5 of 11 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
40-45 - Puurs (Studio 100)
  [ # 61 ] 30 August 2018 02:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Muziek 40-45 ingespeeld door 60-koppig Symfonieorkest
opname muziek Will Tura & Steve Willaert zorgt voor magie in de studio  

De Vlaamse pers verzamelde deze middag in de Galaxay Studio’s in Mol voor de opname van de muziek van het groots opgezette totaalspektakel 40-45. Will Tura en Steve Willaert stonden voor de loodzware opdracht om muziek te schrijven voor deze grote en veeleisende productie. Tijdens de opnames bleek al heel snel dat dit duo zich met onderscheiding van deze taak heeft gekweten. De aanwezig cast en creatives raakte meer dan eens in vervoering door de ontroerende muziek.

Will Tura “Toen bezieler Gert Verhulst me vroeg om de muziek voor 40-45 te schrijven heb ik geen moment getwijfeld. Ik koester al langer de droom om ooit een musical te schrijven. Samen met Steve Willaert ben ik aan de slag gegaan om muziek te componeren voor deze uitzonderlijke productie. Noot voor noot hebben we geprobeerd om muziek te bedenken die het verhaal en de heftige emoties van 40-45 vertellen. De muziek voor deze voorstelling moet het publiek raken, in alle facetten.”

Steve Willaert: “Als componist-arrangeur was dit ongetwijfeld de meest complete ervaring in mijn muzikale leven omdat er in de voorstelling heel veel verschillende facetten aan bod komen”

Gert Verhulst: “Mijn bewondering voor Will Tura is enorm groot. Zijn talent als songschrijver gecombineerd met de ervaring van Steve Willaert als filmcomponist maakt dat we de gedroomde tandem voor 40-45 hebben gevonden” 

Symfonieorkest Vlaanderen
De muziek voor de voorstelling wordt ingespeeld door het 60-koppig Symfonieorkest Vlaanderen. Al bijna zestig jaar is het orkest een vaste waarde in het Vlaamse culturele landschap. Met zestig gepassioneerde musici en onder leiding van gerenommeerde (gast)dirigenten brengt Symfonieorkest Vlaanderen zowel uitvoeringen en creaties van hedendaagse muziek als eigentijdse vertolkingen van het vertrouwde symfonische repertoire vanaf het classicisme. Met 40-45 neemt het orkest voor de eerste keer ook musicalmuziek voor zijn rekening.
Door hoofdtelefoons zal het publiek de muziek, de geluidseffecten en de stemmen van de acteurs nog directer en intenser kunnen beleven. De hoofdtelefoons stellen Studio 100 ook in staat om speciaal voor blinden en slechtzienden voorstellingen met audiodescriptie te organiseren. Bovendien kunnen er ook voorstellingen in het Frans doorgaan, waarbij de stemmen van de Vlaamse acteurs gedubd worden. 

Verhaal
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…

40-45 — vanaf 7 oktober 2018
in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs

tickets & info via http://www.40-45.live

  [ # 62 ] 31 August 2018 05:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Vanaf januari 2019 zal Jonas Van Geel de rol van Louis delen met James Cooke. Jonas kan vanaf dan niet meer elke voorstellingen spelen wegens tv-verplichtingen.

Er zijn ondertussen ook 2 weken aan extra voorstellingen in verkoop gebracht (26/12 tem 6/01). Ook werd bekend gemaakt dat er ondertussen 205.000 tickets verkocht werden.

[ Gewijzigd: 31 August 2018 07:25 AM by Anubis4ever1 ]
  [ # 63 ] 31 August 2018 01:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

James Cooke toegevoegd aan cast 40-45!

opnieuw verlengingen aangekondigd tot en met 6 januari 2019  

De voorbereidingen voor de spektakel-musical zijn momenteel in volle gang. Vandaag maakte Studio 100 bekend dat niemand minder dan James Cooke toegevoegd wordt aan de indrukwekkende sterrencast. Hij zal vanaf januari 2019 de rol van Louis spelen. Deze rol wordt ook gespeeld door Jonas van Geel. De twee acteurs zullen de rol delen.

Jonas van Geel stopt dus niet met zijn rol maar zal afwisselen met James Cooke vanaf januari 2019.

James Cooke “Ik ben ongeloofelijk blij dat ik deel mag uitmaken van de cast van 40-45. Zowel voor als achter de schermen is dit een productie met topmensen. De rol van Louis is voor mij als acteur eten en drinken. En weten dat ik deze rol mag delen mijn goede vriend Jonas van Geel is helemaal een feest!”

Jonas van Geel: “jammer dat echt niemand anders kon, maar hij zal het fantastisch doen!”

Verhaal
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…

Intussen zijn er al meer dan 205.000 tickets de deur uit en wegens de aanhoudende vraag naar tickets is de voorstelling opnieuw verlengd tot en met 6 januari 2019.

40-45 — vanaf 7 oktober 2018
in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs

Opnieuw verlengd tot en met 6 januari 2019
tickets & info via http://www.40-45.live

  [ # 64 ] 31 August 2018 06:04 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

Fentom - 15 June 2017 12:47 PM
cootje - 15 June 2017 12:27 PM
Fentom - 15 June 2017 09:58 AM

Moest Free Souffriau niet in Pipi Langkous hebben gezeten (nog zo een fantastische casting -_-’ ) was ze er ook nog bij geweest.

Pippi langkous is dit najaar, 40-45 pas in 2018.

Klopt, oei. Moeten we nog gaan opletten. 😉
James Cook en Bert Verbeke missen ook nog. Ben benieuwd of ze hun nog in een rol gaan duwen.

James Cooke is bij deze aan de cast toegevoegd, maar men vergeet precies wel dat James wel gestart is in musical, vooraleer hij bekend is geraakt bij het grote publiek.

  [ # 65 ] 22 September 2018 10:16 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Topchef Peppe Giacomazza
opent Trattoria in
Studio 100 Pop-Up Theater!

Na Sergio Herman’s “Churchill Club” nu ook “Peppe’s Trattoria” exclusief ontwikkeld
voor spektakel-musical 40-45

Nadat eerder vorige week bekend werd gemaakt dat Sergio Herman een tijdelijk exclusief restaurant opent in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs, laat Studio 100 nu weten dat ook topchef Peppe Giacomazza een tijdelijk restaurant opent in het Studio 100 Pop-Up Theater. Speciaal voor de bezoekers van de spektakel-musical 40-45 creëert Peppe Giacomazza een authentieke Italiaanse culinaire ervaring. Er zullen heerlijke pasta’s en pizza’s geserveerd worden met de signatuur van de chef. Samen met bezieler Gert Verhulst opent hij vanaf 7 oktober 2018 Peppe’s Trattoria. Iedereen is welkom in dit nieuwe toprestaurant voor de lekkerste Italiaanse gerechten.

Gert Verhulst: “Ik ben bijzonder verheugd dat we na Sergio Herman, ook Peppe Giacomazza hebben kunnen overtuigen om mee zijn gastronomische schouders onder het Studio 100 Pop-Up Theater te zetten. Ik ben zelf een enorme liefhebber van Peppe’s creaties en ik ben er zeker van dat ook de bezoekers van de spektakel-musical 40-45 zijn gerechten zullen smaken.

Peppe Giacomazza: “Al sinds de start van njam! 8 jaar geleden, werk ik heel graag samen met mijn goede vriend Gert. Ik ben nu dan ook enorm blij en vereerd dat ik ook aan dit fantastische project zal meewerken.
De gasten van Peppe’s Trattoria mogen zich verwachten aan smaakvolle Italiaanse gerechten waar de goesting en kwaliteit van af zal spatten. Ik kijk er nu al naar uit. Buon appetito amici!”

L’arte della cucina. Bij de Siciliaanse chef Peppe Giacomazza zit de kunst van het koken overal: in zijn handen, hart en genen. Hij leerde de kneepjes van het vak van zijn vader Vincenzo, die 38 jaar geleden het restaurant La Botte opende in Genk. Samen met zijn broer en sommelier Gaspare hebben Vincenzo en Peppe ervoor gezorgd dat hun restaurant in 2008 door GaultMillau werd uitgeroepen tot ‘het beste Italiaanse restaurant’.  In 2015 pakte Peppe uit met een gloednieuw culinair concept met een totaalbeleving: Peppe’s.  Daar kan iedereen een vleugje proeven én meenemen van het beste dat Sicilië te bieden heeft.

Peppe Giacomazza is ook een vaste waarde bij njam!. Dankzij Peppe is Italië nooit ver weg bij njam!, zijn enorme productkennis en liefde voor de authentieke Italiaanse keuken uiten zich in de lekkerste gerechten die hij met heel veel passie en sympathie deelt met de njam!-kijkers in ondertussen al meer dan 13 tv-programma’s. Hij bracht samen met njam! ook al drie succesvolle, Italiaanse kookboeken op de markt!

Verhaal
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…

info & boekingen via http://www.40-45.live

40-45 — vanaf 7 oktober 2018
Studio 100 Pop-Up Theater, Puurs

  [ # 66 ] 25 September 2018 08:28 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Vandaag werd de openingsscène van de musical getoond aan de pers.

Kwas aanwezig en was zéér onder de indruk van het gebeuren.

Het geluid via de hoofdtelefoons zit zéér goed, de tribunes rijden soepel, ...

Ik heb gezien dat Musicalworld ook aanwezig was, dus er zal binnenkort wel weer een leuk videoverslag hier verschijnen.

  [ # 67 ] 26 September 2018 12:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

De openingsscène van de Spektakel-Musical 40-45.

https://www.youtube.com/watch?v=MWZTSExVNVQ

  [ # 68 ] 26 September 2018 10:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Anubis4ever1 - 26 September 2018 12:12 PM

De openingsscène van de Spektakel-Musical 40-45.

https://www.youtube.com/watch?v=MWZTSExVNVQ

Meer van hetzelfde dat we al eens gezien en gehoord hebben. Doet me enorm denken aan zowel 14-18 als Daens.

Daarbij weer net dezelfde soort dialogen en muziek (waarvan de muziek zelfs niet live is). En daar zijn weer de welbekende LED-schermen. Het aandeel Will Tura lijkt me ook vrij klein. Men wou er wellicht gewoon zijn naam aan verbinden. Ook alweer dezelfde mensen die de rollen vertolken. Dat de casting zichzelf nog serieus neemt.

Ik loop er nog steeds niet warm voor.

  [ # 69 ] 27 September 2018 06:13 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bekeek de eerste tien minuten van de Vlaamse spektakelmusical 40-45 en sprak met de Nederlandse garde: scenarist Allard Blom en acteurs Jeroen Phaff en Jurgen Stein.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 70 ] 27 September 2018 06:04 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  187
Geregistreerd  2011-11-05

Ik zat er aan te denken om toch even één van de try outs te gaan bezoeken maar het zit tot begin januari gewoon bijna compleet vol. Het gaat lekker daar in België 😉

  [ # 71 ] 27 September 2018 08:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Inderdaad, volgens het laatste persbericht zijn er ondertussen meer dan 230.000 tickets verkocht.

Ter illustratie: Daens had 220.000 verkochte tickets op het einde van zijn run. 14-18 had iets meer dan 100.000 tickets verkocht ten tijde van de première en eindigde met ca. 330.000 verkochte tickets. Als de ticketverkoop bij deze musical eenzelfde boost na de première krijgt, zoals dat het geval was bij 14-18, ...

[ Gewijzigd: 27 September 2018 08:14 PM by Anubis4ever1 ]
  [ # 72 ] 27 September 2018 08:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik zeg het tot mijn eigen verrassing, maar ondanks dat ik het een “gekopieerd idee” blijf vinden, zou het zomaar eens kunnen zijn dat dit wel een hele spectaculaire productie wordt. Ik vind het filmpje er best goed uitzien.

En wat vind ik Allard een innemende man .... erg charmant 😉

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 73 ] 28 September 2018 03:39 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

Ondertussen kan je voorstellingen bij boeken tot 10 februari.

  [ # 74 ] 30 September 2018 08:32 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Gisteren werd de eerste voorstelling gespeeld voor publiek (medewerkers van de sponsors).

  [ # 75 ] 30 September 2018 09:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Donderdag (als ik me goed herinner) is er ook een try-out geweest voor een 300-tal medewerkers van Studio 100.

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 11
‹‹ Hair 2016-2017      Murder Ballad ››