2 of 7 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Musical Awards 2019
  [ # 16 ] 13 December 2018 12:31 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Het zou mij niks verbazen dat Pia gaat winnen. Pia heeft hem vaak verloren en ooit alleen maar een speciale award gewonnen. Het is natuurlijk vrij bijzonder dat Chantal en Vera er veel hebben en Pia niet eens een echte. Ik vind mamma Mia heel erg tegenvallen. Ik had echt wel verwacht dat ze meer de mannen zouden nomineren
Zelf niet eens een nominatie voor aanstormend talent.

  [ # 17 ] 13 December 2018 09:39 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Laush - 12 December 2018 06:13 PM

Wat mij betreft doen ze die opdeling alleen bij de publieksprijs, zodat ook de mooie producties die minder publiek trekken een kans hebben.

Zooo mee eens. Ik vind het echt zo’n ontzettende gemiste kans . De sector neemt zichzelf niet serieus door de belangrijkste prijs die er is (Beste Musical) tot nul waarde te laten dalen als een publieksprijs. Als het nu nog echt een publieksprijs op basis van een waarderingscijfer zou zijn, zou het nog iets voorstellen. Maar een publieksprijs op basis van aantal stemmen, is natuurlijk helemaal geen publieksprijs, maar gewoon een prijs voor de musical die in de top 3 van meeste bezoekers staat.

Echt onbegrijpelijk dat de sector zelf hier niet ingrijpt om dit gedrocht van een prijs om te zetten naar iets wat waarde heeft en waar je trots op kunt zijn. Beste musical hoort de musical te zijn die de mensen die er buiten komen het meest geraakt heeft, die het mooist gemaakt is, waarin het beste gepresteerd wordt of er nou per avond 100 of 1500 mensen de zaal uit lopen heeft daar niks mee te maken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 18 ] 13 December 2018 10:41 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Maar Mark, dat is toch al..
Er is een jury prijs voor beste grote en beste kleine musical. En er is een publieksprijs. Alleen maken ze daar geen onderscheid tussen klein en groot.
Bij publieksprijzen gaat het altijd om stemmen. Hetzelfde bij de televisier-ring. Is ook niet altijd het beste programma, maar wie de meeste fans heeft.
Gelukkig is er dus ook een jury-prijs.

Opvallen trouwens dat er überhaupt verder geen onderscheid mee gemaakt wordt tussen klein en groot.
Misschien om er tegenwoordig weinig grote musicals meer zijn..

  [ # 19 ] 13 December 2018 02:33 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

dokter_P - 13 December 2018 10:41 AM

Maar Mark, dat is toch al..
Er is een jury prijs voor beste grote en beste kleine musical. En er is een publieksprijs. Alleen maken ze daar geen onderscheid tussen klein en groot…

Oeps ik heb weer eens op een andere planeet geleefd .... sorry ... even gemist / vergeten dat er inmiddels weer een juryprijs is . Excuus voor mijn achterhaalde reactie.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 20 ] 13 December 2018 05:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Laush - 12 December 2018 06:13 PM

Wat mij betreft doen ze die opdeling alleen bij de publieksprijs, zodat ook de mooie producties die minder publiek trekken een kans hebben.

Zoooo mee eens ...al ben ik wel al heel blij dat er nu in ieder geval ook weer een juryprijs is voor beste musical .

😊

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 21 ] 13 December 2018 09:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Leuk dat er zoveel nominaties voor Selma Ann Louis zijn, en ik hoop dat Plien haar award mag verzilveren, al is het niet waarschijnlijk met alle concurrentie.

Verder van de genomineerden alleen Woef Side Story gezien dus ik kan nergens over oordelen 😉

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 22 ] 14 December 2018 01:00 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Lotus18 - 13 December 2018 09:22 PM

Leuk dat er zoveel nominaties voor Selma Ann Louis zijn.

Dat vind ik ook. Ik was er vooraf niet helemaal van overtuigd, maar ik heb er echt een heerlijke avond beleefd. Ik vond het decor ook erg inventief, dus ik ben blij dat ze daar ook voor genomineerd zijn.

  [ # 23 ] 15 December 2018 11:34 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Van mij mag de publieksprijs gisteren worden uitgereikt zodat ze kunnen stoppen met het zeuren om stemmen. Vooral de opmerking “wij zijn genomineerd” slaat nergens op, want dat is iedere musical die nu speelt.

  [ # 24 ] 18 December 2018 09:12 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Weet iemand waarom Het Pauperparadijs nu pas meedoet? Dit stuk ging toch in 2016 al in première?

  [ # 25 ] 18 December 2018 11:45 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ikduz - 15 December 2018 11:34 AM

Van mij mag de publieksprijs gisteren worden uitgereikt zodat ze kunnen stoppen met het zeuren om stemmen.

Ja, dat is eigenlijk wel het beste idee, haha.

martijn-j - 18 December 2018 09:12 AM

Weet iemand waarom Het Pauperparadijs nu pas meedoet? Dit stuk ging toch in 2016 al in première?

Het enige wat ik kan bedenken is dat de voorstelling destijds misschien nooit officieel in première is gegaan, en dat dat dit seizoen pas gebeurde.

  [ # 26 ] 19 December 2018 04:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld spreekt met een aantal genomineerden voor de Musical Award 2019. Aan het woord komen onder anderen Naomi van der Linden (The Color Purple), Dennis Willekens (The Full Monty) en Paul Eenens (The Addams Family).

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 27 ] 21 December 2018 06:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik ben voor Naomi van der Linden en Jon van Eerd als winnaars in de categorie beste hoofdrol.
Voor de rest heb ik niet genoeg gezien.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 28 ] 07 January 2019 12:28 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2018-10-31

Na een succesvolle editie in 2018 en de uitreiking van de prestigieuze AD publieksprijs voor het vierde jaar op rij, neemt het AD zelf de regie wederom in handen. Showbizz en cultuur zijn belangrijke redactionele domeinen voor het AD en voor haar lezers. Speciaal voor trouwe AD-lezers organiseert het AD op maandag 18 februari, samen met uitvoerend producent Shows & Events, ‘A Night Between the Stars’ in het Beatrix Theater in Utrecht. Deze show geeft een uniek kijkje achter de schermen van de Musical Awards.

Onder leiding van een mystery guest vertellen sterren als Brigitte Heitzer (Evita), Stanley Burleson, Nurlaila Karim en Renée van Wegberg alles wat de echte musicalliefhebber altijd al wilde weten.

Een unieke entertainment show met muzikale previews en optredens. Een avond vol muziek en vermaak!

Bekijk hier de aftervideo van vorig jaar:
https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=DzfyL5tx2mM

Kaarten zijn te koop via de link ad.nl/stars

  [ # 29 ] 07 January 2019 12:33 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2018-10-31

Op maandag 18 februari is weer ‘A Night Between the Stars’ in het Beatrix Theater in Utrecht. Dit is een show die een kijkje geeft achter de schermen van de Musical Awards.

Bekijk hier de aftervideo van vorig jaar:
https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=DzfyL5tx2mM

Ik heb mijn kaartjes via de link ad.nl/stars gekocht.

  [ # 30 ] 07 January 2019 12:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

De genomineerden voor de AD publieksprijs zijn bekend. Gezien mijn stem voor My Fair Lady behoor ik sowieso al niet tot ‘de gemiddelde bezoeker’ qua smaak, maar bijzonder is het rijtje wel te noemen gezien de bezoekersaantallen… ik vraag me echt af hoe een voorstelling die avond aan avond uitverkocht is (Evita of Was Getekend, Annie M.G. bijvoorbeeld) geen nominatie heeft ontvangen als ik dit lijstje zie….


*
Soldaat van Oranje
The Lion King
Mamma Mia!
*

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 7