MediaLane/Iris v.d. Ende
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

MediaLane, het productiebedrijf van Iris van den Ende, gaat vanaf volgend jaar reizende theaterproducties presenteren. Het gaat om grote en kleine musical en ’personality shows’, maakte Van den Ende woensdag bekend.

Het betreft een uitbreiding van de huidige activiteiten binnen de live entertainment divisie, stelt zij. MediaLane ontwikkelt en produceert nu content voor televisie en live entertainment, zoals Holland zingt Hazes, Ranking the Stars en Ellie op Patrouille.

De theaterproducties gaan reizen en zullen in een groot aantal Nederlandse theaters te zien zijn. Op korte termijn verwacht MediaLane de eerste titel aan de media bekend te kunnen maken.

Iris van den Ende, dochter van theatericoon Joop van den Ende, stelt „door mijn ouders met de liefde voor theater te zijn opgegroeid”. Zij wil naast eigen versies van klassieke musicals ook graag originele Nederlandse titels gaan produceren. Het is niet bekend of haar vader een adviserende rol gaat spelen bij het ontwikkelen van de producties.

Goed nieuws, ga ik vanuit. Leuk dat er weer een nieuw bedrijf ook musicals en theatershows, hopelijk met kwaliteit, gaat brengen.
Een theatershow van Paul de Leeuw, een personalityshow van Simone Kleinsma…zulke dingen verwacht ik zeker bij dit bedrijf.

  [ # 1 ] 30 January 2019 02:12 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Supergoed nieuws! Het is haar gegund en ik ben zeer benieuwd met welke producties zij het Nederlandse musical en theaterlandschap zal gaan verrijken.

  [ # 2 ] 30 January 2019 03:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Leuk! à‰n opvallend, Iris van den Ende zal dan toch gaan concurreren met het oude bedrijf van haar vader. Ben benieuwd of Joop nog op enige wijze inspraak gaat hebben bij MediaLane, dat zou al helemaal interessant zijn.

  [ # 3 ] 30 January 2019 03:14 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Medialane heeft toch ook het MAG geproduceerd?
Dan maak ik me wel wat zorgen…

  [ # 4 ] 30 January 2019 04:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Faatijn - 30 January 2019 03:14 PM

Medialane heeft toch ook het MAG geproduceerd?
Dan maak ik me wel wat zorgen…

Ik vond de show goed geproduceert. Alleen de individuele inbreng van andere producenten was soms wat minder. Wat dat betreft leuk dat er weer een nieuwe producent opstaat en durft te gaan produceren in het theater!

  [ # 5 ] 30 January 2019 06:21 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

palex - 30 January 2019 04:57 PM
Faatijn - 30 January 2019 03:14 PM

Medialane heeft toch ook het MAG geproduceerd?
Dan maak ik me wel wat zorgen…

Ik vond de show goed geproduceert. Alleen de individuele inbreng van andere producenten was soms wat minder. Wat dat betreft leuk dat er weer een nieuwe producent opstaat en durft te gaan produceren in het theater!

Ik heb een andere mening; energieloos, te kort applaus waardoor winnaars in stilte het podium op liepen, slecht geluid, cameravoering, presentatie die echt niet meer van deze tijd is, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Passieloos en zielloos voelde het. Als ze op die manier producties gaan neerzetten dan heb ik er geen vertrouwen in.

Waar ik het wel met je over eens ben: leuk dat er een producent is die het aandurft. Laten we hopen dat mijn scepsis niet terecht is.

  [ # 6 ] 30 January 2019 06:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik deel helaas de mening van Faatijn wel, het kwam allemaal minder binnen. Het voelde om een of andere manier niet als het MAG, maar een theaterproductie is natuurlijk weer totaal anders, dus heb ik er voor alsnog wel vertrouwen in. Ik vind het oprecht fijn dat MediaLane dit gaat doen. Hoop op een beetje nostalgische standaard kwaliteit. Zou dat ijdele hoop zijn? We gaan het meemaken.

  [ # 7 ] 30 January 2019 07:28 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het persbericht heeft nog wat meer tekst.:

30 januari 2019
MEDIALANE BREIDT UIT MET THEATERAFDELING

MediaLane gaat vanaf volgend jaar reizende theaterproducties presenteren. Het betreft een uitbreiding van de huidige activiteiten binnen de live entertainment divisie. Vanuit het creatieve kantoorpand aan het IJ in Amsterdam ontwikkelt en produceert MediaLane momenteel content voor televisie en live entertainment. Deze maand viert MediaLane haar vijfjarig bestaan. In de afgelopen vijf jaar is het mediabedrijf snel gegroeid en meegegaan in het veranderende medialandschap.

MediaLane gaat naast TV producties, live concerten en events ook grote en kleine musicals en personality shows uitbrengen. De producties gaan reizen en zullen in een groot aantal Nederlandse theaters te zien zijn. Op korte termijn verwacht MediaLane de eerste titel aan de media bekend te kunnen maken.

Iris van den Ende, oprichter en eigenaar van MediaLane: “Ik ben door mijn ouders opgegroeid met de liefde voor theater. Binnen MediaLane focussen wij ons op de verdere uitbouw van televisie en live entertainment producties. Binnen deze visie past de start van een theaterafdeling heel goed. Wij zullen aan de slag gaan vanuit het oog voor talent en kwaliteit in producties. Naast eigen versies van klassieke musicals willen wij ook originele titels presenteren. Het creëren van originele, nieuwe titels en het op die manier bijdragen aan de artistieke ontwikkeling van de Nederlandse musical, staat ook hoog in het vaandel van MediaLane Theater. Ik verheug mij ontzettend om samen te werken met de vele theaters in ons land.”

MediaLane Live Entertainment
MediaLane Live Entertainment creëert en produceert live entertainment producties als Holland Zingt Hazes, André Hazes - live in Ahoy, SpaceXperience - Into the Future Live met André Kuipers, The Christmas Show in opdracht van RTL Live Entertainment, De Kwisconcerten, Univé Gym Gala: A Touch of Gold, en Holland Zingt Kerst.

MediaLane Televisie
Als onafhankelijke televisieproducent werkt MediaLane voor zowel de publieke als de commerciële omroepen en digitale broadcasters in Nederland. MediaLane is producent van o.a. Ellie op Patrouille, Paul Pakt Uit!, het nieuwe programma van Paul de Leeuw, Sint en Paul Pakken Uit!, Ranking the Stars, Knoop Gala in coproductie met NTR en andere programma’s van Paul de Leeuw, TV Show van Ivo Niehe, Moby Dick met Matthijs van Nieuwkerk, Kees & Co met Simone Kleinsma en Chantal Janzen, André Hazes: Ik haal alles uit het leven, Lang Leve de Muziek Show met Buddy Vedder, Erica op Reis, Max Masterclass met prof. Erik Scherder, het Musical Awards Gala, De Kwis, Herrie in Hotel Spaander met Herman den Blijker en dhr. Reimers, Nederland op Film met Richard Groenendijk, Petticoat, Kunstraadsels, de zesdelige documentaire Jaap van Zweden: Een Hollandse maestro op wereldtournee en De Toekomst met Robbert Dijkgraaf in coproductie met BNNVARA.

 

  [ # 8 ] 08 August 2019 06:44 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Ik zet het bij gebrek aan een betere plek maar even hier neer. Onlangs is een bekende van mij gepolst om te spelen in het combo van Waitress, de nieuwe productie van Medialane. Speelt vanaf 18 september 2020.

   Handtekening   

~

  [ # 9 ] 08 August 2019 07:12 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Leuk! reizende productie of opvolger Anastasia/Tina ?

  [ # 10 ] 08 August 2019 08:06 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

jeroen100 - 08 August 2019 07:12 AM

Leuk! reizende productie of opvolger Anastasia/Tina ?

nee dat wordt honderd procent zeker een tour na Hello Dolly. Vergeet niet dat stage entertainment niet media lane is of van Iris van den Ende. De programmering van DeLaMar, het circus en Beatrix theater vallen onder stage entertainment. Ik denk dat in het circus theater eerder Alladin komt en vergeet niet dat Tina een groot succes kan worden en ik zie die show er dan ook gemakkelijk een ander half jaar staan.