5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
Soof De Musical 2018
  [ # 61 ] 20 August 2018 11:12 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

...

Leontien van Moorsel te zien in musicalversie Soof

Leontien van Moorsel maakt dit najaar haar musicaldebuut. De voormalig profwielrenster heeft een kleine rol in Soof de musical, hebben de producenten maandag bekendgemaakt. “Ik vind het geweldig om steeds nieuwe uitdagingen aan te gaan in mijn carrière. Van fietsen naar spreken voor grote groepen mensen, en nu een rol in het theater”, reageert Van Moorsel.

Ze speelt in Soof een sportster, die ook Leontien heet, voor wie Kasper, de man van Soof, als een blok valt. “Ik had nooit verwacht dat ik nog in een musical terecht zou komen, maar ik speel min of meer mezelf, dus ik durf de rol aan.”

Toen Van Moorsel gebeld werd, dacht ze dat het een vergissing was. “Ik dacht eerst: die producent is natuurlijk op zoek naar Leontien Borsato!” Dat bleek niet het geval en dus maakt Van Moorsel zich op voor haar musicaldebuut.

Deze week al voor groot publiek
Hoewel Soof de musical pas in november in première gaat, staat Leontien deze week al voor het eerst voor een groot publiek. Tijdens de musical sing-a-long op de Uitmarkt Amsterdam is een medley te zien van Soof waarin ook Van Moorsel haar opwachting maakt. Daarna is ze nog te zien in Almere, Den Helder, Breda, Oss en in een deel van de voorstellingen in Rotterdam en Heerlen.

Soof de musical is gebaseerd op het script van de eerste film. De titelrol wordt vertolkt door Maike Boerdam, Noël van Santen speelt Kasper. Ook Juul Vrijdag, Winston Post en Julia Nauta staan op de planken, de muziek is van Blà¸f-bassist Peter Slager en Ed Struijlaart. Jos Thie neemt de regie op zich.

bron: https://www.nu.nl/cultuur-overig/5422130/leontien-van-moorsel-zien-in-musicalversie-soof.html

  [ # 62 ] 20 August 2018 11:57 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Dat lijkt me een hele nuttige toevoeging aan de cast. :roll: En misschien kan Sandra Ysbrandy dan de rol van Soof af en toe overnemen.

  [ # 63 ] 21 August 2018 09:28 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Welk schooladvies krijgen kinderen die later in een musical willen spelen tegenwoordig? Zorg dat je een bekende Nederlander wordt, maar niet uit hoe, en dan word je vanzelf gevraagd?

  [ # 64 ] 21 August 2018 10:05 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

martijn-j - 21 August 2018 09:28 AM

Welk schooladvies krijgen kinderen die later in een musical willen spelen tegenwoordig? Zorg dat je een bekende Nederlander wordt, maar niet uit hoe, en dan word je vanzelf gevraagd?

Kinderen willen niets meer presteren. Bekend zijn is genoeg. Wacht maar tot het moment dat de producenten tot de conclusie komen dat “influencers” ook wel eens een groot publiek kunnen bereiken en dan gastrollen gaan krijgen. “Grote namen” op de poster als Enzo Knol of Famke Louise…

  [ # 65 ] 21 August 2018 10:42 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Laush - 20 August 2018 11:12 AM

...

“Ik dacht eerst: die producent is natuurlijk op zoek naar Leontien Borsato!” Dat bleek niet het geval en dus maakt Van Moorsel zich op voor haar musicaldebuut.

Deze zin verwondert mij eigenlijk nog het meest. Als Leontien Borsato al als “voor de hand liggende optie” wordt genoemd, zijn we wat casting betreft het spoor helemaal bijster.

  [ # 66 ] 21 August 2018 11:00 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Vooropgesteld dat producenten dit soort stappen nooit zouden moeten overwegen: hoe vreselijk opportunistisch moet je als “BN’er” zijn om zo’n aanbod aan te nemen? Hangt er nou zo’n lekker salaris aan dat je maar even negeert dat je zonder de nodige kwalificaties voor groot (en betalend) publiek gaat spelen? Kan het me niet voorstellen.

Ik kan me ook niet indenken dat Soof -toch wel een bekend merk- nou zo slecht gaat lopen dat Leontien van Moorsel (de publiekslieveling van Nederland?) nodig is als publiekstrekker. Echt leuk is de gimmick van een real-life sporter als on-stage sporter ook niet, dus WHY?!

  [ # 67 ] 21 August 2018 11:14 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

S7rin - 21 August 2018 10:42 AM
Laush - 20 August 2018 11:12 AM

...

“Ik dacht eerst: die producent is natuurlijk op zoek naar Leontien Borsato!” Dat bleek niet het geval en dus maakt Van Moorsel zich op voor haar musicaldebuut.

Deze zin verwondert mij eigenlijk nog het meest. Als Leontien Borsato al als “voor de hand liggende optie” wordt genoemd, zijn we wat casting betreft het spoor helemaal bijster.

Nou ja, die heeft wel musical ervaring 😊 De Jantjes, 1997(?), als Bleke Doortje. Een acteerrol voor iets totaal buiten de typecasting 😉

  [ # 68 ] 21 August 2018 02:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Klaske - 21 August 2018 11:14 AM
S7rin - 21 August 2018 10:42 AM
Laush - 20 August 2018 11:12 AM

...

“Ik dacht eerst: die producent is natuurlijk op zoek naar Leontien Borsato!” Dat bleek niet het geval en dus maakt Van Moorsel zich op voor haar musicaldebuut.

Deze zin verwondert mij eigenlijk nog het meest. Als Leontien Borsato al als “voor de hand liggende optie” wordt genoemd, zijn we wat casting betreft het spoor helemaal bijster.

Nou ja, die heeft wel musical ervaring 😊 De Jantjes, 1997(?), als Bleke Doortje. Een acteerrol voor iets totaal buiten de typecasting 😉

Klopt. Heb ik zelfs nog gezien, maar helemaal vergeten. Kun je na gaan 😉

  [ # 69 ] 24 September 2018 11:15 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Naast Leontien van Moorsel ook nog vijf andere topsportsters:

- Leontien van Moorsel speelt in Almere, Den Helder, Breda, Oss, Leeuwarden en in een deel van de voorstellingen in Heerlen en Rotterdam.
- Annette Gerritsen speelt in de voorstellingen in Groningen en in een deel van de voorstellingen in Amsterdam en Rotterdam.
- Dominique Bloodworth speelt een deel van de voorstellingen in Heerlen.
- Manon Flier speelt in de voorstellingen in Enschede, Den Haag, Doetinchem en Zwolle.
- Anouk Hoogendijk speelt in de voorstellingen in Amersfoort en een deel van de voorstellingen in Amsterdam.
- Nicolien Sauerbreij speelt in een deel van de voorstellingen in Amsterdam.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 70 ] 24 September 2018 08:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wat een feest, mag ik 6 keer naar Soof om al die topsportsters in een hoogstaande glansrol te zien ... ik kan niet wachten ...  . Wie zijn Anouck Hoogendijk en dingetje Bloodworth eigenlijk ? Ik ben waarschijnlijk nog meer van de sport dan van de musical maar die 2 namen zeggen me echt niks.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 71 ] 24 September 2018 09:51 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Heb even gegoogeld (ben niet zo van t sporten 😜); Dominique Bloodworth=Dominique Janssen= voetbalster, Anouk Hoogendijk = oud voetbalster.

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 72 ] 25 September 2018 02:54 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht cast en creatives van Soof de Musical en sprak met o.a. Maike Boerdam, Noël van Santen en co-scenarist Roos Schlikker.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 73 ] 25 September 2018 10:14 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het sporters persbericht

Anouk Hoogendijk, Nicolien Sauerbreij, Dominique Bloodworth, Manon Flier en Annette Gerritsen ook in musical Soof


Leontien van Moorsel maakte namens de producenten van Soof de musical vanmorgen tijden de allereerste repetitiedag bekend welke andere sportster er een rol gaan vervullen in deze voorstelling. Voetbalsters Anouk Hoogendijk en Dominique Bloodworth, snowboardster Nicolien Sauerbreij, schaatster Annette Gerritsen en volleybalster Manon Flier zullen in een paar voorstellingen uit de tour de rol vervullen van de sportster waarop de man van Soof verliefd wordt. Eerder werd bekend gemaakt dat Leontien van Moorsel deze rol op zich neemt in een groot deel van de voorstellingen.


Regisseur Jos Thie: “De dames spelen allemaal zichzelf. De invulling van de rol wordt per persoon op maat gemaakt. Zo krijgen alle voorstellingen van Soof een eigen karakter. Ook doordat er live op het podium gekookt wordt en het publiek op het podium zit. Deze musical wordt net even anders dan je gewend was. En dat maakt het zo leuk en tot een bijzonder mooi feestje.”

 


Soof de musical

De succesvolle regisseur Jos Thie (o.a. De Stormruiter, Jochem Myjer en Armin van Buuren) neemt de regie op zich van Soof de musical. Roos Schlikker en Erris van Ginkel schreven het script dat is gebaseerd op het script van de eerste film. Hoofdrollen zijn voor Maike Boerdam (Soof), Noël van Santen (Kasper), Juul Vrijdag (Hansje: Soofs moeder), Winston Post (als Winston Post) en Julia Nauta, die de oudste dochter van het gezin speelt. De sporter speelt de rol van de minnares van Kasper. De geheel nieuwe muziek is van Ed Struijlaart en Peter Slager (gitarist en hitschrijver Blà¸f). Bijzonder aan de voorstelling is o.a. het decor: een grote keuken waarin een deel van het publiek plaatsneemt en waar tijdens de voorstelling gekookt gaat worden. Iedereen op het toneel en in het publiek krijgt tijdens de voorstelling een aantal hapjes, gemaakt door Soof en haar familie zelf. Na de première op 18 november in Breda tourt dit theaterspektakel door heel Nederland, met een speciale speelperiode van vier weken in de Westergasfabriek in Amsterdam waar in de Zuiveringshal voor het eerst een musical te zien zal zijn.

 


Info:

Leontien van Moorsel speelt in Almere, Den Helder, Breda, Oss, Leeuwarden en in een deel van de voorstellingen in Heerlen en Rotterdam.

Annette Gerritsen speelt in de voorstellingen in Groningen en in een deel van de voorstellingen in Amsterdam en Rotterdam.

Dominique Bloodworth speelt een deel van de voorstellingen in Heerlen.

Manon Flier speelt in de voorstellingen in Enschede, Den Haag, Doetinchem en Zwolle.

Anouk Hoogendijk speelt in de voorstellingen in Amersfoort en een deel van de voorstellingen in Amsterdam.

Nicolien Sauerbreij speelt in een deel van de voorstellingen in Amsterdam.

 


Info Soof de musical:

Te zien vanaf 2 november.

Première: 18 november 2018 Chassé Theater Breda

Tour tot en met april 2019

http://www.soofdemusical.nl

De voorstelling wordt geproduceerd door Cook a Dream en RTL Live Entertainment, in samenwerking met Luxor Theater Rotterdam, Chassé Theater Breda en Parkstad Limburg Theaters.

Soof de musical is gebaseerd op de eerste film Soof, geschreven door Marjolein Beumer (naar aanleiding van de columns van Sylvia Witteman), die werd geregisseerd door Antoinette Beumer en geproduceerd door KeyFilm en Millstreet Films.

  [ # 74 ] 27 September 2018 05:34 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2018-09-26

Ik kan niet wachten

  [ # 75 ] 06 November 2018 02:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Wat opstartproblemen bij Soof:

Hoofdbrekens bij Soof de musical

De keuken die wordt gebruikt in de nieuwe voorstelling Soof de musical heeft de makers de afgelopen tijd behoorlijk wat hoofdbrekens bezorgd. Telkens was er weer iets mis, waardoor de try-outs in gevaar kwamen.

„Het is een heftig proces geweest”, zegt regisseur Jos Thie. In de voorstelling zit een deel van het publiek letterlijk in de keuken van Soof, gespeeld door Maike Boerdam. Ze zitten op het toneel en eten gedurende de voorstelling ook enkele hapjes mee met wat er tijdens de show wordt gekookt.

De keuken bleek echter een terugkerend probleem. „Het is een heel gedoe geweest”, zegt Thie. „De keuken staat op een draaischijf, maar als daar meer dan acht acteurs op dansten stopte de motor ermee. Verder bleven de kookplaten branden en ging de oven niet goed uit”, somt de regisseur op. „Dat was gevaarlijk omdat er ook op de keuken wordt gedanst en er een acteur zijn hoofd in de oven steekt.”
Als klap op de vuurpijl bleek de keuken uiteindelijk ook te hoog, waardoor de show voor een deel van het publiek niet goed te zien was. „De zaag moest erin, wat ook weer een ingewikkelde operatie was.” Alle problemen konden echter op tijd worden opgelost. „De generale verliep donderdag goed. We zijn klaar voor de eerste try-out vanavond in Almere”, aldus een opgeluchte Thie.

Bron: Musicalsites

‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6
‹‹ Doornroosje (Deep Bridge)      Brammetje Baas ››