25 of 26 | ‹ First  < 23 24 25 26 > 
Londen: vervoer verblijf en overnachtingstips (voor voorstellingen ander topic)
  [ # 361 ] 20 July 2018 08:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Dank je!

Een Oystercard is het meest makkelijk lees ik?

  [ # 362 ] 21 July 2018 07:10 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Een Oystercard zoals de Londenaren die zelf ook hebben is inderdaad het makkelijkste (en goedkoopste bij veel reizen op dezelfde dag).

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 363 ] 21 July 2018 09:58 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Dank je wel!

  [ # 364 ] 07 February 2019 11:20 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Hoi,

Wie van jullie vliegt wel eens op Gatwick? En hoe reis je dan van de luchthaven naar Londen?
Ik vind de Gatwick Express erg tegenvallen qua prijs en de National Bus vind ik een beetje lang duren.

  [ # 365 ] 07 February 2019 11:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Gatwick Express is inderdaad wat duur en bovendien onbetrouwbaar, als ie uitvalt ‘mag’ je met je ticket met de gewone trein die natuurlijk veel goedkoper is.  Had ik een keer en daarom heb ik de laatste keer de normale trein geboekt, prima te doen. Kijk op:
https://www.southernrailway.com/

  [ # 366 ] 07 February 2019 12:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

De meeste keren dat ik naar Londen ben gegaan, vloog ik op Gatwick. Ik heb nooit problemen gehad met de Gatwick Express en vind het een snelle en fijne oplossing. Het is inderdaad wel wat aan de prijzige kant.
De allereerste keer ben ik om die reden met de bus gegaan (stukken goedkoper) maar dat nooit meer. Behalve als je je topografie van Londen en omgeving wil opvijzelen, ik heb alle dorpjes wel gezien toen.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 367 ] 07 February 2019 12:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Thanks zo ver. Mijn ervaring met de Express (Stansted dan), is dat ie inderdaad uitvalt en dat je dan alsnog met die o zo lange bus mag….

Wat betreft normale treintickets: die site die @LondonMark noemt, had ik ook bekeken.
Zie echter bij elke tijd een diverse prijs staat, wat me verward. Mark, weet jij dan, werkt het in Londen niet zoals bij onze NS dat elk traject altijd dezelfde prijs heeft maar altijd andere tarieven?
En weet jij toevallig ook of je ook gewoon ter plekke een treinkaartje kan kopen of ben je dan duurder uit?

  [ # 368 ] 07 February 2019 04:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ik zou mijzelf zeker geen UK trein expert willen noemen maar mijn ervaring is dat
-een kaartje ter plekke op de dag zelf kopen doorgaans (veel) duurder is
-je een kaartje hier met een creditcard kunt kopen en of een e-ticket krijgt of je het kaartje met je creditcard ter plaatse uit de automaat trekt
-het tarief afhankelijk kan zijn van het tijdstip van reizen en de soort trein. Ik neem doorgaans de ‘cheapest price tickets, any time of the day’ maar dan kun je bepaalde treinlijnen niet nemen.  Voorbeeld: ik ging laatst naar theater in Leicester vanuit Londen en mocht toen op mijn kaartje de luxere/snellere trein niet nemen. Maar dat staat dan wel goed aangegeven doorgaans.

Succes!

  [ # 369 ] 08 February 2019 09:52 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Dankjewel Mark!!

  [ # 370 ] 22 November 2021 08:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Twananas - 29 August 2021 11:38 PM

Testen en bewijs van vaccinatie/negative test enzo verschilt per theatre. Maar in principe zijn alle regels de deur uit. Mondkapjes worden wel overal geadviseerd.

Als je hier heen reist geldt nu voor double vaxxed, op dag 2 test doen, maar geen quarantaine.
London is wel weer ontzettend druk. Bijna niemand draagt een mondkapje buiten (als het druk is). Dus het is even afwegen of het je waard is of niet. Maar genoeg shows te zien en de meeste hebben ook day/rush op Today Tix dus het kan goedkoop met een beetje geluk.

Hairspray en Anything Goes zijn er echt wel 2 om niet te missen moet ik zeggen.

Weet jij (of iemand anders) toevallig een beetje betrouwbaar en betaalbaar een test kan doen, zowel day 2 (antigeen) als 1 met fit to fly…. Alles is of énorm duur óf een beetje shady…. Een combi tussen day 2 én fit to fly pcr is ook prima, maar alles is extreem duur. Dan is een tripje Londen niet leuk meer….
We verblijven (als het door gaat….) in het ibis earl’s court hotel, dus als het kan een beetje in de buurt.
Rainbow labs zegt dat je een antigeen test kan afhalen in dat hotel, maar dan kan je geen datum kiezen…..

En anders moet mijn allereerste tripje Londen verzet worden…. :(

  [ # 371 ] 24 November 2021 11:12 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb je post verplaatst naar het Londen niet-theater topic.,

lisatjuh1995 - 22 November 2021 08:24 PM

Weet jij (of iemand anders) toevallig een beetje betrouwbaar en betaalbaar een test kan doen, zowel day 2 (antigeen) als 1 met fit to fly…. Alles is of énorm duur óf een beetje shady…. Een combi tussen day 2 én fit to fly pcr is ook prima, maar alles is extreem duur. Dan is een tripje Londen niet leuk meer….
We verblijven (als het door gaat….) in het ibis earl’s court hotel, dus als het kan een beetje in de buurt.
Rainbow labs zegt dat je een antigeen test kan afhalen in dat hotel, maar dan kan je geen datum kiezen…..

En anders moet mijn allereerste tripje Londen verzet worden…. :(

Ik meen dat 1 van de eerste en goedkoopste uit de algemene lijst spullen laat afhalen op je overnachtingsadres. Je kan natuurlijk bij je hotel checken of dit inderdaad het geval is. Ik heb voor de 2 dagen test een kit naar mijn hotel laten sturen (en een mail voorbij zien komen dat dit inderdaad is gebeurd). En de terug-test gewoon geboekt op een site die je via de regeringswebsite kon vinden. Ik hoop niet voor een dichte deur te staan op de dag zelf.

  [ # 372 ] 25 November 2021 01:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Sorry ik weet zelf weinig over testen. Door mijn werk, krijgen we meestal 2 keer per week (of nu elke dag zelfs) een PCR test.
Toen ik terugkeerde van Sardinia, moesten we via Boots een test boeken voor onze 5 day to release. Dat was 80 pond geloof ik. Dat is de enige de ik zelf heb moeten regelen zover.

  [ # 373 ] 25 November 2021 10:36 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Jeroen - 24 November 2021 11:12 AM

Ik heb je post verplaatst naar het Londen niet-theater topic.,

lisatjuh1995 - 22 November 2021 08:24 PM

Weet jij (of iemand anders) toevallig een beetje betrouwbaar en betaalbaar een test kan doen, zowel day 2 (antigeen) als 1 met fit to fly…. Alles is of énorm duur óf een beetje shady…. Een combi tussen day 2 én fit to fly pcr is ook prima, maar alles is extreem duur. Dan is een tripje Londen niet leuk meer….
We verblijven (als het door gaat….) in het ibis earl’s court hotel, dus als het kan een beetje in de buurt.
Rainbow labs zegt dat je een antigeen test kan afhalen in dat hotel, maar dan kan je geen datum kiezen…..

En anders moet mijn allereerste tripje Londen verzet worden…. :(

Ik meen dat 1 van de eerste en goedkoopste uit de algemene lijst spullen laat afhalen op je overnachtingsadres. Je kan natuurlijk bij je hotel checken of dit inderdaad het geval is. Ik heb voor de 2 dagen test een kit naar mijn hotel laten sturen (en een mail voorbij zien komen dat dit inderdaad is gebeurd). En de terug-test gewoon geboekt op een site die je via de regeringswebsite kon vinden. Ik hoop niet voor een dichte deur te staan op de dag zelf.

Ja bij heel veel va die goedkope aanbieders kan je de test wel zelf ophalen, maar dan krijg je die code niet direct voor je passenger locator form. Heb je toevallig een link waar je besteld hebt? Mag ook via PB :)

Eerst ook maar een de nieuwe persconferentie van vrijdag afwachten…..

  [ # 374 ] 25 November 2021 11:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

lisatjuh1995 - 25 November 2021 10:36 PM

Eerst ook maar een de nieuwe persconferentie van vrijdag afwachten…..

Ik verwacht dat daar weinig wordt gezegd over reizen van/naar het buitenland, waarschijnlijk worden de theaters in Nederland wel voorlopig gesloten. Hoe het VK Nederlandse inreizigers ziet weet ik niet, ze zien daar natuurlijk ook dat het bij ons niet goed gaat.

Ik hoop dat je zonder problemen je plannen kunt uitvoeren en in London naar een voorstelling kunt gaan, Lisa! Bij ons wordt het ... eh, geen idee.

  [ # 375 ] 26 November 2021 05:17 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Het wordt hier dus ruk…. Helaas….
Had hier ook nog wat theater plannen….

Tripje gaan we hoogstwaarschijnlijk verzetten naar volgend jaar, vanavond of morgen gaan we de knoop doorhakken….
Ben ook benieuwd hoe lang we op de “amber list” blijven staan voor de Britten….

‹ First  < 23 24 25 26 > 
25 of 26