The Rink in Southwark Playhouse
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Gemma Sutton will star as Angel, alongside Caroline O’Connor in the first London revival in 20 years of Kander and Ebb’s THE RINK. The new production of THE RINK will play at Southwark Playhouse for a limited season from 25 May to 23 June 2018, with a national press night on Tuesday 29 May. Further casting to be announced.

Gemma most recently played Fran in Strictly Ballroom (West Yorkshire Playhouse & Princess of Wales Theatre, Toronto) and Marian in The Go Between (Apollo Theatre, London). She received critical acclaim for her portrayal of both June and Louise in the West End production of Gypsy opposite Imelda Staunton (also June in the Chichester Festival Theatre production). Her other theatre credits include Amber Von Tussle in Hairspray (UK tour), Roxie Hart in Chicago (Curve Theatre, Leicester), Drunk (Leicester Curve Theatre and The Bridewell Theatre, London) and Enid/first cover Elle in Legally Blonde (Savoy Theatre, West End).

Anna, an Italian housewife who runs a roller-skating rink on the Eastern seaboard, is about to sell it to developers until her estranged daughter, Angel, returns after a long absence, hoping to save the rink and patch things up with her mother.

THE RINK originally premiered on Broadway on 9 February 1984, starring Chita Rivera as Anna and Liza Minelli as Angel. Rivera won the Tony and Drama Desk Awards for her performance. The show premiered in London at the Cambridge Theatre on 17 February 1988, starring Josephine Blake and Diane Langton as Anna and Angel respectively.

THE RINK has a book by Tony Award-winning Terrence McNally (Ragtime, Kiss of the Spider Woman, Master Class). This new production is directed by Adam Lenson and choreographed by Fabian Aloise, with musical direction by Joe Bunker, set design by Bec Chippendale, costume design by Libby Todd, lighting design by Matt Daw, sound design by Mike Thacker and casting by Jacob Sparrow.

THE RINK is produced by Jack Maple and Brian Zeilinger, with associate producers Corey & Jessica Brunish, Stuart Burrows & Jonny Clines and Daniel G.Peterson.

kaartverkoop via https://southwarkplayhouse.co.uk/show/the-rink/

[ Gewijzigd: 14 April 2018 06:04 AM by MarkZ ]
  [ # 1 ] 14 April 2018 09:42 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Heb kaartje voor de eerste voorstelling op 25 mei.
De LP van de Broadway versie behoorde tot mijn eerste aankopen bij Dress Circle in Govent Garden, samen met The BoyFriend en On Your Toes. De laatste twee had ik net gezien in Londen en The Rink was net uit en met Chita en Liza kon ik deze niet laten liggen. Heel veel gedraaid deze LP helaas heb ik de Londense versie niet gezien maar wel ca. 10 jaar geleden een versie off Broadway. De show heeft nooit echt goede kritieken gehad maar met 2 goede hoofdrolspelers is het toch een feestje met prachtige nummers. Met Caroline O’Connor zal dat vast wel goed zitten. Zag haar paar weken geleden nog in Anastasia op Broadway.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 2 ] 26 May 2018 09:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

En, wat vond je ervan? Ik ben vanavond geweest. Wat een pareltje! Mooi, aangrijpend verhaal over moeder en dochter die elkaar uit het oog verloren zijn en elkaar weer treffen op het moment dat moeders het familiebedrijf van de hand doet. Dat leidt tot de nodige pijnlijke herinneringen en conflicten, en er zijn de nodige wonden die geheeld moeten worden. Mooie score, wat Fosse elementen en een GE-WEL-DI-GE cast, aangevoerd door een sublieme Caroline O’Connor. WoW, wat kan die acteren zeg, een genot om haar spel te bekijken. Aanrader!

  [ # 3 ] 27 May 2018 01:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik heb van de eerste voorstelling genoten, stuk voor stuk goede acteurs en zangers.
Bij” Chief Cook And Bottle Washer” ging het dak er al af en bij “The Rink” was het publiek niet te houden en stond de show even stil. Na afloop staande ovatie.
Caroline O’Conner was super, heerlijk zo’n vrouw die in drie werelddelen de grootste rollen heeft gespeeld en nu dan in een klein theatertje met ongeveer 150 man.
De song “Colored Lights” was in deze versie het pauze nummer en niet het openings nummer.
Helaas was dit mijn laatste avond in Londen anders was ik vast nog een keer gegaan.

In het topic van On Your Feet wordt over ticketprijzen gesproken.
Ik heb £ 14 betaald en een top avond gehad en een wereldster gezien. On Your Feet 70 euro betaald en iets zeer middelmatigs gezien.
Prijs en kwaliteit zijn de laatste jaren bij menig grote producties ver te zoeken.
(Misschien een apart topic om over prijzen te zeuren 😊 )

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 4 ] 07 June 2018 04:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Promo filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=SgyJdwJePAE

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit