4 of 11 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
40-45 - Puurs (Studio 100)
  [ # 46 ] 30 May 2018 06:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

O.a. op Musicalsites is te lezen dat de voorstelling gaat werken met hoofdtelefoons.

Ik word daar eigenlijk niet zo enthousiast van. Is dit nou een musical of een attractie?

  [ # 47 ] 30 May 2018 07:38 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  209
Geregistreerd  2012-06-05

Magic - 30 May 2018 06:30 PM

O.a. op Musicalsites is te lezen dat de voorstelling gaat werken met hoofdtelefoons.

Ik word daar eigenlijk niet zo enthousiast van. Is dit nou een musical of een attractie?

Dat is gewoon echt vreemd en totaal nutteloos. Op dit moment lijkt het alsof ze gewoon iets speciaal willen doen om de aandacht te trekken met hun primeur, ongeacht of dat nu iets bijbrengt aan de voorstelling of niet. Maar we zullen het zien, misschien verbaast het mij wel, al zal dat me verwonderen.

  [ # 48 ] 30 May 2018 08:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

àl het geluid van de voorstelling door een hoofdtelefoon? Ondanks dat het wel live is kan ik me niet voorstellen dat je dan nog echt een immersieve theaterervaring hebt. Al is de mogelijkheid voor voorstellingen met audiodescriptie voor blinden en slechtzienden wel een plus.

Het klinkt ook half als een debiele zet die SE in de toekomst uit zou kunnen halen: wegens kostenbesparing iedere bezoeker een geluidsdrager + hoofdtelefoon aanbieden met een professionele geluidsband terwijl een groepje BN’ers op het toneel staat te mimen 😉

  [ # 49 ] 30 May 2018 08:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Studio 100 met hun revolutionaire ideeën. Altijd lachen. Wie herinnert zich nog “de eerste musical ooit in 3D”?

  [ # 50 ] 31 May 2018 04:16 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  209
Geregistreerd  2012-06-05

Nu ik er nog wat meer over nadenk, bij 14-18 maakte die tribune een hels lawaai elke keer deze begonnen te rijden; zou dit een goedkoop idee zijn om het lawaai van de rijdende tribunes te maskeren? XD

  [ # 51 ] 31 May 2018 05:45 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-05-09

Met mijn grootmoeder kan ik dus ook niet meer gaan. Hoorapparaten en koptelefoons is niet zo’n goede combinatie.

   Handtekening   

Ooit, die dag komt ooit, ge moogt dus nooit u dromen laten varen

  [ # 52 ] 01 June 2018 04:37 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT 30 mei 2018
Wereldprimeur voor technische hoogstandjes spektakel-musical 40-45!
rijdende tribunes en hoofdtelefoons zorgen voor intense én unieke beleving

Vandaag werd voor de eerste maal een glimp van de rijdende tribunes voor de spektakel-musical 40-45 getoond aan de Vlaamse pers, die danig onder de indruk was. Om het publiek een nog intensere ervaring te bezorgen krijgt elke bezoeker in de zaal het geluid binnen via een hoofdtelefoon. Het is een bewuste artistieke keuze om de totaalervaring van het spektakel nog meer ingang te doen vinden. Door deze vernieuwende technologie zijn er ook voorstellingen mogelijk voor blinden en slechtzienden met audiodescriptie, meteen ook weer een wereldprimeur in het musicalgenre.

Gert Verhulst, bezieler en producent: “Na onze successen met Daens en 14-18 gaan we met 40-45 op alle vlakken méér dan een stapje verder. Ons uniek concept met rijdende tribunes en de hoofdtelefoons die de beleving nog verder zullen maximaliseren zijn daar maar enkele voorbeelden van. Ik kijk heel erg naar uit naar de wereldpremière op 7 oktober in het Studio 100 Pop-Up Theater dat speciaal voor deze voorstelling werd gebouwd.”

wind in artistieke en technische zeilen
Het technisch concept van 40-45, inclusief rijdende tribunes, dat werd bedacht onder impuls van bezieler en producent Gert Verhulst is een absolute wereldprimeur. Speciaal voor 40-45 bouwt Studio 100 in Puurs een Pop-Up Theater om deze gigantische productie te kunnen huisvesten. De bouw van het Studio 100 Pop-Up Theater verloopt trouwens voorspoedig. Op dit moment is de ruwbouw reeds klaar en kan gestart worden met de afwerking.
 
De muziek voor de voorstelling, die gecomponeerd werd door Will Tura en Steve Willaert, wordt ingespeeld door het 60-koppig Symfonieorkest Vlaanderen. Door hoofdtelefoons zal het publiek de muziek, de geluidseffecten en de stemmen van de acteurs nog directer en intenser kunnen beleven. De hoofdtelefoons stellen Studio 100 ook in staat om speciaal voor blinden en slechtzienden voorstellingen met audiodescriptie te organiseren. Bovendien kunnen er ook voorstellingen in het Frans doorgaan, waarbij de stemmen van de Vlaamse acteurs live gedubd worden. 
 
De technische en artistieke voorbereidingen lopen volop en zitten helemaal op schema. Intussen gaven al meer dan 155.000 mensen het vertrouwen aan deze bijzondere productie door reeds een ticket te kopen. Op alle vlakken heeft de spektakel-musical 40-45 dus de wind in de zeilen.

Verhaal
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…

40-45 — vanaf 7 oktober 2018
in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs

Nu reeds verlengd tot en met 2 december 2018
Tickets & info via http://www.40-45.live 

  [ # 53 ] 01 June 2018 07:28 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik vind het niet zo’n gekke gedachte. Als er 1 woord is wat bij elk bedrijf op het netvlies zit is ‘experience’, het gaat niet alleen om je product zelf, maar alles er om heen. Dat dit een ontwikkeling in theater kan gaan worden verbaast me niet. Ik kan me aan de ene kant wel vinden in koptelefoons om het geluid beter te horen, het komt waarschijnlijk de verstaanbaarheid ten goede, het geluid van de tribunes wordt gemaskeerd en niet te vergeten het geluid van de mensen die om je heen zitten te praten of mee te zingen alsof ze thuis op de bank zitten.

En theater maken zal zich ook moeten ontwikkelen. Het publiek verandert dus daar moet je in mee.

Aan de andere kant… ik heb al een hekel aan 3d brillen in de bioscoop. Kijken hoe dit wordt.

  [ # 54 ] 03 June 2018 02:53 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Ik vermoed dat de reden waarom er hoofdtelefoons zullen worden gebruikt, niets te maken heeft met het niet meer kunnen horen van je buren, het onderdrukken van het geluid van de rijdende tribunes of voor de “experience”.

Het is eerder geluidstechnisch van aard. Bij een draaiende tribune (Soldaat) of een naar voren rijdende tribune (14-18) kunnen de luidsprekers prima naar het publiek worden gericht. Stereo blijft stereo - het geluid links op het podium blijft ook gewoon uit de linkerluidspreker komen.

Anders is het als je tribunes hebt die volledig door elkaar op een random plaats gaan rijden in de scenes. De enige manier om de klanken uit de juiste kant te laten komen, is dan volgens mij een hoofdtelefoon gebruiken.

  [ # 55 ] 21 June 2018 09:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Het complete ensemble van de musical is zonet bekend gemaakt:
Niels Batens, Mathieu Bekaert, Annelies Boel, Guus Boswinkel, Pieter Casteleyn, Martijn Claes, Steven Colombeen, Joris De Beul, Christophe Degelin, Martine De Jager, Michiel De Meyer, Nordin De Moor, Hans De Munter, Line Ellegiers, Juan Gerlo, Pauline Joris, Dorian Liveyns, Helena Nijs, Jeroen Phaff, Liesbeth Roose, Tim Saey*, Jan Schepens, Jurgen Stein, Laura Seys, Charlotte Suijs, Liv Van Aelst, Kobe Van Herwegen, Maja Van Honsté, Hilde Van Wesepoel en Tim Stuart.

Michiel De Meyer is tevens ook de understudy voor Jelle Cleymans. Jo Hens is de understudy voor Jonas Van Geel.

Bron: http://www.studio100fan.eu/nieuws/21-06-2018/michiel-de-meyer-en-jo-hens-understudy-hoofdrollen-in-40-45.html

  [ # 56 ] 22 June 2018 03:28 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-05-09

Bij de voorstelling van de muziek door een deel van de cast was Jasmine Jaspers er bij, enig idee waarom ze niet meer mee doet ?

   Handtekening   

Ooit, die dag komt ooit, ge moogt dus nooit u dromen laten varen

  [ # 57 ] 22 June 2018 04:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Michiel De Meyer en Jo Hens understudy hoofdrollen in 40-45

de cast is compleet
Michiel de Meyer en Jo Hens worden understudy van respectievelijk Jelle Cleymans en Jonas van Geel in de spektakel-musical 40-45. Jelle en Jonas spelen in principe alle voorstellingen maar de schoolvoorstellingen zullen door het duo De Meyer-Hens gespeeld worden. Ook als Jelle of Jonas ziek mochten zijn, dan komen Michiel en/of Jo in actie.


Michiel De Meyer kennen we vooral als winnaar van “Steracteur/Sterartiest” . Daarnaast was hij ook reeds te zien in verschillende musicals en speelt hij de rol van Arne in Thuis.
Met Jo Hens gaan we van Thuis naar Familie want in die serie geeft hij sinds 2009 gestalte aan het personage Nico. Ook in het theater heeft Jo zich al vaak bewezen. Zo speelde hij mee in De Wijkagenten en de theatertour van Aspe - Moord in het theater en Aspe 2 - Het dodelijk jubileum.

Michiel De Meyer: “Van sommige rollen droom je om die te mogen spelen. Ik denk niet dat ik snel nog de kans krijg om zo’n mooie rol te vertolken.”
 
Jo Hens: “Het is voor mij een hele eer om in zo’n grote productie te mogen staan en samen te kunnen werken met zoveel getalenteerde mensen. Ik zal me er dan ook volledig in smijten en er vooral ontzettend van genieten!” 

Naast deze 2 understudies maakt Studio 100 vandaag ook het volledige ensemble bekend. Eerder was al bekend dat er 2 hoofdcasts waren (groen & blauw), maar nu zijn daar ook de namen van het ensemble aan toe gevoegd. En ook in het ensemble werd de rode draad van talent doorgetrokken. 

Frank van Laecke, regie & script: “Met Michiel en Jo hebben we fantastische understudies gevonden voor de twee hoofdrollen. Daarnaast beschikken we ook nog eens over een ijzersterk ensemble om verder invulling te geven aan het epische verhaal van 40-45.”

Niels             Batens           Temse
Mathieu           Bekaert
Annelies         Boel               Antwerpen
Guus             Boswinkel         Tilburg
Pieter             Casteleyn*        Laarne
Martijn           Claes             Neerpelt
Steven           Colombeen*      Gent
Joris             De Beul*          Dendermonde
Christophe       Degelin*          Gent        
Martine           De Jager         Meer
Michiel           De Meyer         Boom
Nordin           De Moor*        Antwerpen
Hans             De Munter       Berchem
Line             Ellegiers           Gavere
Juan             Gerlo             Wilrijk
Pauline           Joris               Mortsel
Dorian           Liveyns           Ronse  
Helena           Nijs               Leuven
Jeroen           Phaff             Ingen, Nederland
Liesbeth         Roose           Gent
Tim               Saey*            Beernem        
Jan               Schepens*        Astene
Jurgen           Stein*            Deurne
Laura             Seys             Antwerpen
Charlotte         Suijs               Puurs
Liv               Van Aelst*        Zwijndrecht
Kobe             Van Herwegen   Deurne
Maja             Van Honsté      Borgerhout
Hilde             Van Wesepoel   Zwijndrecht
Tim               Stuart             Verenigd Koninkrijk
*waren ook te zien in 14-18

Verhaal
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…

Intussen zijn er al meer dan 170.000 tickets verkocht en is de voorstelling opnieuw verlengd tot en met 23 december 2018.

40-45 — vanaf 7 oktober 2018
in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs

Verlengd tot en met 23 december 2018
tickets & info via http://www.40-45.live

  [ # 58 ] 22 June 2018 08:49 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

Netteponine - 22 June 2018 03:28 PM

Bij de voorstelling van de muziek door een deel van de cast was Jasmine Jaspers er bij, enig idee waarom ze niet meer mee doet ?

Het zou blijkbaar niet meer te combineren zijn met haar andere projecten. Doet ook nog mee aan de hernemingen van Doornroosje.

  [ # 59 ] 23 June 2018 12:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Deborah Adam - 22 June 2018 08:49 PM
Netteponine - 22 June 2018 03:28 PM

Bij de voorstelling van de muziek door een deel van de cast was Jasmine Jaspers er bij, enig idee waarom ze niet meer mee doet ?

Het zou blijkbaar niet meer te combineren zijn met haar andere projecten. Doet ook nog mee aan de hernemingen van Doornroosje.

Wat jammer, ik zie haar ontzettend graag onstage (ja, dat is een understatement 😉).

Mooie cast, opvallend veel ensembleleden die in het verleden dragende rollen hebben gespeeld.

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 60 ] 21 August 2018 08:49 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Er vind momenteel een persmoment plaats tijdens de repetities.

Benieuwd wat we vandaag gaan leren over deze productie.

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 11
‹‹ Hair 2016-2017      Murder Ballad ››