjes uitgeserveerd.

 


De voorstelling is gebaseerd op de eerste gelijknamige film. Roos Schlikker en Erris van Ginkel schreven het script en de regie is in handen van Jos Thie. Blà¸f’s Peter Slager en Ed Struijlaart zijn verantwoordelijk voor de muziek. Eén nummer (‘Deze Armen’) schreven zij in samenwerking met Claudia de Breij.

 


Soof de musical

Soof de musical is een ode aan de onvolmaaktheid. We zien Soof (Maike Boerdam) een chaotische veertiger, die probeert haar gezin (drie kinderen onder wie puberdochter Sascha -Julia Nauta) draaiende te houden, naast haar baan als cateraar. Haar huwelijk, ze is getrouwd met Kasper (Noël van Santen) staat onder behoorlijke spanning (ze ontmoet de aantrekkelijke Jim, gespeeld door Winston Post). Haar feministisch moeder (Juul Vrijdag) helpt haar, of toch niet? Het publiek beleeft Soof’s dagelijkse herkenbare avonturen vol liefde, muziek en humor.

 


Soof, de musical - info

Première: 18 november 2018 Chassé Theater Breda

Tour tot en met maart 2019

Westergasfabriek Amsterdam: 22 februari tot en met 24 maart 2019

http://www.soofdemusical.nl

De voorstelling wordt geproduceerd door Cook a Dream en RTL Live Entertainment, in samenwerking met Luxor Theater Rotterdam, Chassé Theater Breda en Parkstad Limburg Theaters.

Soof de musical is gebaseerd op de eerste film Soof, geschreven door Marjolein Beumer (naar aanleiding van de columns van Sylvia Witteman), die werd geregisseerd door Antoinette Beumer en geproduceerd door KeyFilm en Millstreet Films.

‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
4 of 6
‹‹ Doornroosje (Deep Bridge)      Brammetje Baas ››