10 of 13 | ‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
The Addams Family
  [ # 136 ] 04 December 2018 02:01 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

sky14 - 02 December 2018 11:34 PM

Waar is Miriam Venema gebleven ?

Vervangen door Kelly van den Boogaart, waarom? 🤷‍♀️🤷‍♀️

  [ # 137 ] 04 December 2018 05:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

Ik heb geloof ik ooit eens ergens gelezen dat de Addams Family in Amsterdam woont in de Nederlandse versie.
Kan iemand dit bevestigen?
Wilde gok: de Beinekes zullen dan wel uit Rotterdam komen 😊.

   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

  [ # 138 ] 05 December 2018 05:12 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Roelof - 04 December 2018 05:09 PM

Wilde gok: de Beinekes zullen dan wel uit Rotterdam komen 😊.

*spoiler*

Nee uit de Achterhoek, plaats word niet echt genoemd

  [ # 139 ] 05 December 2018 08:02 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Roelof - 04 December 2018 05:09 PM

Ik heb geloof ik ooit eens ergens gelezen dat de Addams Family in Amsterdam woont in de Nederlandse versie.
Kan iemand dit bevestigen?.

Zou mij niets verbazen. Vrijwel altijd wordt er, wanneer er in een buitenlands stuk sprake is van een stad, gekozen voor Amsterdam als Nederlandse invulling. Dat is blijkbaar de enige Nederlandse gemeente met stadsrechten.

  [ # 140 ] 06 December 2018 10:27 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

In het oorspronkelijke verhaal woont The Addams Family in Central Park in New York.
Dus dan is de keuze voor het Vondelpark Amsterdam wel het logisch. Wat ik trouwens niet 100% kan bevestigen, maar dacht wel in een recensie gelezen te hebben…

  [ # 141 ] 06 December 2018 11:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dat vind ik toch een beetje jammer om te weten. Juist het niet weten van de locaties en andere details geeft het verhaal (of dat nu de film is of de musical) extra magie.
Ik herinner me van de films de omgeving van het Addams huis als een diep donker bos. Dat klopt totaal niet met het beeld van een park.
Maakt het gelijk nogal ongeloofwaardig voor mij dat de Beinekes uren lopen te zoeken naar het Addams huis wat - ook in de musical - uit een diep donker bos op lijkt te doemen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 142 ] 07 December 2018 06:01 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ah joh ... denk erover als een soort perron 8,5 in Harry Potter ..... een soort giga magisch bos in Het Vondelpark wat wij gewone stervelingen niet zien voordat we de geheime toegang hebben gevonden ....

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 143 ] 07 December 2018 09:01 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Mark - 07 December 2018 06:01 AM

Ah joh ... denk erover als een soort perron 8,5 in Harry Potter ..... een soort giga magisch bos in Het Vondelpark wat wij gewone stervelingen niet zien voordat we de geheime toegang hebben gevonden ....

Pardon Mark, op welk perron? 😂 Vandaar dat je nooit op Zwijnsteyn aankwam. 🤓

  [ # 144 ] 07 December 2018 02:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

MeMartijn - 07 December 2018 09:01 AM
Mark - 07 December 2018 06:01 AM

Ah joh ... denk erover als een soort perron 8,5 in Harry Potter ..... een soort giga magisch bos in Het Vondelpark wat wij gewone stervelingen niet zien voordat we de geheime toegang hebben gevonden ....

Pardon Mark, op welk perron? 😂 Vandaar dat je nooit op Zwijnsteyn aankwam. 🤓

:’-D

Maar best een goede tip Mark!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 145 ] 07 December 2018 05:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

MeMartijn - 07 December 2018 09:01 AM
Mark - 07 December 2018 06:01 AM

Ah joh ... denk erover als een soort perron 8,5 in Harry Potter ..... een soort giga magisch bos in Het Vondelpark wat wij gewone stervelingen niet zien voordat we de geheime toegang hebben gevonden ....

Pardon Mark, op welk perron? 😂 Vandaar dat je nooit op Zwijnsteyn aankwam. 🤓

Lol .... da’s waar ...nou ja het was iets met een half of driekwart of zoiets toch ? .... maar inderdaad ik heb het nooit kunnen vinden da’s duidelijk 😊

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 146 ] 07 December 2018 06:25 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Mark - 07 December 2018 05:00 PM
MeMartijn - 07 December 2018 09:01 AM
Mark - 07 December 2018 06:01 AM

Ah joh ... denk erover als een soort perron 8,5 in Harry Potter ..... een soort giga magisch bos in Het Vondelpark wat wij gewone stervelingen niet zien voordat we de geheime toegang hebben gevonden ....

Pardon Mark, op welk perron? 😂 Vandaar dat je nooit op Zwijnsteyn aankwam. 🤓

Lol .... da’s waar ...nou ja het was iets met een half of driekwart of zoiets toch ? .... maar inderdaad ik heb het nooit kunnen vinden da’s duidelijk 😊

Perron 9 3/4 🤓Zie je volgend semester, nu eerst nog even de Weg is Weg in voor kerstboodschappen!

  [ # 147 ] 07 December 2018 11:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Alleen in the musical wonen ze in een park. In de TV series is het zo ver ik weet gewoon een straat, maar wel ver weg van de bewoonde wereld. Heb in de tv series (60’s and 90’s) en in de films het huis nooit in een bos of park zien staan. Dus op zich best raar dat het in de musical wel zo is. Maar het maakt verder niks uit voor het verhaal.

  [ # 148 ] 08 December 2018 08:43 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

De cast van vanmiddag? ☺️

Oh wacht, verkeerde topic haha

  [ # 149 ] 08 December 2018 04:52 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Thomas Kuipers als Lurch vanmiddag
Heel goed gedaan!

Was het zijn eerste keer?

  [ # 150 ] 08 December 2018 10:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanmiddag ook de voorstelling in Apeloorn gezien. Over het geheel genomen best vermakelijk, maar ik denk dat het concept “The Addams Family” als musical in déze vorm niet helemaal in elkaar klikt. Ik vraag me ook af of er überhaupt voldoende publiek afkomt op de naam The Addams Family en dus de musical in Nederland voldoende bestaansrecht heeft. De zaal was voor mijn gevoel nog niet half gevuld en grappen vielen dood of kwamen zodanig laat aan, dat men op het podium al weer twee zinnen verder was. Dat geeft mij de indruk dat men er niet super voor warmloopt, en de mensen die er op afkomen voornamelijk getriggerd zijn door enkele namen van de spelers of omdat “The Addams Family” hen vaag iets zegt.

Inhoudelijk had de humor voor mij iets vilijner mogen zijn; het blijft nu hangen bij flauw en kinderachtig (hoewel dit voor Jon van Eerd nauwelijks een opwarmertje moet zijn). Dat matcht redelijk met het soms cartooneske spel, maar het spel gaat me in het algemeen echter niet ver genoeg, het is me te gewoontjes. Het mag wat meer peper hebben, wat meer sjeu. Marjolein Teepen komt redelijk weg met haar vertolking van Wednesday, door lichaamstaal en stemgebruik (ze zet voor mijn gevoel echt een stemmetje op). Vocaal levert ze wel echt kwaliteit af, net als Pia. Johnny Kraaijkamp laat mijns inziens niet iets nieuws zien, maar speelt een rol zoals hij er al vaker gespeeld heeft. De rest van de rollen zijn sponsors aan het verhaal; het gaat denk ik met name om moeder en dochter en de rest moet aan hun boog bijdragen. Misschien is het daar waar de musical faalt, want er gebeurt héél veel wat maar een beetje bijdraagt. Of misschien is de struggle van moeder en dochter niet sterk genoeg voor drie uur incl. pauze.

Wat ik jammer vond, is dat er enorm veel kwaliteit in het ensemble maar dat zij niet meer te doen hebben dan te pas en te onpas op het podium verschijnen, rare bewegingen maken of wat koorwerk verzorgen en dan weer weg zijn. Met name Suzanne de Heij had weinig te doen; ze gooide er flink wat hoge noten uit, maar dansen deed ze nauwelijks (na een dansnummer kwam ze dan casual opgelopen om met de rest levend bewegend behang te vormen), wat mij doet vermoeden dat ze een on-stage swing is. Waarschijnlijk zal dit voor één van de mannen ook gelden, maar is me dat nu niet opgevallen doordat Thomas Kuipers op was als Lurch.

Maar goh, ik heb slechtere musicals gezien. Het zit ‘m met name in de show zelf en niet in de casting of productie. Ik denk dat TEC hiermee best een aardig visitekaartje weggeeft en een belofte maakt voor de toekomst. Deze producent zou zomaar eens van betekenis kunnen worden in Nederland Musicalland.

Als ze in Breda staan, zwaai ik misschien nog wel even met mijn CJP-pas.

Merchandise is er niet, buiten een programmaboek à  â‚¬10.

Ik heb in de tekst en op het toneel geen referentie aan het Vondelpark opgemerkt, misschien heb ik die gemist of staat dit alleen in het programmaboek.

[ Gewijzigd: 08 December 2018 10:23 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
10 of 13