1 of 2 |  1 2 > 
‘t Schaep met de 5 Pooten (MORE Theater Producties)
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

JEROEN VAN KONINGSBRUGGE SPEELT HOOFDROL IN MUSICAL ’T SCHAEP MET DE 5 POOTEN.

Jeroen van Koningsbrugge is vanaf april 2019 te zien als Kootje in de musical ’t Schaep met de 5 Pooten. MORE Theater Producties maakte i.s.m. DeLaMar Theater vandaag in Kapsalon in de Jordaan de cast bekend van deze nieuwe musical. Naast Jeroen van Koningsbrugge zijn er o.a. rollen voor Eva Van der Gucht (Doortje), Ellen Pieters (Riek), John Buijsman (Arie), Jeske van de Staak (Lena), Wart Kamps/Tim Kamps (Lukas) en Jetty Mathurin (Opoe Withof).

’t Schaep met de 5 Pooten is vanaf april 2019 tweeënhalve maand exclusief te zien in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Het script wordt geschreven door Raoul Heertje: ‘Ik ben erg trots en vereerd dat ik, 50 jaar na hun geboorte uit het hart van Eli Asser, aan mag schuiven naast de illustere, tijdloze karakters in café ’t Schaep. Ondanks en dankzij alles wat ze meegemaakt hebben zorgen ze uiteindelijk altijd weer dat het geen loze kreten zijn. Die keuze raakt me, ook natuurlijk omdat ze stiekem toch wel een beetje voor de grap leven.’

Miljoenen mensen leefden zowel in 1969 als in 2006 mee met de sores van Doortje, Kootje, Lukas, Lena, Riek, Arie en Opoe. ’t Schaep met de 5 Pooten blijft nieuwe generaties boeien en fascineren, dankzij de onvervalste en tijdloze Amsterdamse gein en de onvergetelijke, geniale melodieën van Harry Bannink. Daarom gaan we nog één keer terug naar het café met zijn ontroerende, venijnige, hartveroverende, hilarische stamgasten. Nog één keer zien we alle personages in een nieuw, fris verhaal lief, leed, grapjes en liedjes met elkaar delen.

‘t Schaep met de 5 Pooten is aansluitend een beperkt aantal dagen exclusief te zien in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam van 18 tot en met 23 juni. Op zondag 14 april gaat de musical in première in het DeLaMar Theater in Amsterdam. ‘t Schaep met de 5 Pooten is een productie van MORE Theater Producties i.s.m. DeLaMar Theater.

Kijk voor meer informatie en de speellijst op http://www.tschaepdemusical.nl

  [ # 1 ] 05 December 2018 09:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld sprak met de cast van ‘t Schaep met de 5 pooten. Te zien zijn Jeroen van Koningsbrugge, Ellen Pieters, Jeske van de Staak en anderen.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 2 ] 06 December 2018 06:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Even een zeikmoment van mij: kunnen ze dit soort “perspresentaties” afschaffen ? Ik vind het een genante vertoning. Nog geen script bekend, mensen weten nog niet welke rol ze spelen, hoofdrolspelers zijn nog te slecht ingelezen om te weten in wiens voetsporen ze treden en tot overmaat van ramp een polonaise rondje waarbij het gezicht van de helft van de cast overduidelijk op onweer staat. En het voegt werkelijk niets aan informatieve waarde voor de toekomstige bezoeker toe, wat niet in een persbericht of promofilmpje van 3 minuten gedaan had kunnen worden.

On the positive side: best een leuke cast en Het Schaep zal ook als musical best een leuke avond uit worden, maar goed, dat had ik dus ook gedacht zonder deze schertsvertoning.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 3 ] 19 January 2019 03:12 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Weet iemand of deze show na de zomer tourt door Nederland ?

  [ # 4 ] 24 January 2019 08:25 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Paul Groot en Remko Vrijdag zijn de vervangers van Jeroen van Koningsbrugge. Dus voor die drie korte speelmaandjes heeft van Koningsbrugge twee vervangers nodig. Kortom,  hoe vaak gaat ie spelen? Dat producenten meewerken aan zulke onzin. Je doet mee of je doet niet mee.

  [ # 5 ] 24 January 2019 08:43 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Jeroen gaat ook alleen in Amsterdam spelen. Rotterdam zal dan door de twee andere heren over genomen worden.

  [ # 6 ] 06 March 2019 06:23 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Midden in de repetitieperiode praat Musicalworld.TV bij met de mensen van ‘t Schaep met de 5 pooten. Gesprekken met Jeroen van Koningsbrugge, Eva van der Gucht, Wart Kamps en regisseur Gijs de Lange.

De video is te zien onder
Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 7 ] 06 March 2019 10:28 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

dokter_P - 24 January 2019 08:43 AM

Jeroen gaat ook alleen in Amsterdam spelen. Rotterdam zal dan door de twee andere heren over genomen worden.

Maar dat is toch wel een beetje ‘publiek in de mailing nemen’? Ik wil in Rotterdam gaan maar de kans op Jeroen (die de hoofdrol speelt, daar word reclame mee gemaakt) is 0%.

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 8 ] 06 March 2019 02:14 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

dokter_P - 24 January 2019 08:43 AM

Jeroen gaat ook alleen in Amsterdam spelen. Rotterdam zal dan door de twee andere heren over genomen worden.

Belachelijk dat er dan wordt geadverteerd dat hij de hoofdrol speelt. Daar gaat een hoop gezeik mee komen als de producent daar niet eerlijk over is…

  [ # 9 ] 06 March 2019 02:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Op de site van het DeLaMar staat inmiddels ook het volgende:

De rol van Kootje wordt afwisselend gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge en Remko Vrijdag. In de onderstaande tabel kun je vinden op welke dagen Remko Vrijdag de rol van Kootje zal overnemen.

Remko Vrijdag  
April   19 t/m 21
Mei   1, 2, 8, 25 & 26
Juni   8 t/m 13
Het speelschema is onder voorbehoud. Er kunnen zich op het laatste moment nog wijzigingen voordoen
.

  [ # 10 ] 06 March 2019 04:19 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Paul Groot is weer exit dus?

  [ # 11 ] 06 March 2019 06:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Vooralsnog voel ik nog geen enkele aandrang om de ze voorstelling te gaan zien, wie dan ook Kootje speelt. Zou ik gaan dan echter 100 x liever op een avond met Paul Groot dan met Jeroen van Koningsbrugge. Ik krijg zo’n jeuk van die man. Remko Vrijdag ook ok, maar Paul Groot zie ik gewoon graag spelen en heeft ook een fijn stemgeluid voor mijn gehoor. Jeroen mag wat mij betreft lekker niet grappig blijven doen en zijn zakken blijven vullen bij de avondvulling van Linda en Kim-Lian. Dat is tenminste doorzapbaar. Zo, dat is ook weer uit mijn systeem 😉

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 12 ] 06 March 2019 07:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Laush - 06 March 2019 04:19 PM

Paul Groot is weer exit dus?

Het gaat specifiek om het schema in Amsterdam. Wellicht dat Paul toegevoegd wordt in Rotterdam. Qua pr van de voorstelling verdelen ze het aardig. Jeroen de perspresentatie en Paul en Remco het optreden bij de musical awards.

Ik ga ervan uit dat dit het volgende seizoen nog wel wat meer theaters aan gaat doen.

(Denk ineens aan de productie met Marjan Luif en Ellen Pieters toen. Iemand die gezien hier? Was wel aardig meen ik…)

  [ # 13 ] 06 March 2019 09:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik deel je mening volledig Mark!

Ik weet dat Jeroen met Jurk! in de theaters heeft gestaan maar toen ik hem bij deze productie zag staan als cast dacht ik: daar gaan we weer, lekker makkelijk publiek trekken.

Anyway, mij trekt het totaal niet en ik sla deze voorstelling dan ook met liefde over

  [ # 14 ] 21 April 2019 07:40 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Wij hadden Remko Vrijdag gisteren en die was helemaal prima. Koningsbrugge zit sowieso in mijn irritatiezone dus dat hij er niet was vonden we helemaal ok. Best geinige voorstelling met een paar leuke acteurs. De muziek, tja daar moet je van houden. Vond het ook eerder een toneelstuk met af en toe eens een volksdeuntje tussendoor. Set was wel leuk gedaan met af en toe leuke vindingen.

  [ # 15 ] 28 June 2019 05:11 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Annick Boer voegt zich na de zomer bij cast ’t Schaep met de 5 Pooten.

’t Schaep met de 5 Pooten ging zondag 14 april in première in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Na 2.5 maand Amsterdam en een week Rotterdam reist de musical vanaf september langs 25 theaters in Nederland. Na de zomer voegt Annick Boer zich bij de cast van ’t Schaep. Annick gaat met Ellen Pieters de rol van de goedhartige Jordanese dame Riek Balk delen.

Annick Boer speelde o.a in de musicals Rembrandt, Ja Zuster Nee Zuster, Titanic en The Bridges of Madison County en in toneelproducties bij o.a. het NNT, De Utrechtse Spelen en het Volksoperahuis. De laatste jaren was zij op televisie te zien als vast cabaretlid van Kopspijkers, had zij een hoofdrol in de dramaserie De Hoofdprijs en een vaste rol in de serie Grijpstra en de Gier. Komend seizoen speelt zij naast Riek in ‘t Schaep ook haar allereerste cabaretsolo: Dat is goed gelukt!

Remko Vrijdag en Paul Groot spelen vanaf september afwisselend de rol van Kootje de Beer. Daarnaast zijn er weer rollen voor o.a. Eva Van der Gucht (Doortje), Ellen Pieters / Annick Boer (Riek), John Buijsman (Arie), Jeske van de Staak (Lena), Wart Kamps/Tim Kamps (Lukas) en Jetty Mathurin (Opoe Withof).

In een gloednieuw en fris verhaal van Raoul Heertje en met de herkenbare nummers van Harry Bannink gaan we opnieuw naar het café met zijn ontroerende, venijnige, hartveroverende en hilarische stamgasten. Kootje, Lukas, Doortje, en de vaste klanten Lena, Arie, Riek en Opoe Withof komen op geheel originele wijze tot leven in deze grappige, herkenbare en ontroerende musical. De Telegraaf noemde de personages net zo vertrouwd als de fijne liedjes en volgens Theaterkrant is de voorstelling een feest der herkenning. Uiteraard wordt er in ’t Schaep weer teveel gedronken en geroddeld, maar nooit teveel gelachen. Oude vetes worden bijgelegd, nieuwe vetes zien het licht. Toch kunnen ze nog steeds niet zonder elkaar. Want: We benne op de wereld om mekaar te helpen nietwaar.

Kijk voor meer informatie en de speellijst op http://www.tschaepdemusical.nl

quote]

 1 2 > 
1 of 2