6 of 6 | ‹ First  < 4 5 6
Soof De Musical 2018
  [ # 76 ] 06 November 2018 05:47 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Nou, de opstartproblemen zijn opgelost blijkbaar. Nu nog kaarten verkopen…......

  [ # 77 ] 19 November 2018 08:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Gisteren was de première van Soof de musical en Musicalworld was daarbij.

Lees onze recensie en bekijk ons videoverslag onder Artikelen.
Of bekijk de video op Musicalworlds
eigen plek.

  [ # 78 ] 19 November 2018 09:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De eerste recensies zijn niet goed. NRC geeft één ster, Volkskrant twee.

  [ # 79 ] 20 November 2018 03:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

AD daarentegen geeft er .4 sterren aan.

Hoewel ik 1 ster wel heel weinig vind, zit ik zelf wel grotendeels op de lijn van de NRC. Muzikaal onorigineel en een rommelig geheel. Niet zo slecht dat je in de pauze wil weglopen, maar boeiend is het allerminst. Post en Van Santen schoten vocaal ook behoorlijk tekort. Ik zag overigens de try-out van afgelopen woensdag, en kwam in een ladies night terecht.

[ Gewijzigd: 20 November 2018 03:12 PM by Jeroen ]
  [ # 80 ] 27 November 2018 03:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Schaatster Annette Gerritsen beleeft première musical Soof in Groningen
Gerritsen neemt morgen in Groningen stokje over van Leontien van Moorsel

Schaatster Annette Gerritsen zal woensdag 28 november in het MartiniPlaza in Groningen haar première beleven in Soof de musical. Ze speelt de rol van de sportster waarop de man van Soof (Kasper gespeeld door Noël van Santen) verliefd wordt. Voormalig wielrenster Leontien van Moorsel nam deze rol op zich in Breda, waar de voorstelling vorige week te zien was.

Annette Gerritsen: “Ik voel mij zeer vereerd dat ik in Soof een kleine rol mag spelen en nog wel in Groningen, de stad die zoveel voor me heeft betekend tijdens mijn schaatscarrière. Daar stond ik voor het eerst op het nationale podium als junior en won ik mijn eerste Nationale titel sprint. Daarom vind ik het te gek, en heel spannend, dat ik in die stad nu op een ander podium moet laten zien wat ik kan.”

Naast Annette Gerritsen en Leontien van Moorsel zullen ook voetbalsters Anouk Hoogendijk en Dominique Bloodworth, snowboardster Nicolien Sauerbreij en volleybalster Manon Flier een aantal voortellingen meedoen. De sporters spelen zichzelf in de voorstelling. De rol wordt per sporter op maat gemaakt; want de één is volleybalster, de ander schaatster, zoals Annette. Ze hebben ook allemaal hun eigen kleding en ook teksten zullen dus per rol verschillen. 

Soof de musical - De succesvolle regisseur Jos Thie (o.a. De Stormruiter, Jochem Myjer en Armin van Buuren) is verantwoordelijk voor de regie van Soof de musical. Roos Schlikker en Erris van Ginkel schreven het script dat is gebaseerd op het script van de eerste film. Hoofdrollen zijn voor Maike Boerdam (Soof), Noël van Santen (Kasper), Juul Vrijdag (Hansje: Soofs moeder), Winston Post (als Winston Post) en Julia Nauta, die de oudste dochter van het gezin speelt. Annette speelt de rol van de minnares van Kasper. De geheel nieuwe muziek is van Ed Struijlaart en Peter Slager (gitarist en hitschrijver Blà¸f). Bijzonder aan de voorstelling is o.a. het decor: een grote keuken waarin een deel van het publiek plaatsneemt en waar tijdens de voorstelling wordt gekookt. Iedereen op het toneel en in het publiek krijgt tijdens de voorstelling een aantal hapjes, gemaakt door Soof zelf. De voorstelling toert door heel Nederland.

Schaatster Annette Gerritsen heeft in ruim 14 jaar topsport een mooie prijzenkast bij elkaar geschaatst. Met verschillende Nederlandse titels, medailles op WK’s en World cups. Maar haar hoogtepunt is toch de zilveren Olympische medaille in Vancouver 2010 op de 1000 meter. Momenteel is Annette bezig met een documentaire over Ireen Wüst.

Info Soof de musical:
Vanaf morgen te zien in Groningen: Martiniplaza: 28 november 2018 tot en met 2 december 2018
Tour tot en met april 2019

http://www.soofdemusical.nl

  [ # 81 ] 01 January 2019 12:26 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Weet iemand welke hapjes het publiek inde zaal krijgt en wanneer dit gebeurt tijdens de voorstelling?

  [ # 82 ] 01 January 2019 07:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Het ‘gewone’ publiek in de zaal krijgt een wrap met roomkaas en komkommer en een appeltaartje. De wrap krijg je tijdens de pauze en het appeltaartje na afloop. Je eet dus niet tijdens de voorstelling.

  [ # 83 ] 01 February 2019 08:26 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik ben gisteren in het Zuiderstrandtheater geweest. De tickets waren al voor de UIT-markt en de recensies in the pocket, dus met enige vrees en zonder al te hoge verwachtingen zat ik in de zaal.
Het viel gelukkig mee, al is dat best ernstig om dat als overall commentaar te moeten geven.

Plussen:
- Maike Boerdam; zingt alles lekker weg, goede mimiek en humor (doet me aan Annick Boer denken).
- Julia Nauta: talentje in de dop, daar gaan we nog meer van horen.
- Milan van Weelden: redt als Poolse Andrej de show. Kleine rol, maar briljant.
- Live orkest
- Hapjes

Minnen:
- Script: houtje-touwtje. Alles gebeurt door elkaar, wordt extreem uitgemolken of is ineens zomaar ‘opgelost’.
- Seksuele grapjes: ik ben absoluut niet tegen dubbelzinnige humor, maar het was een beetje overkill. A blowjob a day, keeps the lawyer away. Serieus?!
- Noël van Santen en Winston Post: zangtechnisch onder de maat. Het was niet vals (zoals op de UIT-markt), maar verder…

Samenvattend: als je je hersens op nul wil zetten en een amusant avondje wil hebben (niet tal te kritisch), dan kun je prima naar deze voorstelling en heb je een leuke avond.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 84 ] 22 March 2019 10:24 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Voormalig snowboardster Nicolien Sauerbreij in laatste voorstellingen musical Soof in Amsterdam
image
Voormalig topsportster Nicolien Sauerbreij zal donderdag 21 maart in de Zuiveringshal West, Westergasfabriek in Amsterdam haar première beleven in Soof de musical. Ze speelt daarin een week lang de rol van de sportster waarop de man van Soof (Kasper gespeeld door Noël van Santen) verliefd wordt. Onder anderen voormalig wielrenster Leontien van Moorsel, schaatsters Annette Gerritsen en Barbara de Loor, voetbalster Anouk Hoogendijk namen eerder deze rol op zich. Nicolien speelt de hele laatste week in Amsterdam mee, daarna reist de voorstelling door naar Friesland.

Nicolien Sauerbreij: “Ik was direct enthousiast toen ik gevraagd werd voor Soof, niet omdat ik de film kende maar puur omdat het me te gek lijkt om met zo’n professioneel team samen te werken en mee mag draaien in hun wereld. Ik heb op de vrije school gezeten. Waar culturele vakken als zang, dans en toneel heel belangrijk waren naast de algemene vakken. Ik speelde hoofdrollen in stukken van Shakespeare, zang en dans zijn niet aan mij besteed, maar gelukkig hoef ik dat ook niet in deze rol.”

De sportsters spelen zichzelf in de voorstelling. De rol wordt op maat gemaakt; want de één is volleybalster, de ander snowboardster, zoals Nicolien of wielrenster, zoals Leontien van Moorsel. Ze hebben ook allemaal hun eigen kleding en ook teksten zullen per rol verschillen. De producenten en de creatives zijn ervan overtuigd dat dit bijdraagt aan het pure, ongekunstelde karakter wat zo kenmerkend is voor de voorstelling.

Soof de musical
Bijzonder aan de voorstelling is o.a. het decor: een grote keuken waarin een deel van het publiek plaatsneemt en waar tijdens de voorstelling gekookt gaat worden. Iedereen op het toneel en in het publiek krijgt tijdens de voorstelling een aantal hapjes, gemaakt door Soof en haar familie zelf. De succesvolle regisseur Jos Thie (o.a. De Stormruiter, Jochem Myjer en Armin van Buuren) is verantwoordelijk voor de regie van Soof de musical. Roos Schlikker en Erris van Ginkel schreven het script dat is gebaseerd op het script van de eerste film. Hoofdrollen zijn voor Maike Boerdam (Soof), Noël van Santen (Kasper), Juul Vrijdag (Hansje: Soofs moeder), Winston Post (als Winston Post) en Julia Nauta, die de oudste dochter van het gezin speelt. De sportster speelt de rol van de minnares van Kasper. De geheel nieuwe muziek is van Ed Struijlaart en Peter Slager (gitarist en hitschrijver Blà¸f).

Over Nicolein Sauerbreij:
Snowboardster Nicolien Sauerbreij deed vier keer mee met de Olympische Spelen: in 2002, 2006, 2010 en 2014. Ze heeft veel wereldbeker overwinningen op haar naam staan: twee keer het algemeen klassement gewonnen, zilver op het WK en goud op de Spelen van 2010. Na bijna 20 jaar topsport, ging ze een jaar werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Nu is ze werkzaam bij Eurosport als commentator en presentator. Ze heeft een eigen bedrijf in sportmassage en geef lezingen voor bedrijven over bijvoorbeeld motivatie, doelen stellen, omgaan met teleurstelling of teambuilding.

Info Soof de musical
Nog te zien in Amsterdam: donderdag 21 tot en met zondag 24 maart. Daarna in Leeuwarden: 2 tot en met 7 april
http://www.soofdemusical.nl

‹ First  < 4 5 6
6 of 6
‹‹ Doornroosje (Deep Bridge)      Brammetje Baas ››