CARO - Efteling Theater
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik vermoed dat de nieuwe Efteling productie niet thuishoort in Nederlandstalige Musicals, maar voorlopig nog maar even wel.

Efteling komt met nieuwe theatershow: CARO

Visueel spektakel vol humor, dans, muziek en acrobatiek voor de hele familie


De Efteling brengt in september van dit jaar een fonkelnieuwe show op de planken van haar theater: CARO. CARO wordt een visueel spektakel vol humor, dans, muziek en acrobatiek voor de hele familie. Met deze productie slaat de Efteling een nieuwe weg in, die mooi aansluit bij haar internationale ambities. De theatershow bezorgt iedere bezoeker, van welke nationaliteit dan ook, herkenbare momenten uit het eigen leven. De bekende musicalacteur en regisseur Stanley Burleson zal de regie van de show voor zijn rekening nemen.

Regie
Stanley Burleson:” “Ik ben enorm verheugd dat ik mijn acteer en regie-ervaring mag inzetten in de wondere wereld van de Efteling. De Efteling staat bekend om haar professionele familieproducties en heeft een prachtig eigen theater. Ik voel mij dan ook vereerd dat ik, met het hele creatieve team, deze nieuwe weg in mag slaan. Om naast de bekende Efteling musicals zo’n nieuw soort show te maken, is voor mij een eer. Het combineren van dans, zang, acrobatiek en muziek is wat ik het liefste doe, dus ik kan niet wachten om hiermee aan de slag te gaan.”

Carrousel van het leven
De show is geïnspireerd op de Efteling-attractie de Stoomcarrousel. Deze ‘mallemolen van het leven’ bezorgt iedere bezoeker herkenbare momenten uit het eigen leven en uit de Efteling. De show zal de zintuigen prikkelen en eenmalige gastrollen bieden voor kinderen. Aanmelden hiervoor is pas later mogelijk. Geïnteresseerden kunnen hiervoor de website van de Efteling in de gaten houden.

Avondvoorstellingen
CARO is onder andere op weekenddagen en in vakanties vanaf september om 18.30 uur ‘s avonds te zien in het Efteling Theater. En wordt daarmee een mooie aanvulling op aanbod voor (internationale) gasten die meerdere dagen in en rond de Efteling verblijven. Tickets zijn vanaf vandaag te koop via http://www.efteling.com.

  [ # 1 ] 18 May 2018 08:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

P E R S I N F O R M A T I E

De Efteling brengt vanaf september 2018 een nieuwe theatershow op de planken van haar theater: CARO. CARO wordt een visueel spektakel vol humor, dans, muziek en acrobatiek voor de hele familie. De show is geïnspireerd op de Efteling-attractie de Stoomcarrousel. Deze ‘mallemolen van het leven’ bezorgt iedere bezoeker herkenbare momenten uit het eigen leven en uit de Efteling. Met deze productie slaat de Efteling een nieuwe weg in, die mooi aansluit bij haar internationale ambities. De theatershow bezorgt iedere bezoeker, van welke nationaliteit dan ook, herkenbare momenten uit het eigen leven. De bekende musicalacteur en regisseur Stanley Burleson zal de regie van de show voor zijn rekening nemen.

Zoals kenmerkend is voor de laatste producties van de Efteling, is CARO ook weer een echte familievoorstelling. De Efteling is zoals bij eerdere producties weer op zoek naar kinderen die eenmalig mee willen spelen. Per voorstelling krijgen 30 kinderen de kans om op het podium te staan.
 
De nieuwe theatershow CARO is vanaf 1 september 2018 te zien in het Efteling Theater. Meer informatie via http://www.efteling.com/CARO.

Creatives
Regie: Stanley Burleson
Script en liedteksten: Allard Blom
Componist en muzikale leiding: René Merkelbach
Choreografie: Ivo Chundro
Kinderregie: Marjan Hommes
Assistent Kinderregie: Cailin van Loon
Acrobatiek: Corpus Acrobatics, Vincent Michels, Marley Eltz
Art director: Robert-Jaap Jansen
Decorontwerp: Joris van Veldhoven
Kostuumontwerp: Carla de Kroon
Lichtontwerp: Wim Dresens
Geluidsontwerp: Jeroen ten Brinke
Technisch producent: Jeroen Frijters
Pruiken en Grime ontwerp: Harold Mertens en Wouter Somers
Productieleider: Marjon van Grunsven
Hoofd Theaterproducties: Sandra in ‘t Groen
Manager Live Entertainment & Theaterproducties: Jeroen Zwartjes
Producenten: Fons Jurgens en Olaf Vugts, Efteling Theaterproducties

Cast
Ton Peeters — Oude man
Talita Angwarmasse — Mevrouw Tijd

Marcel Visscher — Mijnheer Tijd

Acrobatiek
Cesar Andrade en Melanie Nunes

Ensemble
Laurie van Iersel, Jeffrey Stuut, Anne Claire Smorenburg en Dewy Vlaardingerbroek

Kindercast (in wisselende bezetting)
Sem Back, Fleur van der Hoeven, Amber Fransen, Bridget Looijmans, Femke Zonneveld, Maarten van den Bemt, Mijntje Bouwens, Thibault van der Does, Izzy Harleman, Lotte Jonker en Roemer Vonk

Gastrollen
Per speeldag spelen maar liefst 30 kinderen eenmalig mee in de theatershow.

Data en voorstellingen
Perspremière:      zaterdag 15 september
Tijden:        voorstelling duurt circa 75 minuten, zonder pauze
Leeftijd:      de voorstelling is geschikt voor families met kinderen (5+)
Tickets:        http://www.efteling.com/nl/theater/CARO

Efteling Theater
Het imposante Efteling Theater ligt op een steenworp afstand van de entree van het Efteling Park. Het behoort tot de grootste theaters van Nederland. Naast de fraaie theaterzaal ligt de grote foyer en het rood pluchen theaterrestaurant Applaus. Het Efteling Theater is multifunctioneel inzetbaar: zowel voor theaterproducties als zakelijke evenementen. Het gebouw is vormgegeven in de rijke traditie van de Efteling. De voorzijde heeft een architectuur die herinnert aan de Victoriaanse tijd waarin theaters dé uitgaansgelegenheden waren. De zijgevels van het complex lijken op de panden aan grachtengordels uit vroegere eeuwen.

Efteling Theaterproducties
De Efteling zette vijftien jaar geleden haar eerste stappen in de musicalwereld. In 2003 bracht zij voor het eerst een avondvullende familiemusical in het Efteling Theater. Sindsdien is er ieder jaar met succes een musicalproductie op de planken gezet in coproductie met o.a. V&V Entertainment, Rick Engelkes Producties en Joop van de Ende Theaterproducties. De afgelopen jaren heeft Efteling Theaterproducties verschillende eigen voorstellingen geproduceerd zoals de sprookjesmusical De gelaarsde Kat die vanaf half oktober 2017 op tournee gaat door heel Nederland en Vlaanderen.

 

  [ # 2 ] 21 October 2018 02:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Spoileralert: dit verhaal bevat spoilers over inhoud en afloop.

.

Caro
20-10-2018, 18.30 Eftelingtheater

De nieuwe Eftelingshow van internationale allure.
Vanaf een prachtige plek in het midden van rij 1 langs de piste, trekt een prachtig kleurrijk circus mij van het begin af mee.
Onder begeleiding van kleurrijke marionettendansers maakt een grote stoommachine zijn entree.
Deze wordt getransformeerd tot de carrousel die als metafoor dient voor de cirkel van het leven.
Of zoals Mr. Time, de paarse clown (pierrot), het presenteert:
‘Le clé! The key! The carrousel of your life!’

De aanwijzingen zijn duidelijk.
We maken kennis met Oscar, een man voorbij middelbare leeftijd (vertolkt door Ton Peeters), wiens leven vervolgens aan ons voorbij gaat en symbool staat voor de kringloop van het bestaan.
We zien de levens van twee jonge mensen zich ontwikkelen; van kinderen tot tieners, van volwassenen tot ouder. Door de kleurkeuze en motieven van hun kleding en de levensgrote sleutels, die links en rechts van de piste regelmatig in hun opwindmechanisme worden gedraaid, wordt duidelijk dat we hen volgen in de tijd.
Mooi is dat de verschillende vertolkers, van kinderen tot volwassenen, zo gecast lijken dat ze voor elkaar door kunnen gaan; ze lijken in bouw, postuur en gezicht echt op elkaar, ook al blijkt dan dat een deel van de gelijkenis is aangemeten in de vorm van pruiken.

De kinderen groeien op tot tieners. In een ontroerend mooie spiegelscene zien we hoe de twee tieners met hun jongere zelf dansen. ‘It was just like a movie… it was just like a song…’
Deze scene doet mij volschieten met tranen op mijn wangen.

Een opvallende performance is van de 17-jarige Sem Bach die de rol van Oscar als tiener voor zijn rekening neemt. Hiermee is hij het aanstormend talent van het seizoen wat mij betreft.
Hij danst zo sterk en mooi en zijn stagepresence is fantastisch!
Niet alleen in deze liefdevolle scene, waarin hij op een bijpassende, verwonderde manier blijft lachen, maar ook in de scene daarna waarin hij de strijd aangaat met de slang en het vuur van de Fakir.
De acrobatiek met de slang, de dans tegen het vuur; hij doet niet onder voor de volwassenen die ik zie.
Wat een power, wat een kracht!
Als ik na afloop ontdek dat hij zowel de vooropleiding dans doet in Tilburg als de vooropleiding circus in Rotterdam, ben ik onder de indruk. Ik hoop en verwacht dat we nog veel van hem zullen gaan zien en horen.

Ook de ensembledanseressen zijn vrijwel allemaal jonge danseressen, die niet alleen als marionetten indruk maken, maar ook schitteren als buikdanseressen en een deel van de acrobatiek en aerialdans voor hun rekening nemen.
De dansers en ensembleleden hebben hiervoor speciaal een cursus gehad.
Het bevestigt voor mij hoe goed deze jonge talenten zijn.

De tieners worden volwassen, ze trouwen.
De artiesten die Oscar en zijn vrouw op middelbare leeftijd vertolken, door middel van een prachtige hoopdance uitvoeren, zowel los van elkaar en samen, zijn hiervoor speciaal uit Frankrijk afkomstig.
Zij verzorgen ook andere acrobatiekmomenten uit de show.

De tijd draait weer verder.
Het koppel wordt ouder, krijgen de middelbare leeftijd en hun dochter wordt een meisje van ongeveer tien jaar.
Het noodlot slaat toe en we zien hoe Oscar zijn vrouw verliest.
De hand met de viool die we herkennen van het Spookslot in de Dance Macabre.
Een prachtige scene met in rood geklede vuurdansers, veel mist en rook.
De indrukwekkende verschijning van de engel des doods met vlammend rood haar en lange witte gewaden, die haar opneemt in de andere dimensie.
Oscar blijft gebroken achter.
Zo vindt zijn dochtertje hem.
Wat volgt is de meest ontroerende scene van de avond.
Mooie vioolmuziek. Waterdruppels. Waterfiguren.
Ze staan, dansen, te midden van de regen.
De tweede ontroerende tranentrekker.
Een pas-de-deux, waterpatronen, pianomuziek. Prachtig!
De tijd tikt verder; een spiegeldans met hun oudere zelf.
Spiegeldans in het water; de jongere versies verdwijnen, de ouderen dansen present.

De liefde, de kringloop van het leven, the carrousel of life. Het raakt.
De humor van het duo Mr. & Mrs. Time erna brengt de luchtige stemming er weer in; op een manier die zowel passend is als functioneel. Ik krijg het gebruikte zakdoekje toegestopt; een veelzeggend souvenirtje.

Herkenbare thema’s en melodieën komen regelmatig terug, maar worden ook aangevuld met nieuwe muziek.
Er is zoveel te zien! Het geheel is een feest voor de zintuigen: mooie muziek, zang, licht, kleur, acrobatiek, ontroering.
De cast komt regelmatig door het middenpad direct langs mij heen naar beneden; zo mooi sierlijk, acrobatiek en dansant.
De kindjes die de ‘special guests’ mogen zijn vanavond, zijn vertederend en lief.
Hun opkomst als Carnaval Festival is schattig en het kleine jongetje in zijn rode Jokie-pakje smelt mijn hart.

Het eindigt zoals het begin; met dat wat we net hebben gezien, kunnen we voorspellen hoe de toekomst zal verlopen.
De finale vormt een prachtig einde, al miste ik een gepast moment voor slotapplaus; een moment waarin het publiek ook de andere dansers — waaronder de tienerdansers — een overweldigend applaus en een staande ovatie kon geven. Dat hadden ze wel verdiend!

Het is te hopen dat de Efteling, die de laatste tijd een traditie opbouwt met dvd-registraties, deze show ook op dvd uitbrengt. Al zal de beleving op tv niet vergelijkbaar zijn met de beleving in de piste van het theater, het zou jammer zijn als we hierna niet meer van deze show kunnen genieten met de ontroerende beleving en de fantastische cast die er in mee danst.
Dit is het mooiste wat ik tot nu toe in het Eftelingtheater heb gezien!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 3 ] 27 April 2019 01:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Kaatsheuvel, 21 april 2019

Al 100x CARO
De Efteling-theaterproductie CARO is vandaag voor de 100ste keer te zien in het Efteling Theater. De voorstelling vol acrobatiek, bijzondere effecten, zang en dans is sinds de première in september 2018 bezocht door meer dan 75.000 bezoekers. Omdat CARO zonder gesproken tekst is, wordt de theatershow ook goed bezocht door internationale gasten uit de verblijfsaccommodaties van de Efteling.

De ‘mallemolen van het leven’ wordt vooral goed bezocht door gasten uit de Europese landen. Maar ook gasten uit de Filipijnen en China (Hong Kong) dragen bij aan het mooie aantal van 75.000 CARO bezoekers tot nu toe. De familieshow wordt erg goed gewaardeerd door alle nationaliteiten.

Meer informatie
Het visuele spektakel CARO is exclusief te zien in het Efteling Theater. Meer informatie over speeldagen en tickets via http://www.efteling.com/caro.

  [ # 4 ] 09 September 2019 07:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  440
Geregistreerd  2002-06-02

Aanstaande zondag vieren ze dat ze 1 jaar bestaan.
Er was een wedstrijd waarbij 150x 2 kaartjes werden verdeeld als je naam een variant was van de naam van de show.
Wij hadden onze dochter Caro (4 jaar) opgegeven met de gedachte van er zijn waarschijnlijk zo veel aanmeldingen dus daar komen we nooit door heen.
Vanmorgen kreeg ik een mailtje dat we er bij mogen zijn, ik ben super benieuwd!
Ook omdat het haar eerste keer theater is dus dan ben ik extra benieuwd hoe ze het gaat vinden, maar het is natuurlijk al tof als ze al een show naar je vernoemen 😉 haha.

   Handtekening   

Twee harten, één liefde.
Uit liefde, één hart.

  [ # 5 ] 17 September 2019 11:36 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Efteling-theaterproductie CARO viert   1-jarig bestaan
Ruim 150 ‘Caro’s’ aanwezig op verjaardagsfeest
Efteling-theaterproductie CARO bestond gisteren 1 jaar en dat werd gevierd met een show met ruim 150 “Caro’s” in het publiek. Een ieder wiens naam een Caro-klank bevat, kon meedoen aan een win actie op de Facebookpagina van de Efteling. Zo waren er bijvoorbeeld winnaars met de naam Carolien, Karel en uiteraard ook Caro.

Op 15 september 2018 beleefde CARO haar Opening Night in het Efteling Theater. CARO is een theatershow vol acrobatiek, bijzondere effecten, zang en dans. In tegenstelling tot eerdere Efteling-theaterproducties is CARO geen musical. Sterker nog, spraak en taal is ondergeschikt in deze show. Het publiek wordt meegesleept in het verhaal door wat men ziet en hoort. Hiermee laat ook de internationale gast zich bij CARO meevoeren in de ‘mallemolen van het leven’.

Meer informatie
Het visuele spektakel CARO is exclusief te zien in het Efteling Theater. Meer informatie over speeldagen en tickets via http://www.efteling.com/caro.

  [ # 6 ] 23 November 2019 09:15 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Laurie Reijs speelt vanaf vandaag Mevrouw Tijd in de musical.

  [ # 7 ] 10 June 2021 10:26 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Fijn nieuws! De succesvolle theaterproductie CARO is vanaf 2 september 2021 weer te zien in het Efteling Theater!

De show vol acrobatiek, bijzondere effecten, zang en dans is door de corona pandemie nu al 15 maanden niet te zien, maar de ‘carrousel van het leven’ gaat weer draaien. Vanaf morgen zijn tickets voor de nieuwe reeks voorstellingen verkrijgbaar. Tickets kosten € 25,- per persoon, verblijfsgasten betalen slechts € 10,- per persoon. Sinds de première in september 2018 bezochten al 162.000 bezoekers het visuele spektakel CARO, dat exclusief te zien is in het Efteling Theater.

Meer informatie
Meer informatie over speeldagen en tickets is vanaf morgen te vinden op via http://www.efteling.com/caro. Daar volgt binnenkort ook een aangepaste castlijst. Even opfrissen waar de internationale familieshow ook alweer over gaat? Bekijk hier de trailer: https://youtu.be/IcdPoCL99gE

  [ # 8 ] 11 April 2023 10:59 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

  Kaatsheuvel, 5 april 2023
Efteling viert 500ste theatervoorstelling CARO
Op dinsdagavond 4 april werd de 500ste theatervoorstelling van CARO opgevoerd in het Efteling Theater. De feestelijke voorstelling was uitverkocht. CARO is een visueel spektakel voor de hele familie, waar woorden overbodig zijn. De show vol dans, muziek en acrobatiek blijkt daarom niet alleen geliefd in Nederland, maar ook ver daarbuiten. In 2022 kwam maar liefst 32,7% van de CARO-bezoekers uit het buitenland. CARO ging in première in september 2018 en is inmiddels door meer dan 300.000 bezoekers bezocht. De speeldata van CARO zijn onlangs verlengd tot en met 30 december 2023.

De betoverende Efteling-theatershow CARO is meermaals per week exclusief te zien in het Efteling Theater. In de voorstelling draait de toeschouwer een ontroerend rondje mee in een carrousel vol herkenbare momenten uit het leven. Tickets kosten 26,50 euro per persoon. Verblijfsgasten betalen 12,50 euro. De theatervoorstelling is ook te bezoeken als je niet het attractiepark in gaat. Kijk voor de actuele speellijst op http://www.efteling.com/caro.

‹‹ Sneeuwwitje 2019/2020 (???)      Magdalena ››