6 of 6 | ‹ First  < 4 5 6
The Bridges of Madison County (OpusOne)
  [ # 76 ] 02 July 2018 07:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Haha, ja ik ernaar deze musical meer als:

Verhaal: getrouwde vrouw met een gezin wordt verliefd op een vreemde man.  Getrouwde vrouw is als meisje, dat niks van de wereld heeft gezien behalve oorlog, weggevlucht uit een omgeving waar ze alleen maar druk voelt om te voldoen aan het pad dat al is uitgeschetst voor haar, maar wat nu is verwoest door de oorlog, gelijk met haar verloofde. Getrouwde vrouw zit ironisch genoeg nu alsnog gevangen in een leven waar ze eigenlijk geen kant op kan en niet bewust op die manier voor heeft gekozen. Getrouwde vrouw heeft zoon die volwassen wil worden, zich afzet tegen een vader die niet weet hoe hij daar mee om moet gaan en zo het risico loopt de zoon van zijn familie te vervreemden. Getrouwde vrouw heeft een man die ook wel aanvoelt dat er iets aan scheelt maar niet weet hoe hij daar naar kan handelen. Getrouwde vrouw leert een man kennen die haar voor het eerst iets laat zien dat lijkt op thuis. Vreemde man heeft issues die - vind ik - om onduidelijke redenen als sneeuw voor de zon verdwijnen bij zien van getrouwde vrouw. En ik vond het decor en de muziek eigenlijk heel leuk, maar ieder zijn ding haha.


Maar met de film heb ik dan weer wel precies wat je zegt, een lange zit met een verhaal dat nergens over gaat.

  [ # 77 ] 08 July 2018 06:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vandaag de dernière van de Delamar-run gezien. Het was voor mij de derde keer, na twee keer Zonnehuis. En wat een enorm verschil met de eerste keer! Sowieso vond ik het nu veel meer een geheel en stoorde ik me veel minder aan de scènes met buurvrouw Masha en Dick en de kinderen, waar ik dat eerst scènes vond om René en Lone de kans te geven iets te drinken of om te kleden.

René en Lone sterk en tot in de puntjes op elkaar ingespeeld. Annick Boer qua zang veel sterker dan bij de shows in het Zonnehuis, en komisch als altijd, schijnbaar zonder enige moeite. Ik was erg blij met Ad Knippels als Dick Johnson, ter vervanging van Bas Heerkens. Hij zingt alles makkelijk weg en speelt prettig. Ik kon niet zo veel met de performance van Charlotte van der Plas, ze mist denk ik nog wat speelervaring. Joost van der Aa deed het prima als zoon Michael.

De show vandaag heeft me wel overtuigd om tijdens de tour ook nog te gaan.

Jammer alleen van de showstop, ongeveer 5 minuten na de pauze. Midden in een scène werd omgeroepen dat de show even werd stil gelegd vanwege een technisch probleem; René en Lone waren duidelijk even uit het lood geslagen. Na een minuut of tien werd de show weer hervat. René en Lone werden met applaus weer verwelkomd en pakten de draad weer op enkele zinnen voor het moment dat de show werd afgekapt. Tot hilariteit van het publiek vielen ze elkaar meteen in de armen… Sowieso was het publiek erg aanwezig - in positieve zin, want er werd veel gelachen en het applaus was steeds hartelijk. Fijn!

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 78 ] 04 April 2019 10:03 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik twijfel nog een beetje of ik naar deze voorstelling ga. Ik wilde misschien samen met mijn moeder en schoonmoeder (eind 60) deze voorstelling gaan zien. Maar doordat sommige hier de musical saai vonden begin ik een beetje te twijfelen. Mijn moeder vond bijv Evita niks en Mamma Mia geweldig.😁

[ Gewijzigd: 04 April 2019 10:05 PM by myrte ]
  [ # 79 ] 05 April 2019 09:58 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Bridges is wel echt een romantisch verhaal. Lekker dramatisch. Het is makkelijker te volgen en minder politiek dan Evita (als je geen voorkennis hebt), en het heeft wel meer inhoud dan Mamma Mia. Maar als de voorkeur uit gaat naar vrolijke niet-teveel-bij-nadenken meezing shows, dan is Bridges misschien niet de goede keuze. Het is namelijk geen vrolijk verhaal, het zit echt in de hoek romantiek/drama. Maar wel veel toegankelijker dan Evita. Hij is prachtig, naar mijn mening.

  [ # 80 ] 05 April 2019 03:12 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ok dankje voor je reactie. Die heeft me overtuigd toch te gaan.😁

  [ # 81 ] 05 April 2019 05:31 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

En voor iemand die de film en het boek heel mooi vond maar niet zo van het genre musical houdt? Haha mijn vriend twijfelt of hij misschien ook mee zou gaan.

  [ # 82 ] 05 April 2019 05:50 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

myrte - 05 April 2019 05:31 PM

En voor iemand die de film en het boek heel mooi vond maar niet zo van het genre musical houdt? Haha mijn vriend twijfelt of hij misschien ook mee zou gaan.

Als hij er in kan gaan met een open blik en dat theater en zeker musical een ander medium is dan film of boek, dan zou ik hem meenemen. Als hij denkt dat het boek of de film perfect is en al het ander is een slap aftreksel… dan niet doen.

  [ # 83 ] 04 May 2019 06:34 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Een paar dagen geleden de show gezien in Waalwijk. Vorig jaar niet geweest, maar wel tijdens de eerste speelperiode destijds in het Zonnehuis. Ik was blij met Ad Knipsels ter vervanging van Bas Heerkens als Dick. Vocaal gezien was dit echt een verbetering. René en Lone blijven fantastisch in deze voorstelling. Evenals de prachtige muziek. Ondanks de prachtige zang van René en Lone en hun fijne spel stoor ik me op bepaalde momenten nog altijd aan de overige personages (man, kids en buurvrouw). Ergens ben ik van mening dat je ze niet kunt weglaten, maar aan de andere kant zou het stuk veel interessanter zijn met maar 2 mensen en zou je het verhaal ook nog wel begrijpen denk ik. Nu heb ik echt momenten dat ik helemaal op ga in een scene van Lone en René en dan komen die andere personages er ineens weer tussendoor.

  [ # 84 ] 04 May 2019 08:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag de voorstelling in Breda afgelopen zondag.

Gek, elke keer als ik naar deze show ga denk ik, “ah, oké, nog één keer dan”, dus ondanks dat ik het niet van plan was zit ik nu toch weer te kijken of ik nog een keer kan gaan.

😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 85 ] 04 May 2019 08:37 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik was er woensdag bij in Cuijk. De zaal zat nog niet halfvol, zonde, want deze voorstelling blijft mij elke keer opnieuw raken.

  [ # 86 ] 04 May 2019 10:34 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb de voorstelling vorige week in het Chassé gezien en heb er erg van genoten. Prachtig ingetogen verhaal, sterke songs en een geweldig mooie muzikale begeleiding. In de cast stal voor mij vooral Lone van Roosendaal in haar rol van Francesca de show. Ontroerend mooi.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 87 ] 29 May 2019 09:52 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

Wat een prachtige musical is dit toch, ik kan er geen genoeg van krijgen! Elke keer krijg ik weer dik kippenvel en word ik helemaal meegesleurd in het verhaal.

Het verhaal en de muziek zijn zo enorm mooi en wat zijn Lone van Roosendaal en René van Kooten toch goed, jeetje. Maar ook de rest van de cast en hoe het geheel is vormgegeven: eenvoudig, maar functioneel en zo sfeervol.

Voor mij is dit echt dé allermooiste musical van het seizoen.
Ik zou zo nog een paar keer willen gaan! 😊

‹ First  < 4 5 6
6 of 6