Musicals live op tv / bioscoop / internet
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

In Amerika is het inmiddels een traditie om musicals live op tv te brengen. Het begon in 2013 met The Sound of Music en het einde lijkt nog lang niet in zicht nu meerdere zenders op de trend inspringen. Ik vond het wel een topic waard. Wat vinden jullie van deze trend? Wat is je favoriete versie tot nu toe? Wat vind je van de kwaliteit? Welke titels hoop je te zien? 

Een overzicht tot nu toe:

- 2013 The Sound of Music (NBC)
- 2014 Peter Pan (NBC)
- 2015 The Wiz (NBC)
- 2015 The Sound of Music - UK (ITV)
- 2016 Grease (FOX)
- 2016 Hairspray (NBC)

Dit jaar komt NBC met Bye Bye Birdie in december en rond Pasen 2018 met Jesus Christ Superstar. FOX heeft A Christmas Story voor dit jaar op de planning staan en heeft ook aangekondigd Rent te gaan doen.

[ Gewijzigd: 11 September 2017 06:08 PM by martijn-j ]
  [ # 1 ] 12 May 2017 10:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik vind dit wel cool eigenlijk, hoewel ik het bij Grease best vond opvallen dat ze veel extra dialoog hebben moeten schrijven om de boel aan de gang te houden en de cast de tijd te geven om van kleding of locatie te wisselen. De andere edities moet ik nog bekijken, het liefste zou ik ze op tv zien maar RTL heeft volgens mij alleen Grease Live nog maar uitgezonden.

Ergens hoop ik dat ze dit in Nederland ook gaan aandurven, maar waarschijnlijk maak ik me dan te veel zorgen om de casting dus misschien beter van niet. Dan graag de Engelstalige edities groots aangekondigd op tv! :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 13 May 2017 05:09 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Kunnen we hier dan ook de speciale bioscoop-uitvoeringen neerzetten zoals die van Miss Saigon vorig jaar? Daar wil ik ook wel van op de hoogte gehouden worden

  [ # 3 ] 13 May 2017 06:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Goed idee, want dat wordt inderdaad ook een traditie. Net als livestreams op internet zoals met She Loves Me gedaan is.

  [ # 4 ] 13 May 2017 08:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Hoort The Rocky Horror Picture Show van vorig jaar ook in het rijtje? Idem met Newsies? Valt wel meer in de categorie van Miss Saigon natuurlijk.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 5 ] 11 September 2017 06:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Even een update.

De nieuwe West End-versie van Follies zal op 16 november live te zien zijn in bioscopen wereldwijd, ook in Nederland. De kaartverkoop is al begonnen.

Voor zover nog niet bekend: het is mogelijk om vanuit Nederland shows op BroadwayHD te huren. Je hebt dan twee dagen om het te kijken. Het is niet goedkoop, maar voor alsnog is het de enige manier om de recente Broadway-revivals van She Loves Me en Falsettos te bekijken.

De recente Broadway-versie van Holiday Inn zal op 17 oktober in de VS op Blu-ray verschijnen als extra bij de filmversie.

Vandaag is aangekondigd dat de recente West End-versie van The Wind in the Willows ook in de bioscoop te zien zal zijn. Wanneer is nog niet bekend, maar BroadwayHD is mede-producent, dus als het in Nederland niet in de bioscoop te zien zal zijn lijkt me de kans groot dat het online wel mogelijk wordt.

  [ # 6 ] 12 September 2017 06:38 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Follies zal ook te zien zijn in de Kinepolis bioscopen in België.

  [ # 7 ] 13 January 2018 02:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

An American in Paris wordt op woensdag 16 mei in de bioscoop vertoond. Via Pathé is de kaartverkoop inmiddels gestart.

https://www.pathe.nl/film/23733/an-american-in-paris-the-musical?special=theater#

  [ # 8 ] 29 November 2018 10:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Vanavond nog meer mensen naar de King and I geweest? Ik vond het maar middelmatig. Waar Follies en Funny Girl me ook niet echt grepen, werd dat nog heel erg gecompenseerd door de uitzonderlijke prestaties. Dat had ik vanavond minder. Wat was nou het centrale conflict? Waarom blijft Anna in de eerste akte? Wat wil deze musical? Een kritiek zijn op de westerse inmenging in het oosten? Maar waarom dan de hele tijd dat ‘et cetera’-grapje op momenten dat het net serieus dreigt te worden? Ook sommige nummers kwamen tamelijk uit de lucht vallen (wel grappig om te zien waar Wicked en Book of Mormon hun inspiratie vandaan haalden). Qua kostuums en decor vond ik het wel prachtig, evenals Kelli O’Hara. Maar zo alles overwegend heeft het me toch weinig gedaan. Jammer.

  [ # 9 ] 30 November 2018 09:59 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2016-02-03

Gisteravond ook naar The King and I geweest. Een goede voorstellen met prachtig camera werk. Decor en kostuums prachtig. Ruthie Ann Miles was geweldig, emotioneel zet ze haar personage neer en het nummer Something Wonderfull is een van de hoogte punten. Echt verdiend dat Ruthie in 2015 een Tony heeft gewonnen.
Kelli O’Hara heeft een prachtige stem maar je mist de emotie in haar spel. Het bleef voor mij vlak.

Waar ik moeite mee had was het toneelstuk aan het begin van akte 2. Dit duurde te lang en voegde niet veel toe. In de zaal merkte je de onrustig. Ook hoe het karakter van de kroonprins word neergezet vond ik niet zo. Het is te overduidelijk een kopie van zijn vader, zelfs de nummers. En dan het einde, ja wat kan je daar van zeggen. Er gebeurt te veel op het podium. Hierdoor gaat de dood van de Koning verloren. Dit had zo een moooi intien moment kunnen zijn. Jammer.

  [ # 10 ] 14 January 2020 08:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Kinky Boots (West End-versie) is op 5 februari te zien in de bioscoop. Te zien in Breda, Dordrecht, Almere, Zoetermeer, Groningen, Schagen, Hoofddorp, Jaarbeurs Utrecht en Enschede.

[ Gewijzigd: 15 January 2020 12:06 AM by 0 ]
  [ # 11 ] 15 January 2020 02:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

DvW1407 - 14 January 2020 08:27 PM

Kinky Boots (West End-versie) is op 5 februari te zien in de bioscoop. Te zien in Breda, Dordrecht, Almere, Zoetermeer, Groningen, Schagen, Hoofddorp, Jaarbeurs Utrecht en Enschede.

Weet iemand toevallig met welke cast dit is? Ben zeker van plan om heen te gaan!

  [ # 12 ] 15 January 2020 05:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Er is volgens mij maar één opname gemaakt, met Killian Donnelly, Matt Henry en Nathalie McQueen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”