1 of 2 |  1 2 > 
Missen we Chantal in het Theater?
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  153
Geregistreerd  2010-10-23

Wie mist er nog meer Chantal in het Theater?

  [ # 1 ] 15 July 2018 09:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

...... gezien het overweldigende aantal reacties in 5 dagen lijkt het er niet op dat men op MW in zak en as zit omdat Chantal niet meer in een voorstelling te zien is in het theater. .Of we zijn met zijn allen aan het rouwen ... dat is ook een reeële optie natuurlijk ...

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 2 ] 17 July 2018 06:43 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Ik denk dat het topic vooral op de verkeerde plek staat. Musicalbox was passender geweest en misschien ook wat opvallender.

Ik mis Chantal zeker in het theater, ging altijd graag naar haar kijken. Op tv vind ik haar ook leuk maar ik heb niet zoveel met de programma’s die ze presenteert/jureert.

  [ # 3 ] 19 August 2018 05:14 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Haar us was altijd op als ik ging, dus nee, ik mis haar niet in het theater

  [ # 4 ] 25 August 2018 02:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Nee,echt niet. In elke rol gebruikte ze altijd dezelfde dingetjes.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 5 ] 25 August 2018 04:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Is Chantal de beste zangeres? Nee. Speelt Chantal het meerendeel van de shows? Nee. Heeft Chantal gevoel voor komische timing? Ja. Weet Chantal wat het publiek leuk/vermakelijk vind? Ja. Past zij dit trucje in elke voorstelling (en zo ook op tv) toe? Ja.

Nee, ik mis Chantal niet. Vond het een verademing haar understudies te zien en te horen!

  [ # 6 ] 25 August 2018 06:55 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Nee.

  [ # 7 ] 25 August 2018 07:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

-

[ Gewijzigd: 26 August 2018 04:06 AM by eline3 ]
  [ # 8 ] 25 August 2018 07:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dan is het hoog tijd dat de Nederlandse producenten echt op kwaliteit durven te casten, en niet op naam. Hoog tijd dat men bedenkt dat mensen als Stanley, Pia, René, Chantal en Simone ook ooit onbekend waren!

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 25 August 2018 07:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Mooi gezegd!

En mogen we meteen een orkest erbij vragen?

  [ # 10 ] 25 August 2018 08:40 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

June - 25 August 2018 07:15 PM

Dan is het hoog tijd dat de Nederlandse producenten echt op kwaliteit durven te casten, en niet op naam. Hoog tijd dat men bedenkt dat mensen als Stanley, Pia, René, Chantal en Simone ook ooit onbekend waren!

Eens!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 11 ] 25 August 2018 08:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik vond Chantal heerlijk in Petticoat en is nog steeds mijn tweede favoriete Glinda (Suzie Mathers nr 1, en ik heb er aardig wat gezien hier in London).
Ik heb haar verder niet in shows gezien, maar ze mag van mij zo weer ‘t podium op 😊

  [ # 12 ] 25 August 2018 09:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

eline3 - 25 August 2018 07:10 PM

Jammer al die negatieve reacties….

Al die negatieve reacties? Iemand stelt een ja/nee vraag, 4 antwoorden, 1 ja, 3 nee. En 3 van de 4 met een onderbouwing waarom wel of niet. Als iemand zo’n subjectieve vraag stelt, krijg je niet alleen maar antwoorden van mensen die het eens zijn met de vraagsteller.

  [ # 13 ] 25 August 2018 10:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb Chantal in zeven producties gezien en wat me vooral opviel is dat ze steeds slechter ging zingen en articuleren. Ik serieuze rollen vond ik haar vaak te nonchalant spelen. In komische rollen komt ze een stuk beter uit de verf. Dit kwam voor mij het meeste samen in Wicked. Qua spel weinig op aan te merken. Qua zang schoot ze echt tekort. Ik denk dat Chantal het vooral van haar persoonlijkheid moet hebben en minder van haar talent. Dat is op zich niet zo erg. Genoeg mensen die daar wereldberoemd mee zijn geworden en je kunt beter die combinatie hebben dan andersom. Ik snap dus wel dat ze steeds meer televisie is gaan doen. Zichzelf zijn kan ze denk ik gewoon het beste.

  [ # 14 ] 26 August 2018 12:05 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2018-08-25

Hoihoi allemaal, nieuw lid hier 😊


Ik heb Chantal ooit een keer in het theater mogen meemaken bij Petticoat. Deze musical was - als ik me niet vergis - specifiek voor haar geschreven.


Dit was voor mij prima te merken in haar spel. Ik vond dat ze Patty Jaegersma erg leuk neerzette (vooral wat de humor betreft) en zoals al eerder genoemd is haar komische timing goed. Haar zang vond ik niet heel bijzonder. Dat was jammer want ik genoot erg van de speciaal gecreëerde muziek. Het was echter ook absoluut niet slecht te noemen, maar simpelweg voldoende. Al met al had ik een prima avond met mijn moeder die zoals velen toch wel ‘‘voor die leuke Chantal’’ ging.


Petticoat zou voor mij op dit punt in de boeken gaan als een prima musical met een prima cast… totdat ik voor de tweede keer ging. Niet lang na mijn eerste bezoek ging ik met een bekende opnieuw naar Petticoat omdat zij de voorstelling graag wilde zien. Ditmaal trof ik niet Chantal Janzen aan op het toneel maar haar alternate: Brigitte Heitzer. Dat vonden mijn vriendin en ik in eerste instantie balen. Daar schaam ik me nog een beetje voor 😯


Met Chantal Janzen had ik een gezellige avond bij een leuke musical en dat was helemaal prima. Ik zal nooit beweren dat mevrouw Janzen geen vermakelijke voorstelling leverde.


In handen van Brigitte Heitzer bleek echter vooral de muziek zo ontzettend veel krachtiger. In plaats van moeite met de zangpartijen hoorde ik gemak en dat maakte de musical voor mij stukken aangenamer. In de intiemere nummers zoals ‘‘alles om me heen’’ vond ik beide dames stralen, maar bij de knalnummers als ‘‘tegenwind’’ kwam Brigitte stukken beter uit de verf.

En ook al was Chantals komische timing hartstikke goed, bij Brigitte voelde ik meer het gevoel van het najagen van een droom, het vuur dat in Patty brandde. Uiteraard is dit een kwestie van smaak.


Ik denk dat ik op een bepaalde manier ook sneller genoegen nam met Chantals niet zo’n uitmuntende stem en omdat ze Chantal Janzenâ„¢ is.


Dat terzijde, wat ik met dit lange verhaal wil zeggen is dat Chantal een prima musicalspeelster is, maar ik vind haar niet zo geweldig dat ik zou zeggen dat ik haar mis in het theater. Ik heb veel musical acteurs meegemaakt in de tussentijd die ik liever zie op het toneel. Ze lijkt haar plek gevonden te hebben op de televisie en daar wens ik haar veel succes en geluk mee.

Ik denk overigens dat het haar in het theater ook grotendeel limiteert dat ze zo bekend is als haarzelf bij het grote publiek. Veel mensen zullen haar toch altijd zien als Chantal van de tv.

  [ # 15 ] 26 August 2018 05:40 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik was ook eens aan het nadenken hoevaak ik Chantal heb gezien en kwam tot een schokkende conclusie.
1ste keer Beauty and the Beast; Chantal
2de keer Beauty and the Beast; Brigitte
Tarzan; Brigitte
Petticoat: Brigitte
1ste keer Wicked: Chantal!
(2de keer Wicked: Celine, maar dat was een bewuste keuze..)
Hij Geloofd in Mij: Roosmarijn Luyten..

Dus eigenlijk Chantal maar in twee producties gezien..
Ik vind der wel enorm leuk en zou zeker naar een solo programma van haar gaan.
Of als ze heel goed gecast is in een rol, maar ik zou zo nu niet weten.
Ze is nu echt te oud voor een meisjes rollen en te jong voor de moeder rollen.

 1 2 > 
1 of 2