2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Expeditie Eiland (REP)
  [ # 16 ] 04 May 2018 09:08 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

MarronSisters - 03 May 2018 11:57 AM

Had het niet beter kunnen verwoorden Mark!

Snap niet dat ze geen Donna meer is, qua leeftijd geen probleem dacht ik zo!

  [ # 17 ] 07 May 2018 10:50 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Rutger de Bekker componeert muziek musical Expeditie Eiland
Rutger de Bekker gaat, naast het vertolken van één van de hoofdrollen in de nieuwe musical Expeditie Eiland van Rick Engelkes Producties, ook de muziek daarvoor componeren. Expeditie Eiland, gebaseerd op tv-programma’s als Expeditie Robinson, Temptation Island en Naar het einde van de wereld, gaat over drie gezinnen die meedoen aan het tv-programma ‘Expeditie Eiland’. Hoe ver gaan ze voor het winnen van de hoofdprijs: 1 miljoen en een eiland? Naast Rutger de Bekker zijn de hoofdrollen voor onder anderen Jelka van Houten, John Buijsman, Lone van Roosendaal en Ferry Doedens.

Producent Rick Engelkes: “Expeditie Eiland is een nieuwe originele productie, ik was op zoek naar een componist die goed aanvoelt wat voor muziek er bij deze musicalcomedy past. Ik had nog niet eerder met Rutger gewerkt maar ik ben ontzettend blij dat hij ook de muziek gaat componeren.”

Rutger de Bekker
Rutger componeerde eerder muziek voor onder anderen Paul de Leeuw, Jenny Arean, Alex Klaassen, Remko Vrijdag & Martine Sandifort en Het Klokhuis. Hij begon zijn carrière als cabaretier bij de Vliegende Panters. Ook acteerde hij in films als New Kids Turbo, De Boskampi’s en hij speelde mee in de musicals Hij gelooft in mij en Fiddler on the Roof, waarvan hij ook resident director was.

Expeditie Eiland
Drie compleet verschillende gezinnen: het volkse gezin Ten Kate, het wat arrogante gezin Van Stirum-Vinkesteijn en het ingedutte gezin Kuipers geven zich op voor het tv-programma ‘Expeditie Eiland’. Ze leggen hun lot in handen van presentator Ruud Salomons (Joey Schalker) en gaan voor de grote hoofdprijs: het winnen van een eiland én 1 miljoen euro. In een wirwar van beproevingen bevinden de kandidaten zich in steeds vreemdere situaties. De opdrachten worden uiteindelijk zo bizar, dat niemand zijn leven nog zeker is. Hoe lang kan presentator Ruud de regie houden over het spel? Wat is de hoofdprijs de kandidaten waard, als ze degene van wie ze het meest houden, kunnen verliezen? De musical is geschreven door Allard Blom en de regie is in handen van Martin Michel en Joep Onderdelinden.

Info:
Cast: Jelka van Houten/Renée van Wegberg (delen de rol), John Buijsman, Ferry Doedens, Lone van Roosendaal, Rutger de Bekker, Dennis Willekens, Joey Schalker, Jip Bartels, Kaylee Peters en Pascalle Langhorst
Regie: Martin Michel en Joep Onderdelinden.
Muziek: Rutger de Bekker
Producent: REP
Première: 28 oktober 2018, Theater De Meervaart Amsterdam (matinee).
Daarna tour langs 54 theaters tot en met maart 2018. Kijk voor de voorlopige speellijst op http://www.rep.nu

  [ # 18 ] 21 July 2018 12:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Wieneke Remmers is de Alternate van Lone in deze show ..... maar waarom ? Zou Lone ook een alternate Donna plek krijgen ?
In 2003-2006 waren er meerdere alternates

  [ # 19 ] 21 July 2018 07:17 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

sky14 - 21 July 2018 12:08 PM

Wieneke Remmers is de Alternate van Lone in deze show ..... maar waarom ? Zou Lone ook een alternate Donna plek krijgen ?
In 2003-2006 waren er meerdere alternates

Als dat waar was ging ik zeker naar Mamma Mia, maar ik denk het niet. Lone gaat ook op tour met The Bridges of Madison County. Andere reden zou ik nu niet kunnen bedenken.

  [ # 20 ] 21 July 2018 09:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Reindert - 21 July 2018 07:17 PM
sky14 - 21 July 2018 12:08 PM

Wieneke Remmers is de Alternate van Lone in deze show ..... maar waarom ? Zou Lone ook een alternate Donna plek krijgen ?
In 2003-2006 waren er meerdere alternates

Als dat waar was ging ik zeker naar Mamma Mia, maar ik denk het niet. Lone gaat ook op tour met The Bridges of Madison County. Andere reden zou ik nu niet kunnen bedenken.

Bridges gaat pas in April 2019 op tour..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 21 ] 25 July 2018 09:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld ging op bezoek op de tweede repetitiedag van Expeditie Eiland en sprak met o.a. Ferry Doedens en Jelka van Houten.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 22 ] 14 October 2018 01:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik heb gisteren de eerste try-out gezien en wat was het een feest!

Het is een heerlijke feelgood musical en je zit constant te lachen (ik in ieder geval wel haha!) Ik weet zeker dat hoe je je ook voelt, je verlaat het theater met een zeer grote glimlach.
De cast is fenomenaal, vooral Joey Schalker als presentator Ruud is ongelooflijk goed en zuiver. Voor mij de beste van de avond. Ook Kaylee Peters (Chantal) laat zeker zien dat ze kan zingen, na haar solo aan het begin van de tweede akte kreeg ze het grootste applaus van de avond.
Qua humor heeft Lone de hele avond de lachers op haar hand. Wat een geweldige rol heeft ze! Hi-la-risch!
Ik ben onwijs enthousiast over deze show en heb gelijk weer kaarten gekocht voor de show in Groningen.
Een minpuntje is helaas de duur van de tweede akte, deze is helaas maar 45 minuten. De eerste akte daarentegen is 1 uur en 10 minuten. Voor mij had de tweede akte zeker net zo lang door gemogen.

Al met al vind ik het dus zeker een aanrader! Ik ben benieuwd naar hoe anderen deze show hebben ervaren!

  [ # 23 ] 16 October 2018 05:38 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Is er eigenlijk ergens een speelschema bekend van Jelka en Renee? Aangezien zij een rol delen en mocht ik nog overwegen toch een keer te gaan kijken zie ik liever Jelka. Ben persoonlijk niet zo’n fan van Renee…

  [ # 24 ] 16 October 2018 06:49 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

MarronSisters - 16 October 2018 05:38 AM

Is er eigenlijk ergens een speelschema bekend van Jelka en Renee? Aangezien zij een rol delen en mocht ik nog overwegen toch een keer te gaan kijken zie ik liever Jelka. Ben persoonlijk niet zo’n fan van Renee…

Zou ik ook graag willen weten, alleen voor precies de omgekeerde reden.. groot Renee fan hier 😊

  [ # 25 ] 16 October 2018 07:54 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2011-01-25

Op de website van Renee staat een planning….

http://www.renee-online.nl/planner.asp

  [ # 26 ] 16 October 2018 09:48 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

ManonGorter - 16 October 2018 07:54 AM

Op de website van Renee staat een planning….

http://www.renee-online.nl/planner.asp

Dank!! Niet aan gedacht om daar te kijken, stom van me. Heb alleen op de site van de productie gekeken.

  [ # 27 ] 20 October 2018 09:49 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Weet iemand of de castleden na afloop een meet en greet hebben?
Verneem graag!
Trouwen ook bekend hoe laat ze aankomen bij Try Outs?
Alvast bedankt!
Groet

  [ # 28 ] 28 October 2018 10:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht de première van Expeditie Eiland, maakte een videoverslag van de middag en schreef een recensie.

Bekijk de video en lees de recensie onder Artikelen.

De video is ook te bekijken op Musicalworlds eigen plek.

  [ # 29 ] 29 October 2018 09:28 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Alle recensies zijn niet echt positief. Jammer voor toch zo’n goede cast. In alle recensies komt het overdreven spel van Ferry naar voren..

  [ # 30 ] 29 October 2018 10:46 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ben zondag geweest en kan me eigenlijk in de meeste recensies wel vinden. Lone vond ik heel grappig, maar dat is het enige positieve puntje dat in deze show kan ontdekken eerlijk gezegd. Er zit totaal geen verhaal in. De voorstelling hangt van losse scenes aan elkaar en daarnaast idd te overdreven spel van Ferry en veel mensen die veel talenten bezitten maar ten onder zijn gegaan aan verkeerde artistieke keuzes in deze show.

 < 1 2 3 > 
2 of 3