2 of 7 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Lazarus naar DeLaMar
  [ # 16 ] 23 September 2018 08:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik hoorde Albert Verlinde net in WNL op Zondag zeggen dat ze de hoofdrolspeler over 6-7 weken bekend gaan maken.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 17 ] 23 September 2018 09:13 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Laush - 01 August 2017 03:41 PM

Ik kan helaas geen versie zonder paywall vinden, maar de Volkskrant heeft enkele dagen geleden een artikel geplaatst over het vinden van een geschikte acteur/zanger voor de hoofdrol in Lazarus, en bevraagt of dit geen onmogelijke taak is aangezien er (volgens de auteur) maar weinig mensen zijn die zowel op hoog niveau kunnen zingen als spelen.

Alsof een goed acteur van dit pretentieuze wangedrocht iets zou kunnen maken. Helaas blijkt uitstel dus geen afstel in dit geval.

  [ # 18 ] 23 September 2018 10:45 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Hahahahaha ..... dat laat niks aan duidelijk over wat jij van dit stuk vindt Jeroen. Lol. Zou interessant zijn als jij de recensie mag schrijven namens MW. Ik verheug me er nu al op.

Even reagerend op de Volkskrant stelling ( goede acteurs die kunnen zingen zijn er nauwelijks in Nederlands ): ik moet eerlijk zeggen dat ik op West End, Broadway en in Hollywoodfilms vaak topacteurs van wie ik niet eens wist dat ze een noot konden zingen in zangrollen zie die me dan vervolgens omver blazen hoe mooi ze kunnen zingen. Dat overkomt me in Nederland inderdaad nauwelijks of nooit.

Voordat er weer allemaal mensen in de steigers klimmen: ik zeg niet dat musicalacteurs die goed kunnen zingen slechte acteurs zijn. Ik bedoel alleen dat ik zelden of nooit verrast wordt dat een Waldemar, Michiel of Barry ineens een dijk van een zanger blijkt te zijn. Maar goed ook daar zouden we weer een ander topic over moeten openen .... de interessante discussies gaan altijd off - topic   😊

On topic: delen meer mensen die het stuk gezien hebben de mening van Jeroen ? Ik liep er op één of andere manier al niet echt warm voor inderdaad vanwege dat semi artistiek pretentieuze wat het heeft.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 19 ] 23 September 2018 11:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Mark - 23 September 2018 10:45 AM

On topic: delen meer mensen die het stuk gezien hebben de mening van Jeroen ?

Nee ... En er is ook niets mis met smaken die nu eenmaal verschillen. Maar in het geval van ‘Lazarus’ is er denk ik inderdaad geen tussenweg mogelijk. Of je vindt het pretentieus geneuzel of je vindt het helemaal geweldig. Ik reken mezelf tot die laatste categorie. Het stuk draagt onmiskenbaar de signatuur van Ivo van Hove en zijn creatieve team en als je daar niet van houdt heb je al een probleem. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe zijn nieuwe ‘West Side Story’ gaat vallen.

Ik schreef in 2016 een verslag over mijn ervaringen bij Lazarus in Londen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 20 ] 23 September 2018 12:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ben groot fan van het repertoire van Bowie, maar vind het verhaal van de musical erg vaag (naar wat ik gelezen heb dan). Ik twijfel dus ook nog of ik ga of niet. Gaat ook enorm liggen aan de casting en de ticketprijzen.

Ben wel benieuwd wie jullie graag zouden zien in de mannelijke/vrouwelijke hoofdrollen

  [ # 21 ] 23 September 2018 12:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb me nog niet echt verdiept in het stuk, maar Ivo van Hove heeft me nog nooit teleurgesteld. Ik kijk er dus erg naar uit. Ook de muziek van David Bowie vind ik erg mooi.

Is Noortje Herlaar iets voor de vrouwelijke hoofdrol? Ik zou haar graag weer eens in een musical zien en de afgelopen twee seizoenen speelde ze al in een stuk van Ivo.

  [ # 22 ] 23 September 2018 06:10 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Er zijn genoeg goede acteurs die en heel goed kunnen acteren en kunnen zingen.
Alleen in Nederland wordt er door een groot deel van de goede acteurs gewoon nog te veel neergekeken op musical. Alle acteurs die een toneelschool hebben gedaan hebben zangles gehad.
Zowel een Jeroen Spitsbergen, Waldemar Torsta, Barry Atsma kunnen zingen. Alleen willen ze dat niet snel in een musical doen. Een wat oudere generatie heeft dat heel lang in Disney-films gedaan. Pierre Bokma als geest in Alladin bijvoorbeeld.

  [ # 23 ] 23 September 2018 06:35 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

MeMartijn - 23 September 2018 06:10 PM

Er zijn genoeg goede acteurs die en heel goed kunnen acteren en kunnen zingen.
Alleen in Nederland wordt er door een groot deel van de goede acteurs gewoon nog te veel neergekeken op musical. Alle acteurs die een toneelschool hebben gedaan hebben zangles gehad.
Zowel een Jeroen Spitsbergen, Waldemar Torsta, Barry Atsma kunnen zingen. Alleen willen ze dat niet snel in een musical doen. Een wat oudere generatie heeft dat heel lang in Disney-films gedaan. Pierre Bokma als geest in Alladin bijvoorbeeld.

Maar als Ivo van Hove regisseert, zullen er wel genoeg acteurs en actrices bereid zijn om auditie te doen. (Denk wel niet dat Pierre Bokma nog met Ivo van Hove wil werken).

Ik weet niet hoe het gesteld is met de zangkwaliteiten van Eelco Smits maar ik vind hem qua uiterlijk wel iets voor de hoofdrol (zie wel een gelijkenis met Michael C. Hall).

Anniek Pheifer wou ook in een musical en het Delamar is vlak bij haar woonplaats in Haarlem, dus misschien ziet ze het dan wel zitten:

“Misschien wil ik ooit eens in een musical spelen. Of nee, streep maar door, want dan moet je toch weer zeven avonden in de week optreden. Of misschien wel, als het een goede musical is. Nou ja, weet ik veel.”

link naar volkskrant/

[edit jeroen[ links die layout verstoorden aangepast]

[ Gewijzigd: 23 September 2018 08:19 PM by Jeroen ]
  [ # 24 ] 23 September 2018 08:39 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Lazarus was een van de beste ervaringen in Londen voor mij. Ik ben al fan van Ivo van Hove sinds hij regiseerde bij het Zuidelijk Toneel. Lazarus draagt dan ook echt zijn handtekening. Muziek, toneelbeeld, etc. alles kwam mooi bij elkaar in deze vooratelling. Ben heel erg benieuwd hoe het is in een Nederlandse vertaling.

Ik hoop zelf op Maarten Heijmans in een van de hoofdrollen. Zijn voorstelling dit seizoen is geannuleerd, dus hij lijkt de tijd ervoor te hebben.
Devrouwelijke hoofdrol wordt gespeeld door een meisje. Hoop datze dat hier sterk in kunnenvullen. De grote vrouwelijk bijrol zou inderdaad wel iets voor Annick kunnen zijn. In de 3 Stuiversopera heeft ze ook gezongen, zou haalbare kaart moeten zijn…

  [ # 25 ] 24 September 2018 06:47 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Maarten Heijmans zou inderdaad een goede optie zijn. Al is Thomas Cammaert misschien ook best een optie.

  [ # 26 ] 24 September 2018 07:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Volgens mij was ik op West End alleen maar onder de indruk omdat Michael C. Hall (Dexter) de hoofdrol speelde en vlak voor mij stond. Ook ik ben gek op de muziek van David Bowie, maar de show zelf had niet mijn keus geweest voor Nederland. Heb op West End veel mooiere en leukere shows gezien.
Iemand noemde de show “kunstzinnig geneuzel” en eigenlijk kan ik mij daar stiekem wel in vinden

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 27 ] 03 December 2018 06:06 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Lazerus lijkt wel een Volkskrant-musical gezien het feit dat zij steeds als eerste nieuws over deze voorstelling brengen. Vandaag maakten ze bekend dat Gijs Naber vanaf oktober 2019 voor drie maanden de hoofdrol van Lazerus zal gaan spelen.

Gijs Naber (38) gaat de hoofdrol spelen in de musical Lazarus die Stage Entertainment volgend jaar uitbrengt. Het wordt de Nederlandse bewerking van de productie die in 2015 in New York in première ging, gebaseerd op een aantal songs van David Bowie, en in regie van Ivo van Hove. De tekst werd geschreven door de Ierse toneelschrijver Enda Walsh. Bowie zelf, die een maand na de première overleed, werkte bij de totstandkoming van Lazarus nauw samen met Van Hove. De première is op 13 oktober 2019, de voorstelling zal drie maanden exclusief te zien zijn in het DeLaMar Theater in Amsterdam. De Nederlandse versie zou eigenlijk al dit seizoen worden uitgebracht, maar werd om organisatorische redenen uitgesteld.
Bron: Volkskrant 3 december 2018 - Hein Janssen

[ Gewijzigd: 03 December 2018 06:11 AM by MeMartijn ]
  [ # 28 ] 03 December 2018 08:14 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Kunstzinnig geneuzel of niet ....wel een topacteur in de hoofdrol die me wel prikkelt om te kijken hoe ie het er vanaf brengt.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 29 ] 04 December 2018 08:32 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Persbericht: Gijs Naber speelt hoofdrol in David Bowie’s Lazarus
3 december 2018
Gijs Naber speelt hoofdrol in David Bowie’s Lazarus
Première op 13 oktober in DeLaMar Theater in Amsterdam
Gijs Naber gaat de hoofdrol spelen in Lazarus, de David Bowie musical. Naber speelt de rol van Thomas Newton. Ivo van Hove, die de voorstelling samen met David Bowie en Enda Walsh creëerde in New York, gaat ook de Nederlandse productie regisseren. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “We kijken ongelofelijk uit naar Lazarus. Ik ben al een paar jaar in gesprek met Ivo van Hove. Nadat de voorstelling in New York en Londen volle zalen trok, mogen wij de voorstelling nu naar Amsterdam brengen. Lazarus is een heel bijzondere voorstelling, één van Bowie’s laatste projecten en een muzikaal totaalkunstwerk. Het is fantastisch dat Ivo van Hove, die de voorstelling samen met David Bowie maakte, ook de Nederlandse productie gaat regisseren. De musical is een onvergetelijke theatertrip door Bowie’s geniale geest. Dat vraagt veel van een acteur, dus ik ben er buitengewoon trots op dat Gijs Naber dit avontuur met ons aan gaat. Hij is een gedroomde Thomas Newton”. Lazarus gaat op 13 oktober 2019 in première en is voor een exclusieve periode van drie maanden te zien in DeLaMar Theater in Amsterdam. De slechts 50.000 beschikbare tickets gaan vandaag om 12.00 uur in verkoop via Eventim. Wie de andere rollen gaan spelen wordt later bekend gemaakt. Meer informatie: http://www.bowielazarus.nl

Lazarus
Popfenomeen David Bowie overleed op 10 januari 2016. Eén van zijn allerlaatste projecten was de musical Lazarus. Hij ontwikkelde de musical met Enda Walsh (script) en regisseur Ivo van Hove. Van Hove neemt ook de regie van de Nederlandse productie voor zijn rekening. Lazarus is een vervolg op het boek The Man Who Fell to Earth van Walter Tevis. Bowie vertolkte zelf de hoofdrol van Thomas Newton in de filmbewerking uit 1976, geregisseerd door Nicolas Roeg. In Lazarus ontmoeten we Thomas Newton opnieuw. De voorstelling is een avontuurlijke trip door Bowie’s geniale geest. Een reis die uiteraard wordt omlijst met legendarische Bowie hits, waaronder ‘Heroes’, ‘Absolute Beginners’, ‘Changes’, ‘All the Young Dudes’, ‘This is Not America’ en uiteraard ‘Lazarus’, voor de musical geschreven en later uitgebracht op Bowie’s laatste album Blackstar.

Lazarus wordt in Nederland geproduceerd door Stage Entertainment Nederland in samenwerking met Robert Fox en Jones/Tintoretto Entertainment en The New York Theatre Workshop.

Gijs Naber
Acteur Gijs Naber (1980) ging naar de Toneelacademie Maastricht. Acht jaar lang was hij verbonden aan het RoTheater. Voor zijn rol in de voorstelling Dood van een Handelsreiziger ontving hij in 2012 de Arlecchino. Voor zijn rol in Lang en Gelukkig ontving hij in 2014 een Musical Award voor Beste Mannelijke Bijrol in een Kleine Musical. In 2014 won Naber het Gouden Kalf voor Beste Acteur voor zijn rol in Aanmodderfakker. Andere films waarin hij hoofdrollen vertolkte zijn onder meer De Heineken Ontvoering, Majesteit, Het Verlangen, Mike van Diems Tulipani en Redbad. In de tv-serie Penoza speelde Gijs drie seizoenen de rol van Storm. Dit jaar zal hij te zien zijn in de Duitse televisiefilm Der Amsterdam Krimi, in de korte film Casting van de Hongaarse producenten van On body and soul (Oscar nominatie 2018, Beste buitenlandse film) en in My Foolish Heart, over de laatste dag van Chet Baker.

  [ # 30 ] 04 December 2018 10:15 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Ivo van Hove zat bij DWDD om over Lazarus (maar vooral David Bowie) te vertellen: https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/581641

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 7
‹‹ Het Pauperparadijs      Charley (2018) ››