38 of 39 | ‹ First  < 36 37 38 39 > 
The Lion King
  [ # 556 ] 18 October 2018 08:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

https://www.ad.nl/show/musical-the-lion-king-stopt-ermee~acfd9117/

Het AD bevestigt het ook

  [ # 557 ] 18 October 2018 12:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Dat is pas over 9 maanden!! Nu al bekend gemaakt. Als dat geen marketingtruc meer is .....

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 558 ] 19 October 2018 07:15 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het persbericht:

The Lion King stopt definitief
Op zondag 21 juli 2019 speelt The Lion King zijn laatste voorstelling in het AFAS Circustheater in Scheveningen. Albert Verlinde, producent en algemeen directeur van Stage Entertainment Nederland: “Gisteravond vierden we samen met de LINDA.foundation, ons publiek en een groot aantal genodigden onze tweede verjaardag. Een prachtige start van het derde jaar van The Lion King, dat ook het laatste jaar zal zijn dat de voorstelling te zien is. De kaartverkoop tot en met de laatste voorstelling op zondag 21 juli 2019 is zojuist gestart, zodat iedereen de kans heeft om dit theaterspektakel nog te aanschouwen.”

Over The Lion King
The Lion King is exclusief te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen en al twee jaar de plek waar families samen het verhaal van Leeuwenkoning Simba beleven. Met de beroemde muziek van Elton John en Tim Rice, de bekende karakters als Simba, Nala, Timon en Pumbaa en het tijdloze verhaal over hoop, liefde en moed. De Koning der Musicals mocht in Nederland al meer dan 1,3 miljoen bezoekers ontvangen en werd bekroond met de Publieksprijs voor Beste Musical. Wereldwijd trok het theaterspektakel meer dan 90 miljoen bezoekers en won de voorstelling 70 internationale awards. Meer informatie en kaarten: http://www.thelionking.nl

  [ # 559 ] 27 November 2018 03:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

The Lion King maakt school!

Disney musical lanceert educatieprogramma in samenwerking met ABN AMRO Foundation

The Lion King lanceert in samenwerking met ABN AMRO Foundation een uniek educatieprogramma. Zo’n 30 partnerscholen van ABN AMRO, die mede zijn geselecteerd door het Jeugdeducatiefonds, reizen op woensdag 13 maart 2019 af naar het AFAS Circustheater in Scheveningen om daar samen The Lion King te beleven. ABN AMRO medewerkers uit diverse steden begeleiden hen hierbij. Rondom dit bezoek aan de voorstelling volgen de leerlingen speciale lessen.  Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “In Londen is het educatieprogramma van The Lion King al jaren een groot succes. Er is zoveel te vertellen en te leren van deze musical. Over elk onderdeel, van kostuums tot decor, is tot in detail nagedacht. Het wereldwijd bekende verhaal, maar ook de voorstelling zelf is zo’n rijke ervaring en biedt daarmee een geweldige leeromgeving voor kinderen. Dankzij ABN AMRO Foundation kunnen we dit bijzondere lespakket nu ook in Nederland aanbieden.” Ernst Boekhorst, directeur van ABN AMRO Foundation: “Een bezoek aan The Lion King is voor kinderen niet alleen een unieke theaterbelevenis, maar maakt het ook mogelijk om belangrijke thema’s als duurzaamheid en vriendschap in de klas te bespreken.”


Over The Lion King

The Lion King is tot en met 21 juli 2019 exclusief te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen en is de plek waar families samen het verhaal van Leeuwenkoning Simba beleven. Met de beroemde muziek van Elton John en Tim Rice, de bekende karakters als Simba, Nala, Timon en Pumbaa en het tijdloze verhaal over hoop, liefde en moed. De Koning der Musicals mocht in Nederland al 1.3 miljoen bezoekers ontvangen en werd bekroond met de Publieksprijs voor Beste Musical. Wereldwijd trok het theaterspektakel meer dan 90 miljoen bezoekers en won de voorstelling 90 internationale awards.

 


Over ABN AMRO Foundation

ABN AMRO wil bijdragen aan een betere wereld. Dit doet de bank door te doen waar ze goed in is — financiële producten en diensten bieden — en sinds 2001 ook met vrijwilligerswerk van haar medewerkers van ABN AMRO Foundation. Jaarlijks zetten ongeveer 10.000 collega’s zich in voor projecten die de horizon van kinderen verbreden. Zodat ook de generaties na ons het maximale uit hun toekomst kunnen halen. Want dat is pas écht winst.

  [ # 560 ] 01 January 2019 09:44 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2014-11-19

Afgelopen vrijdag voor de tweede keer naar de lion king geweest. Ik vind het nog steeds een leuke show om te zien. Je betaalt alleen wel heel veel geld voor een goede plek, maar het is het in mijn ogen wel waard. Bijna volledige first cast was op. Behalve Nala, Shenzi en Banzai. Even een aantal mensen in het bijzonder:

De dame die mij persoonlijk het meest versteld heeft laten staan in Thandazile Soni. Ze heeft ontzettend veel charisma en humor. Ze heeft een heldere en krachtige stem. Daarnaast is ze vocaal een beest en is haar Nederlands voortreffelijk. Ze is in mijn ogen veel beter dan Gugwana. Gugwana is zeker geen slechte Rafiki. Ik hou gewoon niet zo van haar sound. Ze heeft een krachtige stem, maar ze was vaak niet goed bij stem en het neigde soms naar schel/knijperig in mijn optiek. Terwijl goede zang toch wel vereist is voor de rol. Daarnaast was haar Nederlands ook niet altijd goed of onverstaanbaar. Toch blijft ook zei met haar kracht, charisma en humor een leuke Rafiki. Maar Dat Thandazile niet meteen first cast Rafiki is geweest, ook in andere landen, is mij een raadsel. Ben erg benieuwd of er nog meer mensen zijn die haar hebben gezien?

Jorrit blijft top, niks verkeerds over te zeggen. David blijft een krachtige vader/koning. Goede zang en minder oppervlakkig spel dan voorheen. Barry is nog steeds ontzettend geestig en geknipt voor de rol. Naidjim bleeft ook erg goed, alleen af en toe een beetje saai en ongeïnteresseerd.

Anne was op als Nala. Ontzettend leuke vrouw en ik vind haar normaal best wel goed. Alleen ze mist de bezieling. Haar zang is niet slecht, alleen niet krachtig en gehaast. Alsof ze de trein moest halen. Haar spel en uitspraak is wel erg goed. Gezien ze Naidjim goed kent, creëert het een leuke chemie. Ze zet een krachtige en medogenloze Nala neer. Ik vond toevallig vandaag een stiekem opgenomen filmpje van haar arm land. https://youtu.be/eWhsRptZRxk.

Voor de rest vond ik helaas Timon op sommige momenten echt totaal onverstaanbaar, dat is jammer. De rest wel.  Shenzi werd gespeeld door Kimberley en vind haar zang erg goed. Minder knijperig dan Naomi. Ze zet echt een slechte Hyena neer. Kleine Nala van de avond schrok ik van. Op zo’n jonge leeftijd al zo’n goede stem!!

Al met al, het is en blijft een show die het vooral moet hebben van decor, kostuums, grime en muziek. Toch vond ik vanwege de goede en energieke cast deze specifieke avond het wel beter en leuker dan vorige keer.

[ Gewijzigd: 01 January 2019 10:18 PM by dreamer1506 ]
  [ # 561 ] 02 January 2019 03:29 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

dreamer1506 - 01 January 2019 09:44 PM

Afgelopen vrijdag voor de tweede keer naar de lion king geweest. Ik vind het nog steeds een leuke show om te zien. Je betaalt alleen wel heel veel geld voor een goede plek, maar het is het in mijn ogen wel waard. Bijna volledige first cast was op. Behalve Nala, Shenzi en Banzai. Even een aantal mensen in het bijzonder:

De dame die mij persoonlijk het meest versteld heeft laten staan in Thandazile Soni. Ze heeft ontzettend veel charisma en humor. Ze heeft een heldere en krachtige stem. Daarnaast is ze vocaal een beest en is haar Nederlands voortreffelijk. Ze is in mijn ogen veel beter dan Gugwana. Gugwana is zeker geen slechte Rafiki. Ik hou gewoon niet zo van haar sound. Ze heeft een krachtige stem, maar ze was vaak niet goed bij stem en het neigde soms naar schel/knijperig in mijn optiek. Terwijl goede zang toch wel vereist is voor de rol. Daarnaast was haar Nederlands ook niet altijd goed of onverstaanbaar. Toch blijft ook zei met haar kracht, charisma en humor een leuke Rafiki. Maar Dat Thandazile niet meteen first cast Rafiki is geweest, ook in andere landen, is mij een raadsel. Ben erg benieuwd of er nog meer mensen zijn die haar hebben gezien?

Jorrit blijft top, niks verkeerds over te zeggen. David blijft een krachtige vader/koning. Goede zang en minder oppervlakkig spel dan voorheen. Barry is nog steeds ontzettend geestig en geknipt voor de rol. Naidjim bleeft ook erg goed, alleen af en toe een beetje saai en ongeïnteresseerd.

Anne was op als Nala. Ontzettend leuke vrouw en ik vind haar normaal best wel goed. Alleen ze mist de bezieling. Haar zang is niet slecht, alleen niet krachtig en gehaast. Alsof ze de trein moest halen. Haar spel en uitspraak is wel erg goed. Gezien ze Naidjim goed kent, creëert het een leuke chemie. Ze zet een krachtige en medogenloze Nala neer. Ik vond toevallig vandaag een stiekem opgenomen filmpje van haar arm land. https://youtu.be/eWhsRptZRxk.

Voor de rest vond ik helaas Timon op sommige momenten echt totaal onverstaanbaar, dat is jammer. De rest wel.  Shenzi werd gespeeld door Kimberley en vind haar zang erg goed. Minder knijperig dan Naomi. Ze zet echt een slechte Hyena neer. Kleine Nala van de avond schrok ik van. Op zo’n jonge leeftijd al zo’n goede stem!!

Al met al, het is en blijft een show die het vooral moet hebben van decor, kostuums, grime en muziek. Toch vond ik vanwege de goede en energieke cast deze specifieke avond het wel beter en leuker dan vorige keer.

Ik was afgelopen Vrijdag ook toevallig alleen was er een castbord fout: Aron was niet op als Ed maar Benton Morris. Helemaal eens met wat hierboven staat over Anne, ze klinkt soms nog wel gehaast. Erg jammer maar voor de rest doet ze het enorm goed!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 562 ] 02 January 2019 08:06 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2014-11-19

Haha wat grappig. Ik had het in ieder geval niet gemerkt, dus dat is een goed teken 😉 . In mijn beleving moet Anne gewoon wat vlieg uren maken. Ze heeft, zoals gezegd, een leuke chemie met medespelers, maar ook een leuk spel, uitspraak en timing. Alleen een onzuivere stem, noten niet afmaken of stukken overslaan hoort daar natuurlijk niet bij. Kwestie van tijd.

  [ # 563 ] 20 January 2019 10:35 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Heeft iemand Jonathan of Nigel in de rol van Simba gezien em wat vonden jullie er van?

  [ # 564 ] 20 January 2019 11:11 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik heb Nigel gezien en vond hem een verademing in vergelijking met Naidjim. Naidjim vind ik qua bewegingen vaak erg houterig en ingestudeerd overkomen. Bij Nigel is het veel natuurlijker en hij heeft een hele fijne stem

  [ # 565 ] 20 January 2019 11:56 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ok dankje! En iemand Jonathan gezien? Ik heb alleen Naidjim gezien en deel jouw mening. Ik ga donderdag en zag dat Jonathan dan de rol van Simba speelt. Is het al bekend of er donderdag nog meer understudy’s opgaan?

[ Gewijzigd: 21 January 2019 01:51 PM by myrte ]
  [ # 566 ] 22 January 2019 09:14 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Niemand Jonathan in de rol van Simba gezien? Mag ook negatief zijn hoor.😉Ik zag iets van hem op zijn instagram en dat klonk niet al te best. 🤔

  [ # 567 ] 30 January 2019 10:31 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

myrte - 22 January 2019 09:14 PM

Niemand Jonathan in de rol van Simba gezien? Mag ook negatief zijn hoor.😉Ik zag iets van hem op zijn instagram en dat klonk niet al te best. 🤔

Gisteravond de show gezien met Jonathan als Simba. Toen hij voor het eerst opkwam bij Hakuna matata vond ik hem niet al te zuiver klinken dus ik was enorm benieuwd hoe hij dat in de 2e akte zou doen.  Gelukkig was de 2e akte stukken beter en ben ik best positief over hem als Simba. Ik vond over het algemeen sowieso de 2e akte wat beter, de 1e akte leek wel een beetje gehaast te gaan. Gaia als Nala blijft geweldig, haar Arm land was weer fantastisch!

De zaalbezetting gister avond was wel om te huilen. Rij 2 t/m 12 in de zaal waren helemaal leeg waardoor het deel wat daarachter nog zat naar voren mocht. De ring was ook enorm leeg. Zelf zou ik in 1e instantie alleen op het balkon zitten maar van een van de zaalwachters mocht ik mezelf naar rij 4 in de zaal verplaatsen(enorme upgrade dus) .

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 568 ] 30 January 2019 04:00 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Mijn tante was er gister ook en die begreep van de zaalwacht dat de eerste 12 rijen voor een uitkoop bestemd waren maar dat ging niet door.
Daardoor zijn die rijen niet verkocht

  [ # 569 ] 30 January 2019 10:06 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik zag de musical vorige week donderdag. Vond het toch wel weer een leuke voorstelling. Maar de eerste akte vind ik echt te lang. Waarom stopt de eerste akte niet na de dood van Mufasa? Misschien omdat de kleine Simba dan nog in de tweede akte moet spelen? Verder vond ik de stukken met pumba en Timon soms wat te lang en niet echt grappig. Heel positief was ik over de Rafiki die speelde:Thandazile Soni. Echt een hele goede Rafiki. Ze zong erg goed. En ook spel was goed en ze was goed te verstaan. Jammer genoeg werd ze na de pauze wegens ziekte vervangen door Gitty Pregers. Ik vond het een groot verschil.. Jonathan in de rol van Simba vond ik wel aardig. Ik vond zijn spel wel leuk. Je zag dat hij er echt van genoot. Zang redelijk maar hoor liever Nadjim. Misschien wil ik de voorstelling nog een keer zien met Nigel in de rol van Simba. Maar alleen met een flinke korting. Zo zag ik deze voorstelling ook.. De zaal was overigens vorige week ook bij lange na niet vol.

[ Gewijzigd: 30 January 2019 10:09 PM by myrte ]
  [ # 570 ] 31 January 2019 07:04 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die de stukken van Timon en Pumba niet grappig vond! Dat is wat me iedere keer stoort in deze voorstelling. Bepaalde scenes met hen vind ik echt overbodig. Zoals die scene dat Timon in het water valt en gered moet worden. Voegt echt totaal niets toe.

‹ First  < 36 37 38 39 > 
38 of 39
‹‹ Spring Awakening in Eindhoven      Spijt ››