1 of 11 |  1 2 3 >  Last ›
The Book of Mormon, nieuwe Broadway in Carré show! (Engelstalig)
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Geweldig! Hoop wel op boventiteling voor degenen die niet vloeiend Engels spreken.
Vanaf september 2019 in Carré

Zie: https://carre.nl/pagina/the-book-of-mormon

[ Gewijzigd: 08 May 2019 03:25 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 21 November 2018 07:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Ik ben hier zo benieuwd naar!

  [ # 2 ] 21 November 2018 07:29 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  187
Geregistreerd  2011-11-05

Met veel trots presenteren we de nieuwe Broadway in Carré show: ‘The Book of Mormon’. De met 9 Tony Awards® bekroonde Broadwayhit is in september 2019 te zien in Carré, in de originele Engelse uitvoering. Registreer je nu voor de presale via http://bit.ly/TheBookofMormon0811

Finally!!

  [ # 3 ] 21 November 2018 07:40 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  187
Geregistreerd  2011-11-05

Internationale productie van The Book of Mormon komt naar Carré: ‘Wij kunnen hier Broadwayproducties op niveau neerzetten’
The Book of Mormon, een van de populairste musicals van de ­afgelopen jaren, komt naar theater Carré in Amsterdam. Na jaren puzzelen is het gelukt deze productie, die op Broadway in New York en op West-End in Londen nog steeds volle zalen trekt, naar Amsterdam te halen.

The Book of Mormon. Beeld Johan Persson
The Book of Mormon is een musical van de Amerikanen Trey Parker en Matt Stone, die samen ook de animatieserie South Park maken; Robert ­Lopez schreef de muziek. De wereldpremière vond plaats in 2011. Sindsdien is de musical avond aan avond uitverkocht; intussen hebben tien miljoen mensen de musical ­bezocht.

De voorstellingen in Carré vinden plaats in september 2019 in het kader van ‘Broadway in Carré’, een initiatief van Carré-directeur Madeleine van der Zwaan. Daarmee is het theater vier jaar geleden begonnen, met als doel toonaangevende buitenlandse ­producties gedurende korte tijd in Carré op te voeren. Eerdere producties waren Pippin, The Curious Incident en Sunset Boulevard.

Van der Zwaan: ‘Van meet af aan stond The Book of Mormon al boven aan mijn verlanglijstje. Het was het wachten waard: wij krijgen hier de ­internationale productie met de hoofdrolspelers van Broadway in de originele set. Dit is echt topkwaliteit.


The Book of Mormon. Beeld Johan Persson
‘Bovendien heeft Carré hiermee de Europese première van The Book in huis, als we Engeland alvast even ­buiten beschouwing laten’, aldus Van der Zwaan, die de gesprekken met de producenten van The Book of Mormon zelf heeft gevoerd.

Dat lange wachten had volgens haar vooral te maken met de beschikbaarheid van deze productie en het feit dat Carré zich internationaal ­sterker is gaan profileren. ‘Intussen hebben wij bewezen dat wij hier Broadwayproducties op niveau kunnen neerzetten, en dat er publiek voor is.’

Het verhaal gaat over twee jonge Mormoonse missionarissen die naar Afrika vertrekken om daar zendingswerk te doen. Ter plekke worden zij met totaal onverwachte omstandigheden geconfronteerd en loopt hun missie anders dan verwacht.

Carré maakt nog niet de exacte speeldata in Amsterdam bekend en werkt in dit geval met een systeem van voorinschrijving, dat vandaag wordt opengesteld. Er wordt namelijk een stormloop op de kaarten ­verwacht en op deze manier kunnen die eerlijk verdeeld worden over de beschikbare data. Van der Zwaan: ‘The Book of Mormon is een musical die de grenzen opzoekt, dus wij doen dan ook met deze nieuwe manier van kaartverkoop’.

(quote]

  [ # 4 ] 21 November 2018 07:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Jaaaaaaaaaaa!!!!

  [ # 5 ] 21 November 2018 07:56 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Echt zo tof!!!

  [ # 6 ] 21 November 2018 07:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Jammer, had persoonlijk gehoopt op een voorstelling die niet op West End te zien is.

Er zijn zoveel Amerikaanse tours, nemen ze eentje die zo dichtbij te zien is.

  [ # 7 ] 21 November 2018 08:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

wij krijgen hier de ­internationale productie met de hoofdrolspelers van Broadway in de originele set. Dit is echt topkwaliteit

Ik neem aan dat we de cast van de touring productie krijgen? Daar spelen geen Broadway hoofdrol spelers in volgens mij?

https://bookofmormonbroadway.com/national-tour

Deze tour loopt tot 25/8/2019 in de VS dus lijkt me logisch vervolg?

Edit: misschien toch niet. Er wordt specifiek geduid op een (nieuwe?) internationale productie, niet perse de Amerikaanse tour productie

[ Gewijzigd: 21 November 2018 08:21 PM by jeroen100 ]
  [ # 8 ] 21 November 2018 08:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Wat een enorm feest om naar uit te kijken!!!  :lol:

Direct maar mijn e-mailadres achtergelaten voor de kaartverkoop, wil niet achter het net vissen.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 9 ] 21 November 2018 09:12 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2011-04-04

jeroen100 - 21 November 2018 08:16 PM

wij krijgen hier de ­internationale productie met de hoofdrolspelers van Broadway in de originele set. Dit is echt topkwaliteit

Ik neem aan dat we de cast van de touring productie krijgen? Daar spelen geen Broadway hoofdrol spelers in volgens mij?

https://bookofmormonbroadway.com/national-tour

Deze tour loopt tot 25/8/2019 in de VS dus lijkt me logisch vervolg?

Edit: misschien toch niet. Er wordt specifiek geduid op een (nieuwe?) internationale productie, niet perse de Amerikaanse tour productie

Vanaf volgend jaar is er ook een UK tour, dus best kans dat het die is.

  [ # 10 ] 21 November 2018 10:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Jammer, dan ga ik een jaartje overslaan ..... ik vind deze show echt 3 x niks.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 11 ] 22 November 2018 12:04 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Lijkt erop dat het een korte serie wordt in Carré. Van 17 t.m. 21 september staat Freek de Jonge er.

  [ # 12 ] 22 November 2018 01:28 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Freek kan best spelen in de speelperiode van Book of Mormon, ook zonder ombouw.

  [ # 13 ] 22 November 2018 05:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Kan iemand adviseren?

Ik twijfel om te gaan
Aan de ene kant wil ik graag, omdat de show in Londen best bekend is
En aan de andere kant hoor ik dat t niet perse doorsnee humor heeft en Engelse flauwe hunor is niet m’n ding

Alvast bedankt!

  [ # 14 ] 22 November 2018 05:12 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  187
Geregistreerd  2011-11-05

De humor in de voorstelling is enorm Amerikaans, alles behalve de typische Britse humor dus. Al moet Amerikaanse humor je absoluut ook liggen, nogal persoonlijk.

  [ # 15 ] 22 November 2018 05:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Book of Mormon was voor mij een beetje hit and miss vanwege die inderdaad erg Amerikaanse humor. Er zitten bijvoorbeeld wat grappen in over aids, in de context van een bezoek van 2 mormoonse missionarissen aan Oeganda. Voor een bepaald publiek misschien taboe/grof en daardoor grappig, maar ik vond het nogal simpel. Maar er zitten ook zeker liedjes en scènes in waar de grappen wat gelaagder of juist heel absurd zijn. Ik heb me overall prima vermaakt, maar achteraf gezien had ik er nooit de volle pond betaald.  Dus misschien wel gaan kijken, maar een wat goedkoper kaartje kopen? 😉

 1 2 3 >  Last ›
1 of 11