6 of 8 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
M-lab dicht!!! En in 2019 een mogelijke doorstart
  [ # 76 ] 08 October 2015 09:29 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Jeetje, wat zonde…  :long:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 77 ] 08 October 2015 09:55 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik heb het idee dat er niet duidelijk is wat het Mlab precies is onder het grote publiek. Moet er gecreeerd worden, of is het vooral een plek waar wat geexperimenteerd met dingen die wellicht niet voor het (grote) publiek beschikbaar hoeven worden? Is het een subsidie projectje van de JvnE foundation of is het een organisatie die ondanks subsidie graag op eigen benen wilt staan en wel degelijk een commerciele insteek heeft?

Volgens mij kan een concept als Mlab prima werken als ze de koers van afgelopen tijd doortrekken. Zowel bekendere namen als Rent en Last 5 Years, maar ook een iets onbekendere naam als Dogfight.
Kijk naar Urinetown, begonnen in het Mlab en later toch een nationale tour.

Ik vergelijk het soms een beetje met het Southwark Playhouse in Londen. Voor mij een plek waar kwalitatief goede en interessante shows komen voor niet teveel geld. En soms blijft het bij zo’n run, en soms komt er een pareltje uit (er vanuitgaande dat Carrie hopelijk nog een reprise krijgt, en zoals momenteel In the Heights weer wordt gespeeld in een ander theater in Londen)
Ik denk dat we juist af moeten van een mystieke naam als laboratium en creatieve broedplaats omdat het overgrote deel van (potentiele) bezoekers nu graag veiligheid wilt. Je kan het geld maar een keer uitgeven, en doe je dat aan iets mystieks en onbekenders (ja, de meeste mensen van dit forum waarschijnlijk wel haha!) of aan een grote producent en een zich reeds bewezen show..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 78 ] 08 October 2015 10:37 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Niet zo raar natuurlijk. In het begin kwam ik nog wel eens in M-Lab maar de laatste jaren door de, voor mij oninteressante, programmering niet meer. Voeg daarbij de onooglijke en onmogelijke locatie en de bereikbaarheid met het openbaar vervoer. Leuk voor mensen die in Amsterdam wonen en een handjevol musicalliefhebbers. Maar ik sta er niet van te kijken dat dit initiatief uiteindelijk een geruisloze dood sterft.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 79 ] 08 October 2015 10:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

De reden dat de vd Ende foundation stopt zal vast iets te maken hebben met het theatertje in het nieuwe SE pand…

  [ # 80 ] 08 October 2015 10:54 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Jammer inderdaad. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik er nog maar zelden kwam. Was in de beginperiode het M-Lab zowat heilig voor me, en was bijna alles wat ik er zag raak, de laatste jaren trok de programmering me niet en kwam ik er zelden. Wel zag ik er nog de geweldige productie van Rent wat nu dus de laatste show gaat worden. Mooie voorstelling om mee af te sluiten.

Toch nog even mijmeren over al het moois wat ik er zag. The Wild Party, Sondheim in Songs, Urinetown, Sunday in the Park with George, Into the Woods, JCS in concert, Spring Awakenings .... zucht het waren stuk voor stuk prachtige avonden en dan vergeet ik vast nog de helft.

In zijn algemeenheid dus jammer dat het klaar is, maar bij mij meer dus meer om de herinnering van paar jaar terug. Ik had het wel leuk gevonden als trouwe bezoekers uit het verleden via een enquete of zo hadden mogen kiezen welke M-Lab voorstelling ze nog eenmaal opgevoerd wilden zien als afsluiter. Zou nog lastig kiezen voor me zijn geworden.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 81 ] 08 October 2015 11:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Heel droevig nieuws, zowel voor de direct betrokkenen als voor de musicalliefhebber. Een duidelijke verarming voor het Nederlandse musicallandschap (dat er toch al zo slecht voor staat).

Ik vind het toch wel heel onverwacht. Was dit nieuws een jaar geleden gekomen dan had het mij niet echt verbaasd. Ze hadden toen een heel zwak seizoen achter de rug, en het leek toch de vraag of het M-Lab nog wel een toekomst had. Maar met de koerswijziging van het afgelopen seizoen leek het M-Lab toch weer een tweede adem te hebben gekregen. Nu komt het nieuws voor mij toch echt wel als een donderslag bij een heldere hemel.

Ik heb daar zoveel mooie producties gezien. En zoveel prachtige talenten mogen ontdekken.

Ik ga het M-Lab in ieder geval heel erg missen.

  [ # 82 ] 09 January 2019 05:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik kon het topic niet meer vinden over de sluiting van het M-Lab, dus maar even in dit topic over de laatste voorstellingen daar. Het M-Lab heeft net zijn/haar profielfoto bijgewerkt op Facebook en nu begin ik me af te vragen: zou er misschien een doorstart worden gemaakt? Iemand die hier iets over gehoord heeft?

[edit jeroen: posts vehuisd naar M-lab sluit topic. Overigens, mocht het waar zijn dat M-lab een tweede leven krijgt, bijvoorbeeld als vrije producent. dan is een nieuw topic wel op zijn plaats]

[ Gewijzigd: 10 January 2019 12:45 PM by Jeroen ]
  [ # 83 ] 09 January 2019 06:01 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Ik zag het ook en vroeg me hetzelfde af!!

  [ # 84 ] 09 January 2019 06:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Heel veel hoopvolle berichten zijn er ook al verschenen, haha. Ze hebben ook een aantal oude productiefoto’s toegevoegd, o.a. van Into the Woods en Sunday in the Park with George. Ben benieuwd, ze maken het wel spannend zo!

  [ # 85 ] 11 January 2019 02:15 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De website is inmiddels ook weer online. Er staat inhoudelijk nog niets op, maar het is wel duidelijk dat Koen van Dijk er weer bij betrokken is.

  [ # 86 ] 11 January 2019 04:28 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Heel hoopvol dit! Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken. En hoe en waar etc!

  [ # 87 ] 11 January 2019 09:47 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zou het tof vinden als M-lab weer in ere hersteld wordt. Combinatie van een reguliere theaterprogrammering en eigen producties, bekende musicals in een ander jasje en nieuwe of minder bekende producties, gevestigde namen en nieuw talent, ... Dat zie ik absoluut zitten.

Voor mij blijft de afstand wel een dingetje: Amsterdam is voor mij niet om de hoek en ondanks dat ik nu student-af ben ga ik niet voor elke scheet naar Amsterdam rijden, wetende dat in een Delamar of Zonnehuis af en toe ook wat interessants gebeurt. Misschien hebben ze centraler in het land ook leuke, geschikte plekken.

Maar goed, dan ben ik misschien al een paar stappen te ver. Eerst maar eens zien waar dit heen gaat. :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 88 ] 11 January 2019 12:32 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Dat zou echt geweldig nieuws zijn! Ik mis M-lab nog steeds, heb daar zulke prachtige dingen gezien. We wachten in spanning af…

  [ # 89 ] 11 January 2019 01:06 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

En snel vragenrondje langs wat mensen leverde weinig op..
Alleen dat Koen van Dijk inderdaad weer iets met M-lab wilt gaan doen.

Zou mooi zijn, aangezien Opus One niks meer in het Zonnenhuis doet..

  [ # 90 ] 11 January 2019 03:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

oeh! dat zou toch wel heel erg tof zijn!  😊

‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
6 of 8