Activiteit
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik lees nu een tijdje weer regelmatig mee op dit forum, maar het valt me op dat het forum niet zo actief meer lijkt; klopt dat?
Vroeger (‘vroegah’) klapte dit forum zowat uit elkaar en ontplofte mijn mailbox zowat als ik een dag niet was geweest.
De rij muzieknootjes was vaak helemaal oranje en ze trilden om het hardst om gelezen te worden.
Ook kan ik me de tijd levendig herinneren dat er een meeting was; officieel of officieus, dat maakte niet uit, we hadden lol.
Ik heb veel leuke mensen leren kennen dankzij dit forum en met een aantal van hen nog steeds contact.
Is dit allemaal weg nu, of maak ik mijn come-back toevallig net in een tamme tijd?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 1 ] 06 November 2018 04:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Tja, geen idee. Misschien dat de meeste mensen die toen actief waren, nu hun tijd aan andere dingen besteden, zonder dat ze echt bewust afstand hebben genomen ofzo. En een aantal maanden terug zijn er wat hoog oplopende discussies geweest, dat trekt misschien ook niet zo. Zelf ben ik niet zo van de forumspelletjes, dus die laat ik sowieso links liggen. Maar je bent er zelf ook bij hè, wees zelf lekker actief en dan komt het misschien wel weer. 😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 07 November 2018 06:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het gaat er niet zozeer om dat het dezelfde mensen als toen moeten zijn. Dat verwacht ik ook niet. Maar ik vroeg me gewoon af of de sfeer echt zo veranderd is ten opzichte van eerder. Ik merk zelf dat de motivatie bij mij nu wat wegebt, ook al vond ik het leuk om terug te komen. Ik vind het niet meer zo leuk en gezellig als vroeger. Tot op heden heb ik ook niet ervaren dat mijn activiteit tot meer interactie leidt. Dus al met al motiveert het niet echt en zie ik mezelf ook wel weer weggaan.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 3 ] 29 November 2018 11:06 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Helemaal mee eens, het zou leuk zijn als het hier weer wat actiever werd. Ik moet zeggen dat het musicalklimaat in Nederland de afgelopen tijd ook niet echt eraan heeft bijgedragen dat ik veel postte, en daardoor las ik vooral met alles mee. Maar ik zal weer eens een duit in het zakje proberen te doen!

  [ # 4 ] 03 December 2018 01:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Het is inderdaad erg veranderd in de loop der jaren. Misschien omdat het soort musicals erg is veranderd, meer sterren-casting, het M-lab “is niet meer”, grote musicals komen om de zoveel jaar terug. Maar het kan ook zijn dat veel mensen die vroeger dit forum zouden hebben opgezocht nu te vinden zijn op social media zoals instagram. Dat is nu denk ik de manier waarop mensen die elkaar indertijd bijvoorbeeld bij de AU van musicals als Aida ontmoetten, contact onderhouden en hun mening delen. Maar gezien ook ik bij de vorige generatie fans/liefhebbers hoor (nu vind ik musicals nog steeds fantastisch, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben bijvoorbeeld te oud geworden om een CJP pas te mogen hebben…ouch XD) ben ik daar niet zo in thuis 😉.

  [ # 5 ] 03 December 2018 03:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ha wat grappig, ik log net na járen weer eens in.
“Niks veranderd!” was mijn eerste reactie, ik herken zelfs nog de meeste topics.

Mijn liefde voor musical is toch een beetje wegge-ebt de laatste jaren. Er waren jaren dat ik élke stage entertainment musical zag in een seizoen, nu zie ik ze bijna niet meer en heb ook niet het gevoel iets te missen. Gek he, hoe je gevoel kan veranderen.

Anyway, ik wilde even hoi zeggen en fijn glimlachen bij de herkenning hier en de mooie herinneringen :D

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 6 ] 17 December 2018 02:16 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Hoi gordijntje,

Welkom terug

  [ # 7 ] 21 December 2018 11:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

gordijntje - 03 December 2018 03:20 PM

Ha wat grappig, ik log net na járen weer eens in.
“Niks veranderd!” was mijn eerste reactie, ik herken zelfs nog de meeste topics.

Mijn liefde voor musical is toch een beetje wegge-ebt de laatste jaren. Er waren jaren dat ik élke stage entertainment musical zag in een seizoen, nu zie ik ze bijna niet meer en heb ook niet het gevoel iets te missen. Gek he, hoe je gevoel kan veranderen.

Anyway, ik wilde even hoi zeggen en fijn glimlachen bij de herkenning hier en de mooie herinneringen :D

We worden ouder ;-)
Ik zie ook lang niet alles meer qua musicals.
Daarentegen ben ik nog wel vaak in het theater te vinden bij andere producties.
En misschien heb je wel gelijk dat ook het social media klimaat maakt dat e.e.a. veranderd is.
Op het oog lijkt er niets veranderd, dat dacht ik ook; tot ik weer wat vaker terug kwam.
Er wordt nog naar weinig gereageerd en de discussies gaan niet verder meer dan ‘wie speelt wat wanneer’.
Dat vind ik jammer, waarna ik het ook maar weer een beetje opgaf… geen melding van nieuwe reacties binnen deze topic heb gehad, anders had ik wel eerder gereageerd.
In ieder geval ook van hieraf: welkom terug!

[ Gewijzigd: 22 December 2018 05:08 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?