2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
We Will Rock You terug naar Nederland (Engelstalig)
  [ # 16 ] 28 September 2018 03:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De volledige tekst van het persbericht

PERSBERICHT                   Haarlem, 26 september 2018

QUEEN MUSICAL WE WILL ROCK YOU NAAR NEDERLAND
Spectaculaire nieuwe, Engelstalige versie van de rockmusical


TEC Entertainment maakt vandaag bekend dat WE WILL ROCK YOU in het najaar van 2019 de opvolger wordt van The Addams Family en Jesus Christ Superstar. De geheel eigen, spectaculair nieuwe versie van de internationaal succesvolle musical van Queen en Ben Elton wordt geheel in het Engels opgevoerd en geproduceerd in samenwerking met Peep Arrow Entertainment. De audities voor WE WILL ROCK YOU beginnen in oktober 2018.

Producent Marc Muller van TEC Entertainment is bijzonder blij de opvolger van The Addams Family en Jesus Christ Superstar te kunnen aankondigen. ‘De muziek van Queen is tijdloos en spreekt een publiek van alle leeftijden aan. Toen ik jaren geleden in Londen WE WILL ROCK YOU voor het eerst op het toneel zag was ik laaiend enthousiast. Dat TEC Entertainment nu het vertrouwen heeft gekregen om een geheel eigen versie van dit rockspektakel te mogen maken, is een droom die uit komt.”

Regisseur Massimo Piparo, die ook verantwoordelijk is voor de regie van Jesus Christ Superstar met in de titelrol Ted Neeley, is bijzonder gepassioneerd over de nieuwe productie van WE WILL ROCK YOU. “Het is een prachtige uitdaging om van deze succesvolle rockmusical, die over de hele wereld volle zalen heeft getrokken, een geheel nieuwe eigen versie te gaan maken. De afgelopen jaren heb ik ontdekt dat Nederland een bijna onuitputtelijke bron lijkt te hebben aan fantastische zangers en ik kan niet wachten om met hen aan dit geweldige avontuur te gaan beginnen.”

WE WILL ROCK YOU is een futuristisch avontuur met 24 van de grootste hits van de legendarische Britse rockgroep Queen. Het verhaal, dat geschreven werd door Ben Elton, speelt zich af in een tijd waarin live-muziek en muziekinstrumenten verboden zijn. Maar de jeugd rebelleert en strijdt tegen het almachtig bedrijf dat hun leven beheerst en een dieet van digitaal geproduceerde popmuziek voorschrijft. Het verzet groeit!

De originele versie van WE WILL ROCK YOU ging op 12 mei 2002 in het Dominion Theatre in de Londense West End in première en was daar meer dan 4.600 voorstellingen te zien. De rockshow met de muziek van Queen is inmiddels door meer dan 15 miljoen bezoekers op alle zes continenten en in meer dan 17 landen te zien geweest.

De Britse rockgroep Queen, bestaande uit Freddie Mercury, Brian May, Roger Taylor en John Deacon, is een van de meest populaire rockbands aller tijden. Queen bracht 15 studio en 7 live-albums uitgebracht en in totaal verkochten ze meer dan 300 miljoen albums. Alleen al in Nederland had Queen 22 Top 10 hits, waaronder onder andere ‘Bohemian Rhapsody’, ‘Killer Queen’ ‘Somebody To Love’, ‘Crazy Little Thing Called Love’,  ‘Radio Ga Ga’, ‘I Want to Break Free’, ‘We Are The Champions’ en ‘We Will Rock You’. In de door NPO Radio 2 uitgezonden Top 2000 was Queen in 2017 te horen met maar liefst 27 nummers.

Audities
Aanmelden voor de audities van WE WILL ROCK YOU, die plaatsvinden in de tweede helft van oktober 2018, kan alleen als men in het bezit is van een relevante opleiding en/of werkervaring, voor maandag 8 oktober 2018 op http://www.tec-entertainment.com

  [ # 17 ] 28 September 2018 03:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Een geheel eigen versie?!😳

  [ # 18 ] 28 September 2018 07:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Als zelfs de producenten al niet snappen dat een verhaal volledig in het Engels maar een klein publiek aanspreekt…Iedereen juicht nu wel, en snap dat er een generatie is die Engels als een soort tweede taal ziet, maar in de Nederlandse (mijn inziens briljante) hertaling - met het gegeven dat Engels een verboden taal is - zat er nog énige logica in dit vergezochte verhaal. Ik heb de Engelse versie één keer bekeken en daar slaat het verhaal echt helemaal nergens op.

Maar ja, alles wat Engels/Amerikaans is vind men geweldig.
Jammer dat nota bene de producent achter The Addams Family, waar ik hoge verwachtingen van heb, niet de noodzaak van een vertaling voelt.

  [ # 19 ] 10 January 2019 01:06 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Magic - 27 September 2018 01:02 AM
__niX - 26 September 2018 12:16 PM
martijn-j - 26 September 2018 12:04 PM

Dat vind ik wel een opvallende keuze aangezien de vorige versie niet een enorm succes was in Nederland. Hopelijk wel een Engelstalige xast en niet een Nederlandse cast die Engels gaat spreken.

Hoe ik het begrepen heb, gaat het wel een NLse cast worden die de musical in het Engels opvoert.
Op de site van TEC staat een auditie oproep.

Het zou ook nog kunnen dat alleen de grote rollen door Nederlanders worden ingevuld, met verder een internationaal ensemble. De voorstelling wordt samen geproduceerd met Peep Arrow Entertainment, de Italiaanse producent achter Jesus Christ Superstar van de laatste jaren (hier gebracht door TEC). Het zou me dan ook niet verbazen als de voorstelling na Nederland gewoon verder door Europa zal touren, met weer andere hoofdrolspelers.

Maar goed, het is maar een theorie.

Mijn theorie van een internationale tourproductie lijkt te kloppen. Albert Verlinde zou in “6 Inside” hebben gemeld dat Anastacia een rol gaat spelen in deze productie.

Bron: MusicalJournaal.

  [ # 20 ] 10 January 2019 10:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Afgrijselijk.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 21 ] 11 January 2019 08:41 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Anastacia de zangeres? Ik sla maar over.

  [ # 22 ] 23 January 2019 08:00 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

De rol staat er nog steeds niet bij, maar het persbericht is nu ook officieel uit:

https://www.nu.nl/entertainment/5699609/anastacia-speelt-hoofdrol-in-queen-musical-we-will-rock-you.html

De musical gaat in december en januari 6 weken spelen in Amsterdam en Den Haag.

  [ # 23 ] 23 January 2019 08:01 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Maan° - 23 January 2019 08:00 AM

De rol staat er nog steeds niet bij, maar het persbericht is nu ook officieel uit:

https://www.nu.nl/entertainment/5699609/anastacia-speelt-hoofdrol-in-queen-musical-we-will-rock-you.html

De musical gaat in december en januari 6 weken spelen in Amsterdam en Den Haag.

Ze gaat Killer Queens spelen

  [ # 24 ] 23 January 2019 08:03 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Lijkt me ook de meest logische rol maar apart dat het niet wordt vermeld. Dank in elk geval.

  [ # 25 ] 23 January 2019 09:47 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Volgens dit bericht is het inderdaad Killer Queen.

  [ # 26 ] 23 January 2019 02:31 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Oh god, ben geen fan van haar stem!!

  [ # 27 ] 23 January 2019 08:28 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  440
Geregistreerd  2002-06-02

Ik vind haar juist wel een geweldige zangeres, maar ja dan zal het kaartje ook wel een beetje te veel kosten. Dus dat wordt hem voor mij ook niet.

   Handtekening   

Twee harten, één liefde.
Uit liefde, één hart.

  [ # 28 ] 23 January 2019 10:05 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik vond haar destijds als zangeres ook erg goed. Echt een unieke stem, maar wel één waar je van houdt of die je niets vindt. Ik heb geen idee hoe ze nu zingt.

  [ # 29 ] 23 January 2019 10:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik vond haar ook best goed, maar voor WWRY vind ik wie Galileo en Scaramouche gaan spelen meer bepalend of ik er naar toe zal gaan.

  [ # 30 ] 23 January 2019 10:36 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Het zal mij niks verbazen als Marjolijn Teepen weer Scaramouche word, ze zit nut och al in de ‘TEC stal’ en ze heeft geauditeerd…..

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5
‹‹ Hotel Vocaal      Benjamin de Beer ››