Musical Hadestown in het National Theatre
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Volgend seizoen is de nieuwe musical ‘Hadestown’ aangekondigd voor het Olivier auditorium van het National Theatre. Vooralsnog is de musical te zien van 2 november 2018 tot 26 januari 2019.

Following record-breaking runs at New York Theatre Workshop and Canada’s Citadel Theatre, Hadestown comes to the National Theatre prior to Broadway.

In the warmth of summertime, songwriter Orpheus and his muse Eurydice are living it up and falling in love. But as winter approaches, reality sets in: these young dreamers can’t survive on songs alone. Tempted by the promise of plenty, Eurydice is lured to the depths of industrial Hadestown. On a quest to save her, Orpheus journeys to the underworld where their trust is put to a final test.

Celebrated singer-songwriter Anaïs Mitchell and director Rachel Chavkin have transformed Mitchell’s acclaimed concept album into a genre-defying new musical that mixes modern American folk music with vintage New Orleans jazz to reimagine a sweeping ancient tale.

Bron National Theatre

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 11 May 2018 12:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb van de week voor één van de eerste previews geboekt omdat ik tegen die tijd in Londen ben. De voorstelling lijkt wel aardig te verkopen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 2 ] 11 October 2018 06:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

En wat een prachtige, indringende muziek heeft deze voorstelling. Meteen besloten om kaartjes te kopen.

  [ # 3 ] 06 November 2018 08:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Vorige week zaterdag de tweede preview van ‘Hadestown’ gezien. Ik ben er nog niet helemaal uit wat nou mijn oordeel is over deze nieuwe musical. Ik vond het als geheel nogal belerend en de grote thema’s die worden aangestipt niet passen bij het verhaal van Orpheus en Eurydice. Theater gaat voor mij voor een groot deel over emotie en de eerste keer dat ik écht pas wat voelde bij deze voorstelling, was tijdens de toegift na het slotapplaus. En dat kan bij een verhaal wat in essentie zo dramatisch en schrijnend is niet de bedoeling zijn.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 27 January 2019 01:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Mijn klasgenoot ‘dwong’ me de voorstelling te zien omdat ze een van de kostuums had gemaakt tijdens werkervaring. Day Seat achterin the circle op Woensdag avond.

Soms was het verhaal een beetje moeilijk te volgen omdat ik weinig van de van de verhalen af wist, maar de muziek en staging waren prachtig.
Een hoogte punt voor mij was tijdens “Wait For Me”. Kippenvel all over. Het huidige album op Spotify is net niet zo goed als deze nieuwe NT versie.

Het is een show die je denk ik nog een keer moet zien om t beter te kunnen volgen. Helaas had ik daar de kans niet meer voor.

Overigens wel grappig, Reeve stond voor ons in de rij bij Wagamama en haakte in op wat een klasgenoot zei over altijd hetzelfde bestellen. 😊