‘Les Misérables’ keert terug met semiconcertante uitvoering in Vorst Nationaal
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Twintig jaar na de laatste voorstellingen In België en bijna veertig jaar na de wereldpremière in Parijs, keert dé musical aller musicals terug naar Belgie.  Music Hall presenteert i.s.m. Cityprod een semiconcertante uitvoering van ‘Les Misérables’ op 22 en 23 maart 2019 in Vorst Nationaal. ‘Les Misérables en Concert’, naar de roman van Victor Hugo, is een concertbeleving van ‘s werelds meest populaire musical. 28 topzangers en —zangeressen, ondersteund door een groot symfonisch orkest, brengen de muziek van componist Claude-Michel Schönberg tot leven. Indrukwekkende projecties en verbluffende lichteffecten vormen de decors. Met Hans Peter Janssens als Valjean.

Music Hall presenteert ‘Les Misérables en Concert’ in de originele Franstalige versie, met de teksten van schrijver Alain Boublil, voorzien van Nederlands- en Engelstalige boventiteling.

Tickets & info ‘Les Misérables en Concert’: http://www.30jaarmusichall.be

  [ # 1 ] 27 June 2018 06:55 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Kom er niet goed achter wat voor soort productie het is. Het verbaasde me dat de semi-concertante in het Frans is. Het succes van Les Mis in België was mij mijn weten toch vooral in het Vlaamse deel, dus waarom dan nu ineens in het Frans ? Doet mij vermoeden dat het een uit Frankrijk overgewaaide productie is waarin HP Janssens de rol van Jean Valjean dan voor 2 voorstellingen overneemt om de verkoop te stimuleren . Maar ik kom er niet achter of dat vermoeden klopt. Weet iemand meer hierover ?

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 2 ] 28 June 2018 09:47 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Het is inderdaad een semi-staged Franse tourproductie, met éénmalig HP als publiekstrekker. Beeldmateriaal kun je hier vinden: https://vimeo.com/186157264

Doet me terugdenken aan Antwerpen, waar afwisselend de Franse en de Nederlandse versie werd gespeeld door nagenoeg dezelfde cast, en waar met een bordje naast de dirigent werd aangegeven welke taal men moest zingen om vergissingen te voorkomen!