15 of 20 | ‹ First  < 13 14 15 16 17 >  Last ›
Les Misérables Londen
  [ # 211 ] 26 July 2018 06:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Dat zat ik me vandaag ook af te vragen. Eerlijk gezegd hoop ik van niet. Ik vind het wel een fijn idee dat in Londen nog de originele versie met de ontwerpen van John Napier te zien is. Hopelijk ook na de transfer naar een ander theater.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 212 ] 26 July 2018 08:31 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ik heb dacht ik ergens gelezen dat ze de terugkeer in het Queen’s aan zullen grijpen om de Broadway versie te gaan spelen. Die versie gaat ook al door de UK touren vanaf as november…

  [ # 213 ] 26 July 2018 08:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het lijkt me logischer om het Queens Theatre na de verbouwing te openen met een nieuwe productie en dat ‘Les Misérables’ in het theater blijft waar ze naar toe verhuizen. Ik zou het eeuwig zonde vinden dat de RSC versie zomaar zou verdwijnen. De hernieuwde versie is ook niet echt ‘nieuw’ meer natuurlijk en dateert ook al weer van zo’n acht jaar geleden.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 214 ] 27 July 2018 10:22 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

De ‘nieuwe’ versie is voor mijn gevoel minder tijdloos dan de ‘oude’ versie.
Projecties zijn leuk, maar je merkt ook hoe snel ze uit de tijd raken. De kwaliteit en ontwikkeling van projecties en mapping gaat zo snel tegenwoordig..

Als ze de nieuwe versie gaan spelen, moet het officieel een ‘revival’ zijn en dan kunnen ze niet meer adverteren met ‘de langst lopende musical’.
Dus vraag me af wat ze gaan doen.

  [ # 215 ] 27 July 2018 11:25 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ik moet bekennen dat ik een aantal wijzigingen wel heel erg tof vind, zoals de openingsscene en Empty chairs….

  [ # 216 ] 28 July 2018 09:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

lijkt me vreselijk! Ik zie liever dat de originele versie wordt behouden in Londen.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 217 ] 18 September 2018 10:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Niet in Londen, maar Ruben van Keer zit in het ensemble van de UK tour: https://www.whatsonstage.com/london-theatre/news/full-cast-les-miserables-uk-tour_47624.html

In dat rijtje ensembleleden viel me ook de vrij Nederlandse naam Janne Snellen op. Even googlen leidde me naar een filmpje van een eindexamen Muziektheater in 2017, dus ik denk dat zij dat is.

  [ # 218 ] 11 October 2018 05:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ben afgelopen maandag naar de 33e verjaardag van Les Mis geweest. Het feestje zelf was bescheiden - na een korte speech van Dean ‘Valjean’  Chisnall zongen cast en publiek samen Happy Birthday maar daar bleef het ook bij - maar de voorstelling was uitstekend. Je voelde dat de cast extra gas gaf. enkele castleden lieten na afloop weten het erg bijzonder te vinden de verjaardag te mogen meemaken. en dat dat iets deed met de energie op het toneel.
Geen Adam Bayjou op deze avond (doet Valjean normaal op maandag) maar zoals gezegd Chisnall en verder de eerste cast.

Wil niet zeggen dat Chisnall de beste Valjean van de laatste jaren is (ik zag Bayjou, Donnelly, Lockyer en Karimloo de laatste jaren en die waren allemaal op hun eigen manier buitengewoon indrukwekkend)  maar steengoed is hij wel.  Vooral in zijn ‘krachtige’ jaren.  Goede uitstraling, krachtig spel, prachtige stem. Alleen de wijze waarop hij ‘Bring’ in Bring him home iedere keer zong begreep ik niet echt.  Hij zong eerder “Brink’ dan Bring en deed dat stelselmatig.  Wellicht mis ik hier iets ondanks dat ik de show kan dromen, maar in al die tientallen keren dat ik de voorstelling zag heb ik het nimmer zo gehoord.

Grote rollen verder prima bezet met als uitschieters Bradley Jaden als Javert. Prima spel, fenomenale stem maar wellicht nog wat jong om deze rol helemaal perfect in te vullen
Toby Miles zet een erg mooie Marius neer; Miles is net afgestudeerd maar speelt alsof hij al jaren op het toneel staat. Met een mooie chemie met Cosette, gespeeld door Amara Okereke. Eindelijk weer eens een Cosette die goed verstaanbaar is en van nature puur en onschuldig schattig is, en dat niet lijkt te hoeven acteren.
Elena Skye is Eponine en heeft op het eerste gezicht onvoldoende uitstraling. Maar opmerkelijk genoeg is de tweede indruk erg goed en blijkt haar verschijning uitstekend te passen bij het onzekere, rebelse karakter van Eponine, die zo treurig alleen achterblijft als blijkt dat Marius zijn oog niet op haar heeft laten vallen. 
Tenslotte Samuel Edwards als een sterk leidende Enjolras, van wie we ongetwijfeld meer gaan horen.

Met een verhaal dat er na 33 jaar nog steeds toe doet en een productie die staat als een huis alsmede een als altijd sterke cast is ook deze jaargang van Les Mis weer een genot om naar te kijken.

[ Gewijzigd: 11 October 2018 07:00 PM by MarkZ ]
  [ # 219 ] 24 October 2018 10:25 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2015-04-30

Net terug van m’n eerste keer les miserables, hopelijk niet de laatste. Intens mooie show en de cast was geweldig. Resultaat was een staande ovatie van vrijwel het hele publiek die niet meer konden stoppen met klappen. Bradley Jaden vorig jaar in wicked gezien en vond hem toen al geweldig en ook als javert vond ik hem erg goed. Kan niet wachten tot de mogelijkheid om nog een keer te gaan!

   Handtekening   

Awesome, Wow.

  [ # 220 ] 02 December 2018 11:57 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

Is het nou al bekend waar Les Misérables naartoe gaat verhuizen?

  [ # 221 ] 02 December 2018 12:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Nee nog niet maar als ‘Les Misérables’ verhuist naar één van de eigen Delfont Mackintosh Theatres lijkt het Gielgud de enige optie. Dit theater staat in 2019 in de planning om twee tot vier maanden te sluiten voor renovatiewerkzaamheden en na ‘Company’ staat er nog geen nieuwe productie gepland.

Is slechts giswerk van mijn kant hoor, Cameron Mackintosh heeft ook uiteindelijk het Ambassadors Theatre niet gekocht, wat oorspronkelijk wel het plan was.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 222 ] 06 December 2018 06:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Iemand enig idee welke de vaste speeldag van Adam Bayjou is als Valjean? Gezien hij cover is, vermoed ik dat die dag opnieuw vast is. Maar, is elke keer al anders geweest, vandaar de vraag.

  [ # 223 ] 07 December 2018 04:03 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Voor zover ik weet - uit eigen ervaring van de afgelopen jaren -  zijn zijn vaste speeldagen doorgaans de maandagavond en de woensdagmiddag. Je zou kunnen overwegen hem een tweet te sturen en het te vragen. Hij is vrij actief op Twitter en reageert vaak wel heb ik het idee (sympathiek naar zijn fans!). Op twitter plaatst West End Understudies overigens ook tweets als een US op gaat dus wellicht biedt dat ook houvast.

  [ # 224 ] 03 January 2019 05:23 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

Was vorige week in Londen. Nog nergens iets te horen of te lezen over de “verhuizing” van Les Misérables. Ik was wel naar Company gegaan in het Gielgud Theatre. (Ofwel: bij de buren van Les Mis) en daar werd me door een personeelslid verteld dat er geruchten door de gangen gaan dat Les Mis daar naartoe gaat nadat Company daar gestopt is. (Company gaat waarschijnlijk na Londen door naar New York, Broadway). Dit zou zijn omdat de verhuizing makkelijker te doen is van het gigantische decor. Maar het blijft ook daar in Londen bij speculaties…

  [ # 225 ] 03 January 2019 07:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

De kaartverkoop van Les Mis in het Queen’s loopt ‘slechts’ t/m 29-6 (hetgeen op basis van afgelopen jaren erg ongewoon is) dus ik heb het sterke vermoeden dat dat de (voorlopig) laatste voorstelling in het Queen’s zal zijn. Heb alvast maar een ticket gekocht.

‹ First  < 13 14 15 16 17 >  Last ›
15 of 20